Mijn voorspellingen voor 2011:
- B-Front en/of Slim Shore komen met een album
Zoveel artiesten die een album maken en ik kies er 2 uit die er juist geen maken
- Zany & Beholder tillen de raw-hardstyle naar een nieuw level
Ze hebben het niet naar een nieuw level gebracht, maar wel een frisse wind er door laten waaien.
- Er gaan minstens 2 grote artiesten weg bij scantraxx
Is niet gebeurd, slechts een halve artiest (code black) is er weg gegaan en er zijn er weer tig bijgekomen. Vreemd, want in mijn ogen is scantraxx een stilstaand beroemd schip dat langzaam zinkt.
- Theracords neemt naast Degos & Re-done nog 2 talenten aan
Eindelijk iets wat ik wel goed heb

(Prefix&Density en Deetox)
- Beholder & Tuneboy gaan weer richting de basics
Tuneboy heeft zich dit jaar vooral gericht op TNT en zijn ene release was nu niet echt back to the basics.
The Beholder zegt wederom dat hij terug wil naar de basis, maar heeft weinig laten zien dit jaar mede door zijn hardcore album.
- Sys-X gaat groot worden onder de liefhebbers
Een rustig jaar voor Sys-x, maar de hoeveelheid aanhangers is wel enigszins toegenomen. Enkel is het nog niet zo groot als ik verwacht had. (Ging er van uit dat het album van The Machine dat jaar uitkwam)
- Digital Age doet het heel goed in het eerste half jaar, maar zakt dan weg
De laatste release was precies een half jaar geleden, dus hier in heb ik dan wel weer gelijk. De hype die je hier in dit topic wel kunt waarnemen is behoorlijk gekalmeerd.
- Zatox neemt een break
Hij mag dan misschien wel producer van 2011 zijn geworden, muzikaal gezien had ie beter wel een break kunnen nemen.
- Headhunterz album zal voor veel discussie zorgen
Het was niet zijn album, maar zijn uitspraken op de social media.
- De mate van succes van Remember zal de toekomst van early feesten bepalen.
Ik weet niet of het aan Remember lag, maar er waren afgelopen jaar wel meer early feestjes dan dat jaar ervoor.
- Er komt een "officiële" onderverdeling binnen hardstyle
Tja wat is officieel, voor de organisatoren van feesten en partyflock is raw hardstyle algemeen geaccepteerd, maar zo ver ik weet wordt het nog niet gebruikt in bijv. webwinkels.
- Technoboy zakt weg in de eerste helft van het jaar, maar komt keihard terug in de tweede helft
Technoboy is op een paar album tracks onder TNT na eigenlijk alleen maar verder weggezakt.
Namen waar we veel positiefs over gaan horen in 2011: Beholder, Zany, B-Front, Slim Shore, The Machine, High Voltage, Bioweapon
De hype rond B-Front is enigszins afgenomen, maar de reacties dit jaar waren bijna alleen maar positief.
Slim Shore is juist vaak negatief over gesproken, omdat hij zijn stijl meer mainstream heeft gemaakt.
The Machine wordt het hele jaar al positief over gesproken, maar het wachten blijft op zijn album.
Zany had een erg wisselend jaar, met als dieptepunt denk ik de lighters tool en het decibel anthem en als hoogtepunt zijn recente plaat Worship. Het was in ieder geval het minste Zany jaar tot nu toe.
The Beholder heb ik al eerder besproken.
En bioweapon

die had niet meer negatief in het nieuws kunnen komen dit jaar.
ps dit is vanuit het oog van het forum bekeken, als je kijkt naar de hele scene dan zal mainstream zich nog verder uitbreiden.