bRt_ schreef:
Steffnov schreef:
Sowieso, door EA te noemen, zet je jezelf voor lul.
Ooit al eens gehoord van Max Enforcer?
Veranderd mijn punt eigenlijk niet. Heb recente platen van hem niet gehoord, zijn vroegere werk was wel leuk, hoewel niet technisch spectaculair en zijn EA kant is gewoon prut. Het gaat om het totaalplaatje he.
Mijn rijtje dan maar:
1.
Conrad Hoyer (Ophidian/ Raziel/ Meander): perfectionist tot in de kleinste details. Alles klopt dan ook bij hem, tot de kleine bliepjes. Weet ook erg divers te produceren, en heeft een compleet eigen stijl, die niemand hem na doet. Zowel solos als collabs. Zeker één van de toonaangevende personen in de industrie. Als je het verschil hoort tussen Meander en Raziel platen, weet je eigenlijk al genoeg.
2.
Noël Wessels (aka DJ Hidden, helft van The Outside Agency): Net wat beter dan zijn maatje Eye-D in mijn ogen, door zijn DnB producties. Weet elke keer weer met een knaller aan te komen. Heeft volgens mij nog nooit een slechte plaat geproduceerd. Kan tevens bijna elke stijl draaien, zit alleen nog wel eens vast aan de 175 BPM.
3.
Dario Renzi (aka Amnesys): technisch gezien de beste mainstream hardcore producer. Niet elke keer mijn sound, maar hij weet het toch vaak te flikken om mij te boeien. Elke release, nee, elke plaat heeft een compleet eigen gevoel, wat hij ook weer bewijst op zijn aankomende release. Zelfs early sounds weet hij goed te produceren, zoals Massacre bewijst.
4.
Igor Wylkonski (aka i:Gor): van breakcore tot hardcore tot DnB, deze jongen beheerst het in de puntjes. Gaat nog niet erg lang mee, maar is nu al een grote naam, en het is dan ook terecht dat hij live op Masters staat later dit jaar. Zal daar zeker laten zien hoe breed zijn arsenaal is.
5.
Jim Hermsen (aka Tha Playah): In de afgelopen jaren snel gegroeid naar één van de grootste namen in de hardcore scene. Laatst nog een artikel gezien waarin een Engels muziekblad (weet niet meer welke) probeerde een kick van hem te imiteren, wat lastiger bleek dan verwacht. Daarnaast (samen met Rik Gieling aka D-Passion) de meester van de vocals in zijn stijl, die altijd kloppen en iets toevoegen aan de muziek.