Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2637, 2638, 2639, 2640, 2641, 2642, 2643 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 15:35 

Hardtraxx Veteran

Als je de set van Crypsis @ In Qontrol 2010 ook luistert, hoor je het stuk waar hij de mic pakt niet, maar hoor je een stem 'weltrusten, weltrusten' of iets zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 15:38 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Als je de set van Crypsis @ In Qontrol 2010 ook luistert, hoor je het stuk waar hij de mic pakt niet, maar hoor je een stem 'weltrusten, weltrusten' of iets zeggen.

Ja dat is van een track, sloot hij Fantasy Island vorig jaar (op de classics stage) mee af.

Maar doet AOD/Most Wanted niet hetzelfde als Q-Dance, maar dan misschien niet het exclusiviteit gedeelte..?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 16:12 

Hardtraxx Veteran

Koen schreef:
patrickjeb schreef:

Ja dat is van een track, sloot hij Fantasy Island vorig jaar (op de classics stage) mee af.

Maar doet AOD/Most Wanted niet hetzelfde als Q-Dance, maar dan misschien niet het exclusiviteit gedeelte..?

zou wel verklaren waarom ze altijd met bijna dezelfde line-ups komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 16:41 

Hardtraxxer

klapstoel schreef:
Koen schreef:

zou wel verklaren waarom ze altijd met bijna dezelfde line-ups komen

Dit lijkt me erg voor de hand liggend inderdaad. Kan iemand bevestigen of het boeken van een artiest zo gaat: Q-Dance boekt een artiest van Platinum Agency = €1000 en als een andere organisatie die artiest boekt kost de artiest €1500?

Als dat zo is kan ik me voorstellen dat Q-Dance tegen Frontliner zegt dat hij niet meer geboekt gaat worden als hij weggaat bij Platinum Agency. Flink machtsmisbruik als je het mij vraagt en Frontliner kennende is daar niet van gediend. Hij was namelijk ook niet al te positief over zijn contract bij Scantraxx. Mocht dit waar zijn dan heb ik best wel respect voor hem :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 17:16 

Hardtraxx Veteran

Als dat zo is, waarom zou die het niet gewoon tegen de buitenwereld zeggen? Als die toch al flink schijt heeft aan Q-dance.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 17:24 

Hardtraxx Veteran

Volgens mij is Frontliner sowieso geen makkelijke maar ben wel benieuwd welke kant fout zit
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 17:47 

Hardtraxxer

D-Block & S-te-fan hebben dit toch ook gehad? Zijn die destijds ook niet van agency gewisseld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 17:51 

Hardtraxxer

makrooy schreef:
Als dat zo is, waarom zou die het niet gewoon tegen de buitenwereld zeggen? Als die toch al flink schijt heeft aan Q-dance.

Misschien nu een paar jaartjes niet geboekt worden en als hij braaf is weer eens proberen. Als hij nu vol tegengas gaat geven kan hij het schudden. Van Q-Dance ga je het sowieso niet winnen het is nog altijd hun beslissing of je nu goede muziek maakt of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 19:08 

Hardtraxx Addict

Om maar even in te haken op het gebeuren van dat Q-Dance minder betaalt om te komen draaien op Defqon: ik geef ze daar wel gelijk in. Je geeft DJ's een enorm podium mee, je geeft ze indirect een giga compliment door te stellen dat je goed genoeg bent om daar te komen draaien. Omdat je groot bent hoef je nog niet meteen veel te betalen. Dit is het gevolg van een succesvolle organisatie die zich dit soort dingen kan veroorloven.
Ook grote supermarktketens proberen te bezuinigen op loonkosten, dus waarom Q-Dance niet? Denk ook niet dat je voor het geld op Defqon wilt draaien, maar voor de mogelijkheid om jezelf te laten zien aan de rest van de hardstylewereld. Je zou zelfs kunnen stellen dat het podium wat je gegeven wordt bij je loon is inbegrepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 19:18 

Hardtraxx Veteran

Vind ik niet, als ik een super icter ben en krijg bijvoorbeeld de mogelijkheid om een paar weken bij NASA wat werk te verrichten ga ik echt niet om minder geld vragen omdat ik dan mijn werk kan laten zien aan de rest van de overheid? Als je ergens goed in bent , doe het dan niet voor minder dan je waard bent.

Dat Q-dance ze dan niet wilt hebben, dat is hun probleem maar voor hun kant missen ze dus echt wel een mensen trekker
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 19:25 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Vind ik niet, als ik een super icter ben en krijg bijvoorbeeld de mogelijkheid om een paar weken bij NASA wat werk te verrichten ga ik echt niet om minder geld vragen omdat ik dan mijn werk kan laten zien aan de rest van de overheid? Als je ergens goed in bent , doe het dan niet voor minder dan je waard bent.

Dat Q-dance ze dan niet wilt hebben, dat is hun probleem maar voor hun kant missen ze dus echt wel een mensen trekker

Maar zoals Jeroen het zegt, zo gaat het wel en artiesten gaan er mee in.

Daarnaast heeft ook de booking agency een vinger in de pap. Als de booking agency zegt: "jow doe die boeking nou maar voor wat minder geld, dan wordt je wat bekender en kan je later meer boekingen meepakken".

Er worden zoveel prijs afspraken gemaakt tussen artiesten, booking agencies en organisatoren. Vaak zie je bijvoorbeeld een artiest op de main én op de classic stage staan, of op meerdere evenementen van dezelfde organisatie binnen een kort tijdsbestek. Daarover hebben onderhandelingen plaatsgevonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 19:30 

Hardtraxx Addict

Nuracore schreef:

Je vraagt ook niet minder geld he, er wordt je een enorme kans aangeboden jezelf een enorme dienst te bewijzen, door te laten zien aan een mega aantal mensen en een giga organisatie wat je allemaal in huis hebt. Ik durf eigenlijk wel te wedden dat een ICT'er er geen moment over twijfelt om aan NASA te laten zien wat hij kan voor een tijdelijk lager salaris. Het is zo'n giga investering in je eigen carriere.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 19:49 

Hardtraxxer

JeroenB93 schreef:
Nuracore schreef:

Je vraagt ook niet minder geld he, er wordt je een enorme kans aangeboden jezelf een enorme dienst te bewijzen, door te laten zien aan een mega aantal mensen en een giga organisatie wat je allemaal in huis hebt. Ik durf eigenlijk wel te wedden dat een ICT'er er geen moment over twijfelt om aan NASA te laten zien wat hij kan voor een tijdelijk lager salaris. Het is zo'n giga investering in je eigen carriere.

Zo gaat het wel, een DJ gewoon een zelfstandige die het van bekend moet hebben. Hoe bekender hoe meer boekingen. ICT's is verkeerd voorbeeld, kan het beter vergelijken met een zelfstandig grafisch ontwerper die nemen ook wel klussen aan voor minder om zo een leuke klant in hun portfolio te krijgen waarmee ze weer makkelijker andere grote klanten kunnen overtuigen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 20:20 

Heeft er ook mee te maken dat als je als Q-dance 2500€ moet betalen voor een artiest, die artiest de week erna op een klein feest staat waardoor mensen niet perse naar het Q-dance feest hoeven
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 21:16 

Hardtraxx Veteran

Lijkt me heel erg sterk dat artiesten als Noisecontrollers om even voorbeeld te noemen, zich nog moet bewijzen in de hardstyle scene aangezien hij een van de grootste hardstyle artiesten is. Die zal dan echt niet minder vragen om op Defqon te draaien :P ICT was even slecht voorbeeld maar je snapt de vergelijking denk ik wel. Voor de wat minder bekender, ja dan snap ik het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 21:20 

Hardtraxx Addict

De hele discussie ging toch ook enkel over dat alleen de minder bekende dj's minder betaald kregen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 21:21 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Lijkt me heel erg sterk dat artiesten als Noisecontrollers om even voorbeeld te noemen, zich nog moet bewijzen in de hardstyle scene aangezien hij een van de grootste hardstyle artiesten is. Die zal dan echt niet minder vragen om op Defqon te draaien :P ICT was even slecht voorbeeld maar je snapt de vergelijking denk ik wel. Voor de wat minder bekender, ja dan snap ik het.

Ik denk dat grote namen als NC ook wel in een positie zitten om meer geld te vragen van Q-dance, aangezien deze namen juist volle zalen trekken. (gok ik zo)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 21:28 

Hardtraxx Addict

Nuracore schreef:

Ja ik doelde ook op de minder bekende DJ's haha! Denk dat het vooral gaat om de openers op bijvoorbeeld de UV, Indigo en iedereen op de Purple.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 21:43 

Hardtraxx Veteran

Dan zeer eens :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 21:46 

Hardtraxxer

Als het goed is krijgen alle dj's groot of klein minder betaald voor een groot podium. Zoals Jeroen zegt je bereikt gelijk een groot publiek en daar zit ook veel waarde aan die je mee krijgt (denk ook maar eens aan live streams/sets). Ik denk dat je in the long run meer verdient door elk jaar gratis op alle B2s en Q-Dance stages te staan dan wekelijks in een klein clubje voor een €x bedrag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2017 11:10 

Hardtraxx Elite

Citaat:
Clockartz: "De laatste track van de Defqon.1 eindshow is van ons!”

https://djmag.nl/features/06272017-1723 ... s%E2%80%9D
Leuk interview :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2017 13:45 

Hardtraxxer

De melodie van die Clockartz plaat is gejat van The M Machine - Luma. Is dus gewoon een remix en helaas geen talentvol verzonnen melodie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2017 14:47 

Hardtraxx Crew

Relentless Bass schreef:
De melodie van die Clockartz plaat is gejat van The M Machine - Luma. Is dus gewoon een remix en helaas geen talentvol verzonnen melodie.

Dus omdat de melodie overgenomen is, is het direct een remix? Is toch hetzelfde als Freqz - The Unknown....
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2017 14:54 

Hardtraxx Veteran

Magnetron schreef:
Relentless Bass schreef:

Dus omdat de melodie overgenomen is, is het direct een remix? Is toch hetzelfde als Freqz - The Unknown....

Is toch ook wel beetje zo? Misschien is remix niet meteen het juiste woord. Maar het maakt het toch wel minder indrukwekkend imo. Desalniettemin zijn beide gewoon vette platen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2017 15:00 

Hardtraxx Veteran

DJ Thera schreef:
Everything is a remix
Vorige  1 ... 2637, 2638, 2639, 2640, 2641, 2642, 2643 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen