Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 15:36 

Hardtraxx Veteran

Afgekeken van Harderstate.
Leuk om over een jaar te kijken wat er uiteindelijk echt gebeurd is.

Wat verwacht jij in 2014 wat er gaat gebeuren in hardstyle/core land?

Ik verwacht dat High Voltage op Minus is More gaat releasen en Sys-X verdwijnt uit de scene.
Zirkum gaat releasen op Theracords en Geck-o maakt een collab met Headhunterz die op nationale radio gaat komen.

Verder wordt Radical Redemption nog populairder en krijgt een boeking op Qapital samen met Minus Militia. De raw scene gaat nog harder groeien en B-Front, Crypsis, Adaro & Frequencerz komen in de Dj Mag top 100. De splitsing tussen raw en mainstream/melodieus word nog groter dan in 2013 al was.

Code Black mag het Defqon anthem maken en Ran-D het Decibel anthem. Voor Thrillogy zijn deze keer Brennan Heart, Frequencerz en Angerfist aan de beurt.

Noisecontrollers gaat hit na hit releasen en mogen eindelijk het Qlimax anthem gaan maken. Wildstylez krijgt enkel nog boekingen op house feesten waar hij mag afsluiten en is op geen enkel Nederlands hardstyle feest aanwezig (Defqon/Decibel/Qlimax/Thrillogy/X-Qlusive)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 15:44 

Aan het typen...

Voor het eerst sinds het ontstaan van Hardstyle een afname in populariteit van het genre. Er wordt heel veel ingezet op doorbreken in de VS, maar dat zal falen, omdat de VS de verschillende EDM hokjes leert kennen en de eerstkomende 5 jaar nog niet toe zijn aan de hardere genres. Er ontstaat een nieuwe beweging vanuit de hardstyle scene; een nieuw genre. Qult bloedt dood door gebrek aan variatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 15:53 

Hardtraxx Veteran

Ben het een heel eind eens met je beginpost!

'Voor Thrillogy zijn deze keer Brennan Heart, Frequencerz en Angerfist aan de beurt.' < Precies welke namen ik verwachtte op Thrillogy 2014! Verdient ook :)

Verder denk ik dat Frontliner wel een album gaat uitbrengen.
En ik verwacht veel van Qapital 2014.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 16:03 

Hardtraxx Veteran

Zou BH nog een Thrillogy krijgen na z'n X-Qlusive? Lijkt me sterk maar het zou me niet echt verbazen eerlijk gezegd. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 16:06 

Hardtraxx Veteran

Voor Thrillogy zou ik eerder Coone verwachten, omdat Brennan Heart de X-Qlusive heeft.
Verder denk ik dat rond het eind van het jaar het rauwe een beetje op zijn retour gaat en dat de shift weer naar ietwat melodischere platen verschuift. Internationaal zal er wel meer aandacht zijn voor Hardstyle, met name voor de melodische kant. Ook verwacht ik dat de grotere van de scene amper meer in Nederland te zien zijn, dat zie je nu ook al redelijk, dit zal alleen maar "erger" worden gok ik.

Lyst schreef:
Voor het eerst sinds het ontstaan van Hardstyle een afname in populariteit van het genre..

Dit verwacht ik eigenlijk ook wel een beetje. Niet dat dat heel erg is, want er zijn genoeg luisteraars op het moment.

Ik denk eigenlijk dat Qult dus wél heel groot kan worden omdat het een mooie tussenvorm is waar in de huidige grote stromingen een gat zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 16:11 

Hardtraxx Veteran

- Het gat tussen de Mainstream en de Raw wordt steeds groter, dat gat gaat gevuld worden door opkomende producers die de 2006-2010 sound missen en een beetje richting die kant produceren, maar toch ook vernieuwen.
- Meer tracks van de mainstream die voor de radio gemaakt worden, maar dat gaat steeds minder aanslaan.
- Meer Raw Hardstyle artiesten op mainstages.

- En B-Front wordt sowieso voor de zoveelste keer op rij de beste producer van het jaar voor mij ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 16:15 

Hardtraxx Veteran

Wat ik verwacht van de hardstyle scene in 2014.
Uhm ja, ik denk dat hardstyle steeds populairder wordt. Defqon gaat ook naar de VS waarvan Headhunterz het anthem mag maken.

Frontliner, Headhunterz en Hard Driver gaan een album maken en verschillende vette collabs doen.

Thera mag het Qapital anthem dit jaar maken. Psyko Punkz het Defqon.1 anthem. Coone doet het decibel anthem. Het Qlimax anthem wordt gedaan door Wildstylez.

Dbstf gaan weer op Q-Dance feesten draaien.

Audiofreq gaat grote stappen maken binnen de scene en verdiend een plek op Qlimax.

:x
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 16:49 

Hardtraxx Veteran

Hopelijk gaat 't over de kop :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 17:58 

Hardtraxx Veteran

Dat hardstyle nog veel meer achteruit en mijn interesse hiervoor gaat dalen tot een nulpunt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 19:17 

Hardtraxx Elite

- Loudness groeit door en de oudere concepten van B2S komen weer langzaam terug.
- SFX neemt ook Art of Dance over, hierdoor bezit het volledige heerschappij in de feestwereld qua leading dance festivals.
- Kleinere festivals worden dus drukker dan ooit te voren
- Frequence verdwijnt hoogstwaarschijnlijk, maar hiervoor heb je ST8MENT al
- Headhunterz maakt track met de nieuwe raplegende: Justin Bieber
- Mainstream Hardcore wordt nog softer
- Nieuwe uitbreiding binnen het hardcore genre, ook qua feest (beetje qore3.0 opvolger)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 19:19 

Hardtraxx Veteran

- Hardstyle langzaam de populariteit verliest
- Thera, Degos & Re-Done, Deetox vaker grotere feesten gaan afsluiten
- Tillt vaker gaat releasen
- Fusion die met stevigere platen gaat komen
- WE R 'het' mainstream label wordt
- Bekendere artiesten uitstapjes gaan maken naar houselabels
- Theracords met een nieuwe artiest komt
-
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 20:06 

Hardtraxx Veteran

Destination schreef:

Tillt gaat toch stoppen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 20:10 

Hardtraxx Veteran

Fuzzylogic schreef:
Destination schreef:

Tillt gaat toch stoppen?

Lijkt me niet als er net een nieuwe Artiest heeft getekend ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 23:57 

Hardtraxxer

Fuzzylogic schreef:
Dat hardstyle nog veel meer achteruit en mijn interesse hiervoor gaat dalen tot een nulpunt.

Dat geldt voor mij ook vrees ik. :( Al hoop ik niet dat dat nulpunt er komt. Ergens hoop ik dat er nog een aparte richting komt die mij weer meer gaat boeien.

En dat gearbox bekender gaat worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 00:11 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat de Raw Hardstyle (om het zo maar even te noemen) nog een stuk populairder wordt, en ook allemaal veel te standaard wordt. Als dat op een extreem niveau gebeurt is er weinig interessants over. Spoontech en Gearbox, gedeelte van Theracords en hier en daar een mainstream plaat of een track op Fusion o.i.d. Maarja, er komt nu ook niet heel veel leuke muziek uit in dit genre. Ik wacht het verder gewoon af, zie het wel wat er in 2014 gaat gebeuren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 13:38 

Hardtraxx Veteran

- De ''RAW'' Hardstyle word steeds populairder
- Theracords schiet enorm de lucht in en krijgt nieuwe artiesten
- Spoontech Records word bekender
- Mainstream komt op een doodpunt
- TillT krijgt nieuwe artiesten
- De ''anthem'' tracks worden nog meer ''niet'' anthem tracks
- Qult gaat groeien

dit is wat ik ongeveer ga verwachten. Hardcore hou ik me bar weinig mee bezig dus daar kan ik weinig over oordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2013 14:41 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat Spoontech populairder gaat worden omdat de stap tegenwoordig een stuk kleiner is dankzij het populairder worden van Theracords, hierdoor gaan we artiesten als bijvoorbeeld Dark Pact en Warface nog vaker tegen komen op feesten.

En hopelijk Vazard op Loudness :)

edit: had even de reacties hiervoor moeten lezen want nu staat er 3 keer ongeveer hetzelfde :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2013 14:49 

Hardtraxx Elite

Algemeen:
- Wildstylez & Headhunterz gaan veel in het buitenland draaien.
- Wasted Penguinz falen dit jaar en dalen flink in populariteit
- Er komen meer house remixen/collabs
- De 'hardstyle kern' (liefhebbers) wordt steeds kleiner
- Spoontech en Theracords krijgen nog meer populariteit
- Q-dance laat nog meer kansloze talenten op hun feesten draaien en releasen
- Veel festivals verhuizen naar het buitenland
- In Nederland moet je het vooral van de kleinere feesten hebben

Persoonlijk:
- Theracords wordt minder de enige boeiende artiesten zijn Wavolizer en Geck-o en enkele platen van andere artiesten.
- Ik ga mainstream nog saaier vinden
- De semi-raw wordt geen ruk aan, steeds meer producers gaan dit doen.
- Spoontech, Gearbox, Hardtrance en Hardcore worden boeiender.
- Ik ga me meer verdiepen in Ambient.

Hoop:
- Artiesten gaan weer in een oudere stijl produceren zoiets als in de tijd 2005 - 2009
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2013 14:01 

Andromeda schreef:
Hoop:
- Artiesten gaan weer in een oudere stijl produceren zoiets als in de tijd 2005 - 2009

Dit hoop ik ook zo erg :worship: Als artiest zou dit toch ideaal zijn? Heel veel aanhang en terug naar die vette sound... Ik wil dit zelf bijna gaan doen als ik de tijd had :P

Anarchist is wel een redelijk voorbeeld van :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2014 01:54 

Hardtraxx Elite

TiLLT Records gaat groeien
Spoontech wordt bekender
Vazard en Zirkum gaan naar Theracords
Mainstream Hardcore wordt nog softer en nog oninteressanter
Headhunterz verdwijnt uit de Hardstyle
Blutonium Boy doet een collab met Lucas en Gea
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen