Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 113  Volgende
Bericht Geplaatst op 19 okt 2011 22:15 

Hardtraxxer

Tja het is er wel, maar je bent er vaak meer voor kwijt da's het punt ;)
Bericht Geplaatst op 19 okt 2011 22:25 

Hardtraxxer

okee maar thanks :thumbup:
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 15:09 

Hardtraxx Veteran

Squid schreef:
PierrePruuk schreef:
Ik wil denk ik ook beginnen met producen. Doe ik er goed aan om meteen Logic te kopen en dan aan de gang? Of wat raden jullie aan? Is er geen trial versie van Logic eigenlijk?

Voor logic heb je natuurlijk wel apple nodig, zou zelf ook met FL beginnen en later overstappen op Logic.

Heb Apple, met het oog op producen gekocht toentertijd. Is Logic veel moeilijker? En wat zijn de voordelen van Logic t.o.v. een Cubase of FL?
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 15:22 

Hardtraxx Elite

Logic werkt op bepaalde fronten compleet anders dan FL.. Zelf heb ik ook de overstap FL-> Logic gemaakt, en sindsdien niet meer terug gekeken! Het is vele malen overzichtelijker, een stuk krachtiger, en de standaard plugins zijn geweldig! Waar je bij FL en Cubase toch eigenlijk wel externe distortions, reverbs en delays moet hebben, zijn de interne plugins van Logic echt heel erg goed! Met name de Clip Distortion is er een waar vele voor naar Logic gaan ;) Persoonlijk vind ik dat je in Logic sneller dingen kan leren dan FL, omdat het allemaal een stuk overzichtelijker is.. Maargoed je hebt altijd nog je persoonlijke voorkeur.. Ik zou zeggen probeer t is, ga er wen paar weken mee aan de gang, en kijk of t iets voor je is!
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 16:44 

Hardtraxx Veteran

Ja oke maar voor 200 euro 'kijken of het iets is' is ook zoiets he :P. Er is zeker geen trial versie of zo? Ga dan wel voor Logic denk ik ;)
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 16:48 

Hardtraxx Addict

PierrePruuk schreef:
Ja oke maar voor 200 euro 'kijken of het iets is' is ook zoiets he :P. Er is zeker geen trial versie of zo? Ga dan wel voor Logic denk ik ;)

Met 200 euro kom je niet daar, verdubbel dat dan maar eens :P Zou gewoon een torrent pakken om het eens uit te proberen, wanneer het iets is kan je het altijd nog kopen. De ervaring wijst toch uit dat illigale software toch allemaal niet zo soepel en stabiel zoals het legale pakket. En stabilieit is toch wel gewenst bij produceren.
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 17:37 

Hardtraxx Veteran

Logic Express heb ik het over
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 17:49 

Hardtraxx Addict

PierrePruuk schreef:
Logic Express heb ik het over

Ja, of dat zo'n super optie weet ik niet, heb der nog nooit mee gewerkt dus kan er niet over oordelen. Maar bij de beschrijving van het product staat dat het tussen amateuristisch en proffesioneel produceren in zit.
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 17:49 

Hardtraxx Veteran

Ik heb nu net de gemini ps-828 efx binnen en snap iets niet
Als ik een kanaal aan de effecten toewijs word dat kanaal veel zachter, zodat het bijna niet hoorbaar is+ de effecten doen het niet, iemand die het weet?
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 18:30 

Aan het typen...

Ik mag voor 700 euro iets uitzoeken en wil al een lange tijd monitoren hebben. Nu heb ik me alleen verdiept in de monitoren rond de 300 euro per set. Wat zijn goede monitoren voor dit budget (700€) en is een subwoofer ook noodzakelijk bij hardstyle/hardtrance? Ik heb geen tijd om zelf te luisteren, moet voor zondag een beslissing maken :whistle:
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 18:39 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ik mag voor 700 euro iets uitzoeken en wil al een lange tijd monitoren hebben. Nu heb ik me alleen verdiept in de monitoren rond de 300 euro per set. Wat zijn goede monitoren voor dit budget (700€) en is een subwoofer ook noodzakelijk bij hardstyle/hardtrance? Ik heb geen tijd om zelf te luisteren, moet voor zondag een beslissing maken :whistle:

Syrincs m3-220!! (L)
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 18:46 

Hardtraxxer

Lyst schreef:

Monitoren zeg je.. hmm, neem aan dat je dan produced?- dan zou je geen subwoofer nodig hebben.
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 18:51 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:

Ontiechelijk veel mogelijkheden: Genelec, Yamaha, KRK, Dyna audio, adams audio. Stuk voor stuk goede monitor merken, maar ieder monitor heeft zijn eigen geluid. Daarmee bedoel ik ook mee, dat er niet altijd een subwoofer bij hoeft te zijn. Afgaand op het feit dat vrijwel alle grote namen genelec's hebben zou dat mijn keuze zijn.
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 19:06 

Aan het typen...

Ik produceer af en toe ja, maar kan ik de monitoren ook gebruiken voor het luisteren naar hardstyle, of moet ik daarvoor mijn creative z4 blijven gebruiken?
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 19:10 

Hardtraxxer

Met producen wil je de meeste lagen tonen niet horen, maar muziek luisteren zonder low erin lijkt me erg.
Of je gebruikt je creative z4 setje, of monitoren met subwoofer (zou ik doen).
Maarja miss wil je ook wel mixen, en heb je nog geen cdspelers?
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 19:11 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Ik produceer af en toe ja, maar kan ik de monitoren ook gebruiken voor het luisteren naar hardstyle, of moet ik daarvoor mijn creative z4 blijven gebruiken?

Nee, je kan er ook gewoon muziek op luisteren. Ik bedenk me nu dat het aan te raden is om er een externe geluidskaart bij te kopen, want die monitoren rechtstreeks op een pc aansluiten geeft ook niet veel goeds.
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 19:37 

Hardtraxx Addict

Simplicity schreef:
Met producen wil je de meeste lagen tonen niet horen, maar muziek luisteren zonder low erin lijkt me erg.

Wanneer je laag in n track verwerkt lijkt t me toch wel makkelijk om dit laag ook gewoon te kunnen horen ;)
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 21:10 

Hardtraxxer

zal dit iets zijn voorbeginners ? http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/d ... tails.html
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 21:42 

Aan het typen...

Simplicity schreef:

Mixen heb ik niets mee, dus daarvoor hoef ik ze niet te hebben. Heb ze met name nodig voor het produceren, maar als ze er staan zal ik ze waarschijnlijk wel het meeste gebruiken voor het beluisteren van de muziek. het is overigens Logitech z4 :$
Squid schreef:
Lyst schreef:

Nee, je kan er ook gewoon muziek op luisteren. Ik bedenk me nu dat het aan te raden is om er een externe geluidskaart bij te kopen, want die monitoren rechtstreeks op een pc aansluiten geeft ook niet veel goeds.

Gewoon muziek luisteren of is het echt goed? Ik vind dat namelijk wel belangrijk. Overigens heb ik er al een Saffire LE staan, dus die externe geluidskaart heb ik al ;) :thumbup:
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 22:38 

Hardtraxxer

Squid schreef:
Lyst schreef:

Ja ik produce dan wel niet maar ik weet wel als je muziek luistert op monitoren... hmmm.. met hardstyle wil je toch echt wel de low's hebben hoor ;)
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 22:41 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Gewoon muziek luisteren of is het echt goed? Ik vind dat namelijk wel belangrijk. Overigens heb ik er al een Saffire LE staan, dus die externe geluidskaart heb ik al ;) :thumbup:

De muziek zal helaas zal nooit zo goed zijn als op een Harman Kardon/Bose set van 700, dat zijn Hifi speakers die gemaakt voor een top geluid. Studio-monitoren zijn er voor een neutrale klank, waardoor het er minder prettig na luisteren is dan na zo'n professionele hifi set.
Bericht Geplaatst op 20 okt 2011 22:43 

Hardtraxxer

NenD schreef:

Als beginner ehm, je kan geen cd's in die mixset doen- dat vind ik nog wel een nadeel. Natuurlijk scheelt je dat schijfjes branden omdat je een usb erin kan pluggen, dus in dat geval zou je het wel kunnen doen.
Ik zou nog wel even reviews opzoeken over dat product of het ook wel degelijk is.
Kijk je bent dan wel een beginner, maar als je de basics vlot onder de knie hebt zou je dus al weer een nieuwe moeten aanschaffen omdat hierop beperkte functies zitten- snap je?
Bericht Geplaatst op 21 okt 2011 11:52 

Hardtraxxer

ik had dat al in gedachten van ik vindt dat niks met die cdtjes daarom die usb , ja zal ik doen maar ik ga hem ook zelf ophalen bij baxshop om tekijken dat het nou egt wel wat is ;).
jaa snap ik ik heb nu de numark mix pro die heb ik nu ook al aardig onder de knie dus zal ik wel even kijken maar thanks :thumbup:
Bericht Geplaatst op 21 okt 2011 11:54 

Aan het typen...

Ik heb er even een paar op een rijtje gezet.
ADAM A5X 678 euro (of 679 incl stands)
Genelec 8020BPM 635 euro (incl tas/boek)
Pioneer S-DJ 05 599 euro
Yamaha HS80M 509 euro incl pads, 521 euro incl stands
Yamaha HS50M + Yamaha Sub 765 euro
KRK RP8 G2 + pads 501 euro
KRK RP6 G2 + pads 443 euro

http://www.thomann.de/nl/search.html?xs ... hk71076=on

Ik mag iets uitzoeken tot 750 euro, misschien dat als ik veel geld overhoud er nog een goede koptelefoon bij kan halen, maar ik krijg het overgebleven geld niet, dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
Mijn kamer is overigens 4x3m.
Ik zit ook met een plank boven mijn bureau die maar 25 cm diep is.
http://www.early-hardstyle.com/My%20Room/DSC03426.JPG

Is er iemand met een handige oplossing daarvoor, of moet ik me beperken tot de kleinere monitoren?
Bericht Geplaatst op 21 okt 2011 12:41 

Hardtraxx Addict

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Ik denk erover om deze te halen, iemand ervaring mee? Ga ze trouwens gebruiken voor mn pc (producen e.d.), is dit dan een goede keuze?
Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner