Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 14:40 

Hardtraxx Addict

Nightbreaker schreef:
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/krk-rp-8-g2-actieve-studio-monitor-voordeelset-van-2-stuks/product-details.html

Ik denk erover om deze te halen, iemand ervaring mee? Ga ze trouwens gebruiken voor mn pc (producen e.d.), is dit dan een goede keuze?

Volgens mij is dat wel een goede koop! Volgens mij hebben ze hier er wel meer van (ik niet). Maar geluid is voor iedereen anders, dus misschien moet je het eerst zelf testen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 15:20 

Hardtraxxer

ik heb een jaartje geleden een digital jockey master edition gekocht bij baxshop...
deze controller kan ik als mixer gebruiken door externe cdspelers aan te sluiten..

mijn vraag is: als ik bijvoorbeeld een cdj400 haal. kan ik die dan aansluiten op mijn RDJME en deze ook besturend krijgen in traktor?

alvast bedankt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 16:39 

Hardtraxx Addict

Nairobi schreef:
ik heb een jaartje geleden een digital jockey master edition gekocht bij baxshop...
deze controller kan ik als mixer gebruiken door externe cdspelers aan te sluiten..

mijn vraag is: als ik bijvoorbeeld een cdj400 haal. kan ik die dan aansluiten op mijn RDJME en deze ook besturend krijgen in traktor?

De CDJ400 heeft geen Midi functie, dus nee.
Je kan dit wel mogelijk maken door met timecode te gaan draaien, maar dan doe je wel meteen een flinke investering erbij (goede geluidskaart en n upgrade naar Traktor Scratch)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 16:42 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Ik heb er even een paar op een rijtje gezet.
ADAM A5X 678 euro (of 679 incl stands)
Genelec 8020BPM 635 euro (incl tas/boek)
Pioneer S-DJ 05 599 euro
Yamaha HS80M 509 euro incl pads, 521 euro incl stands
Yamaha HS50M + Yamaha Sub 765 euro
KRK RP8 G2 + pads 501 euro
KRK RP6 G2 + pads 443 euro

http://www.thomann.de/nl/search.html?xs ... hk71076=on

Ik mag iets uitzoeken tot 750 euro, misschien dat als ik veel geld overhoud er nog een goede koptelefoon bij kan halen, maar ik krijg het overgebleven geld niet, dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
Mijn kamer is overigens 4x3m.
Ik zit ook met een plank boven mijn bureau die maar 25 cm diep is.
http://www.early-hardstyle.com/My%20Room/DSC03426.JPG

Is er iemand met een handige oplossing daarvoor, of moet ik me beperken tot de kleinere monitoren?

Voor produceren is een losse sub echt niet aan te raden. Hoewel het lekker luistert, zal je de bass veel te zwaar ervaren.

De Pioneer S-DJ 05 is een erg leuk setje en heeft een dj en producer modus. Wil je gewoon muziek luisteren pak je de dj modus. Genelecs moet je onder de 1500 euro imo niet nemen omdat je dan heel erg inlevert op de specs. Hou er ook rekening mee dat de RP's van KRK door velen als dof worden ervaren.

Tot slot kan je als je er zelf nog 50-100 euro bij legt eens kijken naar de KRK VXT 6's? Dat zit zegmaar tussen de echte instappers als de RP's en de echt professionele van Genelec en Dynaudio in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 17:54 

Aan het typen...

Ik ga toch denk ik voor de yamaha incl sub. Met mijn externe geluidskaart heb ik de mogelijkheid om de sub uit te schakelen. Dan heb ik dus gewoon goed geluid als ik wil luisteren en geen last van de sub als ik ga produceren. Daarnaast zijn de HS50M mooi compact, zodat ik niet hoef te gaan kloten met muurbeugels etc.

Bovendien zijn mijn ambities op dit moment niet zo hoog dat ik per se top monitoren nodig heb. Ik doe het vooral voor de hobby en misschien als ik een keer tijd en zin heb, het iets serieuzer aan ga pakken. En dan kan ik altijd nog deze set inruilen voor een betere lijkt me. En als het me helemaal niet bevalt, kan ik ze altijd nog ruilen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 18:07 

Hardtraxx Veteran

Jongens, de keuze is gemaakt ik ga DJ gear aanschaffen. :) Heb eigenlijk al van begin af aan Reloop RMP1 op het oog. ( http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/d ... tails.html ) Maar vinden jullie dit ook een degelijk setje om mee te beginnen? Of raden jullie wat anders aan? Ik weet namelijk wel dat het al redelijk oud spul is, maar de verhalen er over zijn nog altijd wel positief die ik er over hoor en ik vind het design ook super strak. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 18:19 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:
Nairobi schreef:

Je kan dit wel mogelijk maken door met timecode te gaan draaien, maar dan doe je wel meteen een flinke investering erbij (goede geluidskaart en n upgrade naar Traktor Scratch)

dus met de CDJ350 zou ik wel kunnen draaien... bijv eerst met 1 en dan met 2?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 22:09 

Hardtraxx Addict

Nairobi schreef:
marsiascout schreef:
Nairobi schreef:

dus met de CDJ350 zou ik wel kunnen draaien... bijv eerst met 1 en dan met 2?

Jah dat zou inderdaad kunnen. Deze heeft wel MIDI compatibiliteit.
Alleen weet ik nu niet zeker of je de RDJ dan alleen als mixer kan gebruiken of dat je daarmee tegelijk met de CDJ350 Traktor kan besturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 11:46 

Hardtraxxer

93Wesley93 schreef:
Jongens, de keuze is gemaakt ik ga DJ gear aanschaffen. :) Heb eigenlijk al van begin af aan Reloop RMP1 op het oog. ( http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/d ... tails.html ) Maar vinden jullie dit ook een degelijk setje om mee te beginnen? Of raden jullie wat anders aan? Ik weet namelijk wel dat het al redelijk oud spul is, maar de verhalen er over zijn nog altijd wel positief die ik er over hoor en ik vind het design ook super strak. :D

Let er op een de reloop RMP1 een cd-lade heeft en dat is altijd een zwak punt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 15:16 

Hardtraxxer

Iemand ervaring met deze console http://www.rjshop.nl/Mixage-Interface-E ... uct/25072/ ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 15:51 

Hardtraxx Addict

Simplicity schreef:
93Wesley93 schreef:

Let er op een de reloop RMP1 een cd-lade heeft en dat is altijd een zwak punt ;)

Plus ik heb al veel verhalen gehoord over een Cue-knop die na een tijdje niet meer zo goed werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 18:12 

Hardtraxxer

Dat over de Cue knoppen heb ik ook wel eens wat over gehoord ja ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 19:24 

Hardtraxx Veteran

Ik heb net de NDX 200 Cd speler binnen, maar nu is het bij 1 van de 2 dat hij 50% van de keren niet goed opstart, dat het display wel aangaat maar dat ie verder niks aangeeft en de knoppen ook niet werken. na hem weer uit zetten (meestal 1 of 2x) doet hij het wel weer. zal ik hem opsturen naar bax?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 19:25 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Ik heb net de NDX 200 Cd speler binnen, maar nu is het bij 1 van de 2 dat hij 50% van de keren niet goed opstart, dat het display wel aangaat maar dat ie verder niks aangeeft en de knoppen ook niet werken. na hem weer uit zetten (meestal 1 of 2x) doet hij het wel weer. zal ik hem opsturen naar bax?

Tuurlijk, zoiets hoort niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 19:57 

Hardtraxx Veteran

op mijn andere ndx 200 display zitten erg veel krassen, is helemaal mijn schuld dus ga geen garantie claimen. maar is dat te repareren of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 22:25 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
op mijn andere ndx 200 display zitten erg veel krassen, is helemaal mijn schuld dus ga geen garantie claimen. maar is dat te repareren of niet?

Ja, door garantie te claimen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 23:00 

Hardtraxx Veteran

Haha oke dan, alles 3 dagen binnen mag het gelijk weer terug:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 23:41 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:

Tja.. Kan wel is gebeuren, mijn djm800 kon ook al binnen een maand terug...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 00:04 

Hardtraxx Veteran

RAW-vizion schreef:
Draidy schreef:

Ja das altijd minder...
Bij mij zijn er nu 3 dingen kapot.
Effecten op mijn mixer
Cd speler die nirt goed opstart
Andere cd speler met beschadigd scherm

Heb ook nog een monitor die soms heel erg gaat brommen, waar het aan ligt weet ik niet. Heb nog wel garantie. Weet er iemand of je voor het repareren de originele doos moet sturen bij bax shop
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 00:07 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
RAW-vizion schreef:
Draidy schreef:

Ja das altijd minder...
Effecten op mijn mixer

Heb ook nog een monitor die soms heel erg gaat brommen, waar het aan ligt weet ik niet. Heb nog wel garantie. Weet er iemand of je voor het repareren de originele doos moet sturen bij bax shop

Ik denk dat je om te repareren niet perse een originele doos nodig hebt, wel als je m terug wilt verkopen aan bax. Je zult bax sowieso nog moeten mailen dat je het terug wilt sturen en wat voor problemen de cdspeler heeft dus kun je het meteen over het transport hebben ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 12:45 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
RAW-vizion schreef:
Draidy schreef:

Ja das altijd minder...
Effecten op mijn mixer

Zowiezo altijd je originele doos bewaren vanwege garantie en het geval dat je ze door wilt verkopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 15:40 

Hardtraxx Addict

Sinds n tijdje wil mn midikeyboard (M-Audio Oxygen 49) niet meer meewerken.

Wanneer ik hem aanzet maakt ie wel verbinding met de computer, maar er worden geen midi signalen meer doorgegeven. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 16:44 

Hardtraxx Addict

Is met USB aangesloten lijkt me?

Misschien het stuurprogramma opnieuw installeren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 18:13 

Hardtraxx Veteran

Simplicity schreef:
93Wesley93 schreef:

Wat zou een beter alternatief zijn in ongeveer dezelfde prijsklasse dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 18:58 

Hardtraxx Veteran

waarom is een cd-lade een zwak punt?
Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner