Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2011 14:24 

Hardtraxx Elite

Deeltjesversneller schreef:
Ok, dan is alleen dat bpm probleem opgelost bij het laden van een nieuwe track. Maar dan reset ie nog steeds alles bij het openen van Traktor, terwijl de knoppen op de controller anders staan.

Met andere woorden: Traktor controleert de waarden van de knoppen/schuivers niet bij het opstarten van het programma, maar pas als je aan de knoppen draait :(

Dat kan ook niet.. MIDI stuurt alleen signalen op het moment dat er iets gewijzigd wordt, de software kan dus niet kijken of een fader op een bepaalde positie staat. Pas als je signalen gaat sturen kan de software de locatie bepalen
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 09:15 

Hardtraxxer

Mja dat dacht ik al, wel jammer maar op zich ook niet zo'n heel groot probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 20:42 

Hardtraxxer

Ik heb ipv mijn computerspeakersetje rechtstreeks op de midicontroller aan te sluiten, de midicontroller nou als line-in op de computer aangesloten, en dat line-in kanaal via die standaardoptie in Windows laten doorsturen naar die groene poort (dus mijn speakersetje).

Alles werkt, maar ik moest dat line-in kanaal nu op 3% zetten voordat hij in Audacity niet meer boven de -12 dB uitkwam. Is dat normaal?

Dat zou me niet uitmaken als het gewoon goed werkt, maar het opgenomen geluid klinkt ongeveer eens zo zacht als andere mp3 bestanden, als ik ze beide open in VLC. Hoe kan dat, want het mag niet boven de -12 dB uitkomen toch? Als ik de gain van de midicontroller, of de line-in schuif in Windows, verder open zet gaat het weer voorbij die -12 dB.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 20:44 

Hardtraxxer

Ik heb ipv mijn computerspeakersetje rechtstreeks op de midicontroller aan te sluiten, de midicontroller nou als line-in op de computer aangesloten, en dat line-in kanaal via die standaardoptie in Windows laten doorsturen naar die groene poort (dus mijn speakersetje).

Alles werkt, maar ik moest dat line-in kanaal nu op 3% zetten voordat hij in Audacity niet meer boven de -12 dB uitkwam. Is dat normaal?

Dat zou me niet uitmaken als het gewoon goed werkt, maar het opgenomen geluid klinkt ongeveer eens zo zacht als andere mp3 bestanden, als ik ze beide open in VLC. Hoe kan dat, want het mag niet boven de -12 dB uitkomen toch? Als ik de gain van de midicontroller, of de line-in schuif in Windows, verder open zet gaat het weer voorbij die -12 dB.

waarschijnlijk omdat je opneemt op -12dB ;)
0 dB mag je niet over heen komen, anders clipt het
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 20:45 

Hardtraxxer

Hier zeggen ze dat het niet voorbij -12 dB mag. Maar dat hebben ze dus mis?

De meter in de midicontroller zelf (Traktor bedoel ik) gaat trouwens vanaf de -4 dB in het rood, als ik die op -4 zet en met Windows zelf even kijk hoever ie open kan zodat Audacity niet boven de 0 uitkomt moet het goed zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 20:50 

Hardtraxxer

Hier zeggen ze dat het niet voorbij -12 dB mag. Maar dat hebben ze dus mis?

ik heb geen idee waarom ze niet over de -12 dB heen willen, voor zover ik weet mag je gewoon tot de 0 dB gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 20:51 

Hardtraxxer

neem anders wat op op 0 db, en vergelijk dat eens met het originele bestand, klinkt het anders?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 21:02 

Hardtraxxer

Ik heb Traktor nu zelf op -42 gezet en Windows gewoon op 100%, nu geeft Audacity aan dat het bij het ene nummer precies tot 0 gaat en bij de meest andere tot -4/-8. Het geluid klinkt wel goed zo.

Als ik niks afspreek slaat de meter nog steeds op hol trouwens tot -42 dB.

Tenzij ik Traktor op -4 zet en Windows op 12%, dan staat de meter ook stil als er niks speelt. Ik laat het zo wel staan dan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 21:09 

Hardtraxxer

Wat is dit, nu zit er weer ineens vertraging tussen de speakers en koptelefoon >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 21:54 

Hardtraxx Veteran

Komt waarschijnlijk omdat het geluid nog door je pc moet, normaal zou je dat kunnen oplossen doornde latency in asio4all aan te passen maar hoe dat bij de interface edition precies in zijn werk gaat weet ik niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 17:23 

Hardtraxxer

Ik heb nog totaal geen DJ gear, alleen mijn computer met virtual DJ maar zou graag gear willen halen. En omdat ik nog niet weet of ik het uberhaupt leuk vind en niet veel geld heb ga ik niet gelijk het beste van het beste halen. Maar wat heb ik allemaal nodig en wat zal ik kopen voor een lage prijs? Danku :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 17:46 

Hardtraxx Veteran

Jarno schreef:
Ik heb nog totaal geen DJ gear, alleen mijn computer met virtual DJ maar zou graag gear willen halen. En omdat ik nog niet weet of ik het uberhaupt leuk vind en niet veel geld heb ga ik niet gelijk het beste van het beste halen. Maar wat heb ik allemaal nodig en wat zal ik kopen voor een lage prijs? Danku :worship:

wat je nodig heb is 2 cd spelers een mixertje en een koptelefoon (en wat boxjes natuurlijk) maar wat is je budget? dan kunnen wij je miss wat meer op weg helpen als we een prijs weten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 17:59 

Hardtraxxer

Nou ik heb geen budget, Ik heb totaal geen verstand van de prijzen, maar als jullie me wat artikelen zeggen en hoe duur dan kan ik daar voor gaan sparen / kijken of ik dat heb. Maar het moet echt totaal niet duur. Gewoon echt beginnende apparatuur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 19:06 

Hardtraxx Veteran

Jarno schreef:
Nou ik heb geen budget, Ik heb totaal geen verstand van de prijzen, maar als jullie me wat artikelen zeggen en hoe duur dan kan ik daar voor gaan sparen / kijken of ik dat heb. Maar het moet echt totaal niet duur. Gewoon echt beginnende apparatuur.

dan zou ik voor een MIDI controller gaan, heb nu ff geen tijd om verder uit te leggen doe ik andere keer wel ok ;)
(of een andere hardtraxxer)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 21:34 

Hardtraxxer

Wat kan ik met een midi controller dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 22:00 

Hardtraxx Veteran

een MIDI controller is een apparaat dat MIDI signaal uitzend, wat dat precies is weet ik niet maar met zon apparaat kan je software aansturen, in dit geval bijv virtual dj of traktor.
hier een voorbeeld:
Afbeelding
heir zitten allemaal knopjes etc op. die zijn toegewezen aan een actie. op die manier kan dus draaien met hardware voor een goeie prijs omdat dit ten opzichte van cd spelers heel goedkoop is

correct me if im wrong, of als je iets toe te voegen hebt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2011 22:30 

Hardtraxxer

Wat is een goede midi controller voor rond de 100-200 euro dan? Ik heb ff rondgekeken maar heb er niet echt verstand van wat goed is en wat ik nodig heb. En ik heb gelezen dat je het beste traktor dan kan hebben maar dat is ook weer 199 euro? :S
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2011 10:27 

Hardtraxx Veteran

bij de digital jockey zit traktor LE, waar je al goed mee aan de slag kan als beginner, en als je na een tijd verder wil kost de upgrade naar traktor pro 130 euro
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2011 12:55 

Hardtraxxer

Hoe zet je de koptelefoon dan op een dek aan op de reloop rmx 40 dsp, of doe je dit via de cd spelers
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2011 17:35 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Komt waarschijnlijk omdat het geluid nog door je pc moet, normaal zou je dat kunnen oplossen doornde latency in asio4all aan te passen maar hoe dat bij de interface edition precies in zijn werk gaat weet ik niet

Het enige wat ik van latency zie is dat ik in een klein asio4all schermpje de system performance kan aanpassen (highspeed/normal/relaxed) en aan de hand daarvan bepaalt ie hoeveel ms ie vertraagt ofzo... maar ik hoor geen verschil, ook niet na opnieuw opstarten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2011 19:36 

Hardtraxx Veteran

hardaddict schreef:
Hoe zet je de koptelefoon dan op een dek aan op de reloop rmx 40 dsp, of doe je dit via de cd spelers

Op de RMX40 heb je cue knopjes boven het volume kanaal. Als je deze aandrukt dan zou je wat moeten horen op je koptelefoon. Zo niet dan moet je het cue geluidsniveau harder zetten of even spelen met de cue levels. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 14:32 

Hardtraxx Veteran

De laatste tijd merk ik dat ik elke week onderhand cd's aan het branden ben, en mijn CD map wordt zo dus echt hopeloos onoverzichtelijk. Nou kan ik daar een systeem in proberen te maken, maar ik kan ook een stel spelers kopen waar ik een USB stick in kan duwen...

Wat vinden jullie van een DJ die draait met 2 USB sticks? Ik zag laatst op de foto's van The Magic Show dat Zany gewoon met Traktor staat te draaien... is dat 'minder echt'?
Het is namelijk wel erg makkelijk, met MP3'tjes draaien... dan alleen een CD mapje meenemen als back-up, maar nooit meer tijdens een set 15x cd's verwisselen enzo...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2011 21:11 

Hardtraxxer

The Skribbler schreef:
De laatste tijd merk ik dat ik elke week onderhand cd's aan het branden ben, en mijn CD map wordt zo dus echt hopeloos onoverzichtelijk. Nou kan ik daar een systeem in proberen te maken, maar ik kan ook een stel spelers kopen waar ik een USB stick in kan duwen...

Wat vinden jullie van een DJ die draait met 2 USB sticks? Ik zag laatst op de foto's van The Magic Show dat Zany gewoon met Traktor staat te draaien... is dat 'minder echt'?
Het is namelijk wel erg makkelijk, met MP3'tjes draaien... dan alleen een CD mapje meenemen als back-up, maar nooit meer tijdens een set 15x cd's verwisselen enzo...

Ik zat ook te twijfelen tussen het branden van mp3'tjes of gewoon ongeveer 14 nummers per cd. Ik heb uiteindelijk voor het laatste gekozen. Ik draai nu sinds een paar maanden en heb mijn cd-map als volgt ingedeeld:
Tot 2011 alle releases op alfabetische volgorde van Dj's. Vanaf 2011 gewoon alles op release datum. Zijn idd wel veel cd's, maar gelukkig ken ik mn cd map nu wel zo goed dat ik wel weet welk nummer waar zit.

Met USB sticks is beetje dubbel lijkt me. Aan de ene kant wel relaxed, maar aan de andere kant ook weer niet, omdat je nummerkeuze met de helft gehalveerd wordt!

En is het ook gewoon leuk om door je cd map naar vette nummers te zoeken vind ik :cool: :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2011 02:36 

Kraak... Piep...

Ik ga een setje aanschaffen,

2 Reloop RMP-2 MK2 Black's
http://www.musicstore.com/is-bin/INTERS ... =OfferList

En

1 Gemini PS-626EFX 3 Kanaals Mixer

http://www.musicstore.com/is-bin/INTERS ... =OfferList

Eerste beginnerssetje, niet te duur. Mijn max is ongeveer 700 - 800 euro.
Nog Assecoires erbij hebben ofzo? Goeie koptelefoon heb ik al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2011 11:01 

Hardtraxxer

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html <------- Dat zijn de monitoren die ik een deze dagen ga bestellen samen met deze geluidskaart:
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Ik ben geen echte Pro, maar wel een bovengemiddelde beginner ( ? xd ).

Zijn er mensen die deze monitoren gehad hebben of ervaring hebben met de geluidskaart? Vertel mij er dan graag wat meer over! :thumbsup:
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner