Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2024 14:15 
 
Hardtraxxer

ErikZ schreef:
Echter zit je in je discussie over Uptempo echt helemaal mis met deze set (hoe goed ie ook is) want dit is de huidige Mainstream HC, heeft niets met uptempo te maken. Tenzij Rik hier zelf aangeeft dat het wel zo is dan hoor ik het graag


Wie wat waar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2024 14:54 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Uberhaupt druk maken om wat anderen vet vinden of wat (volgens jou onterecht) populair is.

Heb dat nooit gesnapt.


Mensen zijn altijd bang dat een scene zoals ze die kennen compleet naar de kloten geholpen wordt zoals al eens gebeurd is met hardcore.

En verder, het is toch ook gewoon daadwerkelijk kut als een scene zo snel verandert? En al helemaal als je het gevoel hebt dat de muziek zélf steeds minder waard wordt en het alleen maar draait om 'leuke acts' en shock value (MOH Top 100 gaat oprecht helemaal nergens over). Dat is gewoon kut als je 10+ jaar heel veel om de muziek hebt gegeven. Ik vind het daarnaast ook enorm kut om te zien dat bijvoorbeeld bij Nosferatu de boekingen teruglopen terwijl die gewoon constant tering vette muziek uitbrengt.

Je moet het de uptempo producers zoals Dimitri K of zelfs The Dark Horror trouwens wel nageven dat ze 100% hun eigen ding zijn gaan doen (vooral qua kicks) ondanks dat ze pas één of twee jaartjes produceerden. Dat heeft denk ik goed aangeslagen bij het publiek in een tijd waarin (mainstream) hardcore wellicht erg veel van hetzelfde was.

Ik snap nu alleen niet dat het uptempo publiek het zelf niet een keer zat wordt. Ik vind Barber, Spitnoise, N-Vitral enz. echt harstikke vet maar je moet afwisseling hebben vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2024 15:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik denk dat die gebrek aan variatie hem meer ligt in dat, zoals je aangeeft, het gaat om shock value, acts en gimmicks, dat brengt je (op een goede of slechte manier) op socials e.d. gewoon naar de voorgrond.

Als een iemand opeens dan ergens veel aandacht krijgt, dan volgen er snel vele anderen die willen meepakken van dat succes. GPF was een beetje de eerste meme-act, al wil ik dat niet echt uptempo noemen, daar is Gezellige wel de eerste in, maar je ziet ook wel hoe snel er nu weer meme-acts bijkomen in de uptempo.

Het is hoe veel muziekscenes nu in elkaar steken, zo snel mogelijk naar het grote succes willen en dat is door telkens een nieuwe gimmick najagen of door de huidige populaire gimmick na te doen. En dan krijg je gewoon veel artiesten die exact het zelfde doen, maar wel populair zijn daardoor.

Ieder heeft daar ook schuld aan, socials die dit soort dingen pushen, artiesten die dit soort snel makkelijk succes nastreven, bezoekers die alleen maar voor wat populair is komen en feesten die alleen maar boeken wat populair is om een garantie op uitverkopen te hebben. Kanttekening daarbij is ook die artiesten die enorme fees vragen waardoor feesten gedwongen haast worden om alleen maar te kiezen wat populair is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2024 08:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wij gingen altijd met veel plezier naar feesten als MOH, Syndicate, Dominator etc, maar doordat er nu zo overdreven veel uptempo is (wat dus niet onze smaak is) gaan we dus in ieder geval voorlopig niet meer naar die feesten. Zoals al eerder is gezegd "je hoeft het niet op te zoeken ga gewoon ergens anders kijken", dat doen we dan ook, want er is genoeg leuks ook in andere stijlen. Maar dat neemt niet weg dat ik het zelf wel jammer vind dat we sommige feesten/festivals dus (voorlopig) kunnen afschrijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2024 08:45 
 
Hardtraxx Newbie

Brainweavers schreef:
Wij gingen altijd met veel plezier naar feesten als MOH, Syndicate, Dominator etc, maar doordat er nu zo overdreven veel uptempo is (wat dus niet onze smaak is) gaan we dus in ieder geval voorlopig niet meer naar die feesten. Zoals al eerder is gezegd "je hoeft het niet op te zoeken ga gewoon ergens anders kijken", dat doen we dan ook, want er is genoeg leuks ook in andere stijlen. Maar dat neemt niet weg dat ik het zelf wel jammer vind dat we sommige feesten/festivals dus (voorlopig) kunnen afschrijven.


Inderdaad dit en ook wat Rik hierboven schrijft. Vorig jaar Masters was een goed feestje en daar merkt je al snel dat er alleen maar uptempo werd gedraaid op de main, waardoor wij vroeger naar huis zijn gegaan en dit jaar was het blijkbaar nog meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2024 09:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Riiss schreef:
Alm1ghty schreef:
Remi schreef:
Almighty gaat ons wel verder helpen, verwacht ik. Ik ben zeer benieuwd...



Zoiets denk ik. Overigens is een setje luisteren op je oortjes een HELE andere beleving dan waar het voor bedoelt is; op line arrays.

Is het dan nog kutter?

:$ :thumbup: :lol: :drool: :drool: :slow: :aww: :sick: :slow: :slow: :bomb:
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen