Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1929, 1930, 1931, 1932, 1933, 1934, 1935 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 11:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik word een beetje moe van de discussie de heletijd rond headhunterz en de aandacht trekkerij van die kerel.

Hij moet gewoon niet zo mekkeren. want hij heeft geen drol de laatste 2? jaar toegevoegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 11:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Commerciële tracks hebben gevolgen voor de scene. Vergeet niet dat door de toegankelijkere sound rond 2007, veel liefhebbers een passie zijn verloren en redelijk wat artiesten zelfs hun baan. Dit is een verantwoordelijkheid die een artiest hoort te dragen, maar men ontloopt deze. Zelf zegt hhz we zien wel wat de toekomst ons brengt en negeert eveneens alle kritiek die op basis van deze verantwoordelijkheid zeker gegrond is. Eigen ambities, whatever those will be, waarschijnlijk iets met nog meer fans, zijn voor hem belangrijker dan de scene klaarblijkelijk.

vind dit echt zoooo'n onzin -.-

Artiest moet zijn eigen gevoel volgen en achter zijn eigen muziek staan. want een scene daar mee doet is niet aan hun.

Avicci zijn muziek wordt ook steeds commercieler en toegankelijker, maakt hij nou de house scene kapot?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 11:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Commerciële tracks hebben gevolgen voor de scene. Vergeet niet dat door de toegankelijkere sound rond 2007, veel liefhebbers een passie zijn verloren en redelijk wat artiesten zelfs hun baan. Dit is een verantwoordelijkheid die een artiest hoort te dragen, maar men ontloopt deze. Zelf zegt hhz we zien wel wat de toekomst ons brengt en negeert eveneens alle kritiek die op basis van deze verantwoordelijkheid zeker gegrond is. Eigen ambities, whatever those will be, waarschijnlijk iets met nog meer fans, zijn voor hem belangrijker dan de scene klaarblijkelijk.


En ik ben het met hem eens. Je wordt muzikant om de muziek te maken die je wil maken en niet om politiek figuur te worden die alles en iedereen tevreden moet houden. Je wordt ook wetenschapper omdat je van het verbreden van de menselijke kennis houdt. Dat leidt ook wel eens tot banenverlies en allerlei veranderingen. Is het dan ook jouw taak als wetenschapper om bijvoorbeeld het uitvinden van robots tegen te gaan die beter auto's in elkaar kunnen zetten dan mensen? Er zijn genoeg goede redenen om een baan te verliezen en "niemand wil wat jij maakt" is daar 1 van, of het nou om muziek draait of iets anders.

Een scene kapot is weer een ander in leven. Laat het bloeien, zoek de grenzen op, laat het "kapotgaan" en begin weer iets nieuws. Wat is daar mis mee? Als er na heel dit gedoe, net als bij de jumpscene bijvoorbeeld, gewoon weer een underground scene overblijft, zijn we dan überhaupt wel iets kwijt? De tijden van de grote epische feestproducties (en volgens mij geef jij daar niet eens zoveel om), maar ook de semi-populaire feesten met 'kwaliteits'-line-ups (die dan toch meer mensen trekken dan het geval was geweest als niemand wist wat hardstyle was) kunnen alleen maar als er commercialisatie plaatsvindt. Dus kies maar: voor altijd kleine hardstyle feestjes in clubs en af en toe een event met een paar duizend man die je misschien aanstaat - of een scene die daarmee begint en in de loop van de 10-20 jaar daarna explodeert en vervolgens weer implodeert en teruggaat naar de populariteit die er eerst was.

Laat ik het zo brengen: Van de 'Therabyte-stijl' is nu totaal geen feestaanbod en ook weinig muziekaanbod. Als die scene eens een mini-Headhunterz zou krijgen die de boel een beetje populair weet te maken, zouden er tenminste feesten van zijn en zouden meer artiesten die muziek gaan maken (slechte, maar ook goede). Dan zou het op den duur toch te veel af gaan wijken van jouw smaak en zou je gaan zeuren over hoe hij alles kapotmaakt, terwijl je juist door zijn doen een tijd hebt kunnen genieten. Daarna gaat alles toch wel terug naar hoe het was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om tussen de stroom van dingen maar eens wat te posten
Mind.Illusion
Good morning everyone! Tonight I'll be doing another mix in The Magic Show together with Rebourne and Prefix & Density.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 12:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En het volgende duo gaat uit elkaar: Toneshifterz.
Citaat:
B R E A K I N G N E W S
We Would like to Inform you that the Toneshifterz
have Decided to Go their separate ways which will
have some impact on the act.
Elie will Continue onwards with Toneshifterz as a solo
act, and Olcay will begin to focus on his own career.
It has been a mutual decision between both the guys
because of some personal situations, in order to move
forward with their careers, and to allow them to have
their own creative freedom and identity as artists.
Elie and Olcay are still Very Good friends and will
still work together and support each other in there
Separate and solo careers.
We Apologise to all our fans, and hope that you will
understand that its not the end for either of us but
Rather only the beginning…
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 12:04 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Dat Toneshifterz Connected heeft ook goed gewerkt dan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Dat Toneshifterz Connected heeft ook goed gewerkt dan..

Soort van laatste relatietherapie. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 12:07 
 
Hardtraxx Veteran

Zat eraan te komen. Wel raar dat Elie doorgaat als Toneshifterz terwijl hij door zn gezondheid volgens mij niet internationaal mag reizen. Toneshifterz heeft een flinke naam op gebouwd in de scene en kan dan niet maar internationale boekingen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 12:07 
 
Hardtraxx Elite

Duo's en Australië is geen goede combinatie heb ik wel gemerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 12:09 
 
Hardtraxx Veteran

Zonde! De een zit in NL en de andere in AUS dan lijkt me dat ook geen chille combo..

Edit website is ook al aangepast.
http://toneshifterz.com/
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 12:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

snap wel dat ze de naam Toneshifterz niet willen laten gaan juist OMDAT ze nu zo populair zijn, dat het een rare situatie is ben ik het zeker mee eens :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 12:29 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Commerciële tracks hebben gevolgen voor de scene. Vergeet niet dat door de toegankelijkere sound rond 2007, veel liefhebbers een passie zijn verloren en redelijk wat artiesten zelfs hun baan. Dit is een verantwoordelijkheid die een artiest hoort te dragen, maar men ontloopt deze. Zelf zegt hhz we zien wel wat de toekomst ons brengt en negeert eveneens alle kritiek die op basis van deze verantwoordelijkheid zeker gegrond is. Eigen ambities, whatever those will be, waarschijnlijk iets met nog meer fans, zijn voor hem belangrijker dan de scene klaarblijkelijk.


Jij was toch altijd van mening dat een artiest zich door niets anders dan zichzelf moest laten leiden? Ben je van mening veranderd of ben je een hater?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
En het volgende duo gaat uit elkaar: Toneshifterz.
Citaat:
B R E A K I N G N E W S
We Would like to Inform you that the Toneshifterz
have Decided to Go their separate ways which will
have some impact on the act.
Elie will Continue onwards with Toneshifterz as a solo
act, and Olcay will begin to focus on his own career.
It has been a mutual decision between both the guys
because of some personal situations, in order to move
forward with their careers, and to allow them to have
their own creative freedom and identity as artists.
Elie and Olcay are still Very Good friends and will
still work together and support each other in there
Separate and solo careers.
We Apologise to all our fans, and hope that you will
understand that its not the end for either of us but
Rather only the beginning…


Moeilijk joh, Engels :P. Vond hun tracks de laatste tijd ook erg saai. Hopelijk heeft de split een positieve invloed op hun creativiteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 13:28 
 

PNXRMX schreef:
Daarna gaat alles toch wel terug naar hoe het was.

Nee. Dat is nou juist de reden dat ik commercialisatie haat. Ik zou ook wel willen dat de hardcore scene weer teruggaat naar de jaren negentig of naar het begin van het millennium. Door de huidige commercialisatie zie ik dat nooit meer gebeuren. Op een gegeven moment beweeg je zover van de oorsprong van de scene af dat er geen weg meer terug is. Of je moet mensen met kloten hebben die de oude sounds op mainstages gaan draaien. Maar omdat alles zo veranderd is, is er een generatie gekomen die niet beter weet dan de huidige scene. Resultaat: scene verloren en ongeneeslijk ziek.

Voor de rest ben ik het eens met je verhaal. Goed uitgelegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 13:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
PNXRMX schreef:
Daarna gaat alles toch wel terug naar hoe het was.

Nee. Dat is nou juist de reden dat ik commercialisatie haat. Ik zou ook wel willen dat de hardcore scene weer teruggaat naar de jaren negentig of naar het begin van het millennium. Door de huidige commercialisatie zie ik dat nooit meer gebeuren. Op een gegeven moment beweeg je zover van de oorsprong van de scene af dat er geen weg meer terug is. Of je moet mensen met kloten hebben die de oude sounds op mainstages gaan draaien. Maar omdat alles zo veranderd is, is er een generatie gekomen die niet beter weet dan de huidige scene. Resultaat: scene verloren en ongeneeslijk ziek.

Voor de rest ben ik het eens met je verhaal. Goed uitgelegd.


Als je dat toen echt zo vet vond, waarom luister je dan nog steeds? Het lijkt er bijna niet eens meer op
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 14:04 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
Lyst schreef:
Commerciële tracks hebben gevolgen voor de scene. Vergeet niet dat door de toegankelijkere sound rond 2007, veel liefhebbers een passie zijn verloren en redelijk wat artiesten zelfs hun baan. Dit is een verantwoordelijkheid die een artiest hoort te dragen, maar men ontloopt deze. Zelf zegt hhz we zien wel wat de toekomst ons brengt en negeert eveneens alle kritiek die op basis van deze verantwoordelijkheid zeker gegrond is. Eigen ambities, whatever those will be, waarschijnlijk iets met nog meer fans, zijn voor hem belangrijker dan de scene klaarblijkelijk.


En ik ben het met hem eens. Je wordt muzikant om de muziek te maken die je wil maken en niet om politiek figuur te worden die alles en iedereen tevreden moet houden. Je wordt ook wetenschapper omdat je van het verbreden van de menselijke kennis houdt. Dat leidt ook wel eens tot banenverlies en allerlei veranderingen. Is het dan ook jouw taak als wetenschapper om bijvoorbeeld het uitvinden van robots tegen te gaan die beter auto's in elkaar kunnen zetten dan mensen? Er zijn genoeg goede redenen om een baan te verliezen en "niemand wil wat jij maakt" is daar 1 van, of het nou om muziek draait of iets anders.

Een scene kapot is weer een ander in leven. Laat het bloeien, zoek de grenzen op, laat het "kapotgaan" en begin weer iets nieuws. Wat is daar mis mee? Als er na heel dit gedoe, net als bij de jumpscene bijvoorbeeld, gewoon weer een underground scene overblijft, zijn we dan überhaupt wel iets kwijt? De tijden van de grote epische feestproducties (en volgens mij geef jij daar niet eens zoveel om), maar ook de semi-populaire feesten met 'kwaliteits'-line-ups (die dan toch meer mensen trekken dan het geval was geweest als niemand wist wat hardstyle was) kunnen alleen maar als er commercialisatie plaatsvindt. Dus kies maar: voor altijd kleine hardstyle feestjes in clubs en af en toe een event met een paar duizend man die je misschien aanstaat - of een scene die daarmee begint en in de loop van de 10-20 jaar daarna explodeert en vervolgens weer implodeert en teruggaat naar de populariteit die er eerst was.

Laat ik het zo brengen: Van de 'Therabyte-stijl' is nu totaal geen feestaanbod en ook weinig muziekaanbod. Als die scene eens een mini-Headhunterz zou krijgen die de boel een beetje populair weet te maken, zouden er tenminste feesten van zijn en zouden meer artiesten die muziek gaan maken (slechte, maar ook goede). Dan zou het op den duur toch te veel af gaan wijken van jouw smaak en zou je gaan zeuren over hoe hij alles kapotmaakt, terwijl je juist door zijn doen een tijd hebt kunnen genieten. Daarna gaat alles toch wel terug naar hoe het was.

Nou ik studeer toevallig in de richting van robotica en AI en ons wordt wel degelijk een verantwoordelijkheidsgevoel aangeleerd. Sterker nog het vak dat er over gaat is een van de 2 verplichte vakken die ik heb in mijn master. Dus ja ook wetenschappers hebben een verantwoordelijkheid. En "we zien wel wat de toekomst ons brengt" is ook in ons geval de verantwoordelijkheid ontlopen (en bovendien tegen de aard van een wetenschapper in).

Dat wil niet zeggen dat we alle verandering tegen moeten gaan, maar we moeten de verantwoordelijkheid wel dragen en verdedigen. Hetzelfde geldt voor Headhunterz. Om de zandbak metafoor maar weer eens uit de kast te halen, je kunt niet zomaar emmers met water in de zandbak gooien, als er ook andere kinderen in de zandbak aan het spelen zijn. Ook niet als jij graag met modder speelt en het erdoor misschien wel drie keer zo druk wordt in de zandbak. Wat Headhunterz doet is tegen de kinderen die kritiek hebben zeggen, ja sorry maar ik ga geen rekening houden met jullie, ik wil graag met modder spelen. En of er nog zand over blijft omdat er in de toekomst misschien wel veel meer andere kinderen met modder gaan spelen, tja dat zien we dan wel weer. En dan wijzen jullie ten overmaat van ramp ook nog eens naar de benadeelde kinderen dat zij het de jongen niet gunnen om met modder te spelen. Die kinderen gunnen hem best om met modder te spelen, maar niet als zij daardoor zelf niet meer fatsoenlijk kunnen spelen. De jongen kan ook een andere zandbak opzoeken waar men geen moeite heeft met modder of een nieuwe zandbak bouwen waar iedereen met modder kan spelen. En laat datzelfde nu ook mogelijk zijn in de muziekindustrie; je kunt ook afstand nemen van het genre als er veel weerstand is vanuit het genre. En als je dat niet wil doen, hoor je op zijn minst de verantwoordelijkheid te dragen en dus de kritiek die erbij hoort te accepteren in plaats van je op alle mogelijke manieren onder die verantwoordelijkheid uit te willen lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 14:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat van die Jumpscene die weer underground is, is onzin, luister wat er tegenwoordig gemaakt wordt, dit is nog erger dan de tracks van tijdens de hype:

http://www.youtube.com/watch?v=F18d_ZnuG24

http://www.youtube.com/watch?v=0sgWt93ygxo

En dat zijn dezelfde namen die vóór de hype dikke tracks maakten. om over een bepaalde artiest met een K nog maar niet te beginnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst, in je hok: algemeen/discussie-topic-t11071.html
:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 14:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Snap niet zo goed waar men het volgende verloop van een muziekstijl vandaan haalt:
1) Komt op, grote publiek kent het niet
2) Door aanpassingen wordt het toegankelijker
3) Het wordt commercieel en een hype.
4) na een paar jaar is de hype over.
5) het wordt weer underground, precies hetzelfde als vroeger.

Stap 1-4 kan ik me wel in vinden maar 5 echt niet. Hardcore en jump zijn geen hypes meer, toch is het tegenwoordig echt niet hetzelfde als stap 1. Het past zich na de val gewoon aan aan de wensen van het publiek, en dat publiek is onvermijdelijk anders dan in het beginfase.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 14:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Leonidas schreef:
Snap niet zo goed waar men het volgende verloop van een muziekstijl vandaan haalt:
1) Komt op, grote publiek kent het niet
2) Door aanpassingen wordt het toegankelijker
3) Het wordt commercieel en een hype.
4) na een paar jaar is de hype over.
5) het wordt weer underground, precies hetzelfde als vroeger.

Stap 1-4 kan ik me wel in vinden maar 5 echt niet. Hardcore en jump zijn geen hypes meer, toch is het tegenwoordig echt niet hetzelfde als stap 1. Het past zich na de val gewoon aan aan de wensen van het publiek, en dat publiek is onvermijdelijk anders dan in het beginfase.


Stap 5 geldt ook niet voor hardstyle; dat is nooit underground geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 14:28 
 

bobvdvalk schreef:
Als je dat toen echt zo vet vond, waarom luister je dan nog steeds? Het lijkt er bijna niet eens meer op

Dat vond ik toen nog niet vet, omdat ik pas sinds een jaar alleen nog maar hardcore luister. Ik ben een nieuwkomer maar ik heb wel een soort nostalgisch gevoel zonder dat ik die periode heb meegemaakt. Dat gevoel is gekomen nadat ik me zoveel mogelijk heb proberen te verdiepen in alle soorten hardcore. Nu lukt het nog niet helemaal om meer dan twintig jaar geschiedenis in een jaar te leren kennen, maar ik kan wel een mening vormen. Als ik het over de melodieuze hardcore heb, was de muziek vroeger beter. Nu zijn er nog maar weinig artiesten die prachtige, originele melodieëen kunnen combineren met snoeiharde kicks. Dat komt door de commercialisatie, want vroeger konden dezelfde artiesten het nog wel. Die muziek luister ik dan uiteraard niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 14:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laten we 1 ding alleen niet vergeten. Bij de jump kan kan ik er niet over oordelen, maar bij de hardcore zijn er in de hoogtijdagen veel artiesten ook begonnen die juist in die stijl leerden produceren, die er nu nog steeds inzitten en met de technologische vooruitgang mee zijn gegaan. Neem het Rude Awakening album of een recente Dione track als Work Ya Body. Zo heel verschillend zijn die in de opbouw niet als hun werk 10 /15 jaar geleden, alleen door nieuwe technieken klinkt het toch anders. En dát vind ik op zich niet eens een slechte ontwikkeling. Dat artiesten er dan met de pet naar gooien en meuk produceren, tja...compleet andere discussie, maar dat is toch een fase waar de hele EDM scene mee te maken heeft. Je wordt dood gegooid met house met zang of lelijke sounds, hardstyle en hardcore zitten in de bekende tendens, electro zit over het toppunt maar er nog lang niet uit, dubstep is ook compleet overhoop gehaald, etc etc. En dat allemaal door mensen die stiekem toch wel beroemd willen worden maar geen talent voor een instrument hebben, en de grote mainstreamformule hebben ontdekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 14:38 
 
Hardtraxx Addict

Nerazzurro93 schreef:
bobvdvalk schreef:
Als je dat toen echt zo vet vond, waarom luister je dan nog steeds? Het lijkt er bijna niet eens meer op

Dat vond ik toen nog niet vet, omdat ik pas sinds een jaar alleen nog maar hardcore luister. Ik ben een nieuwkomer maar ik heb wel een soort nostalgisch gevoel zonder dat ik die periode heb meegemaakt. Dat gevoel is gekomen nadat ik me zoveel mogelijk heb proberen te verdiepen in alle soorten hardcore. Nu lukt het nog niet helemaal om meer dan twintig jaar geschiedenis in een jaar te leren kennen, maar ik kan wel een mening vormen. Als ik het over de melodieuze hardcore heb, was de muziek vroeger beter. Nu zijn er nog maar weinig artiesten die prachtige, originele melodieëen kunnen combineren met snoeiharde kicks. Dat komt door de commercialisatie, want vroeger konden dezelfde artiesten het nog wel. Die muziek luister ik dan uiteraard niet.


Als hardcore door de jaren heen niet zou zijn veranderd dan was het er nu waarschijnlijk niet meer. Een muziekstijl moet veranderen om levend te blijven. Dat het niet altijd verandert zoals sommige het graag zien is vervelend voor hen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het wordt een beetje veel gebabbel en iets te weinig dingetjes. Misschien is een apart topic hiervoor openen handiger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 14:48 
 
Hardtraxx Veteran

Donkey Rollers
Citaat:
Who wants a free release of D.O.N.K.E.Y.? #hardstyle


Zou het dan toch eindelijk? :drool:
Vorige  1 ... 1929, 1930, 1931, 1932, 1933, 1934, 1935 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen