Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

FRArnold schreef:
Citaat:
djtechnoboy Cristiano Giusberti
Ok listen to this: last nite a dj in Italy got caught by customs finance with 150.000 illegal-downloaded traxx: 22 millions euro fined!!!!!!


:oh:

You are lucky number one. Als DJ illegale muziek hebben is ook wel erg stom eerlijk gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 11:52 
 

Ook het aantal... 150.000 tracks... Da's meer dan 520 dagen aan muziek :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 12:02 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
FRArnold schreef:
Citaat:
djtechnoboy Cristiano Giusberti
Ok listen to this: last nite a dj in Italy got caught by customs finance with 150.000 illegal-downloaded traxx: 22 millions euro fined!!!!!!

:oh:

Als DJ illegale muziek hebben is ook wel erg stom eerlijk gezegd.

Idd .. al vind ik het bedrag wel torenhoog zeg ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja, het bedrag is vastgesteld per nummer. Als je dan 150000 nummers illegaal hebt houd het ook wel een beetje op vind je niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 12:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Tja, het bedrag is vastgesteld per nummer. Als je dan 150000 nummers illegaal hebt houd het ook wel een beetje op vind je niet?

Jullie geloven echt dat dergelijke boetes worden uitgedeeld en uberhaupt juridisch afdwingbaar zijn? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 12:59 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Of dit verhaal klopt weet ik niet (vermoed van wel), maar er is een paar jaar geleden al een zware boete uitgedeeld aan een Italiaanse DJ (Kom de naam Gianfranco Bortolotti tegen. Die was met Mauro Picotto samen Capella)
Het ging toen om een boete 1.4 miljoen eurie.

http://www.new-line.nl/forum/read/?t=13258
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 13:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik weet niet of dit in andere landen zo is, maar in Nederland is het gewoon legaal "illegaal" gedownloade tracks te hebben, zolang je deze alleen maar voor eigengebruik gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 13:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
Ik weet niet of dit in andere landen zo is, maar in Nederland is het gewoon legaal "illegaal" gedownloade tracks te hebben, zolang je deze alleen maar voor eigengebruik gebruikt.

En daar gaat het dus mis. Deze gast is dus DJ. Dan gebruik je het dus niet alleen voor jezelf, maar voor een groep en tegen betaling. Dat mag dus niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 13:44 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Khadber schreef:
Tja, het bedrag is vastgesteld per nummer. Als je dan 150000 nummers illegaal hebt houd het ook wel een beetje op vind je niet?

Jullie geloven echt dat dergelijke boetes worden uitgedeeld en uberhaupt juridisch afdwingbaar zijn? :lol:


Gewoon bangmakerij. Over dit soort kwesties wordt altijd een spelletje gespeeld door die malafide organisaties die zogenaamd opkomen voor de belangen van de artiest. Ze komen alleen op voor de belangen van hun eigen portomonee en om hun imago niet te schaden komen ze met zulke belachelijk bedragen. Ik kots op dat soort organisaties.
En volgens mij is het juridisch totaal niet afdwingbaar. Want artiesten kunnen nooit zoveel schade hebben geleden. Wellicht speelt er nog veel meer mee.

Omgerekend een boete van 147 euro per nummer. Hou toch op :')

De DJ zit wel fout, en een boete is op z'n plaats. Maar 22 miljoen... Dat is veel geld voor een DJ die (blijkbaar) al geen geld over had om z'n nummers gewoon te kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 14:00 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Jor-D schreef:
malafide organisaties die zogenaamd opkomen voor de belangen van de artiest.

Inderdaad. Vraag me wel eens af hoeveel van dat geld uiteindelijk bij de artiest terecht komt.
En wie controleert de controleurs?

Dit is trouwens een ontzettend interessante docu over het auteursrecht en hoe waardeloos en ouderwets hier mee wordt om gegaan:
RIP: a Remix Manifesto.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 14:28 
 
Artiest

volgens mij is het zelfs zo dat alle muziek die je legaal koopt niet eens commercieel gebruikt mag worden. Dus als je draait mag je je gedownloade tracks niet eens gebruiken, maar ik kan het ook verkeerd hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 14:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TheDizZorder schreef:
volgens mij is het zelfs zo dat alle muziek die je legaal koopt niet eens commercieel gebruikt mag worden. Dus als je draait mag je je gedownloade tracks niet eens gebruiken, maar ik kan het ook verkeerd hebben.


Volgens mij mag dat wel hoor. Je hebt er gewoon voor betaald. Alleen moet je dan wel aan kunnen tonen dat je ze gekocht hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 14:37 
 
Artiest

TheDizZorder schreef:
volgens mij is het zelfs zo dat alle muziek die je legaal koopt niet eens commercieel gebruikt mag worden. Dus als je draait mag je je gedownloade tracks niet eens gebruiken, maar ik kan het ook verkeerd hebben.


je moet als je draait in cafés en dergelijke toch betalen aan Buma/Stemra. Althans het openbaar maken van muziek is dat dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 14:42 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
TheDizZorder schreef:
volgens mij is het zelfs zo dat alle muziek die je legaal koopt niet eens commercieel gebruikt mag worden. Dus als je draait mag je je gedownloade tracks niet eens gebruiken, maar ik kan het ook verkeerd hebben.


je moet als je draait in cafés en dergelijke toch betalen aan Buma/Stemra. Althans het openbaar maken van muziek is dat dus.


Dat doen de clubs en café's als het goed is. Hun zijn degene die uitzenden/verspreiden en nemen dus een licentie af bij Buma/Stemra waar ze voor moeten dokken. Beetje raar om als "artiest" zelf te moeten dokken aan Buma/Stemra, terwijl je als artiest geld van HUN hoort te krijgen. En een "DJ" is al een artiest. Daar hoef je geen producer voor te zijn. (correct me if i'm wrong)
Het ligt allemaal heel krom en klopt van geen kant meer. Zoals hierboven aangegeven is dat auteursrecht gewoon ouderwets.

marsiascout schreef:
TheDizZorder schreef:
volgens mij is het zelfs zo dat alle muziek die je legaal koopt niet eens commercieel gebruikt mag worden. Dus als je draait mag je je gedownloade tracks niet eens gebruiken, maar ik kan het ook verkeerd hebben.


Volgens mij mag dat wel hoor. Je hebt er gewoon voor betaald. Alleen moet je dan wel aan kunnen tonen dat je ze gekocht hebt.


Niet helemaal... Of er is een andere regel die deze regels ongedaan maakt:
Citaat:
Dance Tunes:
the visitor is only permitted to normal private use of a product after the visitor has paid therefore in the normal manner indicated on the Website

Citaat:
Hardstyle.com:
You may not use Hardstyle.com.com, or any of its content, for any commercial end, nor for any advertising activity on your own website except for the application “embedded player”. This website is for your personal use only. You may not modify, copy, distribute, transmit, display, perform, reproduce, publish, license, commercially exploit, create derivative works from, transfer, or sell any content, software, products, or services contained within this website.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 14:52 
 
Hardtraxx Veteran

Dus wanneer mag je wel muziek draaien dan? >.<
Ik koop juist alles om te draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 14:53 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

PierrePruuk schreef:
Dus wanneer mag je wel muziek draaien dan? >.<
Ik koop juist alles om te draaien.


Ja dat is het grijze gebied. Niemand vind het erg, maar in de regeltjes staat eigenlijk dat het niet mag. Dus ik vind het allemaal raar :P

Maar volgens mij gaan we nu een beetje buiten het "wist je dat topic". Dus laten we maar ontopic gaan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 14:56 
 
Hardtraxx Veteran

Hmm, volgens mij is 'commercially exploit' dat je het dan zelf gaat verkopen ofzo. Maar inderdaad ontopic :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 15:13 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Jor-D schreef:
Dat doen de clubs en café's als het goed is.

Klopt.
(wist je dat.. :P ) Je in België schijnbaar weer een 'DJ Licentie' (á 250 euro) nodig hebt, om niet crimineel bezig te zijn. >.<.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 15:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoezo wordt mijn post nu weer verwijderd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 15:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoe willen ze dat in de eerste plaats bepalen had hij ze gebrand of juist op zijn pc staan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 15:28 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Hoezo wordt mijn post nu weer verwijderd?


Jor-D schreef:
Maar volgens mij gaan we nu een beetje buiten het "wist je dat topic". Dus laten we maar ontopic gaan :P


Daarom... Maar blijkbaar leest niemand dat :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 15:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Catatonic Overload schreef:
Jor-D schreef:
Dat doen de clubs en café's als het goed is.

Klopt.
(wist je dat.. :P ) Je in België schijnbaar weer een 'DJ Licentie' (á 250 euro) nodig hebt, om niet crimineel bezig te zijn. >.<.

3x winst voor de sabam. Hoezo mafia :P
1x dj die betaald voor de muziek
1x dj betaald dj licentie
1x cafe betaald sabam voor het mogen draaien voor muziek (per m2 afrekenen natuurlijk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 15:45 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Misschien een apart topic openen want het is best interessant :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 15:47 
 
Hardtraxx Veteran

The I's schreef:
Misschien een apart topic openen want het is best interessant :)


algemeen/discussie-topic-t11071.html

Daar zou het ook gewoon kunnen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 16:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding
Vorige  1 ... 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen