Rickzel schreef:
Uberhaupt druk maken om wat anderen vet vinden of wat (volgens jou onterecht) populair is.
Heb dat nooit gesnapt.
Mensen zijn altijd bang dat een scene zoals ze die kennen compleet naar de kloten geholpen wordt zoals al eens gebeurd is met hardcore.
En verder, het is toch ook gewoon daadwerkelijk kut als een scene zo snel verandert? En al helemaal als je het gevoel hebt dat de muziek zélf steeds minder waard wordt en het alleen maar draait om 'leuke acts' en shock value (MOH Top 100 gaat oprecht helemaal nergens over). Dat is gewoon kut als je 10+ jaar heel veel om de muziek hebt gegeven. Ik vind het daarnaast ook enorm kut om te zien dat bijvoorbeeld bij Nosferatu de boekingen teruglopen terwijl die gewoon constant tering vette muziek uitbrengt.
Je moet het de uptempo producers zoals Dimitri K of zelfs The Dark Horror trouwens wel nageven dat ze 100% hun eigen ding zijn gaan doen (vooral qua kicks) ondanks dat ze pas één of twee jaartjes produceerden. Dat heeft denk ik goed aangeslagen bij het publiek in een tijd waarin (mainstream) hardcore wellicht erg veel van hetzelfde was.
Ik snap nu alleen niet dat het uptempo publiek het zelf niet een keer zat wordt. Ik vind Barber, Spitnoise, N-Vitral enz. echt harstikke vet maar je moet afwisseling hebben vind ik.