Phase 2 schreef:
Parvuz schreef:
DJ_Tim schreef:
Belachelijke uitslag weer
Dat hou je toch met publieksprijzen. Diegene met de meeste fans of fans die er helemaal voor leven die eindigen hoger. Zoals Radical Redemption, hij heeft natuurlijk lang niet zo veel fans als anderen in de lijst. Maar de fans die hij heeft zullen allemaal stemmen op hem.
Als ze naast een publieksprijs ook een vakprijs uit zouden doen zou de balans wat meer terug komen.
Vakprijs is ook lastig. Wat is een goede dj? Iemand die strak draait, goed kan scratchen, etc? Maar als je technisch heel goed bent maar de zaal staat stil is dat ook niet de bedoeling lijkt mij. Dus ben je goed als je heel de zaal los krijgt? Maar hoe ga je dat meten. Een zaal van 10k mensen of 5 mensen in je achtertuin is ook niet te vergelijken. De ene zaal van 10k mensen is ook niet altijd te vergelijken met de andere zaal van 10k mensen. Wat als je een genre draait wat maar een selectief aantal fans heeft. Dan draai je nooit voor die grote zalen. De grote van de zaal is ook weer geen bepalende factor voor de kwaliteit van een dj. Wat een goede dj is, is voor iedereen afhankelijk wat hij belangrijk vindt bij een dj.
Denk je dat mensen die niet naar die DJ's willen gaan daar ook heen gaan? Want het gros van de DJ's in de lijst zijn enorm duur om te boeken. Dus zullen mensen speciaal naar die act toe gaan, het zijn geen cafe en club dj's. Dat heeft niks met een DJ te maken maar weer met hoe populair je bent. Weet wel zeker dat als er ook maar een van de top 100 gaat draaien dat er een flinke groep mensen op af komen om los te gaan. Zelfs de nummer 100 en 99 zorgen voor volle zalen.
Een goede DJ is gewoon iemand die zowel met CDJ als Vinyl goed kan draaien, teasen, crowdcontrollen, scratchen, mashen e.d. maar dan krijg je dus waarschijnlijk een top 40 met allemaal onbekende namen.
Dus als je productie er in zou mee nemen, dat kun je dan meten aan variatie, originalteit, kwaliteit in mastering en sounds en detail.