Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 19:06 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
RAW-vizion schreef:
Draidy schreef:
op mijn andere ndx 200 display zitten erg veel krassen, is helemaal mijn schuld dus ga geen garantie claimen. maar is dat te repareren of niet?

Ja, door garantie te claimen :P

godverdomme, degene die ik opgestuurd heb omdat ie neit goed opstart is al vervangen, bij de nieuwe zit het scherm weer helemaal onder de krassen en deuken.
maar weer terugsturen?

Tja.. Als je je er aan ergert wel..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 19:13 

Hardtraxx Veteran

ja ik ben dan wel weer zo iemand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 20:49 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Sub is zeker nodig, heb nog niet alles goed afgesteld staan, maar had eerst alleen de HS50M's aangesloten en dat klonk net alsof ik de bass van mn logitech setje compleet voor 90% dichtdraaide. Bij de HS80M schijnt het een beetje overkill te zijn voor een slaapkamer, maar ik had geen ruimte op mn bureau voor de HS80's.

Maar aan de andere kant zijn dit mijn eerste monitoren, dus ik heb er nog geen verstand van wat hoort en wat niet. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je met zo weinig laag, fatsoenlijk kicks kunt maken.

Aan de andere kant geeft een logitech setje met een losse sub echt VEEEEL te veel bass :) Niet dat dat niet lekker klinkt :evil:

Bij een goede monitor set zit het er tussen in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 22:42 

Aan het typen...

Natuurlijk, maar daar ben je dan ook wel een beetje aan gewend. Ik moet wel zeggen dat me dat setje goed beviel, dat spul van Theracords en Spoontech komt hier net zo lekker door als live, terwijl anderen er thuis helemaal niets aan vinden. Kortom, ik moet gewoon zorgen dat het op mn logitech goed klinkt, dan klinkt het live ook goed xd

Maar even serieus, HS50M heeft echt niet voldoende laag om in die frequenties een goede afmix te maken lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 23:06 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Jeroentjuh82 schreef:
Wat is een aardig tot goeie 2.1 set voor aan de laptop die ook aan een mixer kan worden aangesloten?

En 2x een numark ndx 200 icm een djm 800 kan toch prima lijkt me zo?

Waarom zo'n kapot dure mixer en dan 2 spelers die in de goedkoopste prijsklasse zitten?

Geef dan wat minder uit aan je mixer en wat meer aan je spelers.

mixer kan ie 2de hands krijgen dus is een ander verhaal, en numark ndx 200 zijn prima spelers, veel meer heb je op een cd speler imo niet nodig.

zou er alleen wel screenprotectors bij kopen, scherm beschadigd redelijk snel. (maar je hoeft er natuurlijk op poetsen na ook niet echt aan te komen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 08:20 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
marsiascout schreef:
Jeroentjuh82 schreef:
Wat is een aardig tot goeie 2.1 set voor aan de laptop die ook aan een mixer kan worden aangesloten?

En 2x een numark ndx 200 icm een djm 800 kan toch prima lijkt me zo?

Waarom zo'n kapot dure mixer en dan 2 spelers die in de goedkoopste prijsklasse zitten?

Geef dan wat minder uit aan je mixer en wat meer aan je spelers.

mixer kan ie 2de hands krijgen dus is een ander verhaal, en numark ndx 200 zijn prima spelers, veel meer heb je op een cd speler imo niet nodig.

Precies.

zou er alleen wel screenprotectors bij kopen, scherm beschadigd redelijk snel. (maar je hoeft er natuurlijk op poetsen na ook niet echt aan te komen)

Ik kom er idd verder niet aan dus die bescherming is niet nodig,maar toch thnx :)

2.1 set wordt een creative denk ik na navraag bij een vriend die bij de harense smid werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 08:54 

Hardtraxx Elite

Vik schreef:
TakkU schreef:
Interne geluidskaarten resulteren in de meeste gevallen tot ruis... Je kan beter zorgen dat je een externe geluidskaart neemt, gebalanceerde kabels koopt, zorgt dat je speakers, computer etc op goed geaarde stopcontacten aangesloten zit etc... Dan zou je een stuk minder ruis moeten hebben!

Dat je nu ruis hebt kan namelijk meerdere oorzaken hebben.. Allereerst de mini jack op je moederbord, die zijn vaak al niet zo best van zichzelf, wanneer je dan zulk soort speakers eraan hangt ga je idd ruis krijgen.. Verder, 3,5mm kabels zijn over het algemeen slecht geisoleerd, waardoor je dus ook sneller storing van buitenaf kan krijgen (stroomkabels, andere audio kabels). Dit zelfde probleem ga je trouwens hebben wanneer je goedkope kabels gaat halen voor je externe geluidskaart.. Kan me nog wel herinneren dat iemand hier op HT last had van het ontvangen van radio op de monitoren door slechte kabels ;)

Bedankt voor de tips! Een vriend van me gebruikt een externe geluidskaart, dus ik ga binnenkort even proberen of dat veel verschil maakt. Als dat zo is wordt er zeker 1 aangeschaft. :)

Vergeleken met je interne moederbord soundcard ga je sowieso een hoop verschil merken ;) Al is het alleen maar doordat je dan gebalanceerde uitgangen kan gebruiken! Ik zou zeggen koop er een, koop goeie kabels en klaar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 10:47 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Interne geluidskaarten resulteren in de meeste gevallen tot ruis... Je kan beter zorgen dat je een externe geluidskaart neemt, gebalanceerde kabels koopt, zorgt dat je speakers, computer etc op goed geaarde stopcontacten aangesloten zit etc... Dan zou je een stuk minder ruis moeten hebben!

Dat je nu ruis hebt kan namelijk meerdere oorzaken hebben.. Allereerst de mini jack op je moederbord, die zijn vaak al niet zo best van zichzelf, wanneer je dan zulk soort speakers eraan hangt ga je idd ruis krijgen.. Verder, 3,5mm kabels zijn over het algemeen slecht geisoleerd, waardoor je dus ook sneller storing van buitenaf kan krijgen (stroomkabels, andere audio kabels). Dit zelfde probleem ga je trouwens hebben wanneer je goedkope kabels gaat halen voor je externe geluidskaart.. Kan me nog wel herinneren dat iemand hier op HT last had van het ontvangen van radio op de monitoren door slechte kabels ;)

Ik heb ook een soortgelijk probleempje denk ik soms gaat mijn box heel erg ruisen / brommen, gebeurt niet regelmatig, zou neit weten waar het aan ligt, zou kabel kunnen zijn mischien? nu ben ik dus van plan kabel te vervangen maar weet niet welke ik het beste kan kopen. heb xlr female & tulp uitgang en xlr male & jack ingang
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 15:52 

Hardtraxxer

Wss bedoel je met tulp RCA en die zijn ongebalanceerd. Ik gok echter dat dat het probleem niet zal zijn omdat het bij monitors vaak om korte afstanden gaat. De kans is groter dat je geen goede aarding hebt en je computer een lekstroom heeft (wat redelijk normaal is) waar je monitors op reageren.

Telefoon zorgen trouwens ook voor een heel kenmerkend geluid :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 16:39 

Hardtraxx Veteran

Martijn schreef:
Wss bedoel je met tulp RCA en die zijn ongebalanceerd. Ik gok echter dat dat het probleem niet zal zijn omdat het bij monitors vaak om korte afstanden gaat. De kans is groter dat je geen goede aarding hebt en je computer een lekstroom heeft (wat redelijk normaal is) waar je monitors op reageren.

Telefoon zorgen trouwens ook voor een heel kenmerkend geluid :)

ja het gaat niet om me computer, draaide eerst met een computer en toen had ik het probleempje ook, maar nu met ''echte'' dj gear heb ik het probleem ook, dus dan zou het aan de stroom kunnen liggen. ga het maar eens proberen met een andere stekkerdoos dan. want het probleem gaat niet weg als ik de box uitzet, maar pas als ik de stekker ook eruit haal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 19:35 

Hardtraxxer

Op een ongeaard stopcontact gaat een ander stekkerblok iig niet werken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 21:16 

Hardtraxx Veteran

een ongeaard stopcontact?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 21:22 

Hardtraxx Elite

Een stop contact zonder die 2 verticale metalen uitsteeksel dingen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 21:44 

Hardtraxx Veteran

oh oke, volgens mij heeft die hier dat wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2011 22:53 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Ik ben vandaag jarig en heb dus wat geld, en ik heb nog geen dj spul en zo. Ik heb nu 400 euro en ik zou er wel een Numark setje van kunnen kopen (geen controller want dat lijkt me minder) maar ik zit enorm te twijfelen of ik dat zou gaan kopen of nog een tijdje door sparen voor een Pioneer cdj set. Wat zal ik dan doen?

gefeliciteerd ^^ !

Ik heb er geen ervaring mee om zelf aan te schaffen, maar ik vind de poineer cdj's gold (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2011 23:26 

Hardtraxx Addict

Dan zal je nog wel even door moeten sparen als je voor Pioneer wilt gaan. Ik zou even een goedkoop setje pakken om te beginnen. Beetje Pioneer stuff is 3 a 4 keer duurder
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2011 23:41 

Hardtraxx Veteran

Persoonlijk zou ik voor de numark ndx200 gaan, 160€ per stuk, hebben eigenlijk wel alles wat je nodig hebt en is zeer degelijk spul. Draait fijn, heb ze nu ook. + er zit 2 jaar garantie op bij bax shop
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 09:49 

Hardtraxx Veteran

Ik heb zelf de gemini ps 828 efx omdat die in de aanbieding was, van anderen hoor ik dat de reloop rmx 20 erg goed is, maar het ligt er aan wat jij een goedkope mixer vind, de reloop is volgens mij net zo duur als de cd spelers
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 21:48 

Hardtraxxer

Ik ben sinds kort mixjes aan het opnemen met de pioneer 350 serie.

Ik neem met een usb stickje op. alleen heb ik het probleem dat als ik de mix terug luister op de pc het geluid heel zacht klinkt.
De master level staat helemaal open en de trim heb ik zo dat hij net niet in het rood staat.

waar kan dat aan liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 22:44 

Hardtraxx Addict

pkadini schreef:

Ik neem met een usb stickje op. alleen heb ik het probleem dat als ik de mix terug luister op de pc het geluid heel zacht klinkt.
De master level staat helemaal open en de trim heb ik zo dat hij net niet in het rood staat.

waar kan dat aan liggen?

Heeft niks te maken met de master. Als ik me niet vergis is er een apart kanaal voor opnemen, daardoor is het volume niet te beinvloeden. Je zou een kunnen proberen de gain van de kanalen wat verder open te kunnen zetten, maar daar moet je mee opletten want je krijgt daardoor snel een ruis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 23:12 

Hardtraxxer

Squid schreef:
pkadini schreef:

waar kan dat aan liggen?

Heeft niks te maken met de master. Als ik me niet vergis is er een apart kanaal voor opnemen, daardoor is het volume niet te beinvloeden. Je zou een kunnen proberen de gain van de kanalen wat verder open te kunnen zetten, maar daar moet je mee opletten want je krijgt daardoor snel een ruis.

is er ook nog een andere manier voor opnemen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 23:54 

Hardtraxxer

Squid schreef:
pkadini schreef:

waar kan dat aan liggen?

Kun je niet een tulp kabeltje-naar 3,5mm jack naar je pc input (vaak zwarte poort) doen en zo op die manier opnemen (via audacity bijv)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 23:55 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Ik ben vandaag jarig en heb dus wat geld, en ik heb nog geen dj spul en zo. Ik heb nu 400 euro en ik zou er wel een Numark setje van kunnen kopen (geen controller want dat lijkt me minder) maar ik zit enorm te twijfelen of ik dat zou gaan kopen of nog een tijdje door sparen voor een Pioneer cdj set. Wat zal ik dan doen?

Ik zou mooi dat setje Numark halen. Pioneer is duur en je hebt nog geen ervaring, en dat kost tijd.
Kijk je kan wel een dikke auto hebben, maar als je er niet in kan rijden heb je er niet veel aan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2011 15:42 

Hardtraxx Addict

Simplicity schreef:
Cruelty schreef:

Ik zou mooi dat setje Numark halen. Pioneer is duur en je hebt nog geen ervaring, en dat kost tijd.
Kijk je kan wel een dikke auto hebben, maar als je er niet in kan rijden heb je er niet veel aan :P

Je begint pas net, en aan je post te lezen ben je nog erg jong en dus nog niet zo veel inkomsten (correct me if I'm wrong). Een Pioneer setje is gewoon ontzettend duur en totaal niet nodig voor een beginner. Begin gewoon met een Numark setje en kijk dan of het wat voor je is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2011 15:52 

Hardtraxx Veteran

Ze draaien gewoon prima. Voor het geld zeker waard.
Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner