Joey schreef:
And now we wait.
Geloof me dat gaat hij niet zeggen anders had hij het al gedaan. Het heeft sowieso te maken met het switchen van bookings agency dat kan niet anders. Frontliner heeft begin december 2016 getekend bij Ace Agency en vanaf toen werd hij niet meer geboekt door o.a. Q-Dance. Eerst zat Frontliner bij Platinum Agency voorheen Q-Bookings dat weer onderdeel is van SFX entertainment (ID&T, Q-Dance, B2S, etc). Zien jullie hier een linkje???
Zo niet dan lees even het volgende artikel: Q-Dance… Eerlijke monopolist of oneerlijke dictator
https://partyflock.nl/topic/1091455:Q-Dance-Eerlijke-monopolist-of-oneerlijke-dictator. Het artikel komt uit 2010 dat vandaag de dag nog redelijk relevant is. Ik zal de smakelijke stukjes eruit halen en hieronder neer zetten en dan mogen jullie zelf oordelen of Q-Dance of Frontliner hier kinderachtig doet. Ohh en zoals Villain zei tijdens Defqon.1 Legends tijdens Frontliners anthem "Music should be the only thing that mathers"
Citaat:
.......In order to achieve this target there are some very nasty games going on under the table. For instance, if you are a DJ and you receive an invitation from UDC to perform on Ground Zero Festival, this automatically means you are disqualified for Defqon.
Because both festivals are similar and organized in the same season, Q doesn’t allow any DJ that plays on the competitors’ festival to perform on their own. This is a form of blackmailing and falsifying competition in the Dutch dance industry........
......Most big hardstyle DJ’s earn between 1500 and 2500 euro for a gig. Nice, a monthly salary for a job that only takes roughly 60 to 90 minutes excluding travel time.
The bigshots like Dana, Zany, Luna, Prophet are in the higher category while smaller names are more in the 1500 category. Shockingly enough there are quite a number of (foreign) DJ’s that are rarely booked since they are not with Q-Bookings but charge the same rate. Q-Dance however is arrogant enough to demand not to pay that. There are quite a number of famous acts, for instance Trance Generators, that only got paid half of their fee by Q-Dance, just because they felt like it. They have the arrogance of saying; “we are the biggest organization in hardstyle and we offer you a position on your party, so if you don’t play for half the money you won’t get famous”. Again, this is a rude example of blackmail. Then there are also the DJ’s in various small stages and talent areas at bigger festivals like Defqon, Q-Base and In Qontrol that do not get paid at all. A company that puts out tickets for events on the market for between 40 and 55 euros, charges 2,50 for drinking tokens and earns gazillions in other activities can surely reward musicians for what they do just as their own Q-bookings DJ’s, right? Q-Dance begs to differ......
.......Er zijn meer dingen die in het geheel van Q-Dance meewegen. Er gaan ook verhalen rond dat soms de wat directere aanpak verkozen wordt. Crypsis stond laatst bijvoorbeeld op een Q-Dance evenement (In Qontrol) als afsluiter. De beste man draaide de pannen van het dak waardoor de mainstage wat leger werd. Wat er volgens verschillende bezoekers gebeurde was het volgende:
“Crypsis was mooi hard aan ‘t beuken, geluid stond vol aan. Na een half uur ging het geluid in eens zachter, maar de helft zo hard, je kon gewoon praten. Of er iets kapot ging, of q het volume omlaag gooide weet ik niet. Maar Crypsis was toen al boos, hij ging de speakers op het podium (die bedoeld zijn voor de artiest) verdraaien naar het publiek. Toen ging het wel weer wat beter. Toen kwam er om kwart voor 7 een kerel (van Q) het podium op die zei dat er mee op moest houden (terwijl ie tot 7u mocht). En toen werd ie gewoon echt kwaad. Pakte ie de Mic van Villain en riep iets in de trend van: “ja ik moet gewoon 10 minuten eerder stoppen, ik wordt hier gewoon genaait door Q-dance. Respect Q-dance Respect!! (sarcastisch)”. Toen smeet ie keihard z’n koptelefoon op de draaitafels. En draaide ie nog 1 plaat, zonder licht en show op ‘t podium. “(Quote van Hardtraxx).