Active topics in Algemeen

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 9 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 10 hours ago
Frontliner
19 mins ·
Guys guys! This was just a random statement, I woke up in a social media hell! How was I supposed to know some producers just decided on changing the bpm of their music, ok maybe the timing was a bit wrong due to that but I don't have time to check all other HS dj's their facebook every day.. Well anyway.. To set this straight, I am all about 150bpm, I love the instant energy it brings. If other producers are not I really don't care. Newsflash: there are more producers that don't do 150 than that there are.. But now that I'm fully aware whats happening around me, Joram, I wish you all the best, good luck on finding your next own musical path! I respect you as an artist and I am sure you'll produce something great, with your talent and skills you should be fine producing whatever you want!
Hmmm vgm krabbelt hij terug door de shitstorm, geloof er geen fluit van :P
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Volgens mij bedoelt hij dat er over de gehele wereld meer op andere BPM's dan 150 wordt geproduceerd. Geen speld tussen te krijgen dus.
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
TiMOTHYb wrote:Volgens mij bedoelt hij dat er over de gehele wereld meer op andere BPM's dan 150 wordt geproduceerd. Geen speld tussen te krijgen dus.
:lol: Man man wat een onzinnige 'newsflash'.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Langzaam maar een los social media ruzie-topic maken? Dan kunnen we hier verder met wist-je-dat :).
Hardtraxx Veteran
4894 posts member since 2010
last seen Sep 2020
The Skribbler wrote:MC DV8: It’s true. You all create a situation where artists and organizations have to pursue perfection.
Ik vind dit dus echt onzin. Als je bijvoorbeeld eens kijkt hoeveel een Qlimax kaartje kost vind ik het niet zo gek dat de bezoekers hoge verwachtingen hebben. Beetje apart dat wij dan degene zijn die deze situatie creëren volgens hem.
K
Hardtraxxer
698 posts member since 2013
last seen 19 days ago
Ik vind het ook jammer dat Yoram nog altijd even hard achter Willem aan loopt.

Edit mod: Ongepast taalgebruik weggehaald
Hardtraxx Addict
1244 posts member since 2012
last seen Jan 2018
HSlovah wrote:Ik vind het ook jammer dat Yoram nog altijd even hard achter Willem aan loopt.
Kunnen dit soort accounts niet gewoon een instant ban krijgen?
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Maximum wrote:
The Skribbler wrote:MC DV8: It’s true. You all create a situation where artists and organizations have to pursue perfection.
Ik vind dit dus echt onzin. Als je bijvoorbeeld eens kijkt hoeveel een Qlimax kaartje kost vind ik het niet zo gek dat de bezoekers hoge verwachtingen hebben. Beetje apart dat wij dan degene zijn die deze situatie creëren volgens hem.
Hoge verwachtingen my ass. Ja een handje vol mensen hier op de fora heeft hoge verwachtingen. Maar het overgrote deel van het publiek geeft niks om mixwerk, niks om opbouw, niks om trackkeuzes, niks om originaliteit, niks om diversiteit en ga zo maar door. Het zijn hooguit de organisatoren die te dealen hebben met de hoge verwachtingen qua aankleding, lichtshow, vuurwerk, toiletten etc.
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2020
Lyst wrote:
Maximum wrote:
Hoge verwachtingen my ass. Ja een handje vol mensen hier op de fora heeft hoge verwachtingen. Maar het overgrote deel van het publiek geeft niks om mixwerk, niks om opbouw, niks om trackkeuzes, niks om originaliteit, niks om diversiteit en ga zo maar door. Het zijn hooguit de organisatoren die te dealen hebben met de hoge verwachtingen qua aankleding, lichtshow, vuurwerk, toiletten etc.
Ja dat ben ik met je eens, maar dan is het toch alsnog onzin wat hij zegt? :P
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Het is inderdaad onzin. En hij doet alsof het iets nieuws is. Live performances zijn al decennia niet live, op een uitzondering hier en daar na. Het is vaak een soort van megamix van het werk van de artiest, waarbij er allerlei edits en bijzondere overgangen inzaten. Daar zit vooraf een hoop werk in, al doet DV8 dat niet eens zelf, maar tijdens het optreden is het inderdaad niet veel meer dan handjes de lucht in.
Donateur
last seen Aug 2024
Kortom; bij het publiek geen vraag naar. Die willen vuurwerk, en shows en de gehele performance. Dus inleveren qua input in het muzikale, en alles richten op het voorgaande.
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 8 hours ago
Here we go! De livesets van PRSPCT Recordings en This is Hardcore op Q-BASE 2014 zijn beschikbaar.
http://bit.ly/SC-PRSPCT
http://bit.ly/SC-TiH
D
1 posts member since 2014
last seen Mar 2015
Er een nieuw label komt vanuit B-Front & Frequencerz met nog twee andere grote namen.

http://forthehard.com/new-label-frequen ... confirmed/
Hardtraxx Addict
1244 posts member since 2012
last seen Jan 2018
Lyst wrote:
Maximum wrote:
Hij sprak zichzelf ook tegen tijdens het panel. Hij zei iets in de trend van '60% van de bezoekers is toch op een andere planeet tijdens het feest' oftewel het maakt niet uit wat we het publiek voorschotelen. Vervolgens zegt hij weer dat het publiek perfectie wilt.
L
Hardtraxx Veteran
3475 posts member since 2013
last seen Feb 2024
Hardstylerzzzz wrote:
Frontliner wrote:My heart only beats at my own sound
Hij had beter dit er neer kunnen zetten. :P
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Fijn dat er eindelijk eens eerlijk verteld wordt wat er gebeurt tijdens zo'n live-act trouwens. Of beter gezegd, wat er niet gebeurt.

Maar dus omdat je het niet perfect kunt ga je maar doen alsof je het perfect kunt, en ga je niet oefenen totdat je het wel kunt? Luiigheid noemen we dat :thumbup:
Y
Hardtraxxer
579 posts member since 2009
Tijdje geleden in een editie van Clublife Magazine een interview gelezen over de 'live-act'. Hier kwamen techno dj's aan het woord.. zij claimde toch een heel andere versie van de liveact neer te zetten. Daadwerkelijk tracks in- en uit elkaar zetten op het podium, etc. Ik weet dat o.a. Egbert (die altijd live optreed) aan het woord kwam. Dat Titan en Warface nu RR achterna gaan met een pakje vind ik jammer. Voegt imo niets toe. Dat met die brug op Supremacy vind ik dan wel weer iets toevoegen aan de livebeleving. Dan gebeurt er daadwerkelijk iets.
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Er worden nog zeker echt liveacts gedaan. Alleen in de hardstyle niet (misschien een enkeling wel dan). Booka shade live acts zijn ook altijd echt live bijvoorbeeld. Die nemen halve studio mee.
Hardtraxx Veteran
last seen 10 hours ago
Phase 2 wrote:Er worden nog zeker echt liveacts gedaan. Alleen in de hardstyle niet (misschien een enkeling wel dan). Booka shade live acts zijn ook altijd echt live bijvoorbeeld. Die nemen halve studio mee.
en zoiets wat Noize Suppressor doet met dat Sonar gedoe ? en een tijdje terug Frequencerz met die wii controller, Frontliner met z'n apparaat, AVIO heb ik wel eens een filmpje van gezien. In hoeverre moet ik dat als "live" beschouwen?

of is dat meer de illusie dat ze iets doen?
Donateur
last seen Aug 2024
Die AVIO Live setjes waren zo vet. Daar stond je in ieder geval nooit 2x naar hetzelfde te luisteren. Ik had daar ook daadwerkelijk het gevoel dat er live wat gedaan werd. Als dat dan achteraf niet zo blijkt te zijn vind ik het minder erg dan als een artiest het hele muzikale gebeuren blijkbaar onbelangrijk genoeg vind om meer aandacht aan show te besteden.
Hardtraxx Veteran
last seen 10 hours ago
TiMOTHYb wrote:Die AVIO Live setjes waren zo vet. Daar stond je in ieder geval nooit 2x naar hetzelfde te luisteren. Ik had daar ook daadwerkelijk het gevoel dat er live wat gedaan werd. Als dat dan achteraf niet zo blijkt te zijn vind ik het minder erg dan als een artiest het hele muzikale gebeuren blijkbaar onbelangrijk genoeg vind om meer aandacht aan show te besteden.
ja ontzettend vet! maar 1 keer live gezien helaas, heb wel eens op dit forum een filmpje gezien waarin ze een beetje lieten zien hoe dat ging.
P
Hardtraxxer
305 posts member since 2014
last seen Feb 2016
Rickzel wrote:
Phase 2 wrote:Er worden nog zeker echt liveacts gedaan. Alleen in de hardstyle niet (misschien een enkeling wel dan). Booka shade live acts zijn ook altijd echt live bijvoorbeeld. Die nemen halve studio mee.
en zoiets wat Noize Suppressor doet met dat Sonar gedoe ? en een tijdje terug Frequencerz met die wii controller, Frontliner met z'n apparaat, AVIO heb ik wel eens een filmpje van gezien. In hoeverre moet ik dat als "live" beschouwen?

Ik denk dat je het over de sample docks hebt.. Hier laden ze (van te voren) allerlei onderdelen van tracks in, denk aan vocals, screeches ed. Dan wanneer ze live draaien maken ze gebruik van de voorgeprogrammeerde presets als het ware.
Zo kunnen ze bepaalde elementen van track mixen met andere elementen van andere tracks.
Maar ook hier is het natuurlijk niet zeker of dat die artiest niet van te voren al de edits gemaakt heeft..
Hardtraxx Veteran
4724 posts member since 2009
last seen 16 days ago
Punthoofd wrote:
Rickzel wrote:

Ik denk dat je het over de sample docks hebt.. Hier laden ze (van te voren) allerlei onderdelen van tracks in, denk aan vocals, screeches ed. Dan wanneer ze live draaien maken ze gebruik van de voorgeprogrammeerde presets als het ware.
Zo kunnen ze bepaalde elementen van track mixen met andere elementen van andere tracks.
Maar ook hier is het natuurlijk niet zeker of dat die artiest niet van te voren al de edits gemaakt heeft..
in zo'n filmpje van AVIO had ik een keer gezien dat ze bijvoorbeeld het kickpatroon afspeelde via de cd speler en de sounds er live met de sample box overheen mixten. weet niet zeker meer of dat nou bij AVIO was.
Donateur
last seen Aug 2024
View on YouTube

Post 'm maar weer eens. Frontliner postte laatst trouwens ook zo'n filmpje, maar volgens mij is het live setje dat daar op volgde nooit meer online gekomen.
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2020
Daveytl wrote:Fijn dat er eindelijk eens eerlijk verteld wordt wat er gebeurt tijdens zo'n live-act trouwens. Of beter gezegd, wat er niet gebeurt.

Maar dus omdat je het niet perfect kunt ga je maar doen alsof je het perfect kunt, en ga je niet oefenen totdat je het wel kunt? Luiigheid noemen we dat :thumbup:
Ja, als artiest zijnde hoor je toch al naar perfectie te streven. Neemt niet weg dat er van te voren veel werk in zit en dat het ook een kunst op zich is om het publiek mee te krijgen en live je vocals te doen. ^^

Wat AVIO bijvoorbeeld deed/doet vind ik heel vet en volgens mij deden Frequencerz en Crypsis samen laatst ook iets in die trant. Het is echter natuurlijk discutabel of iets wel 'Live' is als je het van te voren (veel) hebt geoefend, ondanks dat dit natuurlijk wel logisch is.