Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2162, 2163, 2164, 2165, 2166, 2167, 2168 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 12:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Frontliner
19 mins ·
Guys guys! This was just a random statement, I woke up in a social media hell! How was I supposed to know some producers just decided on changing the bpm of their music, ok maybe the timing was a bit wrong due to that but I don't have time to check all other HS dj's their facebook every day.. Well anyway.. To set this straight, I am all about 150bpm, I love the instant energy it brings. If other producers are not I really don't care. Newsflash: there are more producers that don't do 150 than that there are.. But now that I'm fully aware whats happening around me, Joram, I wish you all the best, good luck on finding your next own musical path! I respect you as an artist and I am sure you'll produce something great, with your talent and skills you should be fine producing whatever you want!


Hmmm vgm krabbelt hij terug door de shitstorm, geloof er geen fluit van :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 12:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Volgens mij bedoelt hij dat er over de gehele wereld meer op andere BPM's dan 150 wordt geproduceerd. Geen speld tussen te krijgen dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Volgens mij bedoelt hij dat er over de gehele wereld meer op andere BPM's dan 150 wordt geproduceerd. Geen speld tussen te krijgen dus.

:lol: Man man wat een onzinnige 'newsflash'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Langzaam maar een los social media ruzie-topic maken? Dan kunnen we hier verder met wist-je-dat :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 13:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
MC DV8: It’s true. You all create a situation where artists and organizations have to pursue perfection.

Ik vind dit dus echt onzin. Als je bijvoorbeeld eens kijkt hoeveel een Qlimax kaartje kost vind ik het niet zo gek dat de bezoekers hoge verwachtingen hebben. Beetje apart dat wij dan degene zijn die deze situatie creëren volgens hem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 13:27 
 
Hardtraxxer

Ik vind het ook jammer dat Yoram nog altijd even hard achter Willem aan loopt.

Edit mod: Ongepast taalgebruik weggehaald
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 13:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

HSlovah schreef:
Ik vind het ook jammer dat Yoram nog altijd even hard achter Willem aan loopt.

Kunnen dit soort accounts niet gewoon een instant ban krijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 13:55 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Maximum schreef:
The Skribbler schreef:
MC DV8: It’s true. You all create a situation where artists and organizations have to pursue perfection.

Ik vind dit dus echt onzin. Als je bijvoorbeeld eens kijkt hoeveel een Qlimax kaartje kost vind ik het niet zo gek dat de bezoekers hoge verwachtingen hebben. Beetje apart dat wij dan degene zijn die deze situatie creëren volgens hem.

Hoge verwachtingen my ass. Ja een handje vol mensen hier op de fora heeft hoge verwachtingen. Maar het overgrote deel van het publiek geeft niks om mixwerk, niks om opbouw, niks om trackkeuzes, niks om originaliteit, niks om diversiteit en ga zo maar door. Het zijn hooguit de organisatoren die te dealen hebben met de hoge verwachtingen qua aankleding, lichtshow, vuurwerk, toiletten etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Maximum schreef:
The Skribbler schreef:
MC DV8: It’s true. You all create a situation where artists and organizations have to pursue perfection.

Ik vind dit dus echt onzin. Als je bijvoorbeeld eens kijkt hoeveel een Qlimax kaartje kost vind ik het niet zo gek dat de bezoekers hoge verwachtingen hebben. Beetje apart dat wij dan degene zijn die deze situatie creëren volgens hem.

Hoge verwachtingen my ass. Ja een handje vol mensen hier op de fora heeft hoge verwachtingen. Maar het overgrote deel van het publiek geeft niks om mixwerk, niks om opbouw, niks om trackkeuzes, niks om originaliteit, niks om diversiteit en ga zo maar door. Het zijn hooguit de organisatoren die te dealen hebben met de hoge verwachtingen qua aankleding, lichtshow, vuurwerk, toiletten etc.

Ja dat ben ik met je eens, maar dan is het toch alsnog onzin wat hij zegt? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 14:07 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het is inderdaad onzin. En hij doet alsof het iets nieuws is. Live performances zijn al decennia niet live, op een uitzondering hier en daar na. Het is vaak een soort van megamix van het werk van de artiest, waarbij er allerlei edits en bijzondere overgangen inzaten. Daar zit vooraf een hoop werk in, al doet DV8 dat niet eens zelf, maar tijdens het optreden is het inderdaad niet veel meer dan handjes de lucht in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 14:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kortom; bij het publiek geen vraag naar. Die willen vuurwerk, en shows en de gehele performance. Dus inleveren qua input in het muzikale, en alles richten op het voorgaande.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 14:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Here we go! De livesets van PRSPCT Recordings en This is Hardcore op Q-BASE 2014 zijn beschikbaar.
http://bit.ly/SC-PRSPCT
http://bit.ly/SC-TiH
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 14:26 
 
Hardtraxx Newbie

Er een nieuw label komt vanuit B-Front & Frequencerz met nog twee andere grote namen.

http://forthehard.com/new-label-frequen ... confirmed/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 14:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Maximum schreef:
The Skribbler schreef:
MC DV8: It’s true. You all create a situation where artists and organizations have to pursue perfection.

Ik vind dit dus echt onzin. Als je bijvoorbeeld eens kijkt hoeveel een Qlimax kaartje kost vind ik het niet zo gek dat de bezoekers hoge verwachtingen hebben. Beetje apart dat wij dan degene zijn die deze situatie creëren volgens hem.

Hoge verwachtingen my ass. Ja een handje vol mensen hier op de fora heeft hoge verwachtingen. Maar het overgrote deel van het publiek geeft niks om mixwerk, niks om opbouw, niks om trackkeuzes, niks om originaliteit, niks om diversiteit en ga zo maar door. Het zijn hooguit de organisatoren die te dealen hebben met de hoge verwachtingen qua aankleding, lichtshow, vuurwerk, toiletten etc.

Hij sprak zichzelf ook tegen tijdens het panel. Hij zei iets in de trend van '60% van de bezoekers is toch op een andere planeet tijdens het feest' oftewel het maakt niet uit wat we het publiek voorschotelen. Vervolgens zegt hij weer dat het publiek perfectie wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 14:44 
 
Hardtraxx Veteran

Hardstylerzzzz schreef:
Frontliner schreef:
My heart only beats at my own sound


Hij had beter dit er neer kunnen zetten. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fijn dat er eindelijk eens eerlijk verteld wordt wat er gebeurt tijdens zo'n live-act trouwens. Of beter gezegd, wat er niet gebeurt.

Maar dus omdat je het niet perfect kunt ga je maar doen alsof je het perfect kunt, en ga je niet oefenen totdat je het wel kunt? Luiigheid noemen we dat :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 15:04 
 
Hardtraxxer

Tijdje geleden in een editie van Clublife Magazine een interview gelezen over de 'live-act'. Hier kwamen techno dj's aan het woord.. zij claimde toch een heel andere versie van de liveact neer te zetten. Daadwerkelijk tracks in- en uit elkaar zetten op het podium, etc. Ik weet dat o.a. Egbert (die altijd live optreed) aan het woord kwam. Dat Titan en Warface nu RR achterna gaan met een pakje vind ik jammer. Voegt imo niets toe. Dat met die brug op Supremacy vind ik dan wel weer iets toevoegen aan de livebeleving. Dan gebeurt er daadwerkelijk iets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 15:09 
 
Hardtraxx Addict

Er worden nog zeker echt liveacts gedaan. Alleen in de hardstyle niet (misschien een enkeling wel dan). Booka shade live acts zijn ook altijd echt live bijvoorbeeld. Die nemen halve studio mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Er worden nog zeker echt liveacts gedaan. Alleen in de hardstyle niet (misschien een enkeling wel dan). Booka shade live acts zijn ook altijd echt live bijvoorbeeld. Die nemen halve studio mee.


en zoiets wat Noize Suppressor doet met dat Sonar gedoe ? en een tijdje terug Frequencerz met die wii controller, Frontliner met z'n apparaat, AVIO heb ik wel eens een filmpje van gezien. In hoeverre moet ik dat als "live" beschouwen?

of is dat meer de illusie dat ze iets doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 16:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Die AVIO Live setjes waren zo vet. Daar stond je in ieder geval nooit 2x naar hetzelfde te luisteren. Ik had daar ook daadwerkelijk het gevoel dat er live wat gedaan werd. Als dat dan achteraf niet zo blijkt te zijn vind ik het minder erg dan als een artiest het hele muzikale gebeuren blijkbaar onbelangrijk genoeg vind om meer aandacht aan show te besteden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 16:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Die AVIO Live setjes waren zo vet. Daar stond je in ieder geval nooit 2x naar hetzelfde te luisteren. Ik had daar ook daadwerkelijk het gevoel dat er live wat gedaan werd. Als dat dan achteraf niet zo blijkt te zijn vind ik het minder erg dan als een artiest het hele muzikale gebeuren blijkbaar onbelangrijk genoeg vind om meer aandacht aan show te besteden.


ja ontzettend vet! maar 1 keer live gezien helaas, heb wel eens op dit forum een filmpje gezien waarin ze een beetje lieten zien hoe dat ging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 16:25 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Phase 2 schreef:
Er worden nog zeker echt liveacts gedaan. Alleen in de hardstyle niet (misschien een enkeling wel dan). Booka shade live acts zijn ook altijd echt live bijvoorbeeld. Die nemen halve studio mee.


en zoiets wat Noize Suppressor doet met dat Sonar gedoe ? en een tijdje terug Frequencerz met die wii controller, Frontliner met z'n apparaat, AVIO heb ik wel eens een filmpje van gezien. In hoeverre moet ik dat als "live" beschouwen?

of is dat meer de illusie dat ze iets doen?


Ik denk dat je het over de sample docks hebt.. Hier laden ze (van te voren) allerlei onderdelen van tracks in, denk aan vocals, screeches ed. Dan wanneer ze live draaien maken ze gebruik van de voorgeprogrammeerde presets als het ware.
Zo kunnen ze bepaalde elementen van track mixen met andere elementen van andere tracks.
Maar ook hier is het natuurlijk niet zeker of dat die artiest niet van te voren al de edits gemaakt heeft..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 17:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Punthoofd schreef:
Rickzel schreef:
Phase 2 schreef:
Er worden nog zeker echt liveacts gedaan. Alleen in de hardstyle niet (misschien een enkeling wel dan). Booka shade live acts zijn ook altijd echt live bijvoorbeeld. Die nemen halve studio mee.


en zoiets wat Noize Suppressor doet met dat Sonar gedoe ? en een tijdje terug Frequencerz met die wii controller, Frontliner met z'n apparaat, AVIO heb ik wel eens een filmpje van gezien. In hoeverre moet ik dat als "live" beschouwen?

of is dat meer de illusie dat ze iets doen?


Ik denk dat je het over de sample docks hebt.. Hier laden ze (van te voren) allerlei onderdelen van tracks in, denk aan vocals, screeches ed. Dan wanneer ze live draaien maken ze gebruik van de voorgeprogrammeerde presets als het ware.
Zo kunnen ze bepaalde elementen van track mixen met andere elementen van andere tracks.
Maar ook hier is het natuurlijk niet zeker of dat die artiest niet van te voren al de edits gemaakt heeft..

in zo'n filmpje van AVIO had ik een keer gezien dat ze bijvoorbeeld het kickpatroon afspeelde via de cd speler en de sounds er live met de sample box overheen mixten. weet niet zeker meer of dat nou bij AVIO was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 17:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker



Post 'm maar weer eens. Frontliner postte laatst trouwens ook zo'n filmpje, maar volgens mij is het live setje dat daar op volgde nooit meer online gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 17:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Fijn dat er eindelijk eens eerlijk verteld wordt wat er gebeurt tijdens zo'n live-act trouwens. Of beter gezegd, wat er niet gebeurt.

Maar dus omdat je het niet perfect kunt ga je maar doen alsof je het perfect kunt, en ga je niet oefenen totdat je het wel kunt? Luiigheid noemen we dat :thumbup:

Ja, als artiest zijnde hoor je toch al naar perfectie te streven. Neemt niet weg dat er van te voren veel werk in zit en dat het ook een kunst op zich is om het publiek mee te krijgen en live je vocals te doen. ^^

Wat AVIO bijvoorbeeld deed/doet vind ik heel vet en volgens mij deden Frequencerz en Crypsis samen laatst ook iets in die trant. Het is echter natuurlijk discutabel of iets wel 'Live' is als je het van te voren (veel) hebt geoefend, ondanks dat dit natuurlijk wel logisch is.
Vorige  1 ... 2162, 2163, 2164, 2165, 2166, 2167, 2168 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen