Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 11:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cemba_ schreef:
Hallo ! Ik had mijn vraag eerder gesteld in de verkeerde topic, maar nu heb ik gevonden waar ik moet zijn ^^

Mijn vraag is als volgt, welke van de 'grote' namen in de hardstyle scene hebben een ghost producer voor zich werken? En hoe gaat dat in ze werk? Ze sturen een mix op en worden getekend met achterliggende gedachte dat er iemand anders gaat producen? Hoe moet ik dat zien? :x :x :x Alvast bedankt.. (graag bronnen erbij, weet vaak niet wat ik wel of niet moet geloven... :/ )

Een echt betrouwbare bron zal er nooit zijn. De lijst in de OP is dan ook zeker niet 100% correct, want er zitten veel geruchten tussen.

Er zijn wel een aantal artiesten die zelf hebben aangegeven geholpen te worden, zoals Warface. Mandy is een van de weinige artiesten die toegegeven heeft een ghostproducer te hebben, maar dat was alleen maar omdat DWX daartoe eigenlijk wel genoodzaakt was.
Dan heb je nog Michel Pollen van Fusion, hij deed tot voor kort de producties voor The Pitcher solo (laatste album was met Luc, de DJ, erbij) en de producties van Donkey Rollers met Zany. Dit is algemeen bekend sinds het begin van The Pitcher en Donkey Rollers, omdat Pollen niet comfortabel was met het draai-aspect, maar wel graag produceerde. Bij Fusion zit tegenwoordig ook Nightfall, een duo waar de een de producties doet en de ander het draaien. Ook dit is meteen bekendgemaakt toen Nightfall op het label kwam.

Warface wordt geholpen door Triax. The Prophet wordt geholpen door een onbekende producer. In het verleden is er geproduceerd voor Titan, met input van Titan, door Titan met hulp, en tegenwoordig door Titan zelf. Bron is de artiesten zelf. The Machine heeft ooit gezegd de producties voor Sasha F in het verleden gedaan te hebben.

Hieronder alleen nog maar speculatie zonder bevestiging of bron:
Er wordt sterk vermoed dat Alpha2 niet zelf produceren (wat soms ook duidelijk te horen is aan hun platen). Er wordt gedacht dat Wildstylez dit in het verleden heeft gedaan en tegenwoordig E-Force.
Ditzelfde vermoeden geldt voor Luna, op de producers erachter na. Er wordt gedacht dat collabs met Luna door de andere artiest solo gemaakt wordt (wellicht met enige input). De solo tracks vermoedelijk door E-Force, zie als voorbeeld Vengeance.
Shockerz produceert voor Sub Sonik. Ik heb even geen bron hiervoor, maar het is wel iets wat algemeen bekend is hier.
Er bestaan ook vermoedens van een ghostproducer/veel hulp voor Act Of Rage en Chain Reaction. Dat laatste komt mede doordat er de laatste jaren opvallend weinig (solo)platen vanuit CR komen, maar ik heb hier ook gelezen dat hij nog een ander beroep naast DJ heeft (weer niet in hoeverre dit waar is en hoeveel invloed dit op zijn producties heeft, dus opnieuw geen bron).
Sommigen hebben hier gepost dat bij Fusion iedereen elkaar helpt met producties, en vrijwel elke productie eerst langs Zany of Pollen komt alvorens deze gereleased wordt. Geen idee in hoeverre dit waar is.

Ik ben vast nog een aantal speculaties vergeten, maar dan moet je dit topic maar even voor doorspitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 12:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

pim0412 schreef:
Cemba_ schreef:
Hallo ! Ik had mijn vraag eerder gesteld in de verkeerde topic, maar nu heb ik gevonden waar ik moet zijn ^^

Mijn vraag is als volgt, welke van de 'grote' namen in de hardstyle scene hebben een ghost producer voor zich werken? En hoe gaat dat in ze werk? Ze sturen een mix op en worden getekend met achterliggende gedachte dat er iemand anders gaat producen? Hoe moet ik dat zien? :x :x :x Alvast bedankt.. (graag bronnen erbij, weet vaak niet wat ik wel of niet moet geloven... :/ )

Een echt betrouwbare bron zal er nooit zijn. De lijst in de OP is dan ook zeker niet 100% correct, want er zitten veel geruchten tussen.

Er zijn wel een aantal artiesten die zelf hebben aangegeven geholpen te worden, zoals Warface. Mandy is een van de weinige artiesten die toegegeven heeft een ghostproducer te hebben, maar dat was alleen maar omdat DWX daartoe eigenlijk wel genoodzaakt was.
Dan heb je nog Michel Pollen van Fusion, hij deed tot voor kort de producties voor The Pitcher solo (laatste album was met Luc, de DJ, erbij) en de producties van Donkey Rollers met Zany. Dit is algemeen bekend sinds het begin van The Pitcher en Donkey Rollers, omdat Pollen niet comfortabel was met het draai-aspect, maar wel graag produceerde. Bij Fusion zit tegenwoordig ook Nightfall, een duo waar de een de producties doet en de ander het draaien. Ook dit is meteen bekendgemaakt toen Nightfall op het label kwam.

Warface wordt geholpen door Triax. The Prophet wordt geholpen door een onbekende producer. In het verleden is er geproduceerd voor Titan, met input van Titan, door Titan met hulp, en tegenwoordig door Titan zelf. Bron is de artiesten zelf. The Machine heeft ooit gezegd de producties voor Sasha F in het verleden gedaan te hebben.

Hieronder alleen nog maar speculatie zonder bevestiging of bron:
Er wordt sterk vermoed dat Alpha2 niet zelf produceren (wat soms ook duidelijk te horen is aan hun platen). Er wordt gedacht dat Wildstylez dit in het verleden heeft gedaan en tegenwoordig E-Force.
Ditzelfde vermoeden geldt voor Luna, op de producers erachter na. Er wordt gedacht dat collabs met Luna door de andere artiest solo gemaakt wordt (wellicht met enige input). De solo tracks vermoedelijk door E-Force, zie als voorbeeld Vengeance.
Shockerz produceert voor Sub Sonik. Ik heb even geen bron hiervoor, maar het is wel iets wat algemeen bekend is hier.
Er bestaan ook vermoedens van een ghostproducer/veel hulp voor Act Of Rage en Chain Reaction. Dat laatste komt mede doordat er de laatste jaren opvallend weinig (solo)platen vanuit CR komen, maar ik heb hier ook gelezen dat hij nog een ander beroep naast DJ heeft (weer niet in hoeverre dit waar is en hoeveel invloed dit op zijn producties heeft, dus opnieuw geen bron).
Sommigen hebben hier gepost dat bij Fusion iedereen elkaar helpt met producties, en vrijwel elke productie eerst langs Zany of Pollen komt alvorens deze gereleased wordt. Geen idee in hoeverre dit waar is.

Ik ben vast nog een aantal speculaties vergeten, maar dan moet je dit topic maar even voor doorspitten.


Thanks voor de uitgebreide uitleg! Ik ga het topic verder doorlezen inderdaad. Wat vind jij er persoonlijk van dan, dat er achter zoveel dj's ghostproducers zitten? Ik vind het wel beetje jammer moet ik zeggen als ik zie staan dat Luna vengeance niet heeft gemaakt om maar een voorbeeld te geven..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 12:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cemba_ schreef:
Wat vind jij er persoonlijk van dan, dat er achter zoveel dj's ghostproducers zitten? Ik vind het wel beetje jammer moet ik zeggen als ik zie staan dat Luna vengeance niet heeft gemaakt om maar een voorbeeld te geven..


Waarom? Het is nog steeds dezelfde track, ga je er anders naar luisteren als je weet dat het door een andere persoon gemaakt is?

En om het voorbeeld van The Pitcher aan te halen. Pollen heeft nooit de ambitie gehad om te draaien, maar is in mijn ogen wél 1 van de betere producers. Dus ik vind de insteek van het project-Pitcher alles behalve jammer. Als zo'n project (waarbij dus iemand anders de optredens verzorgt) er niet was geweest had Pollen misschien wel helemaal geen hardstyle geproduceerd.

Overigens ben ik wel een voorstander van openheid, ere wie ere toekomt, zoals bijvoorbeeld bij the Pitcher of Mandy.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 12:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
Cemba_ schreef:
Wat vind jij er persoonlijk van dan, dat er achter zoveel dj's ghostproducers zitten? Ik vind het wel beetje jammer moet ik zeggen als ik zie staan dat Luna vengeance niet heeft gemaakt om maar een voorbeeld te geven..


Waarom? Het is nog steeds dezelfde track, ga je er anders naar luisteren als je weet dat het door een andere persoon gemaakt is?

En om het voorbeeld van The Pitcher aan te halen. Pollen heeft nooit de ambitie gehad om te draaien, maar is in mijn ogen wél 1 van de betere producers. Dus ik vind de insteek van het project-Pitcher alles behalve jammer. Als zo'n project (waarbij dus iemand anders de optredens verzorgt) er niet was geweest had Pollen misschien wel helemaal geen hardstyle geproduceerd.

Overigens ben ik wel een voorstander van openheid, ere wie ere toekomt, zoals bijvoorbeeld bij the Pitcher of Mandy.


Die insteek als van Pollen vind ik ook goed. Als een goede producer niet wil of kan draaien, om daar dan een gezicht voor te zoeken. Zolang er idd maar openheid over gegeven wordt.

Als je het als artiest zo graag wil maken, maar zelf niet kan produceren en dus maar tracks van andere producers gaat kopen om het onder jouw naam uit te geven (om maar ff wat te zeggen, ik heb geen voorbeelden bij de hand) dan vind ik dat er genoeg djs zijn die de spotlights meer verdienen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 13:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
Cemba_ schreef:
Wat vind jij er persoonlijk van dan, dat er achter zoveel dj's ghostproducers zitten? Ik vind het wel beetje jammer moet ik zeggen als ik zie staan dat Luna vengeance niet heeft gemaakt om maar een voorbeeld te geven..


Waarom? Het is nog steeds dezelfde track, ga je er anders naar luisteren als je weet dat het door een andere persoon gemaakt is?

En om het voorbeeld van The Pitcher aan te halen. Pollen heeft nooit de ambitie gehad om te draaien, maar is in mijn ogen wél 1 van de betere producers. Dus ik vind de insteek van het project-Pitcher alles behalve jammer. Als zo'n project (waarbij dus iemand anders de optredens verzorgt) er niet was geweest had Pollen misschien wel helemaal geen hardstyle geproduceerd.

Overigens ben ik wel een voorstander van openheid, ere wie ere toekomt, zoals bijvoorbeeld bij the Pitcher of Mandy.


Ik snap wat je bedoeld inderdaad. Ik ga er ook zeker niet anders naar luisteren. Maar als ik een nummer luister dan probeer ik er een beeld bij te bedenken. En als het een heel ander persoon is dan ik voorheen dacht..

Ik ben er verder ook niet op tegen. Maar wil het wel weten, wat jij ookal zegt inderdaad.
Vind het ook beetje scheef als bijvoorbeeld de DJ de credits krijgt voor een plaat die hij zelf niet gemaakt heeft...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 13:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben het zeker eens met Bouke en Norther wat betreft openheid en ere wie ere toekomt, zeker in het geval van The Pitcher (en ook bijvoorbeeld Shockerz, die niet meer kan draaien vanwege een probleem aan zijn oren).
Artiesten die aangeven dat ze geholpen worden vind ik ook helemaal prima, totaal geen problemen mee en ik juich openheid alleen maar toe. Dit laat tenminste zien dat ze tot enige vorm van produceren in staat zijn, of in ieder geval het creatieve aspect met zich meebrengen.

Uitzonderigen zoals Pitcher, Nightfall e.d en producers die hulp krijgen achterwege gelaten, vind ik persoonlijk alle overige ghostproducer praktijken maar niets. Het feit dat er DJ's zijn waarvoor tracks geproduceerd worden zonder openheid (in een Pitcher geval) of enige input van hem of haarzelf vind ik eerlijk gezegd belachelijk. Dan heb je wat mij betreft niets te zoeken in de scene, en heb ik liever dat een opkomend talent gepromoot wordt die hard werkt aan zijn eigen tracks. Hetzelfde geldt eigenlijk ook wat mij betreft voor Mandy: prima dat DWX open is over dat er een ghostproducer achter zit, maar m.i. voegt ze simpelweg niks toe aan de scene. Dit vind ik overigens niet opgaan voor Nightfall, die bij voorbaat al als duo aangekondigd werd. Verder speelt het zeker mee wanneer de ghostproducer een gevestigde naam is. Ik zie persoonlijk zelf niet de meerwaarde om bijvoorbeeld E-Force platen uit te brengen onder Alpha2. De muziek compleet buiten beschouwing gelaten, want die wordt er natuurlijk niet minder op.
Tegenwoordig zijn er honderden DJ's met prima mixwerk die een interessante tracklist kunnen neerzetten, dus daar ben je als DJ niet snel meer uniek in, want dat is in wezen het enige wat je te bieden hebt in dat geval. Daarom zijn alle overige ghostproducer praktijken compleet onacceptabel wat mij betreft.

@Bouke: ik snap wel waarom iemand het jammer kan vinden, al helemaal wanneer je bijvoorbeeld ontdekt dat één van je favoriete artiesten zelf helemaal niet in staat is om muziek te maken, en dat al jaren een ander dit gedaan heeft. Nogmaals, de muziek wordt er natuurlijk niet minder op, maar het is toch zeker een teleurstelling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 14:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

pim0412 schreef:
Uitzonderigen zoals Pitcher, Nightfall e.d en producers die hulp krijgen achterwege gelaten, vind ik persoonlijk alle overige ghostproducer praktijken maar niets. Het feit dat er DJ's zijn waarvoor tracks geproduceerd worden zonder openheid (in een Pitcher geval) of enige input van hem of haarzelf vind ik eerlijk gezegd belachelijk. Dan heb je wat mij betreft niets te zoeken in de scene, en heb ik liever dat een opkomend talent gepromoot wordt die hard werkt aan zijn eigen tracks. Hetzelfde geldt eigenlijk ook wat mij betreft voor Mandy: prima dat DWX open is over dat er een ghostproducer achter zit, maar m.i. voegt ze simpelweg niks toe aan de scene.

Je kunt het ook omdraaien. Ik kan hier op Hardtraxx zo tientallen DJ's aanwijzen die ik qua mixwerk en tracklists beter vind dan bepaalde gevestigde namen. Die krijgen echter ook geen kans in de scene. Zonder producties word je simpelweg niet geboekt, wat feestjes in de plaatselijke discotheek uitgezonderd misschien. Net zoals je mensen hebt die liever produceren en het draaien aan iemand anders overlaten, heb je ook mensen die liever draaien en weinig interesse hebben in/de kennis niet hebben om te produceren. Je zult echter nooit doorbreken als DJ als je geen producties hebt, hoe scheef dat ook is. Dat kun je oplossen door een duo te vormen waarbij je de taken verdeelt (Nightfall, Equal Mindz hadden geloof ik ook zo'n constructie), maar je kunt ook afspraken maken met een producer. Dan voeg je in mijn ogen wel degelijk iets toe aan de scene. Zij het niet aan de productie-kant, maar aan de mix-kant.
Maar ook hier geldt weer dat ik dan wel een voorstander ben van openheid, en uiteraard is Mandy geen goed voorbeeld van het bovenstaande, maar die discussie is al vaker gevoerd :P

pim0412 schreef:
Verder speelt het zeker mee wanneer de ghostproducer een gevestigde naam is. Ik zie persoonlijk zelf niet de meerwaarde om bijvoorbeeld E-Force platen uit te brengen onder Alpha2. De muziek compleet buiten beschouwing gelaten, want die wordt er natuurlijk niet minder op.

Ik had altijd de indruk dat Wildstylez de naam A2 gebruikte voor zijn wat hardere/raw tracks. Of het een meerwaarde is, tja, ik geef de schuld aan de hokjesvorming die er mede voor heeft gezorgd dat de fanbase wat meer bekrompen is. Als Wildstylez anno 2014 Das Weite Land onder zijn eigen naam op zijn youtubekanaal had gezet was ie wel wat followers kwijtgeraakt denk ik.

Cemba_ schreef:
Maar als ik een nummer luister dan probeer ik er een beeld bij te bedenken. En als het een heel ander persoon is dan ik voorheen dacht..

pim0412 schreef:
Ik snap wel waarom iemand het jammer kan vinden, al helemaal wanneer je bijvoorbeeld ontdekt dat één van je favoriete artiesten zelf helemaal niet in staat is om muziek te maken, en dat al jaren een ander dit gedaan heeft. Nogmaals, de muziek wordt er natuurlijk niet minder op, maar het is toch zeker een teleurstelling.

Sorry, ik snap het niet helemaal denk ik :P Je visualiseert Luna zittend in een studio terwijl je een track luistert ofzo? Het moment dat ik doorkreeg dat er 1 groot team achter alle SAIFAM aliassen en producties zat, was eerder een lol-momentje dan een teleurstelling voor mij. Misschien geen goed voorbeeld van ghostproducing, maar ik kan zo 1,2,3 geen recent voorbeeld noemen eerlijk gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het grote verschil in "LOL xd " en "he wat jammer" zit hem denk ik in de openheid vanuit de artiesten. Op de platenlabels van de SAIFAM-groep (let wel, ik heb na 2009 geen SAIFAM vinyls meer gekocht) staat het gehele team met naam genoemd, dus is er altijd openheid geweest. In dat geval kan ik me voorstellen dat je een LOL momentje hebt, terwijl sommige artiesten doen alsof ze alles zelf doen terwijl dit (misschien) niet zo is.

Alleen over je Prophet-speculatie; had hij zelf in zijn Q&A niet gezegd dat hij zelf produceerde, of verzin ik nu iets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 14:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
pim0412 schreef:
Uitzonderigen zoals Pitcher, Nightfall e.d en producers die hulp krijgen achterwege gelaten, vind ik persoonlijk alle overige ghostproducer praktijken maar niets. Het feit dat er DJ's zijn waarvoor tracks geproduceerd worden zonder openheid (in een Pitcher geval) of enige input van hem of haarzelf vind ik eerlijk gezegd belachelijk. Dan heb je wat mij betreft niets te zoeken in de scene, en heb ik liever dat een opkomend talent gepromoot wordt die hard werkt aan zijn eigen tracks. Hetzelfde geldt eigenlijk ook wat mij betreft voor Mandy: prima dat DWX open is over dat er een ghostproducer achter zit, maar m.i. voegt ze simpelweg niks toe aan de scene.

Je kunt het ook omdraaien. Ik kan hier op Hardtraxx zo tientallen DJ's aanwijzen die ik qua mixwerk en tracklists beter vind dan bepaalde gevestigde namen. Die krijgen echter ook geen kans in de scene. Zonder producties word je simpelweg niet geboekt, wat feestjes in de plaatselijke discotheek uitgezonderd misschien. Net zoals je mensen hebt die liever produceren en het draaien aan iemand anders overlaten, heb je ook mensen die liever draaien en weinig interesse hebben in/de kennis niet hebben om te produceren. Je zult echter nooit doorbreken als DJ als je geen producties hebt, hoe scheef dat ook is. Dat kun je oplossen door een duo te vormen waarbij je de taken verdeelt (Nightfall, Equal Mindz hadden geloof ik ook zo'n constructie), maar je kunt ook afspraken maken met een producer. Dan voeg je in mijn ogen wel degelijk iets toe aan de scene. Zij het niet aan de productie-kant, maar aan de mix-kant.
Maar ook hier geldt weer dat ik dan wel een voorstander ben van openheid, en uiteraard is Mandy geen goed voorbeeld van het bovenstaande, maar die discussie is al vaker gevoerd :P

pim0412 schreef:
Verder speelt het zeker mee wanneer de ghostproducer een gevestigde naam is. Ik zie persoonlijk zelf niet de meerwaarde om bijvoorbeeld E-Force platen uit te brengen onder Alpha2. De muziek compleet buiten beschouwing gelaten, want die wordt er natuurlijk niet minder op.

Ik had altijd de indruk dat Wildstylez de naam A2 gebruikte voor zijn wat hardere/raw tracks. Of het een meerwaarde is, tja, ik geef de schuld aan de hokjesvorming die er mede voor heeft gezorgd dat de fanbase wat meer bekrompen is. Als Wildstylez anno 2014 Das Weite Land onder zijn eigen naam op zijn youtubekanaal had gezet was ie wel wat followers kwijtgeraakt denk ik.

Cemba_ schreef:
Maar als ik een nummer luister dan probeer ik er een beeld bij te bedenken. En als het een heel ander persoon is dan ik voorheen dacht..

pim0412 schreef:
Ik snap wel waarom iemand het jammer kan vinden, al helemaal wanneer je bijvoorbeeld ontdekt dat één van je favoriete artiesten zelf helemaal niet in staat is om muziek te maken, en dat al jaren een ander dit gedaan heeft. Nogmaals, de muziek wordt er natuurlijk niet minder op, maar het is toch zeker een teleurstelling.

Sorry, ik snap het niet helemaal denk ik :P Je visualiseert Luna zittend in een studio terwijl je een track luistert ofzo? Het moment dat ik doorkreeg dat er 1 groot team achter alle SAIFAM aliassen en producties zat, was eerder een lol-momentje dan een teleurstelling voor mij. Misschien geen goed voorbeeld van ghostproducing, maar ik kan zo 1,2,3 geen recent voorbeeld noemen eerlijk gezegd.


Ik snap dat je het een raar idee vind. Maar als ik een nummer hoor, dan match ik daar een persoon bij... Misschien gek ja... Ik ben het verder ook niet oneens met je
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 14:55 
 
Hardtraxx Veteran

The Skribbler schreef:
Het grote verschil in "LOL xd " en "he wat jammer" zit hem denk ik in de openheid vanuit de artiesten. Op de platenlabels van de SAIFAM-groep (let wel, ik heb na 2009 geen SAIFAM vinyls meer gekocht) staat het gehele team met naam genoemd, dus is er altijd openheid geweest. In dat geval kan ik me voorstellen dat je een LOL momentje hebt, terwijl sommige artiesten doen alsof ze alles zelf doen terwijl dit (misschien) niet zo is.

Alleen over je Prophet-speculatie; had hij zelf in zijn Q&A niet gezegd dat hij zelf produceerde, of verzin ik nu iets?


Nee, hij wordt geholpen. Volgens mij door de gene die ook de producties opzich nam van The Anarchist, die daar ook voor uitkwamen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jambekkiee schreef:
Q: Ik ben benieuwd of je je eigen tracks helemaal zelf produceert of dat je daarin 'begeleiding' krijgt. En zo ja, van wie krijg je dan hulp? Want misschien heb je genoeg ideeën voor een vette track, maar weet je niet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen en iemand anders wel.

The Prophet schreef:
Ik werk inderdaad samen met een hele getalenteerde producer. Gezien de randzaken waar ik dagelijks mee bezig ben heb ik het te druk om muziek tot in de diepste details uit te werken. De muziek die wordt gemaakt is van mij en wordt geproduceerd door ons samen. Als een van ons tweeën wegvalt dan zullen er nooit meer zulke The Prophet tracks tot stand komen zoals dat vandaag de dag gebeurt.

In andere scenes is samenwerking met een getalenteerde helemaal geen raar verhaal. Voorbeeld; Armin van Buuren & Benno de Goeij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 15:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Bouke:
Ik ben het wel gedeeltelijk eens met het eerste deel van je post. Ik vind ook zeker dat er op HT genoeg DJ's zitten die interessanter zijn dan veel van de huidige gevestigde namen. In een volmaakte scene is de artiest zowel in het DJ-aspect als in het producer-aspect volmaakt, of is het producer-aspect volledig gescheiden van het DJ-aspect. Het is te begrijpen dat organisaties liever een voorkeur geven aan een opkomende producer om zijn sounds te laten horen dan een DJ met een interessante tracklist die goed kan mixen. Met een nieuwe sound kan de scene zich immers ontwikkelen, en met een goede DJ doet dat het niet of in ieder geval minder (maar voegt inderdaad zeker wat toe, daar heb je helemaal gelijk in. Ik had inderdaad even Mandy-achtige praktijken in m'n hoofd zitten toen ik het vorige bericht typte).

Ik neem trouwens aan dat Wildstylez stopte met produceren voor A2 toen hij het label verliet, dus Das Weite Land zal niet mede door hem geproduceerd zijn (dat even terzijde, maar ik snap het voorbeeld) :P

En over dat laatste, ik visualiseer dat niet zo nee :P Zelf vind ik het ook niet janmer verder, maar natuurlijk kan ik me wel voorstellen dat je teleurgesteld hierover kan zijn. Je snapt denk ik wel dat wanneer jij een lol-moment had toen je achter het SAIFAM gebeuren kwam, dit ook niet voor iedereen hetzelfde zal zijn geweest. Dan moet je ook kunnen snappen dat wanneer fans hun favoriete artiest op een voetstuk plaatsen, en deze uiteindelijk zijn eigen muziek niet eens blijkt te maken, dit een behoorlijke teleurstelling kan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 16:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

pim0412 schreef:
En over dat laatste, ik visualiseer dat niet zo nee :P Zelf vind ik het ook niet janmer verder, maar natuurlijk kan ik me wel voorstellen dat je teleurgesteld hierover kan zijn. Je snapt denk ik wel dat wanneer jij een lol-moment had toen je achter het SAIFAM gebeuren kwam, dit ook niet voor iedereen hetzelfde zal zijn geweest. Dan moet je ook kunnen snappen dat wanneer fans hun favoriete artiest op een voetstuk plaatsen, en deze uiteindelijk zijn eigen muziek niet eens blijkt te maken, dit een behoorlijke teleurstelling kan zijn.


:worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 16:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Inderdaad, het is een beetje een ideaal dat producers alleen beoordeeld worden op tracks en DJ's alleen op mixjes. Helaas zijn er voor mij (smaak uiteraard) maar weinig artiesten die beide facetten goed beheersen. Ik ben bijvoorbeeld groot fan van de producties van het SAIFAM team, maarja, dat mixwerk, daar hoef ik niet eens over te beginnen :P En omgekeerd kan ik wel genieten van setjes van artiesten als Daniele Mondello, Clock Kid en Jason Payne, maar die hebben dan weer nauwelijks tracks die mij aanspreken. In 'mijn ideale wereld' zouden die twee kunsten gescheiden zijn, laat Clock Kid een tribute voor SAIFAM draaien op een tijdmachine feest en ik kan mijn geluk niet op. Maar ik snap ook wel dat dat voor organisaties niet interessant is, een groot deel van de bezoekers geeft weinig tot niets om overgangen, opbouw en samenhang. Als je op een tijdmachine 2 area's zou hebben waarbij in 1 area TNT draait en in de andere Clock Kid een tribute doet, zal 80% nog steeds bij TNT gaan staan.
Vanuit dat ideaalbeeld kwam ik ook bij mijn punt dat een 'pure' DJ wel degelijk iets toevoegt aan de scene, maar in de werkelijkheid kun je daar inderdaad ook je vraagtekens bij zetten. Ik zie het namelijk zo dat een DJ die niet interessant draait (of het nou om mixwerk gaat of om tracklists), op termijn fans zal verliezen (aan DJ's die interessanter draaien). En vanuit dat oogpunt zijn DJ's net zo belangrijk voor de ontwikkeling van de scene als producers, immers hoe kan een scene zich ontwikkelen als er geen bezoekers meer naar festivals gaan.
Maar ook dit is geen goede schets van de werkelijkheid, praktijkvoorbeelden genoeg :P

En over dat laatste, ik snap het op zich wel, maar ik kan het me moeilijk voorstellen, laat ik het zo zeggen :P Wellicht dat het inderdaad te maken heeft met het idoliseren van bepaalde artiesten, aangezien ik dat (naar mijn idee) niet veel doe en daardoor niet vaak voor teleurstellingen kom te staan xd Maar het was verder niet aanvallend bedoeld hoor Cemba, ik vroeg het me gewoon af omdat ik me er niet echt een voorstelling bij kon maken. Zeker omdat er in het voorbeeld 1 specifiek nummer werd genoemd.

Edit: Was eigenlijk vergeten de conclusie erbij te zetten :P Maar aangezien het bovenstaande ideaalbeeld niet strookt met de werkelijkheid, worden pure DJ's min of meer gepusht om een ghostproducer te hebben, als zij de ambitie hebben om ooit door te breken in ieder geval. Producers die niet (goed) kunnen draaien worden over het algemeen geaccepteerd door organisaties en fans, maar DJ's die niet (goed) kunnen produceren niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 16:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
Inderdaad, het is een beetje een ideaal dat producers alleen beoordeeld worden op tracks en DJ's alleen op mixjes. Helaas zijn er voor mij (smaak uiteraard) maar weinig artiesten die beide facetten goed beheersen. Ik ben bijvoorbeeld groot fan van de producties van het SAIFAM team, maarja, dat mixwerk, daar hoef ik niet eens over te beginnen :P En omgekeerd kan ik wel genieten van setjes van artiesten als Daniele Mondello, Clock Kid en Jason Payne, maar die hebben dan weer nauwelijks tracks die mij aanspreken. In 'mijn ideale wereld' zouden die twee kunsten gescheiden zijn, laat Clock Kid een tribute voor SAIFAM draaien op een tijdmachine feest en ik kan mijn geluk niet op. Maar ik snap ook wel dat dat voor organisaties niet interessant is, een groot deel van de bezoekers geeft weinig tot niets om overgangen, opbouw en samenhang. Als je op een tijdmachine 2 area's zou hebben waarbij in 1 area TNT draait en in de andere Clock Kid een tribute doet, zal 80% nog steeds bij TNT gaan staan.
Vanuit dat ideaalbeeld kwam ik ook bij mijn punt dat een 'pure' DJ wel degelijk iets toevoegt aan de scene, maar in de werkelijkheid kun je daar inderdaad ook je vraagtekens bij zetten. Ik zie het namelijk zo dat een DJ die niet interessant draait (of het nou om mixwerk gaat of om tracklists), op termijn fans zal verliezen (aan DJ's die interessanter draaien). En vanuit dat oogpunt zijn DJ's net zo belangrijk voor de ontwikkeling van de scene als producers, immers hoe kan een scene zich ontwikkelen als er geen bezoekers meer naar festivals gaan.
Maar ook dit is geen goede schets van de werkelijkheid, praktijkvoorbeelden genoeg :P

En over dat laatste, ik snap het op zich wel, maar ik kan het me moeilijk voorstellen, laat ik het zo zeggen :P Wellicht dat het inderdaad te maken heeft met het idoliseren van bepaalde artiesten, aangezien ik dat (naar mijn idee) niet veel doe en daardoor niet vaak voor teleurstellingen kom te staan xd Maar het was verder niet aanvallend bedoeld hoor Cemba, ik vroeg het me gewoon af omdat ik me er niet echt een voorstelling bij kon maken.


haha ik snap het ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 17:26 
 

Lenny schreef:

Nee, hij wordt geholpen. Volgens mij door de gene die ook de producties opzich nam van The Anarchist, die daar ook voor uitkwamen.


Heb een lichtelijk donkerbruin vermoeden dat dezelfde persoon die voor The Prophet produceert die laatste plaat van Stephanie ook gemaakt heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 22:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Lenny schreef:

Nee, hij wordt geholpen. Volgens mij door de gene die ook de producties opzich nam van The Anarchist, die daar ook voor uitkwamen.


Heb een lichtelijk donkerbruin vermoeden dat dezelfde persoon die voor The Prophet produceert die laatste plaat van Stephanie ook gemaakt heeft.

Doel je op Noisecontrollers?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2015 00:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wildstylez heeft zelf ook een keer aangegeven dat hij voor Alpha2 heeft geproduceerd.
Daarnaast kan ik mij herinneren dat Noisecontrollers ook verantwoordelijk is voor een paar Alpha2 plaatjes (Cocaine MF remix oa). Heb alleen even geen bron daarvoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2015 19:29 
 

iRon schreef:
Doel je op Noisecontrollers?


Nee, gewoon The Anarchist zelve.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 15:43 
 
Hardtraxxer

Voor mij is het wel duidelijk dat de "nieuwe" lichting scantraxx artiesten allemaal een beetje gepushed worden met de hulp van een paar ghost geproduceerde tracks om hits te scoren en zo hun marktwaarde snel omhoog te krijgen. Op deze manier kunnen ze Scantraxx weer goed en snel aanvullen na het vertrek van een aantal dj's. In zoveel nummers hoor je Atmozfears, Noisecontrollers, enWildstylez terug. Dan kunnen die jongens zo hard roepen dat ze echt zelf produceren, dat geloof ik ook echt wel! Ze zullen echt wel zelf kunnen produceren en goed kunnen draaien, maar niet alle tracks zijn door de releasende artiest gemaakt, ook al zeggen ze van wel. Komt het imago niet ten goede als ze daar open over zouden zijn en daarom ook logisch dat ze pretenderen zelf de tracks te maken. 

Je kan mij echt niet vertellen dat noisecontrollers en Atmozfears eerder een plaat live draait als die door een andere dj gemaakt zou zijn. Je hoort het aan de sfeer en sounddesign van de tracks, ze draaien de platen eerder dan de artiesten die de release van scantraxx toegewezen krijgt... dat zegt wel iets
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 16:00 
 
Hardtraxxer

Dubbele post.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 17:50 
 
Hardtraxx Veteran

Ja want new kids hebben ook veel boekingen en kunnen ze dus eerder draaien dan de heavy weights... :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 04:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Noisecontrollers en Frontliner zijn ook verantwoordelijk geweest voor de pavo platen sinds ik dacht de communicate release.

om dan gelijk maar even open kaart te spelen, bij D-Verze maakt Rick ook zo goed als alles, ik zit er dan op een zaterdag/zondag middag bij en zeg af en toe "ja dat zou ik zo doen" "misschien klinkt dat beter". ik ben dan ook dj en muziekfanaat, ben het wel aan het leren, maar ik ben niet zo'n muziek technicus om Fruity Loops te snappen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 10:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:
Noisecontrollers en Frontliner zijn ook verantwoordelijk geweest voor de pavo platen sinds ik dacht de communicate release.

om dan gelijk maar even open kaart te spelen, bij D-Verze maakt Rick ook zo goed als alles, ik zit er dan op een zaterdag/zondag middag bij en zeg af en toe "ja dat zou ik zo doen" "misschien klinkt dat beter". ik ben dan ook dj en muziekfanaat, ben het wel aan het leren, maar ik ben niet zo'n muziek technicus om Fruity Loops te snappen :P


Noisecontrollers heeft ook de track 'Electronic' in 2007 gemaakt voor Pavo, dit is nog voor de communicate release
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 22:29 
 

dave schreef:
Distinctive schreef:
Noisecontrollers en Frontliner zijn ook verantwoordelijk geweest voor de pavo platen sinds ik dacht de communicate release.

om dan gelijk maar even open kaart te spelen, bij D-Verze maakt Rick ook zo goed als alles, ik zit er dan op een zaterdag/zondag middag bij en zeg af en toe "ja dat zou ik zo doen" "misschien klinkt dat beter". ik ben dan ook dj en muziekfanaat, ben het wel aan het leren, maar ik ben niet zo'n muziek technicus om Fruity Loops te snappen :P


Noisecontrollers heeft ook de track 'Electronic' in 2007 gemaakt voor Pavo, dit is nog voor de communicate release


En Tekno Music is weer door Zany gemaakt.
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen