Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 97  Volgende

Welk cijfer geef jij : D-Block & S-Te-Fan
1 0%  0%  [ 0 ]
2 0%  0%  [ 0 ]
3 0%  0%  [ 0 ]
4 0%  0%  [ 0 ]
5 0%  0%  [ 0 ]
6 1%  1%  [ 1 ]
7 11%  11%  [ 10 ]
8 28%  28%  [ 27 ]
9 37%  37%  [ 35 ]
10 23%  23%  [ 22 ]
Totaal aantal stemmen : 95
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lol die 9 Alphaverb tracks achter elkaar.. dat zijn echt niet willekeurige tracks. Zet de laatste 6 releases eens achter elkaar en het is helemaal verschillend.

-Overdrive Ya Woofah
-Realization of a Dream
-Substream
-No Turning Back
-Chemistry of Sound
-Fuck the Nice Guys

Maargoed, het zal mij ook niet boeien hoe origineel hij is, want ik vind de AVIO-sound echt supervet, ook mijn favoriete artiest en geef hem een 9. Heb hem nog nooit live kunnen bewonderen (Intractable One wel), maar als ik zo wat livesets luister, denk ik dat dat allemaal wel goed zit. Ook de AVIO LIVE sets die online te horen zijn, klinken erg vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 14:55 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nazale schreef:
Lyst schreef:
Zijn ze toch ook niet? Ze kunnen misschien wel goede producers zijn en hele vette tracks maken, maar veelzijdig is ook bij hun niet het juiste woord.


Jij legt serieus die lat ZO ontzettend hoog, dat je beeld van veelzijdigheid eigenlijk nooit meer van toepassing is. Je moet het een beetje zien als een goed examen, wanneer 75% van de klas het haalt is het een goede toets. Bij jou is het zo, dat maar 2% van de klas het kan halen bij jou. Oftewel, je examen klopt niet!

Je kunt het ook andersom draaien, als jij beweert dat Alphaverb veelzijdig is, is 70% van de hardstyle scene veelzijdig. Ik kan genoeg artiesten opnoemen die platen hebben geproduceerd die qua stijl even ver of zelfs verder van elkaar af liggen dan die van Alphaverb, voor sounds precies hetzelfde. Iedereen loofde Alphaverb voor zijn veelzijdigheid, maar op dat aspect scoort hij (in mijn ogen) echt niet significant hoger dan de gemiddelde goede hardstyle producer.
Citaat:
Noem eens een aantal artiesten op die veelzijdiger zijn dan alphaverb? Het is altijd geck-o dit geck-o dat. Snap dat wel hoor, absoluut een ontzettend goede producer, maar je moet jezelf wel bedenken dat Geck-o ook in andere genres draait. En dan moeten ze wel een zodanige discografie hebben dat er echt een compleet ontwikkelde stijl is. Je gaat er niet op veel komen kan ik je vertellen, en dat is voor mij reden genoeg om je niet serieus te nemen in deze discussie.

Ten eerste vind ik de meeste hardstyle producers inderdaad niet veelzijdig, de meesten hebben een hitje gehad en blijven vervolgens een lange tijd vastklampen aan diezelfde sound. Ik baseer mijn norm ook niet op het aantal mensen dat veelzijdiger is. Om het te visualiseren; die driehoek van "smaak van hardtraxxers" is een redelijke weergave van het hardstyle spectrum. De 3 punten zijn de meest mainstream, raw en early track. Vervolgens vul ik in mijn hoofd al de tracks van de artiest in, trek een lijn om de uiterste tracks heen en geef de plekken waar veel tracks op elkaar staan een fellere kleur. Bij een veelzijdige producer bedekt zo'n vlak een aanzienlijk deel van die driehoek en zijn de kleuren redelijk verdeeld over het hele vlak. Als ik dat bij alphaverb doe, heb ik een vlak wat een redelijk normale grootte heeft voor een hardstyle producer, met een hele felle kleur in het midden. Het is dus compleet onafhankelijk van hoeveel producers diverser zijn en puur en alleen gebaseerd op de stijlen van tracks.

Maar om er even wat te noemen die even veelzijdig of veelzijdiger zijn dan alphaverb, met de uitersten erbij:
Headhunterz: Psychedelic (M), Subsonic/Summer of HS (E), Raiders of the Sun (R)
Frontliner: Outside Spacer (M), Greenhouse (E), Magic (R)
Noisecontrollers: Attack Again (M), Famous (E), Night After Night (R)
Zany: Face The Enemy Remix (M), Hasta La Pasta (E), R.A.W./Fear Reigns Today (R)
DBSTF: MMA (M), Fresh New Beat (E), Shiverz (R)
en dus Alphaverb: Triangle of Life (M), Fuck The Nice Guys (E), Substream (R)
Als je die uitersten met elkaar vergelijkt is het spectrum van Alphaverb echt niet bijzonder hoor.
Er zijn er zoveel meer, heb bewust alleen de grote namen gekozen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 15:12 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ja maar nu kijk je dus opnieuw alleen maar naar de soort hardstyle die ze maken, mainstream of raw. Maar daar gaat het niet om, hij kan toch binnen 1 soort hardstyle (bijv mainstream) weer divers zijn. Jij doet nu net alsof alle mainstream / raw & early hetzelfde zijn, maar dat slaat nergens op. The Greatest Show On Earth & Energize zijn allebei harde mainstream, maar ze zijn nog wel totaal verschillend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 15:22 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Oke noem 3 alphaverb platen die volgens jouw het meest van elkaar verschillen. Want dat is in feite veelzijdigheid. En ga dan vervolgens bij de bekendere producers na of je daar geen tracks kunt opnoemen die onderling meer verschillen dan die van Alphaverb.

Ik stel gewoon vast dat qua stijl Alphaverb gewoon gemiddeld is qua eenzijdig-veelzijdig is en qua sounds hoor ik heel vaak dezelfde soort synths en kicks, dus daar is ie eerder eenzijdig dan veelzijdig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 16:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Oke noem 3 alphaverb platen die volgens jouw het meest van elkaar verschillen. Want dat is in feite veelzijdigheid. En ga dan vervolgens bij de bekendere producers na of je daar geen tracks kunt opnoemen die onderling meer verschillen dan die van Alphaverb.

Ik stel gewoon vast dat qua stijl Alphaverb gewoon gemiddeld is qua eenzijdig-veelzijdig is en qua sounds hoor ik heel vaak dezelfde soort synths en kicks, dus daar is ie eerder eenzijdig dan veelzijdig.

Eens, heb het idee dat originaliteit en veelzijdigheid hier door veel mensen door elkaar wordt gehaald. Want origineel is hij zeker, zowel qua de hele stijl als losse tracks daarin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 17:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Je kunt het ook andersom draaien, als jij beweert dat Alphaverb veelzijdig is, is 70% van de hardstyle scene veelzijdig. Ik kan genoeg artiesten opnoemen die platen hebben geproduceerd die qua stijl even ver of zelfs verder van elkaar af liggen dan die van Alphaverb, voor sounds precies hetzelfde. Iedereen loofde Alphaverb voor zijn veelzijdigheid, maar op dat aspect scoort hij (in mijn ogen) echt niet significant hoger dan de gemiddelde goede hardstyle producer.
Ten eerste vind ik de meeste hardstyle producers inderdaad niet veelzijdig, de meesten hebben een hitje gehad en blijven vervolgens een lange tijd vastklampen aan diezelfde sound. Ik baseer mijn norm ook niet op het aantal mensen dat veelzijdiger is. Om het te visualiseren; die driehoek van "smaak van hardtraxxers" is een redelijke weergave van het hardstyle spectrum. De 3 punten zijn de meest mainstream, raw en early track. Vervolgens vul ik in mijn hoofd al de tracks van de artiest in, trek een lijn om de uiterste tracks heen en geef de plekken waar veel tracks op elkaar staan een fellere kleur. Bij een veelzijdige producer bedekt zo'n vlak een aanzienlijk deel van die driehoek en zijn de kleuren redelijk verdeeld over het hele vlak. Als ik dat bij alphaverb doe, heb ik een vlak wat een redelijk normale grootte heeft voor een hardstyle producer, met een hele felle kleur in het midden. Het is dus compleet onafhankelijk van hoeveel producers diverser zijn en puur en alleen gebaseerd op de stijlen van tracks.


Het idee van zo'n vlak is een redelijke manier om dit in kaart te brengen. Bij Alphaverb zul je dan vooral veel tracks hebben die ergens tussen M en R inliggen en weinig bij early. Maar goed, laten we early even buiten beschouwing laten aangezien dat een bijna dood genre is (no offence).

Je vergeet hierbij dat tracks niet hetzelfde hoeven te zijn zodra ze in de hoek mainstream of raw zitten. Zoals Pommer aangeeft kun je binnen een bepaald subgenre nog steeds divers en origineel produceren. Alphaverb onderscheidt zich juist door originele arrangementen en veel verschillende sferen neer te kunnen zetten. Wat dat betreft is hij erg divers.

Lyst schreef:
Maar om er even wat te noemen die even veelzijdig of veelzijdiger zijn dan alphaverb, met de uitersten erbij:
Headhunterz: Psychedelic (M), Subsonic/Summer of HS (E), Raiders of the Sun (R)
Frontliner: Outside Spacer (M), Greenhouse (E), Magic (R)
Noisecontrollers: Attack Again (M), Famous (E), Night After Night (R)
Zany: Face The Enemy Remix (M), Hasta La Pasta (E), R.A.W./Fear Reigns Today (R)
DBSTF: MMA (M), Fresh New Beat (E), Shiverz (R)
en dus Alphaverb: Triangle of Life (M), Fuck The Nice Guys (E), Substream (R)
Als je die uitersten met elkaar vergelijkt is het spectrum van Alphaverb echt niet bijzonder hoor.
Er zijn er zoveel meer, heb bewust alleen de grote namen gekozen.


je kunt bij vrijwel iedere artiest een track in het hokje early raw of mainstream plaatsen. Wat dat betreft zullen de uitersten van het vlak bij de meeste artiesten ongeveer op hetzelfde plekje zitten en dus ongeveer dezelfde oppervlakte hebben. Ik denk dat als je dit in de praktijk zult brengen dat je echter bij een artiest als DBSTF een spreiding hebt die heel dicht in de hoek M zit met als uitschieter een Shiverz, terwijl je bij Alphaverb een veel gelijkmatiger spreiding hebt omdat hij veel verschillende sferen en 'hardheden' heeft gemaakt. Wat dat betreft is hij dus diverser dan de meesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 14:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alphaverb kreeg afgerond een 7,8 en nu Alpha2

Ik geef ze een 7 omdat ze nu wel redelijk vette platen hebben maar ze konden me vroeger echt niet boeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 14:32 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

7,5 voor producties, 8 voor livesets, ze hebben altijd wel wat verassende plaatjes in petto, dat kan ik altijd wel waarderen.
Gemiddeld een 8 dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

D-Nemacyst schreef:
omdat ze nu wel redelijk vette platen hebben maar ze konden me vroeger echt niet boeien.

Ik heb het precies omgedraaid. Vooral de collabs met Seizure zijn goud! Geef ze overall een 8.
Zal vast wel weer een discussie losbarsten over het feit dat Joran voor ze produceer(t)(de).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

D-Nemacyst schreef:

Ik geef ze een 7 omdat ze nu wel redelijk vette platen hebben maar ze konden me vroeger echt niet boeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een 8, vette remixes die ze hebben, sets zijn ook wel steeds boeiend, ik vind ze nog altijd helden omdat ze tracks als revenge of the little motherfucker en angel of the sun durven draaien. Sets zijn wel leuk altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

vind ze wel een 8 kwa producen, 7 kwa draaien, dat kan echt veel beter.. vind het zeker wel vet als ze op een party staan, zit veel gevoel in de tracks.. vooral de remixes zijn ehel dik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

8
maar dat is merendeel voor wat ze produceren
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:23 
 
Hardtraxx Veteran

8, ze gaan al geruime tijd mee en staan nog steeds aan de top! Productiewijs erg sterk, alleen mogen de setjes af en toe wel wat afwisselender
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een 8.
Livesets zijn altijd erg vet, zijn meestal ook vrij harde sets.
Producties heb ik nooit echt geweldig gevonden, afgezien van de remixes, Unleashed & Fragile van wat ik zo op kan noemen.
Let it Go is ook wel een leuk plaatje trouwens.


Heb perongeluk op een 7 geklikt, maar moest dus een 8 zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind ze gruwelijk vet! Zetten zeer vette sets neer, ook gevarieerd (Defqon1), nummers zijn helaas niet altijd even vet, maar ik geef ze een 9 door hun sets! En The Darkside is ook het vermelden waard :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

een 5 :) Na hun gigantische kut set op Hardbass :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

9 omdat hun tracks van paar jaar geleden echt heel dik waren..laatste tijd ook zeker dikke tracks maar niet beter dan in die tijd...overal zeker een van mn favo artiesten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

roberttt schreef:
een 5 :) Na hun gigantische kut set op Hardbass :yay:



hater

zo verdient elke dj wel een 4/5 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

The Anim0l schreef:
roberttt schreef:
een 5 :) Na hun gigantische kut set op Hardbass :yay:



hater

zo verdient elke dj wel een 4/5 :P


Tsja nou, Defqon was wel leuk.. Maar kreeg er toen niet veel van mee :/( eigen schuld )

Dus blijf bij een 5 ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

roberttt schreef:
The Anim0l schreef:
roberttt schreef:
een 5 :) Na hun gigantische kut set op Hardbass :yay:



hater

zo verdient elke dj wel een 4/5 :P


Tsja nou, Defqon was wel leuk.. Maar kreeg er toen niet veel van mee :/( eigen schuld )

Dus blijf bij een 5 ^^



geef ze dan een herkansing
en laat die 5 zitten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

roberttt schreef:
een 5 :) Na hun gigantische kut set op Hardbass :yay:

Dan krijgt Titan zeker een 2 na z'n kutset op Defqon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 16:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oxbow schreef:
roberttt schreef:
een 5 :) Na hun gigantische kut set op Hardbass :yay:

Dan krijgt Titan zeker een 2 na z'n kutset op Defqon.

Problemen mee dat ik hun een 5 geef? -.- Als ik in alle keren dat ik hun heb gezien er niet veel aan vond, moet ik ze dan een 10 geven ....


En Titan krijgt van mij ook geen hoog cijfer, enigste wat ik nog weet is zijn Defqon set.... Kan ik ook niks aan doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 16:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

roberttt schreef:
Problemen mee dat ik hun een 5 geef?

Absoluut niet, alleen vind ik het argument van 1 keer slecht draaien niet zo sterk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

7. Vooral om hun label. Hun stijl bevalt me wel. Ze draaien ook wel fijne setjes. Qua producties, tja weet niet of ik nou Wildstylez moet complimenteren of de Alpha Twins. :P Maar zitten wel lekkere tracks tussen.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 97  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen