Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 09:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hotymoty schreef:
De bron (muziek) is natuurlijk in afgelopen paar jaar hard afgegleden.


Altijd mooi dat mensen hier hun mening zo als een feit kunnen droppen :lol:

hotymoty schreef:
Er zijn in afgelopen jaren ook weinig muziek uitgekomen waarvan wij over 5 jaar gaan denken, zo dat was echt een iconisch nummer.


Spreek voor jezelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 10:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind dat er erg veel geïnnoveerd wordt en er juist vele nieuwe dingen gedaan worden. Dat driekwart daarvan niet mijn smaak is, is weer een ander verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 10:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardtraxx, never change. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hotymoty schreef:
steeds dezelfde truukjes


Wat een onzin :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 17:20 
 
Hardtraxx Elite

Ieder zo hun mening. Ik baseerde mijn “waarheid” in mijn vorige post op verhalen die ik veelvuldig te horen krijg van mensen om mij heen. Feit is wel dat de vraag enorm is afgenomen de afgelopen jaren en dat is niet zomaar. Ik vind het ook niet opvallend dat jullie zo verdedigend reageren. Een kritische noot op de scene/muziek wordt gelijk aangevallen; “Niet over mijn kindje praten!!!”. Jammer, ondanks mijn zwart/witte benadering, zit er echt wel een kern van waarheid in mijn vorige post.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 17:24 
 
Hardtraxxer

^ Mensen hun smaak is veranderd / de sound waar zij herinneringen aan hechten bestaat niet / nauwelijks meer door evolutie van de sound ≠ de scene is achteruit gegaan / afgegleden.

De vraag is juist toegenomen, er zijn meer feesten dan ooit, meer artiesten dan ooit, de scene is groter dan ooit (op euforisch na) - dat het allemaal je smaak niet is is iets anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 17:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

oja ff vergeten dat een sound niet meer bestaat als het niet meer gemaakt wordt
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 17:26 
 
Hardtraxxer

THArdstyler schreef:
oja ff vergeten dat een sound niet meer bestaat als het niet meer gemaakt wordt


Kan jij ook nog iets zinnigs en inhoudelijks posten ipv alleen cynisch gelul?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 17:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om mij heen hoor ik juist veel dat ze juist de veranderingen niks vinden, niet het feit dat er weinig vernieuwd wordt.

Dat zijn dan voornamelijk mensen die er wat minder actief in zitten maar wel feestjes meepak(k)(t)en, die dingen zeggen in de richting van 'al die piep- en zaagkicks hoeven van mij niet zo'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 17:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zaagkick schreef:
THArdstyler schreef:
oja ff vergeten dat een sound niet meer bestaat als het niet meer gemaakt wordt


Kan jij ook nog iets zinnigs en inhoudelijks posten ipv alleen cynisch gelul?

ondanks dat het cynisch is, staat er gewoon waarheid
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 17:33 
 
Hardtraxxer

Delt-A schreef:
Om mij heen hoor ik juist veel dat ze juist de veranderingen niks vinden, niet het feit dat er weinig vernieuwd wordt.

Dat zijn dan voornamelijk mensen die er wat minder actief in zitten maar wel feestjes meepak(k)(t)en, die dingen zeggen in de richting van 'al die piep- en zaagkicks hoeven van mij niet zo'.


Ja dat is wss je eigen persoonlijke kring, de meesten die rond de 30 zijn/gaan of daarboven vinden de nieuwe shit niks, is opzich niet gek als de hardstyle van nu zo anders is dan toen dat het niet meer lijkt op de muziek die zij vet vonden. Althans dat is in het algemeen vaak zo. Maar er is ook gewoon de nieuwe 18+ aanwas en de raw en uptempo scenes bijvoorbeeld zijn immens. En de hardere stijlen zijn nog nooit zo mainstream geaccepteerd als nu. Dus dat mensen vanwege hun eigen anekdotische ervaringen (hun eigen veteranen groepje) roepen dat de scene aan het afglijden is is gewoon niet zo. Er domineert nu gewoon een stijl die veel ‘hardstyle boomers’ niet mooi vinden.

Dat Q en b2s etc minder toonaangevend worden is juist goed, de nieuwe organisaties springen uit de grond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 17:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja. Ik vraag me wel eens af of de aanwas van nieuwe luisteraars niet nog veel groter zou kunnen zijn. En dat er dan ook minder mensen afhaken zoals nu het geval is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hotymoty schreef:
Feit is wel dat de vraag enorm is afgenomen de afgelopen jaren en dat is niet zomaar.


Ook dit is onzin, de traditionele organisaties hebben het zwaar maar er zijn enorm veel nieuwe partijen die prominente plekken hebben ingenomen, (bijv: Gearbox).

Dat jouw voorkeur minder aanwezig is betekent niet dat de vraag naar hardstyle feesten minder is. Het is alleen anders ingevuld dan 5/10 jaar geleden.

hotymoty schreef:
Zit er echt wel een kern van waarheid in mijn vorige post.


Heb nog niks gelezen dat hierop wijst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 20:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Tja. Ik vraag me wel eens af of de aanwas van nieuwe luisteraars niet nog veel groter zou kunnen zijn. En dat er dan ook minder mensen afhaken zoals nu het geval is.


Denk dat TikTok hier wel een wezenlijke rol in heeft gespeeld. Voorheen voelde de hardstyle scene voor mij als een soort bubbel waar je niets van mee kreeg, tenzij je het actief volgde. Nu kan er toevallig een filmpje van een hardstyle feest in je feed langskomen omdat je iets van een willekeurig edm festival hebt afgekeken, dus veel meer mensen worden eraan blootgesteld. Kan je van de sfeer proeven (wat de hardstyle scene uniek maakt) dan wekt dat meteen interesse om een keer een feestje mee te pakken. Heb je eenmaal zo'n feestje meegepakt, dan ben je vaak direct hooked. Het zou volgens die redenatie dus logisch zijn dat er een enorme instroom aan jeugd is geweest. Ergens denk ik dat we dankbaar moeten zijn dat die instroom er wel is geweest, want anders waren er wellicht organisaties omgevallen als gevolg van de schade aan de sector tijdens de corona tijd.

Verder denk ik ook dat TikTok veel invloed heeft gehad in de ontwikkeling van de muziek over de laatste jaren. Aan de ene kant is de entertainment (en dus shock) factor steeds belangrijker want zo wek en krijg je de meeste aandacht. In die zin is het logisch dat mensen zo ook uitkomen bij hardstyle en gevolg is dat je steeds gekkere kicks krijgt omdat artiesten elkaar proberen te overtreffen om relevant te worden/blijven, fake drops veel gebruikt worden en het meer feestmuziek wordt dan muziek met enige diepgang. Verder zorgt de kortere aandachtspanne als gevolg van TikTok, voor kortere tracks waar ook steeds meer in moet gebeuren, omdat het anders niet meer boeiend is. Al zo lang als dat ik feestjes meepak zag je een toename van mensen die schreeuwden om sneller en harder. Ik denk dat dat door TikTok in een stroomversnelling is geraakt.

Verder sla je hier de spijker wel op de kop:
Delt-A schreef:
Ik vind dat er erg veel geïnnoveerd wordt en er juist vele nieuwe dingen gedaan worden. Dat driekwart daarvan niet mijn smaak is, is weer een ander verhaal.


Ik vind het ergens een goede zaak dat artiesten er niet meer weg komen om 2 keer dezelfde climax in een track te herhalen met kicks die al in tich andere nummers zijn gebruikt. Dat nummers korter zijn neem ik dus wel voor lief als dat gedetailleerdere tracks betekent. Mijn favoriete kicks zijn doorgaans van recentere platen omdat er zoveel geïnnoveerd wordt, maar tegelijkertijd zijn er ook kicks die ik niet kan uitstaan. Je levert wat in en krijgt wat terug.

hotymoty schreef:
De hele ziel (thematisch/verhaal) is uit de muziek gehaald

Dit is wat ik echter ervaar als meest doorslaggevende verandering binnen de muziek over de laatste jaren (verder ben ik het wel volledig oneens met de rest van je verhaal want de vraag naar raw is alleen meer aan het toenemen en artiesten zijn voortdurend bezig met innoveren).

Ik stoor me verder er soms best aan hoe mensen die wel de hedendaagse muziek vet vinden kritiek afschuiven als niet tegen verandering kunnen. Het is niet verandering op zichzelf maar de fundamentele richting die het opgaat. Wat hardstyle voor mij speciaal en uniek t.o.v. alle andere genres maakte, was dat het lomp was maar tegelijkertijd ook diepgang had. Nu wordt het lomper, maar neigt het steeds meer naar kermismuziek, dan dat het nog mooie muziek is. Gelukkig is er nog een kwart wat ik wel vet vind.

Mand
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2024 21:14 
 
Hardtraxx Veteran

SL5961 schreef:
Lees in dat topic ook geruchten dat dit jaar de laatste Qlimax zou zijn :huh:

Ik verwacht dat ook. Indoor met 1 stage verkoopt tegenwoordig alleen uit met raw en uptempo. Qlimax afgelopen jaar volgens mij niet uitverkocht of op de valreep. Q gaat zich lekker focussen op Defqon wat het paradepaardje is. Qlimax is een concept wat een beetje uitgeblust is. Voor dat geld met die artiesten verkoopt gewoon niet meer uit.
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen