Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 15:47 

Hardtraxx Veteran

Headhunterz schreef:
Ik had in het hele begin, 2006, nog wel een periode waarin ik het regelmatig deed maar toen het ineens serieus begon te worden en nadat ik mijn lesje had geleerd op defqon ben ik snel verantwoordelijker geworden.
Nu vind ik het leuk om het misschien 1 of 2 keer in een jaar te doen en dan vind ik het een inspirerende ervaring. Muziek komt zo hard binnen dan. Het heeft mij deels geholpen weer helemaal het gevoel te ervaren waardoor ik verliefd ben geworden op deze muziek en hoe het was om midden in het publiek de hele avond los te gaan. Daarna een weekje verrot en dat is ook echt een belangrijke reden waarom ik het bijna nooit meer doe. Dat vind ik het niet waard. Ik wil gewoon knallen in de studio. Ook vind ik dat het een stukje integriteit wegneemt en dat wil ik niet voor mezelf.
Maar goed. De laatste keer was een oranje Q-dance en die was zwaar de bom.

Heb je je ooit eens verdiept in psychedelica (paddo's bijv.)? Goede manier om inspirerende ervaringen op te doen (ik denk wel sterker dan bij mdma zelfs), en omdat het geen serotonine opmaakt heb je geen dip achteraf. Wil je niet aan de drugs helpen ofzo, maar het is wel evt. een oplossing voor het probleem van een week verrot zijn ;)

Respect dat je hier gewoon open over bent trouwens :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 15:51 

Hardtraxx Veteran

Headhunterz schreef:
Ok, weer een pagina verder! Ik moet (weer) naar Frankrijk onderweg. Ik ga m'n best doen om vanavond weer een rondje te doen. Fijne dag!

Lol als je er 2x in 3 dagen heen moet waarom blijf je dan niet daar? Ik snap dat je dan echt helemaal afgetaaid bent, elke week 2x op en neer naar een ander land.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 16:15 

Hardtraxxer

heej headhunterz! echt tof dat je dit doet en om van de gelegenheid gebruik te maken heb ik een apart vraagje :)
Waarom zien we jou nooit op tv? dan heb ik het niet over hardstyle tv ofzo maar dat je is een keer tegast bent bij ik hou van holland ofzo? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 16:47 

Donateur

Offtopic gebabbel mag nu weer ophouden.

admin edit: offtopic reacties die hier stonden zijn verwijdert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 17:42 

Donateur

Basswalkerz schreef:
heej headhunterz! echt tof dat je dit doet en om van de gelegenheid gebruik te maken heb ik een apart vraagje :)
Waarom zien we jou nooit op tv? dan heb ik het niet over hardstyle tv ofzo maar dat je is een keer tegast bent bij ik hou van holland ofzo? :)

Ik zou HardtraxxTv wel een dagje mee willen zien lopen met HHz (of rijden als 't naar Frankrjik is).
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 18:05 

Hardtraxx Newbie

Hi Mr Headhunterz, echt super dat je dit doet, en schitterend hoe je al de vragen beantwoord!
Op je oudere website kon je effe geleden je livesets van op Hardbass (2009) & Defqon (2006) beluisteren. Op je nieuwe kan je dit niet meer... Hoe sta jij tegenover het opnemen en verspreiden van livesets (opgenomen sets dus) ? Ik zou het zelf leuk vinden dat je zelf meerdere livesets zou vrijgeven. Maar zie jij het als promotie voor je zelf of heb je het zelf niet echt graag dat deze online komen en zo ook op youtube verschijnen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 18:12 

Hardtraxxer

Headhunterz schreef:
Josh-T schreef:
Wow, echt vet dat je dit doet :thumbsup:

Ik heb wel een vraag: vind je het niet vervelend om steeds naar dat studiogebouw van Scantraxx te moeten rijden als je wilt produceren? Zou je niet liever gewoon thuis willen produceren?

Haha ja dat is best wel eens vervelend. De laatste tijd begin ik vaak met een ideetje thuis of onderweg op mijn laptop en als ik dan wat heb dan race ik heel enthousiast naar de studio.

Hier heb je het over produceren met je laptop, dan neem ik aan met een studio hoofdtelefoon? Nou ben ik op zoek naar een goede, welke gebruik jij? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 18:46 

Hardtraxx Veteran

Hoi Headhunterz.

Ik vind het erg leuk dat je hier bent op vragen te beantwoorden. Ik heb er veel bewondering voor!

1. Hoe kom je eigenlijk aan de naam Headhunterz?
2. Blijf je hier ook op het forum of ga je weer 'weg' als er amper vragen meer zijn? Het zou leuk zijn om dan eens een berichtje te kunnen sturen of dat je ergens nog een reageert.
3. Jij en Isaac maken allebei een maandelijkse show/podcast. Vaak hoor ik een nieuw nummer in een episode van Hard With Style maar pas de maand daarna in Isaac's Hardstyle Sessions. Ik vraag me af hoe dat verschil komt. Of is dit gewoon toeval?
4. Om bij Hard With Style en Isaac's Hardstyle Sessions te blijven, waarom heb jij altijd meer nummers in de podcast dan Isaac?
5. Ik ben een groot fan van Neilio. Hij maakt goede tracks en erg lekkere melodieën. Zou je eens een nummer van hem in Hard With Style kunnen doen? Bijvoorbeeld net als je met Split Second van Profite hebt gedaan? Ik verzin nu maar iets hoor.
6. Als je met iemand een nummer kon/mocht maken met wie je nog nooit een nummer gemaakt hebt, wie zou je dan kiezen? (Van de hardstyle artiesten dan...)
7. Ben je het er mee eens dat de laatste tijd veel anthems tegenvallen? Vroeger had ik het idee waren de anthems DE tracks van het jaar, nu zijn ze voor mijn gevoel gewoon een lekker nummertje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 19:07 

Hardtraxx Addict

Gangsterdwerg schreef:
Headhunterz schreef:
Ok, weer een pagina verder! Ik moet (weer) naar Frankrijk onderweg. Ik ga m'n best doen om vanavond weer een rondje te doen. Fijne dag!

Lol als je er 2x in 3 dagen heen moet waarom blijf je dan niet daar? Ik snap dat je dan echt helemaal afgetaaid bent, elke week 2x op en neer naar een ander land.

Frankrijk is een groot land hé. Als je de ene keer in Strassbourg en de andere keer in Marseille moet draaien kun je denk ik net zo goed heen en weer om nog.wat studiotijd te pakken. weet niet of dit.ook t geval is, gewoon een gokje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 19:09 

Hardtraxxer

Hey Headhunterz of mag ik Willem zeggen?

Ik volg je eigenlijks al sinds het begin en ben altijd al een grote fan van je geweest qua sound. Vind bijna alle tracks van je geweldig en heerlijk, al zitten er een paar tussen die net wat minder zijn, maar daar ontkom je niet aan en is ook zeker niet erg.

Als ik zelf draai dan draai ik ook wel vaak tracks van jou (als je wilt kan ik best wel paar sets van mezelf opsturen en sta altijd open voor feedback).

Wat mij ook wel erg tof zou lijken is een keer samenwerken tussen jou en Frontliner. Ben namelijk ook een hele erge fan van Frontliner omdat zijn tracks vaak wat rauwer zijn en zo lekker rammen, echt heerlijk!
Zie je samen met hem niet een leuke samenwerking? Denk dat jullie elkaar best goed kunnen aanvullen qua sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 19:20 

Hardtraxxer

Grudgie schreef:

Wat mij ook wel erg tof zou lijken is een keer samenwerken tussen jou en Frontliner. Ben namelijk ook een hele erge fan van Frontliner omdat zijn tracks vaak wat rauwer zijn en zo lekker rammen, echt heerlijk!
Zie je samen met hem niet een leuke samenwerking? Denk dat jullie elkaar best goed kunnen aanvullen qua sound.

Eigenlijk is een dergelijke collab er al wel een oude. Abject is Frontliner, denk aan scantraxx rootz
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 19:49 

Hardtraxx Veteran

Grudgie schreef:
Hey Headhunterz of mag ik Willem zeggen?

Ik volg je eigenlijks al sinds het begin en ben altijd al een grote fan van je geweest qua sound. Vind bijna alle tracks van je geweldig en heerlijk, al zitten er een paar tussen die net wat minder zijn, maar daar ontkom je niet aan en is ook zeker niet erg.

Als ik zelf draai dan draai ik ook wel vaak tracks van jou (als je wilt kan ik best wel paar sets van mezelf opsturen en sta altijd open voor feedback).

Ja dat zou mooi zijn :) Ik ben ook een erg grote fan van Frontliner. Scantraxx rootz is toch al van hun? Maar een nieuwe zou erg leuk zijn ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 19:56 

Hardtraxxer

Fr4ns schreef:
Grudgie schreef:

Eigenlijk is een dergelijke collab er al wel een oude. Abject is Frontliner, denk aan scantraxx rootz

Klopt, maar was onder de naam Abject.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 20:36 

Hardtraxx Addict

Je zei toen in een van je X-Qlusive video's dat je nog een collab met D-Block & S-Te-Fan wilde doen, maar dat het er nooit van gekomen is. Dat is inmiddels al weer bijna 2 jaar geleden. Ben je nog van plan een collab met ze te doen of zit dat er niet meer in?

Tweede vraag gaat ook over je X-Qlusive video's: je was bezig met een collab toen met Wildstylez, alleen daar hebben we nooit meer iets van teruggehoord:

Op 55 seconden. Wat is er met deze track gebeurd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 20:38 

Hardtraxxer

Hey Willem,

Heb je je ouders of zus al eens meegenomen naar een gig zoals Onne(A-Lusion) en Bob hebben gedaan?Dat ze een indruk kunnen krijgen hoe t eraan toegaat tenzij ze dat zo al wel weten.

Zijn dr meer van t gezin of familie succesvol in de muziek of alleen jij?

Ik luister al vanaf t begin dat je opkwam na je tracks/sets. Vooral de set op XQ van Dov vind ik nog steeds cool. Is er 1 track naast The Sacrifice wie je altijd kunt horen of zijn ze allemaal op een eigen manier bijzonder voor je?

Je hoort vaak verhalen van je collega's van bizarre dingen die ze hebben meegemaakt onderweg of tijdens de gig, wat is bij jou t meest aparte of misschien wel erge wat je is overkomen wat je altijd zou bijblijven?

Verder gewoon zo doorgaan met wat je doet. Jij bent ook gewoon een jongen wie bekend is geworden door plaatjes te draaien en mensen het naar de zin maken :) Misschien tot Qlimax!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 21:26 

Hardtraxx Veteran

Jeroentjuh82 schreef:
Hey Willem,

Heb je je ouders of zus al eens meegenomen naar een gig zoals Onne(A-Lusion) en Bob hebben gedaan?Dat ze een indruk kunnen krijgen hoe t eraan toegaat tenzij ze dat zo al wel weten.

Hij heeft gezegd dat z'n ouders op Thrillogy waren en volgens mij ook op zn XQ :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 21:36 

Hardtraxxer

patrickjeb schreef:
Jeroentjuh82 schreef:
Hey Willem,

Hij heeft gezegd dat z'n ouders op Thrillogy waren en volgens mij ook op zn XQ :)

Niet meegekregen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 21:42 

Hardtraxxer

Wat een held is het ook he, twitterd headhunterz naar wildstylez het lekkere wijfen toppic door haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 22:03 

Artiest

I know this is a Dutch forum, hopefully it's okay that I write in English as I don't speak Dutch.

1. As producers we are always striving for perfection in tracks, which I think can be said for any genre of music. What do you personally feel you have perfected & what are you currently trying to perfect?
IE. Specific examples of Kicks, Synths, Overall Sound Design, Mixdown, etc.

2. You have played here in Vancouver, Canada both in 2010 & 2011. What did you think of the parties here in comparison to Holland? & Did you get a chance to see the city at all? If so what was your impression? :)

-Kevin Keiser
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 22:19 

Artiest

Phazox schreef:
Echt gaaf dat je je hebt geregistreerd Willem!

Ik heb zelf nog twee vragen voor je:

1.Ben je van plan om nog iets te doen met Antifact -War Figure? hoorde hem zelf op een van je X-Qlusive video's en na wat oude posts op Partyflock te hebben gelezen en zelfs nog met een site naar jouw oude 'Antifact' site geweest, kwam ik erachter dat je hem nog aan het perfectioneren was, ik vroeg mij dus af of je nog iets met Antifact - War Figure gaat doen?

2.Ga je, ookal heb je het heel erg druk, nog wat Disney-films/series inspreken? want heb Platvoet en Rocket Power met plezier gekeken :$

1. Nee, dat is trouwens de track waardoor ik mijn contract heb gekregen bij Scantraxx. Uiteindelijk is dat nooit een release geworden en heb ik toen Aiming 4ur Brain gemaakt.

2. Daar ben ik op een gegeven moment bewust mee gestopt omdat ik mijn focus compleet wilde leggen op de muziek. Films inspreken was best wel tijdrovend en ik wilde die tijd liever in de studio doorbrengen.
Heb er wel hele leuke herinneringen aan en misschien als ze me ooit nog eens bellen doe ik het nog wel een keer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 22:24 

Artiest

opaa schreef:
ik hoop wel dat mensen straks gaan inzien dat iemand als Willem niet zo veel vrije tijd heeft om te forum-en als wij allemaal en dan niet weer gaan roepen dat ie vragen ontwijkt of negeert :P

Voordat dat weer de volgende issue wordt! Ik vind het ook erg laag dat mensen opmerkingen hier plaatsen als 'wat doe je vaker, vliegen of sex hebben'. Mocht dit echt een issue zijn waar iemand onzeker over is dan kan dat erg zwaar vallen, zwaar triest dus :thumbdown: Hou het respect voor elkaar hoog zou ik zeggen.

maar verder erg tof dat je je hier voor in zet, even een totaal andere vraag voor als je terug bent

Rond defqon 2010 heb je je ogen laten lazeren! hoe is dit bevallen en kan je iemand aanbevelen? Wordt scheitziek van m'n lenzen en volgens mij is dat helemaal zo duur niet meer

Oh man, dat was een traumatische ervaring voor mij, ik zeg het je heel eerlijk. Ik had er eigenlijk helemaal niet zo veel van verwacht en ging heel relaxt erheen, maar dat viel toch wel even tegen. Toen ik klaar was met de behandelingen en bij de lift stond om naar beneden te gaan ging ik bijna van m'n stokkie en moest ik op de grond gaan zitten en kreeg een beker warme chocolademelk. Na een tijdje ging het weer iets beter maar het hele idee van dat je netvlies open ligt en dat als je een verkeerde beweging maakt, je hele oog kapot is dat maakte me misselijk.
T resultaat was wel fantastisch en de pijn achteraf viel erg mee.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik soms het idee heb dat m'n ogen weer iets achteruit zijn gegaan.. Oh man, ik wil dit echt niet nog een keer hoeven doen.
Sorry als ik je bang gemaakt heb haha.. laat ik t zo zeggen, het is het waard geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 22:26 

Artiest

JesseB schreef:
Wil je in de toekomst tracks maken met nederlandse rappers zoals de track met winne?(ook al was het meer een soort mash-up)

Ik kan onwijs goed met Winne, we hebben echt een klik! Maar over het algemeen wil ik het liefst mijn muziek in het engels maken. Ook omdat ik graag wil dat ze het in het buitenland begrijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 22:36 

Artiest

TBA schreef:
Zeer toffe actie, respect. Allereerst moet ik het met een aantal mensen voor mij eens zijn en ook een compliment geven. Kwa producties vind ik het zeker beter klinken dan een tijdje geleden, zoals mensen voor mij over een dal spraken. Ook HWS kan ik alleen maar toejuichen, zeer vet dat je bij elke track een beetje een verhaaltje verteld.

Nu mijn vraag; gaan er ooit nog filmpjes komen als 'Headhunterz & Wildstylez: A Day Off'? Heb me kapot gelachen, zelfs na 10x kijken :')

Dank voor je complimenten!
Charlie Lownoise heeft een tijdje geleden een boek geschreven, dat heette 'Zonder wrijving geen glans'. Ik weet niet of ik door een dal ben gegaan, maar er zijn wel een paar tracks geweest die zoals ik al eerder zei denk ik niet bijgedragen hebben aan mijn succes. Maar zonder die tracks waren andere tracks waar ik wel heel tevreden over ben ook niet geweest wat ze nu zijn. Wat ik doe als headhunterz staat heel dicht bij mij en jullie zijn op de eerste rij getuige van mijn ups en downs. Sommige artiesten zijn heel steady, ik ga misschien over bergen en door dalen. Dat maakt mij mij.

Haha wie weet, ik ben op dit moment veel te druk in de studio en met optredens, maar ik sluit niets uit!
Leuke herinneringen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 22:44 

Artiest

hidde schreef:
DjThera schreef:
Toffe actie Willem :thumbsup:

Ja dit. Willem ik moet zeggen, ik heb een gruwelijke hekel aan je gehad. :x (3x raden welk forum ik toen zat :evil: ) maar eigenlijk ben je volgens mij best een chille gast en deze actie is top inderdaad! :) Goed om te zien dat ook de grootste artiesten in de scene contact zoeken met hun fans!

Dan is mijn vraag:

1) Heb je je ooit eens gewaagd aan de productie van hardtrance of ben je dit van plan? Dat zou me best wel interessant lijken! Gezien het feit dat Bioweapon dat ook prima combineert vind ik het op zich niet eens heel onlogish!

2) misschien is deze vraag al lang gesteld maar ik kon hem niet vinden. Mocht ie gesteld zijn, kan iemand het antwoord natuurlijk ook quoten als die 'm wel weet. :P Hoe sta je tegenover early? Ik kan begrijpen dat het op feesten gewoon niet werkt, maar luister je in je vrije tijd er wel eens naar? Heb je niet soms stiekem de neiging om gewoon een keiharde reverse bass track te maken? :P

Huldehuldehulde voor deze actie. :thumbsup:

Hey, wat tof om te horen. Ik heb wel eens domme acties uitgehaald in het verleden, olie op het vuur gegooid maar dat was allemaal onderdeel van het leerproces om hoe met aandacht om te gaan.
Ik had vaak het gevoel dat er ten onrechte kritiek op mij was als persoon en dat de mensen op internet altijd het laatste woord hadden en dat ik zelf geen stem had. Dat frustreerde me wel eens.
Ik ben nu beter op weg om er mee om te gaan. Soms leg ik het naast me neer, soms doe ik er wat mee, maar tegen alle adviezen in voelt het ook onwijs goed om hier met jullie in gesprek te zijn. Ik heb mezelf weer die stem gegeven die ik miste. Fuck it.

Ik vind early te gek! Het zijn mijn roots! Ik luister er absoluut wel eens naar.
Maar wat vind je bijvoorbeeld van mijn kickbass in de make it loud remix? Die vind ik zelf echt goed gelukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 23:06 

Artiest

Oxbow schreef:
Vond die vraag over Battlescarz paar pagina's terug wel goed..
Want hoe zit dat nou met die vreselijke pitchkicks bij Scantraxx? Lijkt bij die battlescarz wel of het expres wordt gedaan gezien die eerste versie.. Is nou echt zo moeilijk om als profesional producer normale kicks in je tracks te stoppen of wordt dit gewoon expres gedaan? Hoor ze gelukkig bij jou amper, maar toch vraag ik me dit altijd weer af. Zoveel tracks die een dikke melodie hebben alleen waar die pitchkicks het dan vergallen.

En nu we toch over Scantraxx bezig zijn, whatsup met Dov? De laatste producties van hem zijn echt zo zwaar beneden zijn niveau. Produceert hij nog wel zelf?

Zijn niet de vrolijkste vragen, maar ben wel erg benieuwd. :)

Ik weet echt het fijne niet over battlescarz, sorry :( Ik heb alleen die versie die in HWS zat.

Over de kicks. Je hoort ze bij mij amper? Bijna in elke track van mij zitten ze, weet je zeker dat je goed weet waar je het over hebt?
Pitchkicks zitten in mijn tracks al vanaf 2006, ik vraag me af waarom je je nu pas afvraagt waarom ze erin zitten? Of vraag je het je al 6 jaar lang af?

Ik ga het nog een keer uitleggen.

Toen ik met hardstyle begon was er 1 ding heel belangrijk voor me. Ik wilde melodieen maken, muzikaal zijn.
Toen ik Immeasurably van de donkey rollers hoorde was dat voor mij het bewijs dat dat kon met hardstyle en ben ik dat gaan doen.

Een melodie is vaak gebaseerd op een akkoordenprogressie. Dat betekent bijvoorbeeld dat als een track in in A mineur staat, je bijvoorbeeld een melodie maakt die van A mineur naar G majeur naar F majeur gaat. (Bijvoorbeeld Gimme Love).
Als je die melodie speelt zonder met de baslijn die A G en F te spelen maar op een A blijft hangen dan klinkt dat wrang en geeft het niet dat gevoel mee. (dissonant)
Je kunt wel melodieen maken die op 1 toon blijven zitten maar dat is hetzelfde als dat je gaat schaken en je maar 4 vakjes gebruikt. Je bent ontzettend beperkt en bijna alle melodieen op 1 toon zijn onderhand wel gemaakt.

Volg je het nog?

Nu dan. Normaal gesproken heb je een kick en een bas. In hardstyle is vaak de kick en de baslijn 1 geheel dus de staart van de kick speelt wat de baslijn normaal zou spelen. Doe je dat niet dan gaat het wrang klinken.
Je kunt inderdaad ook in de hardstyle een kick en een bassline apart maken. Maar omdat hardstyle kickbassen heel erg gebaseerd zijn op sound design en vaak dagen kosten om te maken en op elkaar af te stellen, raken die van meteen uit balans als je met de bassline een riffje gaat spelen. Dat wordt gewoon niet mooi.

Om een melodie goed tot zijn recht te laten komen heb je tonale ondersteuning nodig.

Die melodieen die jij waarschijnlijk zo vet vindt die zouden zonder die tonale ondersteuning totaal niet tot hun recht komen.

Anyway, als je er niet van houdt dan zul je je moeten beperken tot monotonere tracks. Nogmaals over smaak valt niet te twisten.
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen