Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 12:03 

Artiest

Lyst schreef:
De afmix bij bijvoorbeeld The Machine en High Voltage vind ik vele malen beter dan alle boven genoemde (of komt dat door de mastering?)

Zij hebben zeker een goede afmix maar die mastering van Ruffneck doet écht veel hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 12:08 

Aan het typen...

Ja dat lijkt me ook, maar men zegt altijd als de afmix niet goed is, kun je nog zo goed zijn in masteren, maar dan kun je er niets mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 12:09 

Artiest

Lyst schreef:
Ja dat lijkt me ook, maar men zegt altijd als de afmix niet goed is, kun je nog zo goed zijn in masteren, maar dan kun je er niets mee.

100% waar
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 12:44 

Ehm van wat ik weet..

Noisecontrollers//Bas Oskam
Geck-O
The Machine
Headhunterz

Meer weet ik niet. Wat ik denk is dat deze producers precies hun platen releases zoals ze het zouden willen. Tot in de puntjes!

Lol @ echte namen :') Fancy gedoe. Kun je wel met de voorgaande argumenten komen maar als je the machine had neergezet ipv john doe dan had ik het ook wel begrepen. -
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 12:47 

Donateur

Bas Oskam
Michel Pollen
Willem Rebergen
Rik van Dam
Joram Metekohy

Zoiets denk ik..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 12:52 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
Ehm van wat ik weet..

Geck-O
The Machine
Headhunterz

Meer weet ik niet. Wat ik denk is dat deze producers precies hun platen releases zoals ze het zouden willen. Tot in de puntjes!

Lol @ echte namen :') Fancy gedoe. Kun je wel met de voorgaande argumenten komen maar als je the machine had neergezet ipv john doe dan had ik het ook wel begrepen. -

Noisecontrollers was ook wel duidelijk geweest hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 13:00 

Dakpan schreef:
Nazale schreef:
Ehm van wat ik weet..

Geck-O
The Machine
Headhunterz

Nah want arjan heeft daar niks mee te maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 13:32 

Hardtraxx Veteran

En daarnaast tellen met Basje ook Kasparov, Pavelow en Killer Clown mee. Waarbij ik de Kasparov tracks juist vaak zwak vind, ook technisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 14:13 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Phase 2 schreef:
Lyst schreef:
Dan zou ik toch voor andere producers gaan, gezien de meeste deze producers alleen de hardstyle kneepjes kennen. Daarbij is complexiteit inderdaad iets technisch, maar ik vraag me af of als je iets complexer maakt, je dan ook een technisch betere producer bent.

Alleen de hardstyle kneepjes? Headhunterz en Noisecontrollers produceren ook andere muziekstijlen (Wildstylez doet dat geloof ik ook, maar daar heb ik nog nooit iets van gehoord)

Overigens is de afmix niet echt een hardstyle kneepje. Ik kan me verder geen andere hardstyle producer bedenken die dezelfde kwaliteit haalt als hun.

De afmix bij bijvoorbeeld The Machine en High Voltage vind ik vele malen beter dan alle boven genoemde (of komt dat door de mastering?). En er zijn producers die echt van alles maken. JDX bijvoorbeeld heeft zelfs een hele tijd filmmuziek gemaakt, en veel van de themes van Q-feesten. En als ik Deepack zie produceren, lijkt me dat qua complexiteit weer een stukje moeilijker dan een wat software fx over elkaar heengooien. En dan heb je Walt ook nog, die waarschijnlijk alle bovenstaande artiesten weer overtreft. Michel Pollen is ook sowieso technisch sterker dan B-Front, Adaro, Frontliner en Zatox. En zo kan ik er nog wel tig opnoemen.

Michel Pollen zijn stijl is goed, maar technisch gezien niet sterker dan die van B-Front. B-Front zijn sounds zijn veel complexer. Ik vraag me eigenlijk hoe velen hier durven te oordelen als ze zelf niks weten van sound design...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 14:18 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
Dakpan schreef:
Nazale schreef:
Ehm van wat ik weet..

Geck-O
The Machine
Headhunterz

Arjen is van de mastering. Ook belangrijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 15:13 

Hardtraxxer

Dakpan schreef:

Geen idee, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat hij er niks mee te maken heeft.
Arjen is van de mastering. Ook belangrijk.[/quote]
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 15:51 

Donateur

Steffnov schreef:
Waarbij ik de Kasparov tracks juist vaak zwak vind, ook technisch.

Da's gewoon een hardcore alias om hardstyle tracks naar 160bpm te pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 17:27 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Steffnov schreef:
Waarbij ik de Kasparov tracks juist vaak zwak vind, ook technisch.

Da's gewoon een hardcore alias om hardstyle tracks naar 160bpm te pitchen.

Ik weet dat je het niet serieus bedoelt, maar dat klopt ook niet helemaal. Aan een track al Raw & Uncut of Time hoor je best dat hij HC kan maken...het komt er alleen niet helemaal top uit.

Plus meeste van hem zijn 170 :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 18:26 

Hardtraxx Elite

roberttt schreef:
Bas Oskam
Michel Pollen
Willem Rebergen
Rik van Dam
Joram Metekohy

Zoiets denk ik..

Mijne lijkt erop:

Bas Oskam
Michel Pollen
Joram Metekohy
Ramunas Vabolis
Raoul van Grinsven
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 19:41 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Phase 2 schreef:
Lyst schreef:
Dan zou ik toch voor andere producers gaan, gezien de meeste deze producers alleen de hardstyle kneepjes kennen. Daarbij is complexiteit inderdaad iets technisch, maar ik vraag me af of als je iets complexer maakt, je dan ook een technisch betere producer bent.

Alleen de hardstyle kneepjes? Headhunterz en Noisecontrollers produceren ook andere muziekstijlen (Wildstylez doet dat geloof ik ook, maar daar heb ik nog nooit iets van gehoord)

Overigens is de afmix niet echt een hardstyle kneepje. Ik kan me verder geen andere hardstyle producer bedenken die dezelfde kwaliteit haalt als hun.

De afmix bij bijvoorbeeld The Machine en High Voltage vind ik vele malen beter dan alle boven genoemde (of komt dat door de mastering?). En er zijn producers die echt van alles maken. JDX bijvoorbeeld heeft zelfs een hele tijd filmmuziek gemaakt, en veel van de themes van Q-feesten. En als ik Deepack zie produceren, lijkt me dat qua complexiteit weer een stukje moeilijker dan een wat software fx over elkaar heengooien. En dan heb je Walt ook nog, die waarschijnlijk alle bovenstaande artiesten weer overtreft. Michel Pollen is ook sowieso technisch sterker dan B-Front, Adaro, Frontliner en Zatox. En zo kan ik er nog wel tig opnoemen.

Mastering maakt een track echt af en doet ook zeker veel aan de kwaliteit, maar als het kut is afgemixt wordt de afmix niet goed.

wat vind je beter aan de afmix van the machine/high voltage dan vergeleken met hhz enzo?

Ik vind de kwaliteit van headhunterz toch echt vele malen hoger dan die van the machine. De sounds zijn veel warmer, helderder, etc. De gehele mix is super strak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2012 00:20 

Donateur

Geck-o schreef:
Lyst schreef:

100% waar

Idd want vorig jaar zijn er een paar releases op Enzyme uitgekomen (o.a. Nosferatu en Ruffneck zelf) die qua sounds echt niet lekker klonken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2012 12:41 

Aan het typen...

Phase 2 schreef:
Mastering maakt een track echt af en doet ook zeker veel aan de kwaliteit, maar als het kut is afgemixt wordt de afmix niet goed.

wat vind je beter aan de afmix van the machine/high voltage dan vergeleken met hhz enzo?

Ik vind de kwaliteit van headhunterz toch echt vele malen hoger dan die van the machine. De sounds zijn veel warmer, helderder, etc. De gehele mix is super strak.

Dat iets warmer klinkt heeft weinig met afmix, maar met keuzes te maken. Ik luister naar hoe sounds op elkaar aansluiten, hoe ze afgewerkt zijn (ook in het laag). Warme sounds passen bovendien niet echt bij de stijl van The Machine, dat hoort juist scherp te zijn. Het lijkt me juist moeilijker om scherpe sounds af te mixen dan de vlakke sounds van Headhunterz. En in de tracks van The Machine bevinden zich veel meer sounds in dezelfde frequentie range, ook dat lijkt me moeilijker om goed te laten klinken, dan een melodietje in het hoog die de lage tonen veel minder wegdrukt. En als ik luister naar The Message is Hardstyle, dan vind ik het in het laag echt niet bijzonder sterk afgewerkt hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2012 12:49 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Phase 2 schreef:

Dat iets warmer klinkt heeft weinig met afmix, maar met keuzes te maken. Ik luister naar hoe sounds op elkaar aansluiten, hoe ze afgewerkt zijn (ook in het laag). Warme sounds passen bovendien niet echt bij de stijl van The Machine, dat hoort juist scherp te zijn. Het lijkt me juist moeilijker om scherpe sounds af te mixen dan de vlakke sounds van Headhunterz. En in de tracks van The Machine bevinden zich veel meer sounds in dezelfde frequentie range, ook dat lijkt me moeilijker om goed te laten klinken, dan een melodietje in het hoog die de lage tonen veel minder wegdrukt. En als ik luister naar The Message is Hardstyle, dan vind ik het in het laag echt niet bijzonder sterk afgewerkt hoor.

De sounds van hhz vind ik ook helderder klinken dan die van the machine. Hoe de sounds in het geheel klinken vind ik wel onder de afmix vallen. Als je de recente tracks van hhz hoort (dragonborn, lessons in love) dan vind ik die kwaliteit toch vele malen beter dan the machine. Tot de kwaliteit behoort ook de afmix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2012 12:52 

Aan het typen...

Is Lessons in Love remix al uit dan? Of beoordeel jij tracks op zulke gedetailleerde dingen in youtube filmpjes?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2012 12:55 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Is Lessons in Love remix al uit dan? Of beoordeel jij tracks op zulke gedetailleerde dingen in youtube filmpjes?

Eerste keer dat ik je iemand op deze manier iemand zo zie pakken om zijn argumenten minder geloofwaardig te maken. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2012 13:14 

Aan het typen...

Niet daarom, maar The Machine heeft nog nooit goed geklonken op Youtube namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2012 14:07 

Hardtraxx Beheerder

1. Bas Oskam
2. Willem Rebergen
3. Michel Pollen
4. Ramunas Vabolis
5. Onne Witjes

Zoiets denk ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2012 15:27 

Hardtraxx Addict

ik zie hier heel vaak willem zijn naam voorbij komen, maar ik vind zijn tracks technisch echt niet zo geweldig in elkaar zitten :huh: zijn sounds etc. is allemaal redelijk standaard en niks vernieuwends . Dan zou je net zo goed scope dj hier ook bij kunnen zetten want die tracks zijn als je naar het technische aspect kijkt echt niet slechter :P

En over die discussie met the machine, zijn tracks klinken live gewoon goed, scherp en zuiver. Niks mis met de afmix/mastering bij Sys-x hoor. Denk dat nosferatu daar wel enige ervaring mee heeft ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2012 15:30 

Scope Dj
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2012 15:35 

Hardtraxx Veteran

WZY schreef:
En over die discussie met the machine, zijn tracks klinken live gewoon goed, scherp en zuiver. Niks mis met de afmix/mastering bij Sys-x hoor. Denk dat nosferatu daar wel enige ervaring mee heeft ;)

Alleen is het Patrick van Kerckhoven aka Ruffneck die daar de mastering doet ;)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen