Artiest
6117 posts member since 2010
last seen May 2026
Ik wil deze week mijn KRK RP8 gaan bestellen.
Alleen kan iemand ff de exacte kabel laten zien die ik nodig heb om hem in me mixer te doen.
T
Hardtraxxer
308 posts member since 2010
last seen Aug 2012
Festuca wrote:Ik wil deze week mijn KRK RP8 gaan bestellen.
Alleen kan iemand ff de exacte kabel laten zien die ik nodig heb om hem in me mixer te doen.
had zelfde probleem, welke output heeft je gear? de input voor de krk is het beste als je XLR neemt want dat is gebalanceerd.
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Je kan XLR nemen of TRS (Jack) die zijn beide gebalanceerd ;) Denk dat je mixer wel een XLR output heeft, en anders wel een TRS output!
Hardtraxx Veteran
3341 posts member since 2010
last seen Sep 2016
Dan neem je de XLR naar Jack 6.3 mm
Die heb ik ook tussen men krk's 6 en men mengpaneel zitten.
Artiest
last seen May 2026
Ik heb idd een R en een L in m´n mixer van deze Image
Met deze moet het dus lukken ?
Artiest
last seen May 2026
Of is XLR naar Jack 6.3 mm beter?
E
Festuca wrote:Of is XLR naar Jack 6.3 mm beter?
ja, persoonlijk vanwel maar mag ook 6,3 naar 6,3 zijn. totaal geen moeite mee :)
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2016
Volgensmij valt dat wel mee toch?
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 8 days ago
Liever van XLR naar XLR, of jack naar jack. Dan zit je altijd goed. Zou ook niet weten waarom je voor twee verschillende connectoren zou willen kiezen als je mengpaneel en je monitoren beide aankunnen :)
Artiest
last seen May 2026
mijn mengpaneel kan alleen naar 6.3 of tulp :P

Maar ik weet genoeg, thx :)
Hardtraxx Veteran
last seen 8 days ago
Festuca wrote:mijn mengpaneel kan alleen naar 6.3 of tulp :P

Maar ik weet genoeg, thx :)
Vanaf 6.3, om even te mierenneuken :P Maar inderdaad, neem jack<->jack
Artiest
last seen May 2026
Alleen ik heb master 1 en master 2 die zijn allebij vor Tulp, hoe controleer ik strak mijn speakers vanaf de mixer ? :P
Hardtraxx Veteran
last seen 8 days ago
Festuca wrote:Alleen ik heb master 1 en master 2 die zijn allebij vor Tulp, hoe controleer ik strak mijn speakers vanaf de mixer ? :P
Je gebruikt sowieso maar 1 master uitgang. Welke mixer heb je?
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2016
maarten1410 wrote:
Liever van XLR naar XLR, of jack naar jack. Dan zit je altijd goed. Zou ook niet weten waarom je voor twee verschillende connectoren zou willen kiezen als je mengpaneel en je monitoren beide aankunnen :)
Geen idee waarom ik van XLR naar Jack heb gehaald, het is iig een levensgroot verschil met men niet gebalanceerde kabels dus ben dik tevreden.
Hardtraxx Veteran
last seen 8 days ago
Het maakt ook niks uit :) Maar dan heb je aan beide kanten tenminste deze aansluiting, weet je zeker dat het goed zit.
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2016
maarten1410 wrote:Het maakt ook niks uit :) Maar dan heb je aan beide kanten tenminste deze aansluiting, weet je zeker dat het goed zit.
Achja dat weet je anders ook, het is niet voor niets zo gemaakt natuurlijk :kiss:
Hardtraxxer
58 posts member since 2010
last seen Feb 2012
Jogwheel op 1 van mijn Reloop RMP-1's doet helemaal niks meer, ook niet in scratch modus.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Hardtraxx Veteran
last seen 8 days ago
Be-Noize wrote:Jogwheel op 1 van mijn Reloop RMP-1's doet helemaal niks meer, ook niet in scratch modus.
Als het in helemaal geen een stand nog iets doet zou het hardwarematig kunnen zijn. Misschien dat er stof in zit of er een tandwieltje ontbreekt, weet niet hoe oud hij is ivm garantie?
Hardtraxxer
last seen Feb 2012
Oktober 2008, garantie is dus verlopen. Zal dus wel einde verhaal zijn... :cry:
Hardtraxx Veteran
last seen 8 days ago
Kan van alles zijn, misschien wel iets heel klein. Ik zou hem eerst maar eens laten bekijken of het desnoods zelf even bekijken :)
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
en ja kan hem toch ook laten repareren zonder garantie? zal wel beetje geld kosten maar minder dan een nieuwe lijkt me
Hardtraxx Veteran
last seen 8 days ago
Draidy wrote:en ja kan hem toch ook laten repareren zonder garantie? zal wel beetje geld kosten maar minder dan een nieuwe lijkt me
Precies en je kunt ook vragen om een indicatie van de kosten als je hem ter reparatie aanbiedt. Als je het zelf niet aandurft om hem open te slopen, zou ik hem even langs een reparatiebedrijfje brengen. Daar vragen of ze willen kijken voordat ze repareren.
E
Be-Noize wrote:Jogwheel op 1 van mijn Reloop RMP-1's doet helemaal niks meer, ook niet in scratch modus.
de metalen waar ie telkens noordpool-zuidpool gepolariseerd staat is dan denk afgeschreven. kost 3 tientjes.
Hardtraxxer
last seen Feb 2012
biscuit wrote:
de metalen waar ie telkens noordpool-zuidpool gepolariseerd staat is dan denk afgeschreven. kost 3 tientjes.
Heb hem even open gemaakt. Dit zijn zeker die zwarte dingetjes waarde jog doorheen loopt? Enig idee waar te bestellen?
Hardtraxx Veteran
last seen 8 days ago
Www.djrepair.nl :) zie dat ze er niet tussen staan maar als je even een mailtje stuurt kunnen ze die wel bestellen. Heb hier laatst nog nieuwe cueknopjes besteld voor mijn cdj1000.