Nego schreef:
Alles wat nieuw is is KUT ENTER!
Viva hokjes denken en NIET openminded zijn. Accepteer nu eens dat mensen iets anders denken em houdt soms je mening gewoon voor je. Wat bereik je er nu mee om iemand anders HIER de grond in te boren terwijl degene het niet eens ziet of interesseert.
Er is zoveel muziek die ik KUT (ja met hoofletters) vind echter ga ik toch ook niet bij ALLES zeggen dat ik iets kut vind? Negeer het gewoon en verspil je tijd er niet aan ofzo. Jij blij, de rest blij, iedereen blij.

En daarmee creƫer je weer een vertekend beeld, als het huidige publiek altijd maar zijn mond houd als iets niet goed is, dan kun je weinig nog uit de feedback opmaken. Stel jij begint net met draaien en je zet een set online, er reageren 3 mensen op die zeggen dat ze het goed vinden. Ondertussen zijn er 50 mensen die eigenlijk wilden zeggen dat het niet goed is wat degene doet, maar die houden hun mond dicht, want dan blijft iedereen blij. Ondertussen gaat de DJ op dezelfde manier verder, hij heeft immers 3 positieve reacties gehad. Tracks mogen zowel positief als negatief ontvangen worden, daar is zoiets als een forum voor (dit is alleen misschien niet het juiste topic, gezien er gewoon een topic voor die release is). Of een producer daar wel of niet wat mee wil doen is aan hemzelf. En als mensen niet tegen negatieve reacties kunnen, dan is het toch heel makkelijk om niet verder te lezen dan de openingspost met alle nodige informatie. Als je van tevoren weet dat er alleen maar positieve reacties zullen staan, dan is het niet echt de moeite waard om de rest van het topic door te lezen.
En het is geen onzin dat mensen hun muziek aanpassen om zoveel mogelijk publiek aan te trekken. Voor de meesten is dit hun beroep en moeten ze hier hun geld mee verdienen. Met toegankelijkere platen trek je een groter publiek en heb je meer kans op boekingen (waar het gros van het geld mee verdiend moet worden). Een aantal artiesten hebben dus voor de keuze gestaan van muziek maken waar ze 100% achter staan, maar daar minder tijd aan kunnen besteden, omdat ze een baantje erbij moeten nemen, of muziek maken waar ze 80-90% achter staan en daarmee volledig van de muziek kunnen leven.
@Oxbow, je ziet mij niet zo snel zeggen dat ik mijn smoel wel houd