Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 19:10 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
waarom is een cd-lade een zwak punt?

Hij kan afbreken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 19:10 

Hardtraxx Addict

93Wesley93 schreef:
Wat zou een beter alternatief zijn in ongeveer dezelfde prijsklasse dan?

Denon DNS-1200. Ietsjes duurder, maar wel gewoon topspul.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 19:11 

Artiest

marsiascout schreef:
Draidy schreef:

Hij kan afbreken.

Wat voor CD's gebruik jij dan? Hulk Hogan special edition?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 19:29 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
marsiascout schreef:
Draidy schreef:

Hij kan afbreken.

Wat voor CD's gebruik jij dan? Hulk Hogan special edition?

cd-LADE gaat het over...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 19:37 

Artiest

... Laat het maar even op je inwerken, ik vergeef het je dat je de grap niet snapt :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 19:46 

Hardtraxx Veteran

zal toch niet zo snel afbreken? zeker neit als je hem gewoon thuis gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 20:36 

Hardtraxx Elite

Tja als je als een of andere lompe mongool je CD's erin ragt dan zal zoiets idd snel naar de klote gaan.. Maargoed als je gewoon een beetje met beleid met je gear omgaat, is er niks aan de hand...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 20:41 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Tja als je als een of andere lompe mongool je CD's erin ragt dan zal zoiets idd snel naar de klote gaan.. Maargoed als je gewoon een beetje met beleid met je gear omgaat, is er niks aan de hand...

ja precies
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 22:42 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
... Laat het maar even op je inwerken, ik vergeef het je dat je de grap niet snapt :lol:

Of ik kan er gewoon niet om lachen :P Geeft niks hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 19:03 

Hardtraxxer

Wat is een aardig tot goeie 2.1 set voor aan de laptop die ook aan een mixer kan worden aangesloten?

En 2x een numark ndx 200 icm een djm 800 kan toch prima lijkt me zo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 19:29 

Hardtraxx Addict

Jeroentjuh82 schreef:
Wat is een aardig tot goeie 2.1 set voor aan de laptop die ook aan een mixer kan worden aangesloten?

Waarom zo'n kapot dure mixer en dan 2 spelers die in de goedkoopste prijsklasse zitten?

Geef dan wat minder uit aan je mixer en wat meer aan je spelers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 20:03 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:
Jeroentjuh82 schreef:

Waarom zo'n kapot dure mixer en dan 2 spelers die in de goedkoopste prijsklasse zitten?

Geef dan wat minder uit aan je mixer en wat meer aan je spelers.

En ik wil t zo. Ik hoef geen duurdere spelers als ik genoeg aan een numark ndx 400 ofzo heb. Mixer kan ik vrij goedkoop 2ehands kopen nu.

Kan je me ook advies geven voor een beetje goed 2.1 setje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 20:13 

Hardtraxxer

Hee jongens,

Vraagje, is het mogelijk om een midi controller zo te confugeren dat deze een bepaald audio kanaal van windows 7 aanstuurd? het gaat om het volume, ben benieuwd of iemand hier wat op weet!
Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 20:17 

Aan het typen...

Ik heb mijn monitoren binnen. Alleen krijg ik ze maar niet goed aangesloten.

Ik heb nu:
- Logitech Z4 2.1 hifi set (die was via de subwoofer een mini-jack naar dubbele jack kabel op output 1/2)
- 2x Yamaha HS50M (http://www.sweetwater.com/images/closeu ... M_rear.jpg)
- 1x Yamaha HS10W (http://www.djboutique.fr/5684-thickbox/ ... w-150w.jpg)

Die wil ik aansluiten op mijn Saffire LE (http://cachepe.zzounds.com/media/qualit ... 5c0421.jpg)

Daarbij wil ik beide HS50M op 1/2, zodat ik het volume kan aanpassen met de knop voorop de geluidskaart.
Dat werkt.
Nu wil mijn Logitech z4 op 3/4 of op 5/6, zodat ik daar ook op kan blijven luisteren.
Als ik ze in 3/4 stop, dan werkt het prima, maar als ik ze in 5/6 stop, krijg ik er geen geluid uit.
Hetzelfde geldt voor de HS10W subwoofer. in output 3 doet hij het wel, maar in output 5 of 6 doet hij niets.

Ik kan met Saffire LE control 1/2, 3/4 en 5/6 apart aansturen. Zo heb ik het nu staan: http://i43.tinypic.com/33xy6fp.jpg

Is mijn 5/6 output van mn geluidskaart stuk of heb ik iets verkeerd ingesteld/aangesloten?
Ik heb overigens alleen Jack kabels, ik kan als het echt moet nog XLR kabels bij halen zodat ik de monitoren via de sub kan aansluiten, maar ik wil het eerst hier mee proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 23:22 

Hardtraxxer

Rik-ert schreef:
Hee jongens,

Vraagje, is het mogelijk om een midi controller zo te confugeren dat deze een bepaald audio kanaal van windows 7 aanstuurd? het gaat om het volume, ben benieuwd of iemand hier wat op weet!
Alvast bedankt :)

Je bedoelt welke poort het geluid uit je pc gaat, en welke output je kan instellen waar je je headset kan op aansluiten?- ja dat kan
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 00:20 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Ik heb mijn monitoren binnen. Alleen krijg ik ze maar niet goed aangesloten.

Ik heb nu:
- Logitech Z4 2.1 hifi set (die was via de subwoofer een mini-jack naar dubbele jack kabel op output 1/2)
- 2x Yamaha HS50M (http://www.sweetwater.com/images/closeu ... M_rear.jpg)
- 1x Yamaha HS10W (http://www.djboutique.fr/5684-thickbox/ ... w-150w.jpg)

Die wil ik aansluiten op mijn Saffire LE (http://cachepe.zzounds.com/media/qualit ... 5c0421.jpg)

Daarbij wil ik beide HS50M op 1/2, zodat ik het volume kan aanpassen met de knop voorop de geluidskaart.
Dat werkt.
Nu wil mijn Logitech z4 op 3/4 of op 5/6, zodat ik daar ook op kan blijven luisteren.
Als ik ze in 3/4 stop, dan werkt het prima, maar als ik ze in 5/6 stop, krijg ik er geen geluid uit.
Hetzelfde geldt voor de HS10W subwoofer. in output 3 doet hij het wel, maar in output 5 of 6 doet hij niets.

Ik kan met Saffire LE control 1/2, 3/4 en 5/6 apart aansturen. Zo heb ik het nu staan: http://i43.tinypic.com/33xy6fp.jpg

Is mijn 5/6 output van mn geluidskaart stuk of heb ik iets verkeerd ingesteld/aangesloten?
Ik heb overigens alleen Jack kabels, ik kan als het echt moet nog XLR kabels bij halen zodat ik de monitoren via de sub kan aansluiten, maar ik wil het eerst hier mee proberen.

Heb je het al eens geprobeerd om via de DAW die je gebruikt de output kanalen te veranderen? Probeer dan eens output 5/6 aan te wijzen als output. Als dat niet werkt dan zou ik het niet direct weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 11:10 

Aan het typen...

Hmm ik denk dat ik het gewoon via mijn subwoofer laat lopen. Want nu moet ik ook telkens van beide apart het volume instellen, waardoor ik telkens de goede verhouding moet vinden. (Ik kan ze met control link wel aan elkaar linken, maar dat werkt niet met de hardware knop).

Afbeelding
Zoals je ziet zitten er 2x2 input (XLR + Jack) op en 2 XLR output.

Dat ik beide monitoren op beide outputs moet aansluiten snap ik, nu wil ik dat met twee van deze adapters doen:
http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab- ... tails.html
Maakt het wat uit dat het stereo jack is?

En moet ik de sub via 1 of 2 kabels op mijn geluidskaart aansluiten. Dus op L of R of op beide?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 13:16 

Hardtraxxer

Je hebt 2 mono kabels nodig. Een stereojack heeft 3 pen-delen en een monojack 2 pen-delen.

Bv zo'n soort kabel:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 14:28 

Aan het typen...

Eigenlijk moet ik Female XLR hebben naar angled mono jack, maar die kan ik niet vinden.
Of een adapter waar ik mijn huidige jacks in kwijt kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 14:52 

Hardtraxx Elite

Interne geluidskaarten resulteren in de meeste gevallen tot ruis... Je kan beter zorgen dat je een externe geluidskaart neemt, gebalanceerde kabels koopt, zorgt dat je speakers, computer etc op goed geaarde stopcontacten aangesloten zit etc... Dan zou je een stuk minder ruis moeten hebben!

Dat je nu ruis hebt kan namelijk meerdere oorzaken hebben.. Allereerst de mini jack op je moederbord, die zijn vaak al niet zo best van zichzelf, wanneer je dan zulk soort speakers eraan hangt ga je idd ruis krijgen.. Verder, 3,5mm kabels zijn over het algemeen slecht geisoleerd, waardoor je dus ook sneller storing van buitenaf kan krijgen (stroomkabels, andere audio kabels). Dit zelfde probleem ga je trouwens hebben wanneer je goedkope kabels gaat halen voor je externe geluidskaart.. Kan me nog wel herinneren dat iemand hier op HT last had van het ontvangen van radio op de monitoren door slechte kabels ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 15:26 

Aan het typen...

Ik heb een mail gestuurd naar Focusrite en die hebben mij geholpen, schijnbaar moest ik terug naar de oude driver van mijn firewire kaart, nu kan ik de outputs als 1/2 3/4 5/6 en spdif zien in windows, waar voorheen er alleen 4 Saffire LE outputs stonden. Op een of andere manier moest ik 5/6 als default zetten om alle outputs te laten werken. Anyway het werkt nu, maar waarschijnlijk moet ik toch nog de XLR kabels hebben, want het is vervelend om het volume iedere keer via de software te regelen (anders gaat de verhouding scheef).

Bedankt voor de hulp anyway :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 16:35 

Hardtraxx Addict

@lyst, hoe klinkt dat setje monitoren in combinatie met de subwoofer? Was de sub echt nodig of is hij eigenlijk overbodig? Ben er zelf namelijk ook over aan het denken om dat setje aan te schaffen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 16:48 

Hardtraxx Elite

Als je de HS50 neemt zou ik wel een sub nemen, mits je de ruimt ervoor hebt.. Als je de HS80 neemt, heb je wat meer laag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 16:53 

Aan het typen...

Sub is zeker nodig, heb nog niet alles goed afgesteld staan, maar had eerst alleen de HS50M's aangesloten en dat klonk net alsof ik de bass van mn logitech setje compleet voor 90% dichtdraaide. Bij de HS80M schijnt het een beetje overkill te zijn voor een slaapkamer, maar ik had geen ruimte op mn bureau voor de HS80's.

Maar aan de andere kant zijn dit mijn eerste monitoren, dus ik heb er nog geen verstand van wat hoort en wat niet. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je met zo weinig laag, fatsoenlijk kicks kunt maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 16:56 

Hardtraxx Veteran

RAW-vizion schreef:
Draidy schreef:
op mijn andere ndx 200 display zitten erg veel krassen, is helemaal mijn schuld dus ga geen garantie claimen. maar is dat te repareren of niet?

Ja, door garantie te claimen :P

godverdomme, degene die ik opgestuurd heb omdat ie neit goed opstart is al vervangen, bij de nieuwe zit het scherm weer helemaal onder de krassen en deuken.
maar weer terugsturen?
Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner