Skedoedelefloeps schreef:
TheDizZorder schreef:
volgens mij is het zelfs zo dat alle muziek die je legaal koopt niet eens commercieel gebruikt mag worden. Dus als je draait mag je je gedownloade tracks niet eens gebruiken, maar ik kan het ook verkeerd hebben.
je moet als je draait in cafés en dergelijke toch betalen aan Buma/Stemra. Althans het openbaar maken van muziek is dat dus.
Dat doen de clubs en café's als het goed is. Hun zijn degene die uitzenden/verspreiden en nemen dus een licentie af bij Buma/Stemra waar ze voor moeten dokken. Beetje raar om als "artiest" zelf te moeten dokken aan Buma/Stemra, terwijl je als artiest geld van HUN hoort te krijgen. En een "DJ" is al een artiest. Daar hoef je geen producer voor te zijn. (correct me if i'm wrong)
Het ligt allemaal heel krom en klopt van geen kant meer. Zoals hierboven aangegeven is dat auteursrecht gewoon ouderwets.
marsiascout schreef:
TheDizZorder schreef:
volgens mij is het zelfs zo dat alle muziek die je legaal koopt niet eens commercieel gebruikt mag worden. Dus als je draait mag je je gedownloade tracks niet eens gebruiken, maar ik kan het ook verkeerd hebben.
Volgens mij mag dat wel hoor. Je hebt er gewoon voor betaald. Alleen moet je dan wel aan kunnen tonen dat je ze gekocht hebt.
Niet helemaal... Of er is een andere regel die deze regels ongedaan maakt:
Citaat:
Dance Tunes:
the visitor is only permitted to normal private use of a product after the visitor has paid therefore in the normal manner indicated on the Website
Citaat:
Hardstyle.com:
You may not use Hardstyle.com.com, or any of its content, for any commercial end, nor for any advertising activity on your own website except for the application “embedded player”. This website is for your personal use only. You may not modify, copy, distribute, transmit, display, perform, reproduce, publish, license, commercially exploit, create derivative works from, transfer, or sell any content, software, products, or services contained within this website.