|
Een paar simpele voorbeelden voor hierboven
DJ Promo. Varierend als wat en blijf toch bij zn eigen stijl en hij word al jaren geprezen ervoor. Ophidian heeft hetzelfde verhaal The Outside Agency net zo.
Dus is dit gewoon geen kritiek accepteren en al het commentaar terugvuren met eigen commentaar, kortom het onderwerp veranderen naar de "haters"... Of is dit gewoon niet kunnen accepteren dat je eigen platen gewoon niet voldoen aan de standaarden wat het voor een gros mensen een goede track maakt? Daar zit dan ook weer verschil in, soms valt een track bij mensen gewoon niet in de smaak, en soms maak je gewoon iets, wat een beetje een Miley Cyrus gevalletje is, zo iets raars maken waar het meer lijkt dat je de confrontatie gewoon opzoekt, want je weet dat de meeste mensen die voor het genre komen dit niks aan vinden of zelfs absurd. Want United Kids Of The World, met die vocalen en dat deuntje... Tja de gedachte die er achter zit is heel goed, die weet ik dan wel. Maar het komt inderdaad over als een schoolplein deuntje als hardstyle track, en de vocalen onderbouwen dat wel. Dan moet je ook niet verwachten dat men het een harde track gaat vinden. Want dat verwachten ze in eerste toch instantie niet, een rauwe track. Net als je met Flosstradamus gaat samenwerken, alles wat vroeger over hun is gezegd en wat hij zelf, geloof ik, heeft gezegd, moet je ook niet klagen dat je dan rare reacties krijgt. Voor UKOTW waren geloof ik het gros van zijn nummers goed te doen voor een groot deel van de mensen. Maar na dit en zulke reacties graaft hij eerder zijn eigen graf.
Claimen dat mensen onmogelijk tevreden te stellen zijn zit een kern van waarheid in, je kan niet iedereen zijn smaak aanspreken, maar om nou op die handvol mensen alleen te letten en dan uit te halen en in zijn geval ook nog is te generaliseren met de rest is het domste wat je kan doen. Maar stel je de doelgroep van Headhunterz zijn tracks, vooral de mainstream garde, zijn fanbase, tevreden. Dan zou je al tevreden moeten wezen. Maar als je opeens dan zoiets als dit maakt, of met die samenwerkt. Geef je hun ook een soort klap in het gezicht.
Kortom, Headhunterz staat geprofileerd als mainstream artiest. Als hij buiten het boekje gaat, moet je ook verwachten dat je fans dat niet leuk vinden. Doe het dan onder een ander alias. Als hij geprofileerd zou staan als experimenteel producer (eg Noisecontrollers, Geck-O) zou hij dat commentaar ook nooit gehad hebben. Want de voorbeelden die ik noem, staan geprofileerd als gevarieerd, en dat doen ze, daarom sloegen ze altijd, en nog steeds, aan bij hun fanbase.
|