Meph0 schreef:
Hakken ziet er wel eleganter uit dan stampen, vind ik. Het is een vloeiender beweging. Bij het kapot losgaan van stampen beuk je je voet de grond in, bij het hakken zwabber je hem hard naar voren en zet je hem weer netjes terug.
Maar ik heb dus ook op een paar feesten staan hakken op hardstyle, omdat ik het stampen gewoon niet begreep. Dus wat MacMichael zegt over dat stampen maar dom losgaan is, vind ik niet waar. Als je het eenmaal kan, heb je inderdaad niet meer zoveel te leren, behalve 'het hupje', de beweging netter krijgen en bedenken wat je met je armen gaat doen. En wat ik met mijn armen doe verandert ongeveer elke 15 seconden. Of allebei naar voren of om en om, ik weet het niet. Het heeft allebei zijn charme, schat ik.
Eleganter??!! Hahaha, nee man. Mooi stampen is een vloeiende, rollende, bijna automatisch gaande beweging. Hakken is veel strakker, rechter en heel toepasselijk, 'hakkeriger'.
Stampen dom los gaan... ook jammer om te lezen. Ik refereer sowieso liever aan 'beuken' dan stampen.
Het leuke vind ik, is dat je beuken en hakken een beetje kunt combineren. Voetje aantikken e.d. kan prima tijdens het beuken. Ieder feest weer wat anders.
Je hebt ook mensen die gewoon ziek hard bewegen op te muziek en dat wordt dan stampen of beuken of wat dan ook genoemd, maar dat is gewoon raggen tot je neer valt

wss vandaar het imago dat stampen lomp, dom en niet elegant is.