Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 01:36 

Artiest

Almighty schreef:
Q: En? Welke is beter? Battlefield 3 of Modern Warfare 3? :P

Q1: Hoe anders (Qua publiek) zijn de gigs in bijv. Frankrijk, Spanje of de US in vergelijking met Nederland?

Q2: Waar haal jij je inspiratie vandaan om tracks te maken?

Q3: Heb je je dromen al waargemaakt op dit carrièregebied? Of zijn er nog dingen die je nog graag zou willen doen/waar je nog graag wilt draaien?

A: voor mij is Battlefield > Modern warfare

A: Best wel anders. mensen daar kijken gewoon anders tegen mij aan. Ik kom uit een ander land en ben daardoor misschien een soort van onbereikbaar. In nederland zijn mensen gewend aan 'hun' artiesten. Ik sta regelmatig in het publiek te feesten, kijken of gezellig te doen in nederland maar in het buitenland is dat vaak niet mogelijk doordat mensen in de rij staan voor foto's en handtekening.
Het is allebei vet! Ik vind het net zo goed heerlijk om gewoon lekker in het publiek te kunnen staan en op 1 lijn te zitten met de mensen om me heen als dat ik het vind om die erkenning te krijgen, foto's handtekeningen, veren in je reet. Wie vindt dat nou niet leuk? :)
Ook is het publiek in nederland anders opgevoed. Aan de ene kant is dat fijn omdat ik in nederland altijd het gevoel heb dat het op prijs wordt gesteld als je nieuwe tracks draait en of expirimenteert en aan de andere kant is het in het buitenland fijn dat mensen bij wijze van spreken gaan gillen als een dikke plaat erin knalt. Beiden hebben hun plusjes en minnetjes.

A: Heb ik eerder beantwoord.

A: Absoluut niet, ik droom lekker verder. Maar die dromen die hou ik liever voor mijzelf. Ik laat het liever zien dan dat ik het zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 01:46 

Artiest

DissOrder schreef:
Allereerst, hoop dat je set een lekkere is geweest.

Ten tweede, ik heb eigenlijk geen vraag maar zie dit als een kans om je eens een langer bericht te sturen dan 140 tekens. Twitter is geweldig. Je kunt zoveel fans bereiken, en je kunt ook veel van fans lezen zonder door hele verhalen te hoeven lezen. Maar een keer je ei kwijtkunnen zonder limits is ook wel eens goed. Toen ik las dat je een Q&A hier deed, dus gelijk een account aangemaakt. :) Hier gaan we dan.

Ik wil kwijt dat je letterlijk de eerste hardstyle artiest bent geweest die toendertijd elektronische muziek voor mij toegankelijk heeft gemaakt. Vroeger, denk aan 2003~2004, draaide ik het wel eens puur om de buren gek te maken of als ik het gezeik van m'n vader niet wilde horen. Dat waren dan vooral tracks als Cocaine - Tom X of Here's Johnny - Deepack of Face Down Ass Up van Isaac... huisarest achieved! Lekker puberaal dus. Mooie muziek vond ik het echter niet. Maar sinds dat jij je intrede deed in de scene ging ik verder kijken en zag ik dat er ook echte juweeltjes tussenzaten. Een vriend uit een orkest liet me wat horen, en ik kon wel horen dat het niet alleen maar ragmuziek voor asociale sjonnies was (leuk die stereotypen). Want zo'n eerste indruk heeft harddance wel vaak op mensen, tot die tijd helaas ook op mij.

Maar eigenlijk heb ik het open-minded zijn dus deels aan jou te danken. Ik zat heel erg in een hokje waar ik van kinds af aan in ben geplaatst, een hokje dat mij vertelde dat elektronische muziek slecht is en dat je als echte muzikant een 'traditioneel' instrument moet bespelen. Ik speelde toen al 3 instrumenten redelijk vloeiend en met veel overgave kon ik in m'n jeugdorkest een solopartij door een mic blazen. Maar veel variatie was er niet, en ik zat als een hersenloze het advies van mijn ouders op te volgen. En hoe gek het ook klinkt, jouw muziek heeft in mij iets los gemaakt wat mijn ouders mij nooit hebben kunnen geven. Nu kan ik op de hardste hardcore losgaan en nog steeds kippenvel krijgen van een symfonie orkest. Die diversiteit in smaak zie ik bijna bij niemand, en ik ben er erg trots op. :) Dus, om maar te concluderen met een flinke cliché: THANK YOU FOR THE MUSIC! :worship:

--------

... Okay, om toch niet de 'useless fan' uit te hangen met de onvermeidelijke wall-of-text, heb ik hier toch een vraag voor je:

Q: Ik heb het idee dat je van braaf jochie (in koor zingen, nerd spelen voor kinderserie, Ron Wemel dubben voor Harry Potter, etc. sorry als ik het mis heb...) bent gegroeid naar iemand die harde muziek maakt en flinke sets draait, en lekker met wat medeproducers met een lading Heineken op een festival los kan gaan. :beer: Hoe is dat proces bij jou gegaan? Heeft iets jouw ogen geopend, als het ware?

EDIT: zie nu dat het antwoord eigenlijk al op pagina 9 staat... maar het is voor mij nu een beetje te laat om nog op een nieuwe te komen. Dalijk om 6 uur weer op. >.< Sorry!

Allereerst, heel tof om te lezen wat het met je heeft gedaan. Echt te gek om iemand te kunnen inspireren.

Door muziek maken ben ik ontpopt. Ik was vroeger vooral op school erg onzeker. Ik ging van de ene naar de andere middelbare school maar heb uiteindelijk mijn muze gevonden.
Vanaf dat moment ben ik altijd gefocust geweest en heb ik het gevoel dat ik de zin van mij leven weet. En dat gun ik iedereen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 01:49 

Artiest

Lextc schreef:
Kijk al uit naar de volgende antwoorden :) Heb zelf ook nog iets waar ik benieuwd naar ben.

Ik weet al niet eens meer wanneer het was, maar een flinke tijd terug kwam een preview online van 'Down with the Hardstyle'. Er werd enorm slecht op gereageerd kan ik mij herinneren, en de preview werd zelfs offline gehaald. Hoorde geruchten dat het een 'grapje' was, en dat die track absoluut niet serieus was. Dat terwijl ik persoonlijk het, wellicht een beetje cheezy, maar toch leuke en uplifting track vond. Wat kan je hier over vertellen? Was het ook echt een grapje, vielen de reacties zo tegen dat het offline werd gehaald of ben je je niet bewust van het bovenstaande en zijn dit maar slechts verhalen?

En na vanacht, is Frankrijk harder? Heeft vast met het geluid te maken. :P

De reden was dat er beelden van een Q-dance feest (tomorrowland) in de video zaten en dat wilde Q-dance niet.
Die track heeft me een trauma opgeleverd whaha.. Nee valt mee maar er werd inderdaad slecht op gereageerd.
Mensen beweren dan dat je een sell out bent en commerciele crap maakt maar geloof me, toegankelijke muziek kun je ook maken gewoon omdat je het leuk vindt.
Track was iig geen grapje. Moet wel zeggen dat ik zelf de vocalen beter vindt dan de track die eromheen zat, maarja zoals ik al eerder zei, welcome to my life, je ziet mijn ups en downs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 01:56 

Artiest

Clock Kid schreef:
Tof dat je hier de tijd voor neemt.

Ten eerste wil ik je feliciteren met de succes dat je de laatste tijd hebt gehaald ik moet toegeven dat sinds psychedelic ik volledig de interesse in jou producties verloor maar ik die langzamerhand weer begin terug te krijgen.

V1: Van welke plaat zou jij echt ooit een remix willen maken en hem jou hoofdjagerz tint geven?

V2: ik gebruik zelf ook dubstep in mijn sets en ben daardoor geïnspireerd door ja the mf point of perfection zijn er nog meer van dit soort producties op komst maar dan met jou nieuwe sound?

V3: Wanneer krijg ik mijn klok?

Bedankt voor de tijd:D

Dankjewel ten eerste :)

Psychedelic vind ik zelf een van mijn beste platen maar dat is niet jouw smaak geweest. Ben blij dat wat ik nu doet je meer trekt!

A: Moeilijke vraag! de laatste keer dat ik écht graag iets wilde remixen was met Her Voice, dat is een van mijn favoriete hs plaat ooit.
Wat ik zelf een zwaar ondergewaardeerde plaat vind/vond is Pavo - Raven. Die melodie die greep mij onwijs en ik denk dat als daar ook nog eens catchy vocals in hadden gezetten het nog dikkere plaat had kunnen zijn.
Maarja, met andere vocals zou het ook niet echt meer een remix zijn..

A: Ik denk dat jij straks op het nieuwe Noisecontrollers album je ei wel kwijt kan.. hele dikke shit. Ik ben er op dit moment niet mee bezig maar ik sluit het niet uit :)

A: Op je X-Qlusive :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 02:03 

Artiest

gerwinfctwente schreef:
Held! Echt supertof dat ik je zo nog eens een persoonlijke vraag kan stellen. Respect willem!

Q: Wat is volgens jezelf het verschil tussen de hhz van nu, en die van een paar jaar geleden? persoonlijk vind ik de hhz van toen beter, al heeft dat wel te maken met het heldenalbum project 1 wat er uit is gekomen, samen met eindbaas wildstylez de melodiekoning.

Q: Had je zelf verwacht dat de from within edit live zo lekker zou klinken? Ik zat slecht 3on stage te kijken hoor, maar wat ongeloofelijk vet dat dit kan zeg. 2 totaal verschillende stijlen waar ik beide liefhebber van ben, zo geweldig combineren. Niets dan respect voor deze :worship:

alvast bedankt held!

Ps maak aub weer wat met wildstylez (L)

A: Misschien is het verschil dat de headhunterz van toen jong, onbezonnen en onwetend was en dat de headhunterz van nu soms teveel nadenkt en af en toe onzeker wordt van het commentaar en daardoor wel eens afglijdt van zijn pad naar het einddoel. Maar uiteindelijk is hij zo gemotiveerd om bij zijn doel te komen dat ie altijd weer de weg terug zal vinden naar het goeie pad.

A: Toen ik contact zocht met Winne was ik zeker dat het vet zou worden. Vlak voor we op gingen vond ik het wel spannend. Ook omdat de gemiddelde hardstyler geen hiphop fan is en ik me gerealiseerd heb dat je mensen niet iets op moet proberen te leggen wat ze absoluut niet leuk vinden.
Maar we hebben dus ook geen hiphop opgevoerd, we hebben hardstyle gedaan met een hiphop flavour. En het werkte.
Sowieso hebben Winne en ik een onwijze klik. Hij is echt een bijzonder persoon.

Dank voor je complimenten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 02:05 

Artiest

Zo, enough confessions voor vandaag haha, ik ga slapen. Morgenavond ben ik er weer. Sorry dat jullie niet meer kunnen reageren, anders hou ik het echt niet bij. Maar ik ga in ieder geval alle vragen af. Dank voor de interesse en slaap lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 00:15 

Artiest

Ik ben er weer. Hele dag druk geweest in de studio. Ik ben wel een beetje moe maar ik ga toch nog even een paar vraagjes doen.

Mannonymous schreef:
Aller eerst, welkom!
Vet dat je de stap hebt genomen om de nuance aan te gaan met je fans/publiek/critici!
Heb eerder wel eens iets gezegd over feedback (zowel positief als negatief) te verwerken. Grootse stap dus!

Heb een paar vragen voor je:

Q: Wat vind je van de huidige ontwikkelingen in de scene (hybridisering e.d.) en wat zullen de grootste gevolgen hiervan volgens jou zijn?

Q: Hoe begin je met het produceren van een track? Wacht je tot je inspiratie hebt of ga je bijvoorbeeld willekeurig met iets beginnen en werk je van daar uit?

Q: Hoe gaat 't eigenlijk met je?

Cheers!

Allereerst bedankt dat je het kunt waarderen! Ik vind het een leuke uitdaging om het gesprek aan te gaan en het heeft mij in ieder geval tot dusver alleen maar goed gedaan.
Ik had om eerlijk te zijn wel wel wat scepticisme verwacht van collega's maar ik krijg eigenlijk alleen maar leuke reacties.

A: Ik denk dat het goed is dat er uitstapjes gemaakt worden. Het ene experiment gaat beter dan het andere maar ook al wordt uit er uit 10 dingen maar 1 opgepikt is dat al mooi. Groei is altijd belangrijk en een verbreding betekent kan bijna niet negatief zijn als je het mij vraagt.

Er is wel kans dat de underground zich tegen de 'mainstream' gaat afzetten en er een splitsing ontstaat, dat is een verschijnsel wat al zo oud is als de popmuziek zelf en bijna in elk genre voorkomt dat opkomt vanuit de underground.
En ik zie ook geen reden om dat teveel proberen te sturen. Ik ben er ook niet al teveel mee bezig, ik doe gewoon mijn ding.

A: Dat verschilt heel erg. Ik moet wel zeggen dat ik vaak een beetje moeite heb met een compleet nieuwe track beginnen. Ik zit nog wel eens naar m'n scherm te staren van:"Tja, waar ga ik beginnen". Of dat je iets probeert en constant het gevoel hebt van:"best leuk maar dat is al zo vaak gedaan".
Het beste werk ik als ik al een idee heb voor ik de studio inga. Daarom heb ik ook tegenwoordig altijd mijn laptop met logic bij me en vaak onderweg verzin ik wel iets leuks en kan ik meteen gaan uitwerken als ik weer in NL ben.
Ik weet trouwens van Joram dat ie het heerlijk vindt om met een lege pagina te beginnen. Ik vind het juist lekker als ik al een beetje op gang ben.

A: Haha, wat lief dat je dat vraagt :)
Het gaat nu weer erg goed met me, maar ik kom wel net uit een klein dipje. Ik ben de afgelopen tijd erg druk geweest en ik heb me een tijdje heel erg opgejaagd gevoeld en gestrest. Dat was trouwens de eerste keer dat ik dat had. Ben blij dat ik daar weer bovenop ben. Het is best een vreemd gevoel als je even niet meer kunt genieten van datgene wat je het allerliefste doet.
Maarja, het hoort erbij en daardoor kan ik, nu ik me weer goed voel, weer extra genieten van alles.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 00:37 

Artiest

Basic_Beatz schreef:
Geweldig initiatief van je!

Ik heb om te beginnen een paar vraagjes ivm het producen zelf:

Q: Hoe sta jij tegenover software & hardstyle synths? Je hoort zoveel verschillende verhalen op het internet, sommigen beweren dat je met software hetzelfde kunt bekomen als met hardware & dat hardware synths dus gewoon een extra luxe in de studio zijn, omdat je niet de hele tijd op je scherm moet kijken en je dus meer het 'muziekantgevoel' krijgt. Is dit een juiste stelling, of krijgen je met synths als de Virus TI wel degelijk een mooier geluid dan je ooit met software zult krijgen? wat zijn jou favoriete hardware en software synths?

Q: Hoe sta jij tegenover mastering? Op de meeste foras hoor je dat ook de pro's hun tracks in een professionele masteringstudio laten masteren. Misschien aan een kant logisch, aangezien mastering een kunst apart is. Maar veel jonge producers kunnen het zich niet financiëel veroorloven om tracks te laten masteren in een studio. En toch verwachten veel labels een perfect gemasterde demo. Hoe ben jij met dit probleem omgegaan toen je begon, en hoe los je de mastering nu op?

Alvast bedankt! :)

Interessante vragen! Kijken of ik je ook een interessant antwoord kan geven.

A: Dat je uit een Virus TI een geweldige sound kan krijgen dat staat vast. De virus heeft gewoon zijn eigen sound met een heel mooi randje en vooral voor vette massale, crispy leads is het als je het mij vraagt de allerbeste synth out there.
Maar de vraag die jij stelt zou ik eigenlijk iets willen aanpassen. De virus is namelijk wel een hardware bak, maar het is een gesimuleerde analoge synth.
De discussie die je vaak leest gaat over analoge apparatuur vs software.
Ik ben best wel weg van analoge hardware. Maar ik kan je er wel meteen bij vertellen dat het absoluut niet noodzakelijk is. Met de software van tegenwoordig kun je de meest fantastische platen maken. Er zijn zoveel voorbeelden te noemen van producers de de meest basic setup hebben die je maar kunt bedenken en de grootste hits maken.
Voor mij persoonlijk gaat het echter niet alleen maar om het resultaat. Ik vind het proces van muziek maken gewoon heel erg leuk en bijzonder. Zoals ik al zei muziek maken is voor mij een soort van meditatie en ik ben gefascineerd door handgemaakte apparaten die met net zoveel liefde in elkaar zijn gezet als dat ik mijn muziek maak. Als ik mijn muziek door mijn HEDD haal dan voel ik gewoon het leven erin stromen en misschien zullen mensen zeggen dat dat tussen mijn oren zit maar laat dat dan maar zo zijn. Als ik het zelf maar geloof. Ik maak nog altijd muziek voor mezelf.
Anyway, als het puur voor het resultaat is weet ik niet of je er het verschil mee gaat maken. Uiteindelijk gaat het altijd nog om de kok en niet om de keuken. Dat wordt keer op keer bewezen.

Mijn favorieten.. Ik vind de virus TI, C en B erg goed. De C met name klinkt nog vetter dan de TI, werkt alleen wat omslachtiger.
En ik heb net een MOOG Voyager XL gekocht. Man als ik er alleen al aan denk word ik er warm van dat ik daar morgen weer lekker aan ga zitten tweaken. Die patch panels, lekker met draadjes prikken en aan knopjes draaien is zo heerlijk.

A: Hoewel ik mastering zelf erg interessant vind ben ik van mening dat iemand zijn eigen plaat niet zou moeten masteren. Als jij een plaat zelf gemaakt hebt kun je er niet objectief naar luisteren. Jij hebt al gedaan wat je kon terwijl je de plaat maakte om m zo goed mogelijk te laten klinken. Alleen iemand met een fris oor kan daar nog wat aan verbeteren.
Je weet trouwens wel het verschil tussen afmixen en masteren?
Een label verwacht helemaal geen goeie master. Een label verwacht een goed gemixte track. De mastering kan altijd nog gedaan worden.
Een goeie mix maken is iets wat je met de tijd leert maar is ook een van de moeilijkste aspecten van muziek maken. Doordat hardstyle veelal gebaseerd is op sound design ligt de basis van een goeie mix aan of je kick goed is. Als die niet goed is wordt het alleen maar een opeenstapeling van mixfouten en kan daar achteraf heel moeilijk nog wat aan worden gedaan zonder de hele track om te gooien. Vaak verliest die dan ook zijn charme.
Daarom kan in de hardstyle een label vaak weinig met een echt slecht gemixte track.
Dus, oefenen oefenen oefenen.
T hoeft trouwens echt niet perfect te zijn. Veel van mijn eerdere tracks klonken ook nog niet goed maar kwamen goed genoeg over en uiteindelijk is een matig gemixte track met een super idee nog altijd beter dan een goed gemixte track met een slecht idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 00:42 

Artiest

Parvuz schreef:
Ben wel benieuwd hoe je tegen over illegale downloads staat. Ik denk dat door de illegale downloads muzikanten gedwongen worden weer te gaan doen waarvoor ze muzikant zijn geworden, dat is optreden. Hoe denk jij daar over?

Ik denk dat ik het daar niet helemaal mee eens ben. Ik denk juist dat er doordat er met produceren geen geld meer te verdienen valt er heel veel jongens op het podium staan die eigenlijk helemaal geen artiest zijn maar wel een goeie producer en die als ze zouden mogen kiezen liever niet op het podium hadden gestaan.

Er valt niets aan te doen. Ik heb zelf ook die tijd niet meegemaakt dat er bakken met geld verdiend werden aan een plaat dus ik weet bijna niet beter. Ik vind zelf optreden heel erg leuk en ik zou het niet willen missen.

Ik heb wel het idee dat er tegenwoordig weer meer gekocht wordt dan voorheen, ook doordat het steeds makkelijker wordt en aantrekkelijker om te kopen door bijvoorbeeld iTunes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 00:48 

Artiest

yri schreef:
Mr. Heady heady head.

Super tof dat je dit doet! er zijn maar weinig artiesten die op deze manier van zich laten horen! Hier heb ik nou ik nou respect voor! :thumbsup:

Ik vind het verhaal van hoe jij je contract hebt gekregen bij scantraxx altijd erg gaaf, gewoon demo's blijven sturen, blijven bellen net zolang totdat je je contract kreeg! Top

Mijn vraag is nu: Hoe kijk jij aan tegen upcoming artiesten?, ga je bijv. wel eens op zoek op youtube, of hier op het forum, of krijg je wel eens demo's toegezonden? Wat nog belangrijker is, wat doe je met demo's die je toegezonden krijgt?

Ik zou zeggen ga vooral zo door! de preview van Headshot klinkt onwijs vet! sloeg mezelf bijna voor m'n kop dat ik nooit op het idee ben gekomen om de vocals van UT99 te gebruiken voor een nieuwe track (doorgewinterde UT99 & 2004 Fan) Keep it up! :)

De aanhouder wint!

Ik ben zelf natuurlijk blij als ik nieuw talent zie opkomen zoals Arkaine om maar een voorbeeld te noemen. Maar ik ben zelf niet actief bezig met talent spotten. Ik vind focus heel erg belangrijk mijn focus ligt op muziek maken, creatief bezig zijn. Dus dat is wat ik doe. Ik probeer zo veel mogelijk andere zaken uit handen te geven zodat ik lekker in de studio bezig kan zijn of met optreden.
Ik ben een slechte mailer, veel mailtjes gaan ongelezen voorbij en dat is een slechte eigenschap. Dat is iets waar ik wel aan moet werken maar ik heb het gevoel dat ik het af en toe niet kan overzien.
Mensen met demo's kunnen echt het best naar een label toegaan. Ik wil niet zeggen dat ik nooit luister naar demo's maar ik kom er weinig aan toe.

Grappig he, t kwam zomaar ineens in me op.. Ik denk dat ik UNSTOPPABLE en GODLIKE er ook maar eens bij ga pakken haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 00:52 

Artiest

Mol schreef:
Tof dat je dit doet inderdaad! Als ik tracks van je draai is het allemaal oud spul.

2 vraagjes:

_dp_ schreef:
Vind je dat de term hardstyle nog de lading dekt van de muziek die je maakt?

En kunnen we nog tracks van je verwachten ala High Rollerz/Scar Ur Face,
of is dat tijdperk voor jou definitief voorbij?

Die eerste heb ik inmiddels beantwoord.
Op de vraag of ik nog tracks ga maken zoals.. heb ik ook antwoord gegeven. Die platen staan op zichzelf. Ik grijp wel eens terug naar elementen van toen maar ik ga niet ineens weer de headhunterz van 2006 proberen te zijn. Die tracks vergaan niet dus als je ze tof vindt kun je ze altijd weer terug luisteren. Nostalgie is heerlijk maar we moeten door :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 01:25 

Artiest

kruiwagentje schreef:
Als ik dit allemaal zo lees krijg ik heel erg het gevoel dat je alles wat er over je gezegd en geschreven word erg aantrekt.
Ook krijg ik het gevoel je dat behoorlijk kwetsbaar bent als persoon.
Als artiest krijg je sowieso al meer te maken met kritiek, en helemaal met jouw mate van populariteit.

q- Heb je dan niet soms het idee ik stop hier helemaal mee?(of voor een bepaalde periode)
q- Heb je nooit het gevoel ik trek me een tijdje terug van optredens, stop een periode met releasen en ga in me studio dingen maken waar je op dat moment alleen mee bezig bent en je op die manier totaal afsluit van de buiten wereld.
q- Jij als insider zal hier waarschijnlijk niet over willen vertellen, maar wat is de rol van Dov op dit moment bij scantraxx, veel mensen zeggen dat hij een geld wolf is. Dat hij niet kijkt naar de kwaliteit maar alleen naar de opbrengsten. Klopt dit? En heeft hij veel invloed op wat er geproduceerd word?

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me niets doet als ik soms een emmer stront over me heen krijg.
Dus ja ik denk dat ik best kwetsbaar ben, vooral als er kritiek is op iets wat uit mijzelf komt en waarmee ik me, door het aan de wereld te laten horen, kwetsbaar opstel.
Ik maak het in de plaats voor mezelf zoals ik eerder zei maar dat betekent niet dat het me niets doet of de buitenwereld het tof vindt.
Ik geloof er ook niet zo in dat producers zeggen dat het ze niks doet als ze vervolgens wel heel blij zijn als er heel erg positief op hun track wordt gereageerd. Het werkt denk ik 2 kanten op, als je in positieve zin beinvloedbaar bent dan ben je dat ook in negatieve zin. De een natuurlijk wel meer dan de ander.

A: Het is nog nooit in me opgekomen om te stoppen nee. Het hoort gewoon bij me, ik kan me er niets bij voorstellen hoe het is om geen muziek te maken. Ik denk dat ik me leeg zou voelen.

A: Veel bands doen het op die manier. Een half jaar touren en een half jaar in de studio. Lijkt mij wel wat ja. Maar op deze manier vind ik het ook prima.

A: Ik stel mij compleet open in deze Q&A maar ik wil het wel graag betrekken op mij en niet op de gang van zaken bij Scantraxx of andere personen. Sowieso houdt iedereen die bij Scantraxx werkt inclusief dov enorm veel van muziek. En geloof me veel wordt er niet verdiend bij Scantraxx. Iedereen weet dat de plaatverkoop tegenwoordig te verwaarlozen is. Overigens heb ik daar helemaal geen inzage in en ben ik er helemaal niet mee bezig wat er allemaal bij Scantraxx gebeurt. Ik concentreer me op muziek maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 01:26 

Artiest

Koene schreef:
@ Heady:

Ik lees echt met open mond alle reacties die jij geeft op de berichten hier. Niet van verbazing, maar puur uit bewondering, openheid en de eerlijkheid die jij hier laat blijken. Geweldig om te lezen hoe jij met bepaalde situaties omgaat en je passie voor hetgeen dat je doet. Die passie komt in mijn ogen elke keer goed naar buiten tijdens een performance van jou. Ik ga 'in de hardstyle' nu zo'n beetje vanaf 2003/2004 ongeveer mee en heb dus menig werk van jou mogen bewonderen. Dat dit soms afwijkt of nieuw is, spreekt alleen maar meer aan. Ik heb verder geen vraag, aangezien mijn collega-hardtraxxers hier al aardig wat hebben afgevuurd :) maar wilde dit gewoon plaatsen. Hulde voor hetgeen jij doet en dan voornamelijk HOE jij het doet, ik heb er in ieder geval monsterlijk veel bewondering voor!! :) Good luck! :thumbsup:

Geen vraag maar toch even op reageren. Dankjewel, doet me goed om te lezen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 01:29 

Artiest

Millard Fillmore schreef:
Even een klein vraagje:

Wat vind jij van het drugsgebruik op feesten?

Maak ik me niet druk over. Ik denk ook dat de hele EDM scene nooit was geweest wat ie nu is zonder drugs.
Ik vind de sfeer ook vaak erg gemoedelijk, iig op onze feesten. Alchohol brengt vaak volgens mij veel meer agressie met zich mee dan drugs. En zolang iedereen lekker in zijn eigen element is en niemand kwaad doet vind ik het prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 01:31 

Artiest

Style schreef:
Nice dat je zo open bent hier, ik denk dat er hier nu een heel ander beeld van je is dan dat er eerst was. Ik heb een klein vraagje, omdat de rest wat ik wilde weten al gesteld is.

Q: Wordt je vaak herkend in het dagelijks leven?
Bij 'ons'(de scene,liefhebbers etc) ben je natuurlijk wereldberoemd maar ik vraag me nou af of je bij wijzen van spreken door amsterdam kan lopen zonder herkend te worden..

PS: Nog bedankt voor het glas champagne wat ik van je kreeg in Time-Out. Was heel vet! :)

In mijn hometown veenendaal word ik wel vaak nagekeken over aangesproken maar in bv amsterdam niet hoor. Af en toe wel iemand maar zolang je niet op tv komt valt dat reuze mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 01:34 

Artiest

The Anim0l schreef:
heady je begint weer een eindbaas te worden :worship:

dan ook maar even een vraag droppen (geen id of ie er al staat)

wat vind jij er van dat mensen die de hardere stijlen luisteren in hokjes geplaatst worden door (voornamelijk) ouderen mensen?
en heb je daar zelf ook last van (of gehad)?

Ik heb eerder wat beantwoord over de naam hardstyle, ik denk dat dat deze vraag wel dekt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 01:40 

Artiest

Qz. schreef:
The Anim0l schreef:
heady je begint weer een eindbaas te worden :worship:

Dit.
Cool dat je dit doet en je erg open bent in je antwoorden, Willem. :thumbsup: En je gewoon platen upload zoals hierboven!

Ik heb een beetje een off-streamonderwerp... :P De eerste keer dat ik (zoals velen, onderbewust) met de persoon Willem Rebergen te maken kreeg, was als 13-jarig gastje, kijkend naar Nickelodeon, waar jij de stem van Squid insprak bij Rocket Power. Hoe ben je daar in godsnaam, als 18-jarige, terecht gekomen? xd En waarom doe/deed je dat? Voor de lol, ervaring, geld, omdat het kon?

Daarna heb je nog wat meer stemmen ingesproken, heb je daar in de toekomst nog tijd voor of was deheer Wemel het laatste vereerde karakter?

Ik ben vroeger begonnen in een kinderkoor toen ik 9 was en de vrouw die de choreografie deed vertaalde wel eens scripts van het engels naar het nederlands. Die vroeg mij een keer om auditie te doen in amsterdam en daar ben ik toen doorheen gekomen. Toen is het balletje gaan rollen. Ik heb het van mijn 11e tot mijn ong mijn 22e gedaan.
Ben er mee opgegroeid en vond het leuk. Het was niet echt een keus, het hoorde er gewoon bij voor mij, ik deed het regelmatig. Op een gegeven moment heb ik ervoor gekozen me volledig op de muziek te concentreren want elke keer als ik zat in te spreken wilde ik liever in de studio zijn. En ik kreeg het gewoon te druk.

Wie weet in de toekomst als ze me bellen doe ik het wel weer een keer. Maar in principe wil ik me gewoon focussen op muziek maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 01:45 

Artiest

Ik moet er weer op tijd uit dus ik ga lekker slapen. Doordeweeks als ik in de studio ben ben ik heel gefocussed en doe ik weinig anders. Maar als ik ergens wat langer de tijd heb ga ik wat meer vragen in 1 keer doen.
Slaap lekker en morgen weer een rondje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 23:10 

Artiest

gerwinfctwente schreef:
baas(L) je hebt me vorige topic nie beantwoord maar ik heb scheit, vind het allang mooi dat je dit doet.
ik heb nog wel 1 vraagje

waarom maak je tegenwoordig niet veel platen meer met joram of heb je project one niet gewoon een project gehouden voor gewoon "erbij" samen met joram. project one was naar mijn mening het beste hardstyle album wat ik ooit heb gehoord (L)

gouden combinatie (L)

niet om te haten maar zulke mooie en vloeiende tracks heb ik na project 1 niet meer van je gehoord.

jij bent veel meer waard dan een 2e plaats nummer 1!

We zijn gewoon lekker bezig met onze eigen dingetjes en we hebben wel al een beginnetje staan voor een nieuwe track maar het komt er steeds maar niet van om die af te maken. Hoe dan ook, t gaat nog wel een keer gebeuren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 23:23 

Artiest

PNXRMX schreef:
Iemand anders had al iets gevraagd over drugsgebruik op feesten, maar ik vraag me af hoe je als artiest aankijkt tegen het imago dat drugsgebruik aan hardstyle (en andere EDM soorten) meegeeft. Hardstyle wordt vaak geassocieerd met drugs. Veel mensen gaan ervan uit dat je wat gebruikt als je naar zulke feesten toe gaat. Wat vind je hiervan? Moet dat imago losgekoppeld worden om hardstyle meer geaccepteerd te laten worden, hoort het erbij of maakt het niet zoveel uit?

Het is me ook opgevallen dat er vroeger enorm veel tracks werden gemaakt over coke, pillen, etc., wat in de laatste jaren sterk is verminderd. Teksten zoals in Scar Ur Face, Cocaine MF, etc. kom je niet zo vaak meer tegen. Is dit bewust gedaan omdat artiesten niet langer met drugsgebruik geassocieerd willen worden (of bijv. omdat er veel minder gebruikt wordt door djs tegenwoordig)? Ik merk namelijk dat artiesten eigenlijk niet erg open zijn over wat ze gebruiken, terwijl de helft van de dansvloer scheef staat als ze op moeten treden :P

Ik krijg zelf eigenlijk steeds minder vragen van buitenaf over drugsgebruik binnen onze scene. Ik denk sowieso dat het nog altijd meer met hardcore wordt geassocieerd dan met hardstyle.
Het is natuurlijk deels ook wel waar. Vooral op de grote feesten gebruiken er ook best wel veel mensen drugs. Het is alleen dat veel mensen niet weten dat er ondanks het drugsgebruik op onze feesten vaak een hele gemoedelijke sfeer hangt. Mensen komen voor de muziek en dat voel je. Zoals ik al eerder zei denk ik dat er zelfs meer agressie ontstaat waar veel alchohol gedronken wordt dan waar drugs gebruikt wordt.

De teksten over drugs in tracks. Hm ik denk dat de onderwerpen in hardstyle door de jaren heen gewoon serieuzer zijn geworden, ook doordat de muziek en de sfeer in de tracks volwassener is geworden. Als je bijvoorbeeld de acapella van cocaine mf voor de melodie van lose my mind plakt dan gaat dat niet helemaal passen denk ik ^^

Dat artiesten die wat gebruiken daar niet open over zijn dat lijkt mij logisch. Een artiest verdient best een hoop geld met een optreden en er mag op zijn minst verwacht worden dat die professioneel is, dus geen drugs gebruikt tijdens het draaien.
Ergens is het ook wel een beetje scheef want de meeste artiesten drinken wel tijdens het draaien maar drugs is gewoon te beladen en niet te vergelijken met een drankje. Tenminste, dat is denk ik hoe de meeste organisatoren het zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 23:30 

Artiest

flevoboys schreef:
Q Met welke dj/producer zou jij nog wel eens een track willen maken?

Q Wat vind je van de tracks die uitkomen op Theracords? Is het jou stijl?

A: Puur om techniek vind ik Skrillex en Wolfgang Gartner bizar goed. Qua sound en mix vind ik Deadmau5 ongelofelijk goed.
Samenwerken leer je altijd heel erg veel van en eigenlijk zou ik het vaker moeten doen.
Binnen de hardstyle scene zou ik graag met Ran-D een keer een plaat willen maken. Ik vind hem echt onwijs goed en kan ook heel goed met m opschieten.

A: Als ik eerlijk ben hoor ik er niet zoveel van. Ik hou Geck-O iig goed in de gaten, ik vind het geweldig hoe hij zijn eigen ding doet. It's what we are en dancing machine waren 2 hele frisse vernieuwende platen die ik heel veel heb gedraaid.
Verder moet ik zeggen dat de meeste dingen me niet echt liggen maar ik heb heel veel respect voor Pieter, zijn label en zijn artiesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 23:39 

Artiest

Kwisniks schreef:
Bedankt voor je tijd Willem, het wordt erg gewaardeerd en is iets dat je zou moeten aanraden aan andere artiesten :P. Vind het ook erg interessant om de antwoorden te lezen :)

Hier een paar vraagjes:
Ga je zelf ook ooit nog wel eens naar feesten (als je tijd hebt natuurlijk), zo niet, wat was het laatste feest waar je heen bent geweest waar je niet hoefde te draaien? Ben ik toch wel benieuwd naar :)
Wat kunnen we verwachten van je album? Iets totaal nieuws en onverwachts, of de echte bekende HHZ sound? (weet niet of die vraag al is gesteld?:P)

Groetjes en veel succes met je carrière verder :D

Ik ga aankomende zondag met Winne mee naar een optreden in Belgie! haha maar ik weet niet of dat meetelt voor jou. Ik ben nog even op de afgelopen Sensation White geweest na een boeking en ik ben vd zomer een keer naar Ibiza geweest voor een nachtje, met Chuckie mee.
Verder ben ik eigenlijk elk weekend aan het draaien maar ik blijf soms ook nog wel even hangen op een feestje.

Album vraag heb ik eerder beantwoord..

Pff ik moet eerlijk zeggen, en eerlijkheid duurt het langst heb ik de afgelopen week weer geleerd, ik ben echt kapot. Heb een paar glazen wijn op en m'n ogen vallen gewoon bijna dicht. Morgen heb ik vrij omdat ik 's avonds moet optreden in duitsland dus dan ga ik er weer voor zitten.
Ik dacht dat ik vandaag wel wat meer tijd zou hebben maar zoals wel vaker kwamen er allemaal dingen tussen.

Ik ben een speciale episode van HWS aan het voorbereiden..

Laten we wat afspreken, morgen om 2u ben ik hier en ga ik er een uurtje voor zitten.

Slaap lekker, morgen maak ik het goed ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 15:07 

Artiest

Ik ben er weer! Nu ga ik er even voor zitten :)

Maximumraver schreef:
Ten 1ste, echt vet dat je dit doet, en de tijd neemt om al deze vragen te beantwoorden! :)

Mijn vraag is dit:

Het viel me op dat je zei dat je met reason hebt gewerkt, zijn er ook tracks uitgekomen die je daarmee hebt gemaakt, en zo ja welke? Ik heb zelf een tijdje in reason gewerkt (toen ik net begon met producen) maar werk nu in fruity omdat ik het fijner vind. Toen ik zag dat Wasted Penguinz Reason gebruikten in een studio filmpje van ze viel ik ook bijna van m'n stoel af, dat daarmee zulke vette tracks gemaakt zijn :D Daarom was ik benieuwd welke van jouw (heel veel) vette tracks daarmee gemaakt zijn :p

Verder, ga zo door :)!

Nee dat was voordat ik mijn eerste release had. De eerste releases waren ook al met Logic gemaakt.
Maar goed nogmaals het gaat om de kok en niet om de keuken. Je zal schrikken hoeveel vette platen er zijn gemaakt met fruity loops of met reason.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 15:08 

Artiest

The Irritainer schreef:
heb me hier speciaal voor geregistreerd dus hoop dat je antwoord wil geven ;)

Hoe komt het dat het, zeker bij Scantraxx, zo verschrikkelijk lang duurt voordat bepaalde tracks uitgebracht worden, ik neem the perfect weapon maar effe als voorbeeld, de eerste keer dat ik em hoorde was in juni, en het is nu november en ik kan nog steeds nergens een WAVje ervan bemachtigen...
Wil hem zelf ook gewoon kunnen draaien ;)

Hier heb ik eerder antwoord op gegeven, heeft te maken met mijn album
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 15:16 

Artiest

Nazale schreef:
Wanneer je hardstyle luistert, luister je dan juist alle promo's alvast om te bedenken hoe ze gemixt worden, of ga je lekker classics luisteren? Of luister je setjes, zo ja, van jezelf om ervan te leren of van anderen om te kijken hoe zij dat aanpakken?

Ik zelf luister vaak setjes na om kritisch te luisteren hoe ze gemixt worden, vooral omdat dat vlak nu mn passie is- ik kan me voorstellen dat je op een punt dat wel gehad hebt, en puur voor climaxjes / radio editjes gaat..

En ik vind dat je prima antwoorden geeft! :)

Ik luister soms een livesetje van een set die ik op een feest heel vet vond om de herinnering op te halen en ik luister de promo's die ik krijg met aandacht zodat ik ze ken als ik moet optreden en helemaal nu ik HWS doe neem ik tracks aandachtig door om te kijken of en waar ze in de show komen.
Verder hoor ik de tracks vervolgens natuurlijk heel vaak als ik zelf sta te draaien.

Ik vind mixen wel belangrijk maar er zijn veel meer dingen belangrijk die een performance goed maken. Het moment, de platenkeus, de energie die er hangt en die een artiest meebrengt het podium op. Dat kun je niet allemaal horen in een livesetje.
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen