TakkU schreef:
Interne geluidskaarten resulteren in de meeste gevallen tot ruis... Je kan beter zorgen dat je een externe geluidskaart neemt, gebalanceerde kabels koopt, zorgt dat je speakers, computer etc op goed geaarde stopcontacten aangesloten zit etc... Dan zou je een stuk minder ruis moeten hebben!
Dat je nu ruis hebt kan namelijk meerdere oorzaken hebben.. Allereerst de mini jack op je moederbord, die zijn vaak al niet zo best van zichzelf, wanneer je dan zulk soort speakers eraan hangt ga je idd ruis krijgen.. Verder, 3,5mm kabels zijn over het algemeen slecht geisoleerd, waardoor je dus ook sneller storing van buitenaf kan krijgen (stroomkabels, andere audio kabels). Dit zelfde probleem ga je trouwens hebben wanneer je goedkope kabels gaat halen voor je externe geluidskaart.. Kan me nog wel herinneren dat iemand hier op HT last had van het ontvangen van radio op de monitoren door slechte kabels

Ik heb ook een soortgelijk probleempje
denk ik soms gaat mijn box heel erg ruisen / brommen, gebeurt niet regelmatig, zou neit weten waar het aan ligt, zou kabel kunnen zijn mischien? nu ben ik dus van plan kabel te vervangen maar weet niet welke ik het beste kan kopen. heb xlr female & tulp uitgang en xlr male & jack ingang