Cemba_ schreef:
Hallo ! Ik had mijn vraag eerder gesteld in de verkeerde topic, maar nu heb ik gevonden waar ik moet zijn
Mijn vraag is als volgt, welke van de 'grote' namen in de hardstyle scene hebben een ghost producer voor zich werken? En hoe gaat dat in ze werk? Ze sturen een mix op en worden getekend met achterliggende gedachte dat er iemand anders gaat producen? Hoe moet ik dat zien?
Alvast bedankt.. (graag bronnen erbij, weet vaak niet wat ik wel of niet moet geloven...
)
Een echt betrouwbare bron zal er nooit zijn. De lijst in de OP is dan ook zeker niet 100% correct, want er zitten veel geruchten tussen.
Er zijn wel een aantal artiesten die zelf hebben aangegeven geholpen te worden, zoals Warface. Mandy is een van de weinige artiesten die toegegeven heeft een ghostproducer te hebben, maar dat was alleen maar omdat DWX daartoe eigenlijk wel genoodzaakt was.
Dan heb je nog Michel Pollen van Fusion, hij deed tot voor kort de producties voor The Pitcher solo (laatste album was met Luc, de DJ, erbij) en de producties van Donkey Rollers met Zany. Dit is algemeen bekend sinds het begin van The Pitcher en Donkey Rollers, omdat Pollen niet comfortabel was met het draai-aspect, maar wel graag produceerde. Bij Fusion zit tegenwoordig ook Nightfall, een duo waar de een de producties doet en de ander het draaien. Ook dit is meteen bekendgemaakt toen Nightfall op het label kwam.
Warface wordt geholpen door Triax. The Prophet wordt geholpen door een onbekende producer. In het verleden is er geproduceerd voor Titan, met input van Titan, door Titan met hulp, en tegenwoordig door Titan zelf. Bron is de artiesten zelf. The Machine heeft ooit gezegd de producties voor Sasha F in het verleden gedaan te hebben.
Hieronder alleen nog maar speculatie zonder bevestiging of bron:
Er wordt sterk vermoed dat Alpha2 niet zelf produceren (wat soms ook duidelijk te horen is aan hun platen). Er wordt gedacht dat Wildstylez dit in het verleden heeft gedaan en tegenwoordig E-Force.
Ditzelfde vermoeden geldt voor Luna, op de producers erachter na. Er wordt gedacht dat collabs met Luna door de andere artiest solo gemaakt wordt (wellicht met enige input). De solo tracks vermoedelijk door E-Force, zie als voorbeeld Vengeance.
Shockerz produceert voor Sub Sonik. Ik heb even geen bron hiervoor, maar het is wel iets wat algemeen bekend is hier.
Er bestaan ook vermoedens van een ghostproducer/veel hulp voor Act Of Rage en Chain Reaction. Dat laatste komt mede doordat er de laatste jaren opvallend weinig (solo)platen vanuit CR komen, maar ik heb hier ook gelezen dat hij nog een ander beroep naast DJ heeft (weer niet in hoeverre dit waar is en hoeveel invloed dit op zijn producties heeft, dus opnieuw geen bron).
Sommigen hebben hier gepost dat bij Fusion iedereen elkaar helpt met producties, en vrijwel elke productie eerst langs Zany of Pollen komt alvorens deze gereleased wordt. Geen idee in hoeverre dit waar is.
Ik ben vast nog een aantal speculaties vergeten, maar dan moet je dit topic maar even voor doorspitten.