Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 113  Volgende
Bericht Geplaatst op 10 aug 2011 13:22 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:
wesletje92 schreef:
Hallo Hardtraxxers,

Aangezien ik deze vraag nog niet heb zien staan, heb ik deze topic maar aangemaakt!

Mijn probleem is als volgt (even ter verduidelijking een foto)

Afbeelding

Ik ben er achter gekomen dat opnemen in bijv. VDJ niet optimaal is, waardoor de bass in het opgenomen stuk erg aan het borrelen is, dus ik ben overgegaan naar Audacity. Maar hier stort ik dus op een probleem, alles is goed aangesloten, maar zodra ik met de knop van mijn koptelefoon ga kloten, dus van Cue naar cue mix ga, en PCM wil, is dat ook te horen tijdens de opname of op twitcam. Dit is natuurlijk niet wat moet opgenomen worden, dus mijn vraag is, wat kan er eventueel mis zijn? Normaal moet 't per deck opgenomen worden lijkt me..

Iemand misschien een idee?

Alvast bedankt!

Je instellingen staan gwn verkeerd. Je moet je cue niet op je master zetten en record alleen op je master.

Ik heb mijn instellingen als volgt staan:

http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... envdj.jpg/

Heb al wat zitten kloten met de instellingen maar zie geen verbetering..
Bericht Geplaatst op 10 aug 2011 13:27 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
als je wel een geluisdskaart koopt heb je een kabel nodig maar mischien een andere, ligt aan de uitgangen op de geluidskaart

oke ff kijken wat ik nodig heb dan bedankt man
Bericht Geplaatst op 10 aug 2011 18:13 

Hardtraxx Veteran

geen probleem ;)
je moet kijken bij de beschrijving wat voor outputs die geluidkaart heeft en welke inputs je monitor heeft en dan moet je een kabel kopen die aan bijde voldoet ;)
Bericht Geplaatst op 10 aug 2011 19:01 

Hardtraxx Addict

wesletje92 schreef:
marsiascout schreef:
wesletje92 schreef:
Hallo Hardtraxxers,

Aangezien ik deze vraag nog niet heb zien staan, heb ik deze topic maar aangemaakt!

Mijn probleem is als volgt (even ter verduidelijking een foto)

Afbeelding

Ik ben er achter gekomen dat opnemen in bijv. VDJ niet optimaal is, waardoor de bass in het opgenomen stuk erg aan het borrelen is, dus ik ben overgegaan naar Audacity. Maar hier stort ik dus op een probleem, alles is goed aangesloten, maar zodra ik met de knop van mijn koptelefoon ga kloten, dus van Cue naar cue mix ga, en PCM wil, is dat ook te horen tijdens de opname of op twitcam. Dit is natuurlijk niet wat moet opgenomen worden, dus mijn vraag is, wat kan er eventueel mis zijn? Normaal moet 't per deck opgenomen worden lijkt me..

Iemand misschien een idee?

Alvast bedankt!

Je instellingen staan gwn verkeerd. Je moet je cue niet op je master zetten en record alleen op je master.

Ik zelf heb geen VDJ dus kan je helaas niet precies uitleggen wat je hierin precies moet aanpassen.
Bericht Geplaatst op 10 aug 2011 19:06 

Hardtraxx Veteran

wesletje92 schreef:

Dat komt omdat je nu 2 stereo outputs hebt, terwijl je er 3 wilt. Je wil er 1 voor je boxen, 1 voor je koptelefoon en 1 voor het uitgaande geluid op te nemen. Beste is dus om op te nemen met VDJ. Zet iig beatlock uit, dit zorgt voor een slechte geluidskwaliteit. Ik weet verders niet wat je precies in kunt stellen bij VDJ maar probeer iig op te nemen in WAV formaat, dit is uncompressed zodat het minder van je systeem vraagt. Je moet het later dan nog wel omzetten naar MP3 (hier zijn genoeg tools voor te vinden)
Bericht Geplaatst op 12 aug 2011 00:42 

Hardtraxx Elite

Afbeelding
Is dit iets om mee te beginnen?
Bericht Geplaatst op 12 aug 2011 10:32 

Hardtraxx Veteran

ik zou met een MIDI controller beginnen, om dezelfde reden als bij de rest
Bericht Geplaatst op 12 aug 2011 10:36 

Hardtraxxer

Ik ga lekker eigenwijs doen en begin met gear
Bericht Geplaatst op 12 aug 2011 10:42 

Hardtraxx Veteran

hardaddict schreef:

veel plezier ;) hoop dat je er geen spijt van krijgt
Bericht Geplaatst op 12 aug 2011 10:47 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
hardaddict schreef:

Ik denk het niet :D
Bericht Geplaatst op 12 aug 2011 11:18 

Hardtraxx Veteran

mooi :thumbup:
Bericht Geplaatst op 12 aug 2011 13:23 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
hardaddict schreef:

Ben ook begonnen met gear, heb het nu anderhalfjaar later nog steeds staan en gebruik het gewoon.
Tis voor een ieder persoonlijk natuurlijk :)
Bericht Geplaatst op 12 aug 2011 13:57 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
Draidy schreef:
hardaddict schreef:

Ben ook begonnen met gear, heb het nu anderhalfjaar later nog steeds staan en gebruik het gewoon.
Tis voor een ieder persoonlijk natuurlijk :)

das nice!
ik zelf draai met MIDI controller vanwege het risico van het niet leuk vinden maar ook vanwege het geld, want voor gear heb ik nog lang geen geld, heb niet eens werk. alles wat ik weet moet je 15 voor zijn :/
Bericht Geplaatst op 12 aug 2011 21:50 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
voor gear heb ik nog lang geen geld, heb niet eens werk. alles wat ik weet moet je 15 voor zijn :/

Ag je kunt overal wel terecht komen, ik ben op me 14de ook begonnen in een doe-hetzelf-zaak.

Ga eens langs ene paar zaken wat geen keten is en eigebaas zijn die zijn meestal wel flexibel :thumbup:
Bericht Geplaatst op 13 aug 2011 11:23 

Hardtraxx Veteran

ik zal eens kijken, thx :)
Bericht Geplaatst op 13 aug 2011 19:17 

Hardtraxxer

Ik ben op zoek naar een midi keyboard, het word men eerste dus niet te duur. Het liefst voor rond de 100 euro maar als dat echt troep is mag de prijs omhoog.
Bericht Geplaatst op 13 aug 2011 20:10 

Hardtraxx Addict

Jarno schreef:
Ik ben op zoek naar een midi keyboard, het word men eerste dus niet te duur. Het liefst voor rond de 100 euro maar als dat echt troep is mag de prijs omhoog.

Hoeveel toetsen wil je?
Bericht Geplaatst op 13 aug 2011 23:24 

Hardtraxxer

Ik weet niet heb er totaal geen verstand van, wat heb ik nodig?
Bericht Geplaatst op 13 aug 2011 23:27 

Hardtraxx Veteran

niks, het is alleen nodig als je het fijn vind, in principe kan je ook gewoon klikken welke noten je afgespeeld wil hebben.
ik heb zelf een nogal groot MIDI keyboard maar komt omdat ik ook in een band speel en hem daar al voor had en hij toevallig MIDI aansluiting heeft :D maar denk dat je zoveel niet nodig hebt, zeker neit als beginner. ik zou zeggen 3-4 octaven is zeker voldoende maar weet niet wat andere hier van zeggen?
Bericht Geplaatst op 14 aug 2011 00:05 

Hardtraxx Addict

Jarno schreef:
Ik weet niet heb er totaal geen verstand van, wat heb ik nodig?

Een gemiddeld midikeyboard heeft 49 toetsen en ik denk dat je hier ook het best naar kan kijken.

Een M-Audio Oxygen 49 is een mooie, maar wel net boven je prijs. Je zult er niet veel onder de 100 euro vinden.
Bericht Geplaatst op 14 aug 2011 22:05 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Weet iemand hoe je de EQ knoppen en faders eraf haalt bij Midi-controller? Heb een Hercules mk4. Die van de pitch trek je er zo af, maar die van de EQ zitten moervast.. Moet je dit op een andere manier doen?

Bij sommige knoppen (ook bij andere merken) kun je het witte streepje van de knop omhoog trekken, dan unlock je de knop. Probeer dat eens.
Bericht Geplaatst op 14 aug 2011 23:29 

Hardtraxx Veteran

Ik heb nog even verder gezocht voor je maar kan er ook niet zo snel iets over vinden...
Bericht Geplaatst op 14 aug 2011 23:37 

gaat t om een draaiknopje?
spuit een beetje ptfe spray onder die knop en met een platte schroevendraaier van allle kanten voorzichtig wrikken.
je kunt er niks aan kapot maken.
;)
Bericht Geplaatst op 15 aug 2011 02:01 

Hardtraxx Veteran

ALS het schroefdraad is zou je ze dus door kunnen draaien naar links maar ik denk niet dat dat het is. Het zal toch iets van een klik sytsteem zijn en bedenk wel dat ze gemaakt worden om er niet zomaar af getrokken te kunnen worden. Dus een beetje meer kracht zetten zou het maar net kunnen zijn. Schroevendraaier is wel een optie maar pak er dan wel een die ongeveer even breed is als de helft van je knopje. Steeds iets meer kracht zetten en wisselen van plek, niet van één kant vol gas erop.

Als dat lukt weet je meteen hoe de rest vast zit ;) Ben benieuwd.
Bericht Geplaatst op 15 aug 2011 13:23 

Hardtraxx Elite

EN begin bij eentje die niet heel belangrijk is ;) Mocht je hm slopen, dat je straks niet een knop hebt gesloopt die je echt constant nodig hebt!
Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner