Nazale schreef:
Lyst schreef:
Zijn ze toch ook niet? Ze kunnen misschien wel goede producers zijn en hele vette tracks maken, maar veelzijdig is ook bij hun niet het juiste woord.
Jij legt serieus die lat ZO ontzettend hoog, dat je beeld van veelzijdigheid eigenlijk nooit meer van toepassing is. Je moet het een beetje zien als een goed examen, wanneer 75% van de klas het haalt is het een goede toets. Bij jou is het zo, dat maar 2% van de klas het kan halen bij jou. Oftewel, je examen klopt niet!
Je kunt het ook andersom draaien, als jij beweert dat Alphaverb veelzijdig is, is 70% van de hardstyle scene veelzijdig. Ik kan genoeg artiesten opnoemen die platen hebben geproduceerd die qua stijl even ver of zelfs verder van elkaar af liggen dan die van Alphaverb, voor sounds precies hetzelfde. Iedereen loofde Alphaverb voor zijn veelzijdigheid, maar op dat aspect scoort hij (in mijn ogen) echt niet significant hoger dan de gemiddelde goede hardstyle producer.
Citaat:
Noem eens een aantal artiesten op die veelzijdiger zijn dan alphaverb? Het is altijd geck-o dit geck-o dat. Snap dat wel hoor, absoluut een ontzettend goede producer, maar je moet jezelf wel bedenken dat Geck-o ook in andere genres draait. En dan moeten ze wel een zodanige discografie hebben dat er echt een compleet ontwikkelde stijl is. Je gaat er niet op veel komen kan ik je vertellen, en dat is voor mij reden genoeg om je niet serieus te nemen in deze discussie.
Ten eerste vind ik de meeste hardstyle producers inderdaad niet veelzijdig, de meesten hebben een hitje gehad en blijven vervolgens een lange tijd vastklampen aan diezelfde sound. Ik baseer mijn norm ook niet op het aantal mensen dat veelzijdiger is. Om het te visualiseren; die driehoek van "smaak van hardtraxxers" is een redelijke weergave van het hardstyle spectrum. De 3 punten zijn de meest mainstream, raw en early track. Vervolgens vul ik in mijn hoofd al de tracks van de artiest in, trek een lijn om de uiterste tracks heen en geef de plekken waar veel tracks op elkaar staan een fellere kleur. Bij een veelzijdige producer bedekt zo'n vlak een aanzienlijk deel van die driehoek en zijn de kleuren redelijk verdeeld over het hele vlak. Als ik dat bij alphaverb doe, heb ik een vlak wat een redelijk normale grootte heeft voor een hardstyle producer, met een hele felle kleur in het midden. Het is dus compleet onafhankelijk van hoeveel producers diverser zijn en puur en alleen gebaseerd op de stijlen van tracks.
Maar om er even wat te noemen die even veelzijdig of veelzijdiger zijn dan alphaverb, met de uitersten erbij:
Headhunterz: Psychedelic (M), Subsonic/Summer of HS (E), Raiders of the Sun (R)
Frontliner: Outside Spacer (M), Greenhouse (E), Magic (R)
Noisecontrollers: Attack Again (M), Famous (E), Night After Night (R)
Zany: Face The Enemy Remix (M), Hasta La Pasta (E), R.A.W./Fear Reigns Today (R)
DBSTF: MMA (M), Fresh New Beat (E), Shiverz (R)
en dus Alphaverb: Triangle of Life (M), Fuck The Nice Guys (E), Substream (R)
Als je die uitersten met elkaar vergelijkt is het spectrum van Alphaverb echt niet bijzonder hoor.
Er zijn er zoveel meer, heb bewust alleen de grote namen gekozen.