Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 12:05 

Hardtraxxer

noxit15 schreef:
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/m-audio-studiophile-bx8a-deluxe-edition-dj/studio-monitor-set/product-details.html <------- Dat zijn de monitoren die ik een deze dagen ga bestellen samen met deze geluidskaart:
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Ik ben geen echte Pro, maar wel een bovengemiddelde beginner ( ? xd ).

Zijn er mensen die deze monitoren gehad hebben of ervaring hebben met de geluidskaart? Vertel mij er dan graag wat meer over! :thumbsup:

ik heb er geen ervaring mee, maar zit er over te denken De M-audio fast track pro ook te kopen. Vertel me je ervaring als je hem binnen hebt :)!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 14:20 

Hardtraxxer

thedutchrages schreef:
noxit15 schreef:
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/m-audio-studiophile-bx8a-deluxe-edition-dj/studio-monitor-set/product-details.html <------- Dat zijn de monitoren die ik een deze dagen ga bestellen samen met deze geluidskaart:

Zijn er mensen die deze monitoren gehad hebben of ervaring hebben met de geluidskaart? Vertel mij er dan graag wat meer over! :thumbsup:

ik heb er geen ervaring mee, maar zit er over te denken De M-audio fast track pro ook te kopen. Vertel me je ervaring als je hem binnen hebt :)!

Zal ik doen man. Ik kan vanavond of morgen eindelijk deze big babies bestellen en die fast track pro. Die speakers zijn groter dan normaal 30cmx20x20, dus ongeveer net zo groot als een 17 inch scherm, maar dan op ze kant :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 15:28 

Hardtraxxer

noxit15 schreef:

Ik heb die monitoren ;) Hoop wel voor je dat je een aardig grote kamer hebt, want 8 inch is vrij groot. Let ook eventjes op de maten, want ik moest een nieuwe bureau aanschaffen anders ging het niet passen :P
Erg fijne monitoren, goede frequency-bereik en samen met een audio interface hemels :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 17:32 

Donateur

Ja ik denk dat je ook wel goed zit, 40hz is genoeg laag en dan 22khz zit ook goed, menselijk gehoor is toch meestal max 20khz ;) Over die geluidskaart heb ik ook al veel goede dingen gehoord, dus dat is zeker geen miskoop ;) Alhoewel ik zou dan toch kiezen voor de KRK boxen, die zijn zowat het beste in die prijsklasse en zijn ook niet zo groot, alhoewel er genoeg geluid uit komt. Ik bedoel dan de KRK RP5 G2. Alhoewel heb je daar wel minder lage frequenties.

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 21:29 

Hardtraxxer

Kryptica schreef:
Ja ik denk dat je ook wel goed zit, 40hz is genoeg laag en dan 22khz zit ook goed, menselijk gehoor is toch meestal max 20khz ;) Over die geluidskaart heb ik ook al veel goede dingen gehoord, dus dat is zeker geen miskoop ;) Alhoewel ik zou dan toch kiezen voor de KRK boxen, die zijn zowat het beste in die prijsklasse en zijn ook niet zo groot, alhoewel er genoeg geluid uit komt. Ik bedoel dan de KRK RP5 G2. Alhoewel heb je daar wel minder lage frequenties.

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Thanks allemaal. Ik ga niet voor de KRK's want ik denk dat ik toch de 13hz ga missen die de M-audio's wel hebben. Ik maak ongeveer 90% hardstyle, maar in extra vrije tijd experimenteer ik vaak met drumnBass, dubstep, trance, hardcore, allemaal genres waar de bass toch belangrijk in is. Ik heb een 6x9m kamer, dus best groot. Me bureau is ook 2m lang dus dat moet lukke XD
Thanks allemaal, morgen ga ik deze+de geluidskaart bestellen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 16:29 

Hardtraxxer

Voor welke zouden jullie kiezen de Reloop rmx-40 DSP of de Synq smx 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 18:46 

Hardtraxx Addict

2e hands of nieuw?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 19:07 

Hardtraxxer

Timothy21 schreef:
2e hands of nieuw?

2de hands,
heb waarschijnlijk 2 pioneer cdj 800 mk2 en de Synq smx2 gekocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 19:56 

Hardtraxx Addict

Je doet met allebei geen miskoop volgens mij, de synq zit zeker bij die cdj's?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 20:52 

Hardtraxxer

Timothy21 schreef:
Je doet met allebei geen miskoop volgens mij, de synq zit zeker bij die cdj's?

Jep zit ook statief+flightcase's bij
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 13:01 

Hardtraxxer

Is het een probleem als de play en de cue buttens van de cdj 800 mk2 niet meer klikken?
ze deden het volgens die man nog wel gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 15:14 

Hardtraxx Veteran

hardaddict schreef:
Is het een probleem als de play en de cue buttens van de cdj 800 mk2 niet meer klikken?

Probleem, tsja... ze doen het inderdaad wel maar ze komen niet meer omhoog waardoor ze niet meer klikken. Zo worden het bijna touchknoppen inplaats van drukknopen en dat gaat wel irriteren! Ik heb zelf gehad (bij een CDJ1000) dat bij hoog volume, de cueknop door de trillingen contact maakte... dat wil je dus echt niet midden in een nummer!

Vervangen is makkelijk, als je handig bent. Twee knopjes bestellen (onderdeelnummer DSG1079) bij Djrepair voor een euro de stuk en daarna open maken en solderen. Je kunt ze ook door de jongen van djrepair laten maken, kost het je 39,95 per speler. Maar dat zou ik wel in je prijsonderhandeling meenemen als je ze tweedehands koopt. Of toch even verder zoeken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 15:42 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
hardaddict schreef:

Probleem, tsja... ze doen het inderdaad wel maar ze komen niet meer omhoog waardoor ze niet meer klikken. Zo worden het bijna touchknoppen inplaats van drukknopen en dat gaat wel irriteren! Ik heb zelf gehad (bij een CDJ1000) dat bij hoog volume, de cueknop door de trillingen contact maakte... dat wil je dus echt niet midden in een nummer!

Vervangen is makkelijk, als je handig bent. Twee knopjes bestellen (onderdeelnummer DSG1079) bij Djrepair voor een euro de stuk en daarna open maken en solderen. Je kunt ze ook door de jongen van djrepair laten maken, kost het je 39,95 per speler. Maar dat zou ik wel in je prijsonderhandeling meenemen als je ze tweedehands koopt. Of toch even verder zoeken...

Naa, waag het er tog op.
als het erg gaat irriteren vervang ik het zelf wel.
mijn pa kan redelijk goed solderen dus dat komt wel goed denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 16:10 

Hardtraxx Veteran

hardaddict schreef:
Naa, waag het er tog op.
als het erg gaat irriteren vervang ik het zelf wel.
mijn pa kan redelijk goed solderen dus dat komt wel goed denk ik

Is ook niet moeilijk hoor, heb het ook zelf gedaan maar ik zou er wel een paar euro's van af pingelen of het hem zelf nog laten fixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 16:29 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Is ook niet moeilijk hoor, heb het ook zelf gedaan maar ik zou er wel een paar euro's van af pingelen of het hem zelf nog laten fixen.

Ja kan het wel mee nemen in het onderhandel hij had nog een hdj-1000 voor me liggen voor 100 meer, kan hij die er mooi bij doen voor niks
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2011 23:25 

Hardtraxxer

Mensen misschien even een domme vraag

Maar ik ga binnen kort KRK RP 5 G2 actieve studio monitoren halen voor aan me pc.
Maar wat moet je tussen de krk en de pc hebben een externe geluidskaart? en wat nog meer.

alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2011 23:28 

Hardtraxxer

Hallo Hardtraxxers,

Aangezien ik deze vraag nog niet heb zien staan, heb ik deze topic maar aangemaakt!

Mijn probleem is als volgt (even ter verduidelijking een foto)

Afbeelding

Ik ben er achter gekomen dat opnemen in bijv. VDJ niet optimaal is, waardoor de bass in het opgenomen stuk erg aan het borrelen is, dus ik ben overgegaan naar Audacity. Maar hier stort ik dus op een probleem, alles is goed aangesloten, maar zodra ik met de knop van mijn koptelefoon ga kloten, dus van Cue naar cue mix ga, en PCM wil, is dat ook te horen tijdens de opname of op twitcam. Dit is natuurlijk niet wat moet opgenomen worden, dus mijn vraag is, wat kan er eventueel mis zijn? Normaal moet 't per deck opgenomen worden lijkt me..

Iemand misschien een idee?

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 00:40 

Hardtraxx Addict

wesletje92 schreef:
Hallo Hardtraxxers,

Aangezien ik deze vraag nog niet heb zien staan, heb ik deze topic maar aangemaakt!

Mijn probleem is als volgt (even ter verduidelijking een foto)

Afbeelding

Ik ben er achter gekomen dat opnemen in bijv. VDJ niet optimaal is, waardoor de bass in het opgenomen stuk erg aan het borrelen is, dus ik ben overgegaan naar Audacity. Maar hier stort ik dus op een probleem, alles is goed aangesloten, maar zodra ik met de knop van mijn koptelefoon ga kloten, dus van Cue naar cue mix ga, en PCM wil, is dat ook te horen tijdens de opname of op twitcam. Dit is natuurlijk niet wat moet opgenomen worden, dus mijn vraag is, wat kan er eventueel mis zijn? Normaal moet 't per deck opgenomen worden lijkt me..

Iemand misschien een idee?

Alvast bedankt!

Je instellingen staan gwn verkeerd. Je moet je cue niet op je master zetten en record alleen op je master.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 01:46 

Hardtraxxer

En waar doe ik dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 11:05 

Hardtraxxer

Mensen
ik ga binnen kort KRK RP 5 G2 actieve studio monitoren halen voor aan me pc.
Maar wat moet je tussen de krk en de pc hebben een externe geluidskaart? en wat nog meer.

alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 11:07 

Hardtraxx Veteran

kabel, dat is het denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 11:28 

Hardtraxxer

Draidy schreef:

Zou wel beter zijn allen zie op veel filpjes enzo dat mensen externe geluidskaart hebben.
Misschien moet dat wel allen bij actieve monitoren ofzo geen iedee
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 12:23 

Hardtraxx Veteran

bass fucker schreef:
Draidy schreef:

Zou wel beter zijn allen zie op veel filpjes enzo dat mensen externe geluidskaart hebben.

Nee, een exterene geluidskaart zou ik zeker kopen als je het geld er voor heb, Heb je veel beter geluid. Maar het kan ook zeker zonder dan heb je alleen zo'n kabel nodig:
http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/klotz-v ... tails.html
(Die 2 XLR gaan naar de monitoren, en die jack doe je in je koptelefoon ingang van je computer ;) )
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 12:49 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
bass fucker schreef:
Draidy schreef:

Nee, een exterene geluidskaart zou ik zeker kopen als je het geld er voor heb, Heb je veel beter geluid. Maar het kan ook zeker zonder dan heb je alleen zo'n kabel nodig:
http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/klotz-v ... tails.html
(Die 2 XLR gaan naar de monitoren, en die jack doe je in je koptelefoon ingang van je computer ;) )

Oke dan bedankt. dus die kabel zitten 2 aansluitingen aan voor box links box rechts en gaat die dus in de microfoon aansluiting. en je merk wel heb verschil dus met een externe geluidskaart?

Iedergeval al bedankt voor de reactie man

Ps als ik wel een geluis kaart koop heb ik dan als nog de kabel nodig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2011 12:59 

Hardtraxx Veteran

als je wel een geluisdskaart koopt heb je een kabel nodig maar mischien een andere, ligt aan de uitgangen op de geluidskaart
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner