Phase 2 schreef:
Mastering maakt een track echt af en doet ook zeker veel aan de kwaliteit, maar als het kut is afgemixt wordt de afmix niet goed.
wat vind je beter aan de afmix van the machine/high voltage dan vergeleken met hhz enzo?
Ik vind de kwaliteit van headhunterz toch echt vele malen hoger dan die van the machine. De sounds zijn veel warmer, helderder, etc. De gehele mix is super strak.
Dat iets warmer klinkt heeft weinig met afmix, maar met keuzes te maken. Ik luister naar hoe sounds op elkaar aansluiten, hoe ze afgewerkt zijn (ook in het laag). Warme sounds passen bovendien niet echt bij de stijl van The Machine, dat hoort juist scherp te zijn. Het lijkt me juist moeilijker om scherpe sounds af te mixen dan de vlakke sounds van Headhunterz. En in de tracks van The Machine bevinden zich veel meer sounds in dezelfde frequentie range, ook dat lijkt me moeilijker om goed te laten klinken, dan een melodietje in het hoog die de lage tonen veel minder wegdrukt. En als ik luister naar The Message is Hardstyle, dan vind ik het in het laag echt niet bijzonder sterk afgewerkt hoor.