Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

EH Or NU-H?
Early Hardstyle 26%  26%  [ 39 ]
NU- HardStyle 74%  74%  [ 113 ]
Totaal aantal stemmen : 152
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2009 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is nu style als er een melodie in zit? Kom op zeg. Een early track met wat melodie kan ook hoor. Maar geen melodie zoals tegenwoordig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2009 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Het is nu style als er een melodie in zit? Kom op zeg. Een early track met wat melodie kan ook hoor. Maar geen melodie zoals tegenwoordig.

Wat je bij early (bijna) nooit ziet, wat je bij (bijna) elke nu-style track wel zit een lange, opbouwende break. (Waar ik eerlijk gezegt soms helemaal gek van kan worden omdat steeds het tempo eruit wordt gehaalt voor een handen-in-de-lucht-momentje. In early zit inderdaad niet van die melodielijnen als bij nu-style, wat soms echt een verademing kan zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2009 19:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

NU-STYLE :thumbsup:

Doet me denken aan We Bring The Nu Style
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2009 20:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Overduidelijk gewoon de Nu-Style, de geweldige bas samen met de melodieen, dat is tog gewoon perfect, zeker als je kijkt hoe Frontliner/Headhunterz er mee omgaan :cool: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2009 20:22 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Auto Tune is je stem door een computer laten aanpassen. Automatisch tunen.
Dit zie je tegenwoordig veel gebeuren bij rappers als Lil Wayne. Nu dus ook bij hardstyle vocals. Hmmz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2009 17:53 
 
Hardtraxxer

Ik vind het allebei knallen. Moeilijk om te kiezen :/ Als ik die Mix/Cd van Zany - Godfathers of hardstyle luister vind ik die echt heeel bruut. Maar als ik een livesetje van nu opzet is het ook super vet :D ( de meeste dan )
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2009 19:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vind de scheiding nu/early (en verder niks) een beetje ongenuanceerd. Door de jaren heen zijn er behoorlijk wat verschillende stijlen ontwikkeld, dus je kunt echt niet van slechts 2 stijlen spreken! En verder zou je (zoals eerder gezegd) moeten aangeven tot wanneer early is en wanneer de nu begint.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2009 22:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ag ik vind.

Hardstyle = Hardstyle & Hardstyle is breed ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 00:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind de breaks en de kicks in de Nu-hardstyle wel vet, maar de hele tijd dat opwarmen en dat momentje voor de handen in de lucht gaat op een gegeven moment wel vervelen, dan zit je nog lekker in t tempo van de outro van t vorige nummer, heb je een beetje de snellere intro van t nummer gehad,,, en dan valt de beat weg voor een opbouwende break... kijk die breaks kunnen natuurlijk echt vet zijn, zoals in Dutchmaster - Floorspin. Maar op een lekkere, in mijn ogen, early plaat als Tatarola - Who is Calling kan ik ook zekers wel los gaan.
Overigens denk ik dat de zogenaamde '' nu - hardstyle'' niet echt te vergelijken is met de early hardstyle. over 6 of 7 jaar vinden we de nu-platen weer early en zo gaat t maar door, t schuift telkens door en binnen de hardstyle komen er telkens weer nieuwe stromingen, tot nu toe hebben ze me allemaal wel gelegen:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 04:09 
 
Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
early plaat als Tatarola - Who is Calling


Nou noem je er toch ook wel een! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 11:10 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Overigens denk ik dat de zogenaamde '' nu - hardstyle'' niet echt te vergelijken is met de early hardstyle. over 6 of 7 jaar vinden we de nu-platen weer early en zo gaat t maar door, t schuift telkens door en binnen de hardstyle komen er telkens weer nieuwe stromingen, tot nu toe hebben ze me allemaal wel gelegen:D

Waarom denken mensen dat early en nu met tijd te maken heeft. Net alsof er vanaf 2006 ofzo alleen nog maar nu-style wordt gemaakt. De termen zijn in leven geroepen niet om aan te duiden wanneer de muziek uitkwam. Maar omdat de stijlen duidelijk verschillen. Enige wat het met tijd te maken heeft is, dat nu-style duidelijk de overhand heeft door de nieuwe groep luisteraars. Toch is 70% (denk ik) van de oude luisteraars (2004 en eerder) nog gewoon voor de early hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2009 14:45 
 

Zeker NU Hardstyle! Veel betere kwaliteit en veel mooiere beats :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2009 00:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
W0uT3R schreef:
Overigens denk ik dat de zogenaamde '' nu - hardstyle'' niet echt te vergelijken is met de early hardstyle. over 6 of 7 jaar vinden we de nu-platen weer early en zo gaat t maar door, t schuift telkens door en binnen de hardstyle komen er telkens weer nieuwe stromingen, tot nu toe hebben ze me allemaal wel gelegen:D

Waarom denken mensen dat early en nu met tijd te maken heeft. Net alsof er vanaf 2006 ofzo alleen nog maar nu-style wordt gemaakt. De termen zijn in leven geroepen niet om aan te duiden wanneer de muziek uitkwam. Maar omdat de stijlen duidelijk verschillen. Enige wat het met tijd te maken heeft is, dat nu-style duidelijk de overhand heeft door de nieuwe groep luisteraars. Toch is 70% (denk ik) van de oude luisteraars (2004 en eerder) nog gewoon voor de early hardstyle.

Die termen hebben zeker wel te maken met tijd. Zou anders nogal toevallig zijn dat early Engels is voor vroeg hè? En 'nu' is ook een tijdsaanduiding... Zeker, de muziekstijlen verschillen, en dat is de reden dat er verschillende termen in het leven zijn geroepen zoals je zegt. Maar er hadden ook andere termen gekozen kunnen worden en de reden dat de termen die we nu gebruiken, deze termen zijn, dus early en nu, hebben wel degelijk te maken met het feit dat de nu-hardstyle 'nu' actueel is en dat die hardstyle ná de early kwam.

Ik had zelf ook liever gehad dat we termen gebruikten die niks met tijd te maken hadden. Op deze manier krijg je over een jaar of 5 namelijk een probleem zoals Wouter al zegt. Maarja, je kunt niet echt controle uitoefenen op terminologie hè... Zoiets groeit gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2009 10:11 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Eigenlijk was er alleen de term nu-style. Vanwege een nieuwe stijl, die erg verschilt van de hardstyle. Maar bepaalde mensen waren er op tegen dat nustyle geen hardstyle genoemd werd. Dus hebben ze zelf een term bedacht voor de echte hardstyle. Naar mijn mening heb je hardstyle en nu-style. En geen early hardstyel, early zijn gewoon de oude nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2009 18:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Eigenlijk was er alleen de term nu-style. Vanwege een nieuwe stijl, die erg verschilt van de hardstyle. Maar bepaalde mensen waren er op tegen dat nustyle geen hardstyle genoemd werd. Dus hebben ze zelf een term bedacht voor de echte hardstyle. Naar mijn mening heb je hardstyle en nu-style. En geen early hardstyel, early zijn gewoon de oude nummers.

Maar in de hardcore heb je ook nu-style. Dus dan zou je niet weten wat iemand bedoelt als je de term alleen maar nu-style noemt. Daarom is het toch alleen maar handig als je het verdeelt in early hardstyle en nu-hardstyle, en alles bij elkaar hardstyle noemt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2009 13:10 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Sorry ik ben niet bekend met het hardcore genre.
Ik snap alleen niet dat je het nu-hardstyle wilt noemen.
Zoals ik al zei early is geen geschikte naam, want het gaat om het verschil in stijl en niet om de tijd.
Oh en nu-style is erbij gekomen, dus waarom zou hardstyle zijn naam moeten aanpassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2009 21:26 
 
Hardtraxxer

Uhh, de nu-style is onstaan door de jump en de hardstyle in eind 2006.

Dit werd voornamelijk nu-style genoemd toen:

http://www.youtube.com/watch?v=7auLJar5 ... re=related

Hardjumpp _o_
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2009 21:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik vind gwn nu-hardstyle beter
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2009 22:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Sorry ik ben niet bekend met het hardcore genre.
Ik snap alleen niet dat je het nu-hardstyle wilt noemen.
Zoals ik al zei early is geen geschikte naam, want het gaat om het verschil in stijl en niet om de tijd.
Oh en nu-style is erbij gekomen, dus waarom zou hardstyle zijn naam moeten aanpassen.


gaat zeker wel om verschil in tijd, toen die tijd was hardstyle anders, nu is het echt veranderd. dus lijkt me logisch dat je zegt eerdere of oude hardstyle. en in het engels dus Early Hardstyle.
In het begin vond ik Nu-Style ook een belachelijke term, maar nu ben ik het gewend. dusja

dus Nu-Style vind ik gewoon leuker, Early is leuk voor een uurtje, dan is er voor mij de lol ervan af, ik wil lekkere melodieen etc.!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2009 00:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yannicksuper schreef:
vooral NU-hardstyle, omdat ik nooit de early hardstyle echt heb gehoord, ben pas anderhalf jaar geleden naar hardstyle beginnen luisteren, en toen was het toch al volop nu-hardstyle :P

ik ook vooral nu hardstyle want ken de early ook niet :P

sommige platen kent iedereen natuurlijk
zoals punani, die blijft ook wel geniaal om te horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2009 01:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
Yannicksuper schreef:
vooral NU-hardstyle, omdat ik nooit de early hardstyle echt heb gehoord, ben pas anderhalf jaar geleden naar hardstyle beginnen luisteren, en toen was het toch al volop nu-hardstyle :P

ik ook vooral nu hardstyle want ken de early ook niet :P

sommige platen kent iedereen natuurlijk
zoals punani, die blijft ook wel geniaal om te horen

:') punnani, dat is schoolvoorbeeld hoe het niet moet
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2009 10:31 
 
Hardtraxx Addict

mmmm ja ik kan het beide wel waarderen, maar early toch iets meer. ik zie dat veel mensen hier de kicks lekkerder vinden nu maar die mij de oude kicks maar, ik word er vaak schijtziek van dat om de paar tellen de toon van de kicks veranderen, plus de breaks worden nu af en toe echt veel en veel te lang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2009 17:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Dat is makkelijk: early
Bij het horen van de reversed bass was ik direct verkocht. Ik kreeg er kippenvel van. Ik was toen pas 12 of 13 en ik had Hardstyle the Ultimate Collection: Best of 2002 gekregen vlak voor oud en nieuw. Ik heb volgens mij weinig vuurwerk afgestoken, was de hele dag de cd aan t luisteren :love:

Er zijn trouwens weinig nu-style platen waarvan je over 5 jaar zegt van, dat was een klassieker :thumbdown:


Die cd heb ik ook gekregen toen ik 12 was en was er ook helemaal verzot op :love: dus doe mij die ouwe shit maar :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2009 18:27 
 
Hardtraxx Veteran

Ik ken early eigenlijk niet zo goed,,, ik vind alleen daniele mondello een held met zijn scratchen :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2009 22:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Beide genres hebben hun hoogte en dieptepunten. Nu (vreselijke term btw) trekt me wel veel meer. Hardstyle van vroeger is wel lekker om je set mee te openen. Er zijn vooral een hoop geniale tracks gemaakt omstreeks 2006, zonder overdreven harde kicks en melodieën. Die kan ik erg waarderen.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner