Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 114  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2021 17:45 

Hardtraxx Veteran

paperclip schreef:
Kan iemand mij dan het precieze nut van een label uitleggen? Waarom moet je releasen op een label en kan het niet zonder?

Kan gewoon zonder mbv aggregators.

Van oudsher waren labels vaak gekoppeld aan de studios waar de bandjes hun zooi konden opnemen. Een label heeft ook contacten met de publisher voor de verspreiding van muziek, en regelen zo licenties voor je voor remixen, vocals, etc.

In hardstyleland hebben ze ook een flinke duit in het zakje mbt je wegzetten voor boekingen door de korte lijntjes met boekingskantoren (eigenlijk is het gewoon één pot nat zeg maar). Je kan prima zonder een label, maar dan wordt je niet zo snel weggezet op bepaalde stages. Zodra je tekent gaan labels vaak met jou en het boekingskantoor rond tafel en leggen je een road map voor om door te stoten. Tegenwoordig staan labels heel erg voor een bepaalde sound, en heeft het (daardoor) ook een sterke marketingsfunctie.

Veel artiesten zijn eigen labels begonnen omdat je zo alles in eigen handen houdt (royalties = je pensioen), en het volledige creatieve vrijheid / input geeft (dat zie je goed bij AOC denk ik), en het geeft ook wat kans op een toekomstig inkomen zonder dat je zelf de artiest moet gaan uithangen.

Verder all of the above.

ErikZ schreef:
(is niet altijd positief, kijkende naar het huidige AoC waar alles hetzelfde klinkt)

Dat heeft niet zo veel met masteren te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2021 17:56 

Hardtraxx Addict

Ah duidelijk :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 10:23 

Hardtraxx Veteran

Een industrial achtige plaat (kan het me verkeerd herinneren, maar tempo lag sowieso hoger) van Luminite. Geen idee hoe die heet, maar was lange tijd in de 'nieuwe tracks' sectie en was lange tijd niks meer gebeurd. Iemand enig idee hoe dit nummer heet (of link naar topic) en of hier nog wat mee is gebeurd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 10:33 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Een industrial achtige plaat (kan het me verkeerd herinneren, maar tempo lag sowieso hoger) van Luminite. Geen idee hoe die heet, maar was lange tijd in de 'nieuwe tracks' sectie en was lange tijd niks meer gebeurd. Iemand enig idee hoe dit nummer heet (of link naar topic) en of hier nog wat mee is gebeurd?

Deze?
nieuwe-tracks-hs/luminite-tba-t67020.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2021 10:45 

Hardtraxx Veteran

Haha pff ja die! Zo te zien niks dus. Wat zou ik het doodzonde vinden als hier niks meer mee gaat gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 21:06 

Hardtraxx Elite

Udex - TBA @ 1:44.28 ooit released?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 01:34 

Kraak... Piep...

Udex had geloof ik een album gepland voor 2020 (of begin 2021, weet niet meer precies). Veel TBA's zoals deze liggen nog op de plank denk ik.

Heb sindsdien ook niks meer gehoord over het album.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2021 17:22 

Hardtraxxer

Weet niet precies of het thuis hoort in dit topic, maar wat ik mij wel eens af vraag: een gast als DJ Jean, vaak uitgelachen, verguisd, respect the skillz etc. maar in zijn prime best een grote naam welke over de hele wereld draaide.
Hoe kan het dat hij is afgegleden tot een trouwfeest DJ? Heeft dat in de loop der jaren te maken gehad met zijn producties welke niet meer aansloegen, zijn sets, kon hij de change in EDM niet bijbenen? Of is het een persoonlijke keuze geweest? Want volgens mij boert hij nog steeds wel lekker qua centjes aan zijn auto's te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2021 17:33 

Hardtraxx Veteran

Revolting Against schreef:
Weet niet precies of het thuis hoort in dit topic, maar wat ik mij wel eens af vraag: een gast als DJ Jean, vaak uitgelachen, verguisd, respect the skillz etc. maar in zijn prime best een grote naam welke over de hele wereld draaide.
Hoe kan het dat hij is afgegleden tot een trouwfeest DJ? Heeft dat in de loop der jaren te maken gehad met zijn producties welke niet meer aansloegen, zijn sets, kon hij de change in EDM niet bijbenen? Of is het een persoonlijke keuze geweest? Want volgens mij boert hij nog steeds wel lekker qua centjes aan zijn auto's te zien.

Stilstand is achteruitgang in de scene, is zover ik weet nooit mee gegaan in nieuwe stromingen en is blijven teren op zijn oude successen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2021 11:55 

Hardtraxx Veteran

Revolting Against schreef:

Ik denk vooral dat dat te maken heeft met de persoonlijkheid van de persoon. Anyway, er staan legio vlogs, interviews, podcasts e.d. over / met die man op YouTube.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2021 12:05 

Hardtraxx Veteran

Als je als persoon ook al 0 gunfactor weet te kweken omdat je een lul bent, en de groep mensen die feesten bezoeken en je muziek luisteren steeds jonger wordt (en dus niks van je oude successen kent) dan is het snel klaar idd.

Totaal niet rouwig om ook, wat een hoop stront is die man.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2021 12:46 

Hardtraxx Veteran

DJ Jean is vooral een karikatuur van zichzelf geworden. Heeft geen flauw benul hoe je een track moet produceren ook. The Launch is geghost door de Klubbheads. Uiteindelijk geprobeerd zo lang mogelijk te genieten van dat hitje, maar dat houd natuurlijk op den duur op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2021 17:01 

Hardtraxxer

Ik denk dat het vooral inderdaad de gunfactor is. Het is natuurlijk een weinig sympathieke vent, arrogant en geen huidige hits. Dan houdt het op.

Wel interessant dat die plaat door de Klubbheads is geghost, nu je het zegt hoor je ook wel die sound erin.

Is er overigens al een topic over ghostproducties, wie welke plaat heeft geghost?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2021 17:14 

Hardtraxx Veteran

oot schreef:
Mind Dimension...

al meer dan een jaar totale radiostilte :(

Is gestopt dus. Blijft wel actief als mede-label beheerder bij Savage Squad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2021 17:19 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
oot schreef:
Mind Dimension...

al meer dan een jaar totale radiostilte :(

Blijft wel actief als mede-label beheerder bij Savage Squad.

Hoop dat ie wat gaat doen aan de artworks, weet niet wie dat maakt maar wat een skere bende is dat zeg. Alsof het in Paint gemaakt wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2021 13:31 

Hardtraxxer

Chris One? In 2020 nog actief en veel goede releases, dit hele jaar niks uitgebracht en ook niet actief op de socials.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2021 11:04 

Hardtraxx Addict

David_ schreef:
Chris One? In 2020 nog actief en veel goede releases, dit hele jaar niks uitgebracht en ook niet actief op de socials.

Ik zie hem elke dag wel Dota doen. Zal wel niet meer zo'n zin hebben in muziek maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2021 20:04 

Hardtraxx Newbie

Hi, I've been looking for this track for a long time and I'm hoping someone has it in an original way or from the set. Please!

https://www.youtube.com/watch?v=4HUn0zBs2IA/url]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 11:47 

Hardtraxx Addict

You could try and PM Outbreak/Nitrouz. He might have it for you somewhere.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2021 16:52 

Hardtraxx Newbie

tjakevladze schreef:
You could try and PM Outbreak/Nitrouz. He might have it for you somewhere.

I talked with him, but he doesn't have it :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 15:46 

Hardtraxxer

Ben nog steeds benieuwd naar de werkelijke toestand van Delete. Meende net in zijn verhaal op insa te lezen dat hij nu pas besefte dat hij 10 dagen geleden jarig was; inmiddels heeft hij dit weer verwijderd. Het klinkt toch allemaal erg zorgelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 16:00 

Hardtraxx Veteran

STBM schreef:
Ben nog steeds benieuwd naar de werkelijke toestand van Delete. Meende net in zijn verhaal op insa te lezen dat hij nu pas besefte dat hij 10 dagen geleden jarig was; inmiddels heeft hij dit weer verwijderd. Het klinkt toch allemaal erg zorgelijk

Kan me echt niet voorstellen dat dit waar is. Als ik zie en hoor hoeveel support hij krijgt van vrienden/collegas in de scene, dan geloof ik er niks van dat niemand hem heeft gefeliciteerd.

Of hij gaat soms offline in zn leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 16:23 

Hardtraxx Veteran

Waarom zou hij er over liegen? Of je hebt echt heeeeeel erg last van aandacht tekort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 16:53 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Waarom zou hij er over liegen? Of je hebt echt heeeeeel erg last van aandacht tekort.

Ja of STBM heeft het verkeerd gezien/geïnterpreteerd. Maar zou ook zomaar voor aandacht kunnen en dan toch bedenken en daarom snel verwijderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2021 17:02 

Hardtraxxer

makrooy schreef:
THArdstyler schreef:

Ja of STBM heeft het verkeerd gezien/geïnterpreteerd. Maar zou ook zomaar voor aandacht kunnen en dan toch bedenken en daarom snel verwijderen.

Weet vrij zeker dat ik het goed gezien heb, maar bijval van iemand anders zou wel fijn zijn nu. Stond nog bij "getting old :lol:", dus neigt imo wel naar aandacht
Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 114  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen