Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 113  Volgende
Bericht Geplaatst op 16 jul 2011 23:19 

Hardtraxx Veteran

Phono gebruik je bij platenspelers. Dus voor je cdj's gewoon de line gebruiken en dat is tulp ja :)
Bericht Geplaatst op 17 jul 2011 11:30 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Phono gebruik je bij platenspelers. Dus voor je cdj's gewoon de line gebruiken en dat is tulp ja :)

Is er ook nog egt verschil in audio kabels?
ik wil gewoon thuis draaien, op het werk heb ik niet al te duren audio kabels liggen of raad je me aan, om ze gewoon bij bax-shop te bestellen?
Bericht Geplaatst op 17 jul 2011 16:07 

Hardtraxx Veteran

Als je kwaliteit wilt moet je vergulde tulp stekkers hebben maar het verschilt niet zo heel veel met normale stekkers. ;)
Bericht Geplaatst op 17 jul 2011 16:22 

Hardtraxxer

Ramirez schreef:
Als je kwaliteit wilt moet je vergulde tulp stekkers hebben maar het verschilt niet zo heel veel met normale stekkers. ;)

Jah ik hoef niet egt kwaliteit, het is gewoon voor thuis en vrije tijd, dus hoeft dat iedergeval niet de kop te kosten
Bericht Geplaatst op 17 jul 2011 22:58 

Hardtraxx Addict

hardaddict schreef:
Ramirez schreef:

Jah ik hoef niet egt kwaliteit, het is gewoon voor thuis en vrije tijd, dus hoeft dat iedergeval niet de kop te kosten

Als je iets koopt zitten de kabeltjes er 9 van de 10 keer bij en die voldoen prima. Vergulde stekkers enzo hoor je toch niet.
Bericht Geplaatst op 18 jul 2011 20:26 

Hardtraxxer

Iemand tips voor als je 2de hands dj cd-spelers koopt, waar je ff goed op moet letten en bepaalde dingen te testen?
Bericht Geplaatst op 19 jul 2011 17:55 

Hardtraxx Veteran

Timothy21 schreef:
hardaddict schreef:
Ramirez schreef:

Als je iets koopt zitten de kabeltjes er 9 van de 10 keer bij en die voldoen prima. Vergulde stekkers enzo hoor je toch niet.

Vergulde stekkers zijn ook niet bedoeld om de geluidskwaliteit te verbeteren. xd

@hardaddict sowieso algehele werking controleren en vragen of je ze mag uittesten. Kijken of alle knopjes en faders werken. Kijken of er stof aan zit etc etc. ;)
Bericht Geplaatst op 19 jul 2011 18:47 

Hardtraxx Addict

Ramirez schreef:
Vergulde stekkers zijn ook niet bedoeld om de geluidskwaliteit te verbeteren. xd

@hardaddict sowieso algehele werking controleren en vragen of je ze mag uittesten. Kijken of alle knopjes en faders werken. Kijken of er stof aan zit etc etc. ;)

Nee? Ze zitten er niet op voor het mooie kleurtje he.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2011 18:55 

Hardtraxx Veteran

Ken je feiten vriend. :whistle:
Bericht Geplaatst op 19 jul 2011 19:04 

Artiest

Dat is alleen voor de duurzaamheid van het hele ding, zodat ie langer mee gaat.
Bericht Geplaatst op 19 jul 2011 19:12 

Hardtraxxer

Om precies te zijn is een goudlaagje nuttig om corrosie te voorkomen. Nu zal je op een zolderkamer er niet zo veel last van hebben maar bij apparatuur dat verhuurd wordt en steeds versleept en op festivals met vocht etc is het wel aan te raden. Bij kabels echter en zeker de goedkopere is dat goudkleurige laagje helemaal geen goud maar een goudkleurige verf. En die verslechteren juist je signaal.

Aan de andere kant moet je ook niet overdrijven, een kabel van 10 cent uit china waar de connectoren haast afvallen en die amper houd geeft wel degelijk een slechtere kwaliteit als gewoon een kwaliteitskabel bij een fatsoenlijke shop vandaan van enkele euro. >.<
Bericht Geplaatst op 20 jul 2011 00:37 

Hardtraxx Addict

Ramirez schreef:
Ken je feiten vriend. :whistle:

Ik ken mijn feiten prima hoor...
Bericht Geplaatst op 22 jul 2011 00:44 

Hardtraxxer

Geen idee of dit hier moet of niet maar deze topic leek me wel gepast,

Ik ben opzoek naar soort van decksavers maar dan voor de reloop rmp3 (alpha)'s ..
ik heb al gezien dat reloop er zelf heeft maar die zijn voor hun turntables, niet voor de rmp3's

Zijn er soms van een ander merk die erop passen ?

Thanks in advance :)
- Oli
Bericht Geplaatst op 22 jul 2011 11:28 

Hardtraxx Veteran

Daar heb ik een tijdje terug ook naar zitten zoeken maar ook niet gevonden. Denk dat ik het in een flightcase ga bouwen. ^^
Bericht Geplaatst op 22 jul 2011 12:22 

Hardtraxx Addict

Als het je alleen om het stof enzo gaat zou je zoiets als dit kunnen proberen: http://www.tonecontrol.nl/nl/producten/accessoires-parts/zomo/zomo-protective-cover-pj-s/

Heb ik ook voor m'n turntables en mixer, werkt prima.
Bericht Geplaatst op 22 jul 2011 20:08 

Hardtraxxer

Timothy21 schreef:
Als het je alleen om het stof enzo gaat zou je zoiets als dit kunnen proberen: http://www.tonecontrol.nl/nl/producten/accessoires-parts/zomo/zomo-protective-cover-pj-s/

Heb ik ook voor m'n turntables en mixer, werkt prima.

Hmm ziet er wel netjes uit maar als je zoiets elke dag eromheen moet schuiven.. dan lijkt zo'n plexi-cover dieje er gewoon 'op' zet of klikt zoals decksavers toch handiger.. maarjah, als ze niet bestaan :/
Bericht Geplaatst op 26 jul 2011 18:18 

Hardtraxx Addict

Ik heb laatst ook zo'n plastic cover gezien. Leek me best handig, zal het nog even opzoeken..

EDIT: Kijk hier eens naar:

http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/glorious-draaitafel-stofhoes/product-details.html
http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/glorious-19-inch-mixer-stofhoes/product-details.html
http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/glorious-125-inch-mixer-dust-cover/product-details.html

http://www.bax-shop.nl/dj-accessoires/udg-cd-player/mixer-dust-cover-zwart-per-stuk/product-details.html
http://www.bax-shop.nl/dj-accessoires/udg-19-inch-mixer-dust-cover-zwart/product-details.html
Bericht Geplaatst op 26 jul 2011 20:27 

Hardtraxx Addict

Die zou ik niet nemen, geen lekker materiaal en het sluit niet af. Die van Zomo wel.
Bericht Geplaatst op 27 jul 2011 16:12 

Hardtraxx Addict

Ik vond het altijd wel leuk om op mijn PC voor de lol wat te mixxen, maar ik heb het daar wel mee gehad. De mogelijkheden zijn toch te beperkt met een muis en toetsenbord. Daarom wil ik een DJ Controller aanschaffen. Gewoon lekker goedkoop om voor de lol wat te mixxen. Niks professioneels dus. Nu had ik de apparatuur van Hercules op het oog:

http://www.hercules.com/nl/DJ-Muziek/

Iemand die hier ervaring mee heeft en wat tips kan geven? Is dat goede apparatuur? Welk type is geschikt voor huis-tuin-en-keuken-gebruik?
Bedankt. :thumbsup:
Bericht Geplaatst op 27 jul 2011 16:24 

Hardtraxxer

Qz. schreef:
Ik vond het altijd wel leuk om op mijn PC voor de lol wat te mixxen, maar ik heb het daar wel mee gehad. De mogelijkheden zijn toch te beperkt met een muis en toetsenbord. Daarom wil ik een DJ Controller aanschaffen. Gewoon lekker goedkoop om voor de lol wat te mixxen. Niks professioneels dus. Nu had ik de apparatuur van Hercules op het oog:

http://www.hercules.com/nl/DJ-Muziek/

Iemand die hier ervaring mee heeft en wat tips kan geven? Is dat goede apparatuur? Welk type is geschikt voor huis-tuin-en-keuken-gebruik?
Bedankt. :thumbsup:

zelf heb ik de Hercules MK2. 2 jaar geleden ofzo gekocht voor 200 euro. nu kostie nog maar 130 euro ofzo. voor 130 is hij het geld zeker waard :)! ik gebruik hem zelf niet vaak, maar als jij veel mix is het wel een leuk dingetje! maar denk er wel over of je later misschien voor mensen gaat draaien kleine feestjes enzo. dan zou ik door sparen. maar zoals jij zegt alleen voor thuis gebruik is het wel leuk:) De standaard dingen zitten er op.

maar ik raad je wel aan verder te kijken, naar andere producten. verder heb ik nog geen ander gehad. vandaar.
Bericht Geplaatst op 27 jul 2011 17:21 

Hardtraxx Veteran

Ik ben eigenlijk alleen bekend met de digital jockey 2 en die bevalt me echt super. (voor als je naar iets duurders zoekt)
Bericht Geplaatst op 28 jul 2011 10:16 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Ik ben eigenlijk alleen bekend met de digital jockey 2 en die bevalt me echt super. (voor als je naar iets duurders zoekt)

Wat ik wel kut vind is dat hij bij het opstarten van Traktor niet kijkt op welke positie de knoppen staan maar hij alles op default laat staan, en bij het inladen van een track gaat de bpm automatisch op 0% terwijl de schuiver niet altijd in het midden staat.

Dus iedere keer dat ik Traktor opstart moet ik even aan alle knopen (die niet op de standaard waarde a.k.a. in het midden staan) draaien zodat Traktor ze ook goed zet :/
Bericht Geplaatst op 28 jul 2011 10:43 

Hardtraxx Veteran

bij instellingen kan je selecteren
reset decks on load new track
reset mixer on load new track

als je die uitzet zoe die dat niet moeten doen ;)
Bericht Geplaatst op 28 jul 2011 11:15 

Hardtraxxer

Ok, dan is alleen dat bpm probleem opgelost bij het laden van een nieuwe track. Maar dan reset ie nog steeds alles bij het openen van Traktor, terwijl de knoppen op de controller anders staan.

Met andere woorden: Traktor controleert de waarden van de knoppen/schuivers niet bij het opstarten van het programma, maar pas als je aan de knoppen draait :(
Bericht Geplaatst op 28 jul 2011 11:46 

Hardtraxx Veteran

oh dat, dat probleem heb ik ook maar kan je verder neits aan doen d8 ik

maar veel knoppen, de pitch fader niet maar veel andere wel, blijven zoals je traktor afgesloten hebt d8 ik

maar ik zie het neit als een groot probleem, kost elke keer als ik traktor opstart nog geen 10 seconden van mijn tijd.
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner