Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 97  Volgende

Welk cijfer geef jij : D-Block & S-Te-Fan
1 0%  0%  [ 0 ]
2 0%  0%  [ 0 ]
3 0%  0%  [ 0 ]
4 0%  0%  [ 0 ]
5 0%  0%  [ 0 ]
6 1%  1%  [ 1 ]
7 11%  11%  [ 10 ]
8 28%  28%  [ 27 ]
9 37%  37%  [ 35 ]
10 23%  23%  [ 22 ]
Totaal aantal stemmen : 95
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
9, het enige minpuntje dat ik zo snel kan verzinnen was z'n optreden samen met Geck-O in de Matrixx (hij moest afsluiten en haalde het niet qua hardheid). Was dan ook niet zo slim en strategisch geregeld door de organisatie.

Sets op dreamfields/decibel met AVIO vergeet ik nooit meer.


Super artiest, heerlijke eigen stijl en mixtechnisch is hij ook erg goed! Substream was even wennen voor mij, maar ben zijn stijl vooral na Loudness 2010 heeeel erg gaan waarderen! Zijn set met Geck-O in de Matrixx was super, alleen niet goed voor het tijdstip ;)

Al met al verdient hij een 8, omdat het de laatste tijd niet helemaal super is, maar dat komt nog wel weer terug denk ik :)

En Lyst, divers is het zeker wel. Je kunt hem op het eind, midden of begin van een feest zetten, want zijn muziek is gewoon erg divers. Heel veel uplifting en melodieën maar ook veel harde tracks. claps, synths etc who cares, dat is juist zijn heerlijke eigen stijl die zoveel mensen aanspreekt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De grootste baas in de scene wat mij betreft. Als DJ de baas op elk feest en als producer over de volle breedte van het spectrum bommen droppen. Geef uit principe geen 10 want het kan altijd beter maar deze man staat bovenaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 18:15 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
En Lyst, divers is het zeker wel. Je kunt hem op het eind, midden of begin van een feest zetten, want zijn muziek is gewoon erg divers. Heel veel uplifting en melodieën maar ook veel harde tracks. claps, synths etc who cares, dat is juist zijn heerlijke eigen stijl die zoveel mensen aanspreekt!

Zo multi inzetbaar is ie niet vind ik. Hij produceert qua hardheid tussen mainstream en raw in ja, waardoor hij een mainstream feestje kan afsluiten en een raw feestje kan openen. Maar ik hoef geen alphaverb na een echte raw artiest te zien en ook niet voor een typische mainstream artiest. Dat is ook direct de reden dat hij zoveel mensen aanspreekt, hij bevindt zich net als Ran-D etc. middenin het genre. Z'n platen zijn vaak technisch wel in orde, maar als je er 2 hebt gehoord, heb je ze allemaal wel gehoord. Tenzij je van die stijl houd en niets om diversiteit/originaliteit geeft natuurlijk, dan blijft hij gewoon in jouw oren perfecte muziek maken, maar veelzijdig? Nee, eerder het tegenovergestelde.

Geck-o is een voorbeeld veelzijdig, met Trespassing, It's What We Are, Snap88 en zelfs ambient tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 18:22 
 
Hardtraxx Veteran

Geef hem een 6, ben echt totaal geen fan van het hele AVIO gebeuren op een paar tracks na.. Heb hem 1 keer live meegemaakt en dacht dat ik een uur lang hetzelfde nummer hoorde. Nee echt totaal niet mijn ding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 20:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

9, ik vind dat typische Alphaverb stijltje echt lekker :worship:
Substream luister ik nog regelmatig
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 23:14 
 

10.

Wat die man ook maakt is perfect naar mijn mening, zoveel diversiteit in de tracks die hij maakt.
Zo'n aparte sound heeft hij, je moet er natuurlijk wel van houden. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 23:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een 8: Orgineel in zijn stijl en een hele open persoonlijkheid!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 23:30 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

@ Lyst

Alphaverb niet veelzijdig?
Ik hoop dat je het verschil in stijl tussen bijvoorbeeld Realization of a Dream, Substream & Overdrive Ya Woofah wel hoort om maar wat te noemen.
Als ik dat vergelijk met een Brennan Heart, B-Front of een Frontliner vind ik Alphaverb toch veel meer variatie in zijn tracks brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 01:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Een dikke 9. Alphaverb is een van de artiesten die ik eigenlijk pas ontdekt heb toen ik hier op dit forum kwam. Hij heeft een heerlijke gevarieerde sound en is ook niet te hard ( beetje afwisseling is op z'n plaats). Verder zijn de AVIO liveacts heilig bij mij dus bij deze ook de credits voor Intractable One.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 01:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een 8 voor mij!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 09:28 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
@ Lyst

Alphaverb niet veelzijdig?
Ik hoop dat je het verschil in stijl tussen bijvoorbeeld Realization of a Dream, Substream & Overdrive Ya Woofah wel hoort om maar wat te noemen.
Als ik dat vergelijk met een Brennan Heart, B-Front of een Frontliner vind ik Alphaverb toch veel meer variatie in zijn tracks brengen.

Zijn dat de uitersten van zijn veelzijdigheid, van harde mainstream tot lichte raw hardstyle? Ik hoor in bijna elke track, ongeveer dezelfde synth en kicks. Hij valt voor mij dan ook in het rijtje Crypsis etc. Afzonderlijk zijn de tracks best goed, maar als je naar zijn hele discografie kijkt, is het weinig divers en hoef ik dat ook niet in één set te horen. En de vergelijking die je maakt met Brennan Heart en B-Front (iets mindere mate), voor die geldt hetzelfde, zelfde synths, zelfde kicks. Alleen zijn B-front tracks jullie (ook mijn) smaak, en Brennan Heart niet. Maar qua veelzijdigheid zijn ze allemaal beperkt. Voor frontliner weet ik het niet, die volg ik eerlijk gezegd niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 10:39 
 
Artiest

Na zijn latere producties klimt hij wel op de lijst bij mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 11:02 
 

ik luister Alphaverb al een hele lange tijd niet meer komt omdat ik vind dat zijn tracks steeds meer op elkaar beginnen te lijken, Synth is vaak hetzelfde en zwz spreekt 'Alphaverb' of 'Avio' mij niet super aan, zijn oudere tracks waren echt dik maar sinds dat album vind ik het een beetje één pot nat! ;)
geef 'm dus een 6je
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 11:09 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Pommer schreef:
@ Lyst

Alphaverb niet veelzijdig?
Ik hoop dat je het verschil in stijl tussen bijvoorbeeld Realization of a Dream, Substream & Overdrive Ya Woofah wel hoort om maar wat te noemen.
Als ik dat vergelijk met een Brennan Heart, B-Front of een Frontliner vind ik Alphaverb toch veel meer variatie in zijn tracks brengen.

Zijn dat de uitersten van zijn veelzijdigheid, van harde mainstream tot lichte raw hardstyle?


Absoluut niet, maar welke artiest heeft dat wel dan? Zijn er misschien maar een paar (Zany & Geck-o bijv.)
Maar ik wil veelzijdigheid ook niet linken aan of een track hard is of niet, dus hij kan misschien alleen maar harde mainstream of lichte raw hardstyle maken, maar ook in die tracks zit weer diversiteit, ik kan zo 5,6 tracks opnoemen die echt totaal anders zijn maar wel in het straatje passen van "harde mainstream/lichte raw hardstyle" en dat gaat me bij de meeste artiesten niet lukken in welk genre zij ook produceren. En dat is het knappe van Alphaverb imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Zo multi inzetbaar is ie niet vind ik. Hij produceert qua hardheid tussen mainstream en raw in ja, waardoor hij een mainstream feestje kan afsluiten en een raw feestje kan openen. Maar ik hoef geen alphaverb na een echte raw artiest te zien en ook niet voor een typische mainstream artiest. Dat is ook direct de reden dat hij zoveel mensen aanspreekt, hij bevindt zich net als Ran-D etc. middenin het genre. Z'n platen zijn vaak technisch wel in orde, maar als je er 2 hebt gehoord, heb je ze allemaal wel gehoord. Tenzij je van die stijl houd en niets om diversiteit/originaliteit geeft natuurlijk, dan blijft hij gewoon in jouw oren perfecte muziek maken, maar veelzijdig? Nee, eerder het tegenovergestelde.

Geck-o is een voorbeeld veelzijdig, met Trespassing, It's What We Are, Snap88 en zelfs ambient tracks.


Geck-O is inderdaad een stuk veelzijdiger dan Alphaverb maar dat komt vooral omdat Geck-O ook andere genre's produceert. Als je kijkt naar het genre hardstyle dan zit Alphaverb gewoon op het hele spectrum met feestnummertjes als Triangle of Life en Get on The Floor, tot harde beukers als Substream, Destination Nowhere, daarnaast produceert hij een hoop tracks die in mijn ogen redelijk out of the box zijn zoals Chemistry of Sound, Fuck The Nice Guys en Overdrive Ya Woofah enz. Verder heeft hij ook nog een hele hoop mainstream klappers waarvan The Otherside het bekendste voorbeeld is. Dusja binnen de hardstyle kun je niet heel veel gevarieerder produceren dan dat Alphaverb doet. Nouja dat kan wel maar dan is het óf pokkeherrie die veels te rauw en lomp is, of het is te soft waardoor het eigenlijk geen hardstyle meer is.

Lyst schreef:
Z'n platen zijn vaak technisch wel in orde, maar als je er 2 hebt gehoord, heb je ze allemaal wel gehoord. Tenzij je van die stijl houd en niets om diversiteit/originaliteit geeft natuurlijk, dan blijft hij gewoon in jouw oren perfecte muziek maken, maar veelzijdig? Nee, eerder het tegenovergestelde.

HAHAHAHA Dit is dus gewoon bullshit. Het feit dat jij niet van zijn stijl houdt wil niet zeggen dat alles hetzelfde is. JUIST het feit dat Alphaverb zo divers is maakt hem in mijn ogen ook zo'n goeie DJ, en houdt zijn setjes boeiend.
Je gaat deze discussie echt niet op argumenten winnen, hoe graag je dat ook zou willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 11:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik vind het ook onzin dat Alphaverb niet veelzijdig is. Als één iemand dat wel is, is hij het :) Hij heeft een eigen stijl, maar geen uitmelk-praktijken met dezelfde kick/synth a la Brennan Heart of Crypsis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 11:51 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

http://www34.zippyshare.com/v/57311466/file.html

Even 9x een alphaverb/avio synth achter elkaar gezet. Ze zijn inderdaad niet exact hetzelfde, maar vind ze toch wel veel op elkaar lijken allemaal. Net alsof er iedere keer andere effecten overheen zijn gegooid. Veelzijdig is het in ieder geval niet qua synths etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 12:06 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
http://www34.zippyshare.com/v/57311466/file.html

Even 9x een alphaverb/avio synth achter elkaar gezet. Ze zijn inderdaad niet exact hetzelfde, maar vind ze toch wel veel op elkaar lijken allemaal. Net alsof er iedere keer andere effecten overheen zijn gegooid. Veelzijdig is het in ieder geval niet qua synths etc.


Ja zo kan ik het ook, ik kan ook wel 9 tracks van The Machine uitzoeken met dezelfde synth. Dat wilt niet zeggen dat er niet genoeg andere tracks zijn die anders zijn.
Je kan toch moeilijk concluderen dat TGSOE, Overdrive Ya Woofah, Substream, Triangle Of Life etc. dezelfde synth hebben als deze 9...

En daarnaast gaat het niet alleen om de synth in een track
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 12:16 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Triangle of Life heeft ook zo'n synth, Overdrive your woofer ook enigszins.
Substream, Stimulate Your Curiosity en er is er vast nog wel een te noemen (edit: fuck the nice guys) zijn afwijkend, dus met +- 3 afwijkende tracks ben je veelzijdig, terwijl de rest erg veel op elkaar lijkt? Het is echt niet dat ik maar een kleine greep heb genomen uit Alphaverbs tracks, dit plus de bovengenoemde tracks zijn toch echt een groot deel van alle alphaverb tracks van de laatste paar jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon een 10, niks op aan te merken ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 13:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als Alphaverb niet meer origineel is , dan moet je dit wel van heel veel dj's zeggen. Je kan tog gewoon een eigen stijl hebben? Ik vind dat die wel heel diverse tracks produceert. Dan zijn dj's als crypsis, dbstf, wildstylez, brennan heart, chris one, .. ook niet divers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 13:05 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Zijn ze toch ook niet? Ze kunnen misschien wel goede producers zijn en hele vette tracks maken, maar veelzijdig is ook bij hun niet het juiste woord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 13:40 
 

Lyst schreef:
Zijn ze toch ook niet? Ze kunnen misschien wel goede producers zijn en hele vette tracks maken, maar veelzijdig is ook bij hun niet het juiste woord.


Jij legt serieus die lat ZO ontzettend hoog, dat je beeld van veelzijdigheid eigenlijk nooit meer van toepassing is. Je moet het een beetje zien als een goed examen, wanneer 75% van de klas het haalt is het een goede toets. Bij jou is het zo, dat maar 2% van de klas het kan halen bij jou. Oftewel, je examen klopt niet!

Noem eens een aantal artiesten op die veelzijdiger zijn dan alphaverb? Het is altijd geck-o dit geck-o dat. Snap dat wel hoor, absoluut een ontzettend goede producer, maar je moet jezelf wel bedenken dat Geck-o ook in andere genres draait. En dan moeten ze wel een zodanige discografie hebben dat er echt een compleet ontwikkelde stijl is. Je gaat er niet op veel komen kan ik je vertellen, en dat is voor mij reden genoeg om je niet serieus te nemen in deze discussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 13:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
http://www34.zippyshare.com/v/57311466/file.html

Even 9x een alphaverb/avio synth achter elkaar gezet. Ze zijn inderdaad niet exact hetzelfde, maar vind ze toch wel veel op elkaar lijken allemaal. Net alsof er iedere keer andere effecten overheen zijn gegooid. Veelzijdig is het in ieder geval niet qua synths etc.

Lol dit is echt nonsens. Ik hoor wel degelijk zeer duidelijke verschillen. Dat al die synths een zelfde soort sound hebben wil niet zeggen dat ze op elkaar lijken en ook niet dat er geen sprake kan zijn van diversiteit. Het gaat bij creativiteit en originaliteit en diversiteit niet om de geluiden an sich maar wat je ermee doet. Alphaverb weet die geluiden allemaal anders te gebruiken, en met verschillende arrangementen zet hij gewoon heel diverse nummers neer. Maar goed, kennelijk is een producer in jouw ogen alleen origineel als hij voor ieder nieuw nummer een compleet nieuwe soundbank gebruikt. Je legt zoals Nazale aangeeft de lat te hoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 14:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zet leuke setjes weg, en nummers zijn weer eens wat anders dan anderen!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 97  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen