Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

EH Or NU-H?
Early Hardstyle 26%  26%  [ 39 ]
NU- HardStyle 74%  74%  [ 113 ]
Totaal aantal stemmen : 152
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2009 13:59 
 
Hardtraxx Elite

Nu-style, early spreekt me veel minder aan. Ik luister liever naar melodieën ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2009 15:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Aan de andere kant zijn die lange breaks in de hardstyle van nu wel schijtirritant. Sta je weer stil om de 3 minuten. Gewoon eens een keer flink doorraggen is er zo niet bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2009 17:26 
 
Hardtraxx Elite

ik vind die breaks geweldig
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2009 17:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb nooit echt de early hardstyle gehoord of meegekregen zeg maar dus ik ga voor de hardstyle van nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2009 22:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om thuis te luisteren sowieso 'nu'. Op een feest het liefst allebei, beetje afwisseling en/of opbouw erin.

Ik weet niet of het echt een nieuwe trend is, maar er zijn best wat van die 'nu-style' nummers met een soort van anti-climax t afgelopen jaar. Bouwt een beetje zo op: korte intro - korte break met main melodie - en dan weer verder met de intro (hardere kicks dan normaal). Denk aan: a new day (hhz), rollin' (frontliner), the first cut (L) (frontliner), shiverz (dbstf vs high voltage)

Of nu-style met een simpele (niet-blije) melodie, zoals what's goin' on (gostosa), let's dance (dbstf), en enigszins oh my god (tby)

Super lekker... :thumbsup:

Maar ff serieus - the first cut - alleen in die liveset van the prophet gehoord, maar toch zeker kandidaat voor de beste plaat van 2009 :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2009 03:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oh My God is btw absoluut geen Nu Style :P The First Cut is idd een topplaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2009 14:19 
 
Hardtraxx Elite

Jah maar niet de beste van 2009 het is sowieso moeilijk om een beste plaat te kiezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2009 21:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Arthurhoihoi schreef:
Oh My God is btw absoluut geen Nu Style :P

Heb je gelijk in, stom van me om alles wat niet oud is nu-style te noemen zonder er ff over na te denken :P

Dorus ML schreef:
Jah maar niet de beste van 2009 het is sowieso moeilijk om een beste plaat te kiezen

Is ook zo, daarom zei ik 'kandidaat voor de beste plaat'. Je zal altijd een lijstje overhouden waar gewoon niet tussen te kiezen valt :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2009 23:04 
 
Hardtraxxer

ik ga voor nu-hardstyle, maar dan geen vrolijke onzin maar gewoon snoeiharde platen van nc donkey rollers zany the pitcher etc. spreekt allemaal wel voor zich neem ik aan.

waarom?
- de kicks klinken lekkerder in mijn oren
- ik vind het melodieuzer
- de basslines vind ik mooier
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2009 23:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

op een feestje kan ik early wel waarderen, maar zelf draai ik alleen van nu
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 12:39 
 
Hardtraxx Veteran

Melodieen :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2009 19:33 
 
Hardtraxx Addict

Overload schreef:
ik ga voor nu-hardstyle, maar dan geen vrolijke onzin maar gewoon snoeiharde platen van nc donkey rollers zany the pitcher etc. spreekt allemaal wel voor zich neem ik aan.

waarom?
- de kicks klinken lekkerder in mijn oren
- ik vind het melodieuzer
- de basslines vind ik mooier


Zany/Donkey Rollers vind ik nou net hardstyle die nou net niet zo klinkt als wat mensen "nu hardstyle" noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2009 13:16 
 
Hardtraxxer

Timothy21 schreef:
Overload schreef:
ik ga voor nu-hardstyle, maar dan geen vrolijke onzin maar gewoon snoeiharde platen van nc donkey rollers zany the pitcher etc. spreekt allemaal wel voor zich neem ik aan.

waarom?
- de kicks klinken lekkerder in mijn oren
- ik vind het melodieuzer
- de basslines vind ik mooier


Zany/Donkey Rollers vind ik nou net hardstyle die nou net niet zo klinkt als wat mensen "nu hardstyle" noemen.

ja maar early zou ik het niet durven noemen hoor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2009 19:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nee Ik vind DK niet bepaald nu-style:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2009 20:36 
 
Hardtraxx Veteran

Nu hardstyle, goed voorbeeld
frontliner - spacer
gentalica - ready.?
scope dj - my vision

:whistle: dat vind ik echt nu-style
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2009 20:37 
 
Donateur

Ik vind die term echt bullshit. Waarom niet gewoon alle Hardstyle gewoon Hardstyle noemen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2009 20:41 
 
Hardtraxx Veteran

ja klopt wel, maar die vb waren voor mij meer nu-style.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2009 18:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Omdat er toch wel een groot verschil zit in de hardstyle van nu, en die van een aantal jaren terug.
Maar de term nu-hardstyle is idd heel erg kudt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2009 18:27 
 
Hardtraxx Veteran

Kryptica schreef:
Ik vind die term echt bullshit. Waarom niet gewoon alle Hardstyle gewoon Hardstyle noemen ?

Jongen die discussie hebben we altijd haha :D Gelukkig heb ik deze poll al 6-7 Maanden geleden aangemaakt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2009 17:34 
 
Hardtraxx Elite

Weet je wat me wel opvalt echte nu-style liefhebbers( om maar weer even die 'leuke term' te gebruiken)
Hebben vaak vrede met oldskool zeg maar, en gaan er vaak normaal mee om. Van die early liefhebbers zitten soms de hele nustyle naar de tering te schelden etc. Ze kunnen toch wel even normaal doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2009 13:28 
 
Hardtraxx Veteran

Just4Music schreef:
Weet je wat me wel opvalt echte nu-style liefhebbers( om maar weer even die 'leuke term' te gebruiken)
Hebben vaak vrede met oldskool zeg maar, en gaan er vaak normaal mee om. Van die early liefhebbers zitten soms de hele nustyle naar de tering te schelden etc. Ze kunnen toch wel even normaal doen?


Heb je een groot punt! De meeste mensen hier vinden early (BWaa termen termen termen ..) Nog wel oke om te beluisteren. Maar de oudere garde geeft hier al direct commentaar op. Volgens mij willen ze gewoon 'de' sound van vroeger terug. En ze haten het dat hun muziekstijl zo geêvolueerd is. *MENING*
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2009 17:28 
 
Hardtraxx Veteran

bRt_ schreef:
Just4Music schreef:
Weet je wat me wel opvalt echte nu-style liefhebbers( om maar weer even die 'leuke term' te gebruiken)
Hebben vaak vrede met oldskool zeg maar, en gaan er vaak normaal mee om. Van die early liefhebbers zitten soms de hele nustyle naar de tering te schelden etc. Ze kunnen toch wel even normaal doen?


Heb je een groot punt! De meeste mensen hier vinden early (BWaa termen termen termen ..) Nog wel oke om te beluisteren. Maar de oudere garde geeft hier al direct commentaar op. Volgens mij willen ze gewoon 'de' sound van vroeger terug. En ze haten het dat hun muziekstijl zo geêvolueerd is. *MENING*


Inderdaad een goed punt, Bijv:
Ik vind frontliner vet maar kan ook goed naar daniele mondello luisteren.
en een early gast vind frontliner niks en daniele modello een held! :huh:

Maar ik denk dat de earlylovers die toen naar defqon 1 gingen daar met alleen maar hardstyle lovers daar stonden, en niet zoveel moeite hoefde toen voor een kaartje. Nu komen er ook veel mensen die de sfeer mee willen maken, en dat hun te laat zijn voor een kaartje bevalt ze ook niet!
Daarom willen ze terug naar vroeger, dus daar hoord early ook bij :cool: . Want dat zijn de party's die voor hun machtig mooi waren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2009 15:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Als je het mij vraagt wordt er gewoon hevig overdreven. Ik hou ook van early, maar de nieuwere DJ's kan ik ook goed waarderen. Trek alleen mensen niet die zeggen: omg rofl bbq HHZ is de shit en de rest zuigt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2009 22:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ga toch voor de nieuwe hardstyle, die ligt makkelijker in het gehoor en zit technisch knapper en interessanter in elkaar dan de oude hardstyle. Niks mis met oude hardstyle trouwens, want zonder de pioniers was er helemaal geen nieuwe sound geweest natuurlijk. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2009 01:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Doe mij maar de 'oude stijl' maar dan met een vleugje van de nieuwe stijl, zo is de mastering van de nummers echt zo veel beter nu :) Je kan bijna niet early en nu door elkaar mixen, niet door het verschil in BPM maar door het verschil in mastering. Oude nummers klinken wat doffer en de nieuwe nummers echt een stuk scherperm ;)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner