Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 00:39 

Q: Met wie zou je eigenlijk nog willen samenwerken.. maakt niet uit welke stijl muziek

Q: Hoe sta je tegenover je fans. Sommige dj's hebben na hun optreden of afsluiting van festival geen enkele tijd meer voor hun fans en gaan dan zo snel mogelijk weg.
plan jij nog tijd in voor je fans of heb je zoiets van het hoort erbij en ik doe het maar..

(ik heb trouwens nog een foto met je.. toen je in de Bora Bora valkenswaard draaide)

Q: Hoe voelt artiest zijn nu eigenlijk. Bedoel je hebt toch een bepaalde Fame, je staat in de DJMag en je hebt fans bijna overal waar je komt. Maar geniet je er nu ook echt zo van zoals het hoort of is het nu heel gewoontjes geworden

Q: Wat is je ergeste blunder uit je carriëre dusver?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 00:41 

Bierkoning

Wat vind je ervan dat (met alle respect) bijvoorbeeld de Wasted Penguinz in de DJ Mag lijst ver boven een hardstyle legende als Zany staan? Terwijl ze bij wijze van spreke nog niet eens in zijn schaduw mogen staan. Met andere woorden, vind je dat het hardstyle publiek zich te veel richt op één bepaalde stroming binnen de hardere stijlen? Zo ja, zou je daar dan verandering in willen zien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 00:47 

Hardtraxx Veteran

Wat gebeurde er in het eindshot van de Thrillogy-aftermovie? :P
Die kop trek je niet zomaar. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 00:48 

Artiest

Rik schreef:
Top initiatief!

Ik heb eigenlijk maar één prangende vraag, en hoop heel erg op een eerlijk antwoord. :)

Draai jij in je DJ-sets de tracks die je zelf vet vind/graag zou willen horen? Ik heb namelijk het idee dat jij en ook andere (vooral de grootste) hardstyle dj's zich laten leiden door:
1. wat door het publiek verwacht wordt (op grote podia: mensen willen dat ene hitje weer horen, of kennen oudere platen niet)
2. wat andere dj's/collega's van je verwachten (hun nieuwste track draaien, vragen of je soft/hard draait of die plaat niet wil draaien).
3. wat label/organisatie/boekingskantoor van je vraagt. (tracks/promo's van het label, aanpassen aan de opbouw v/d avond, enkel hardstyle platen draaien enz.)

Je zou deze vraag ook op produceren kunnen betrekken, maar ik vind juist het aspect van het draaien hier belangrijk. Want ik erger me werkelijk kapot om van een artiest steeds het zelfde te horen, een track op een avond 4x te horen, alleen maar nieuwe tracks te horen enzovoort. Het is tegenwoordig echt hard zoeken naar DJ's met diversiteit. En ook een initiatief van jou/q-dance op defqon vorig jaar met een andere stijl vind ik top! (met de gedachte dat er dan ook eens op andere manieren geëxperimenteerd zou worden...)

In interviews wordt wel eens aangegeven (ook door jou over Amerika als ik me niet vergist), dat je liever anders zou draaien, andere dingen, je graag vrijer zou willen voelen.

Dus ik zou de vraag ook kort kunnen stellen, waarom draai jij (en andere hardstyle artiesten) niet wat je zelf vet vind? Het schijnt dat alle artiesten daardoor ooit begonnen zijn met muziek te maken en te draaien...

Ok, best een lastige vraag!
Ik ga proberen zo goed mogelijk te antwoorden.
Ten eerste wil ik een ding ophelderen. Jij vraagt waarom ik niet draai wat ik zelf vet vind, maar dat heb je absoluut fout begrepen. De platen die uiteindelijk hits worden, dat zijn vaak de platen die ik meteen oppik als ik ze krijg omdat ik die dan al meteen supervet vind. Ik varieer natuurlijk wel in mijn sets maar stel dat ik 10 boekingen per maand heb, dan kan ik niet iedere keer een compleet nieuwe set draaien. Dat zou ook overbodig zijn. De mensen die naar het ene optreden komen hebben nog nooit gehoord van de andere club waar ik draai en natuurlijk heb ik een plaat na een paar keer draaien ook wel een beetje gehoord maar een musical wordt ook niet na een paar keer aangepast omdat de acteurs de liedjes zat zijn en door de energie die ze terug krijgen uit de zaal voelen ze dat op dat moment helemaal niet zo maar genieten ze keer op keer weer van het opvoeren van dat ene nummer.
Daarnaast, dit klinkt misschien een beetje stom, zijn het ook waarschijnlijk mijn eigen platen waar jij het over hebt. En je kunt je vast wel voorstellen dat als mijn eigen plaat een hit wordt dat ik m een tijdje blijf draaien.
Als jij naar een concert van je favoriete artiest gaat dan wil je ook zijn grootste hit horen. Dat probeer ik me wel te realizeren.
Ikzelf, ik draai deels voor mezelf en deels voor het publiek. Als ik allemaal moeilijke tracks sta te knallen en het publiek staat op apen gapen dan haal ik daar ook geen voldoening uit. Het gaat er niet om dat ik op dat moment de bom wil zijn, het gaat om de energie. Je geeft energie en je krijgt energie terug.

Verder wil ik sowieso duidelijk maken dat organisaties absoluut geen inspraak hebben op wat ik draai. Hetzelfde geldt als ze me vragen voor een anthem. Als ze headhunterz vragen dan krijgen ze headhunterz.

Verder denk ik ook dat ik de laatste tijd wel diverser ben ga draaien. Ik ben meer open gaan staan voor van alles en nog wat, maar dat is mijn eigen mening, daar kun jij natuurlijk anders over denken :)

Als laatste wil ik nog wel even zeggen dat ik me heel goed kan vinden in wat je zegt. Ik snap ook dat jij als liefhebber er niet op zit te wachten om 4x dezelfde hit op een avond te horen.
Ik ben zelf iemand die als ie een track hoort meteen iets vet kan vinden en er los op kan gaan op de dansvloer. Als ik een wens mocht doen dan zou dat zijn dat iedereen zo was, maar dat is niet zo. En ja, als dat zo was, dan zouden waarschijnlijk mijn sets wel expirimenteler zijn.

Donateur

opaa schreef:
ik hoop wel dat mensen straks gaan inzien dat iemand als Willem niet zo veel vrije tijd heeft om te forum-en als wij allemaal en dan niet weer gaan roepen dat ie vragen ontwijkt of negeert :P

Voordat dat weer de volgende issue wordt! Ik vind het ook erg laag dat mensen opmerkingen hier plaatsen als 'wat doe je vaker, vliegen of sex hebben'. Mocht dit echt een issue zijn waar iemand onzeker over is dan kan dat erg zwaar vallen, zwaar triest dus :thumbdown: Hou het respect voor elkaar hoog zou ik zeggen.

Waar heb je het in vredesnaam over? Je insinueert dat we het niet leuk vinden dat die langs komt om vragen te beantwoorden, en eigenlijk maak je duidelijk dat je HT te kort door de bocht vind aangezien we 'te snelle conclusies zouden trekken?'

Het laatste gedeelte van je post zorgde echt voor een enorme lachbui en daarna heel veel pijn in m'n hoofd, dit kan toch niet werkelijk zijn of wel? Meende je dit nou echt uit de grond van je hart?

Artiest

Geck-o schreef:
Goed bezig Willem ;)

dankje held!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 00:52 

Donateur

Mis je Global Hardstyle ook zo? :P

Nee ik heb verder niet zoveel vragen, maar je als grootste artiest in de scene zo bloot te geven op dit "haatforum" (knipoog) getuigt alleen maar van grote klasse. Respect chef!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 00:53 

Artiest

nielstil schreef:
Leuk dat je dit doet! :)

Kan momenteel maar 1 vraagje bedenken die hier nog niet gesteld is...

In de lyrics van Doomed maak je redelijk duidelijk dat je de kritiek van de "raw-liefhebbers" de kop in wou drukken door zelf een hardere track te maken. Had je er voor dat deze kritiek er was ook al aan gedacht om een nummer dat harder was te maken? En ben je van plan in de toekomst nog meer "experimenten" ten doen met subgenres van hardstyle?

Het grappige met Doomed wat veel mensen zich niet realizeren is dat het een verhaaltje met een open eind is.
Veel mensen plakken eraan vast dat ik een raw track probeer te maken, maar als je goed naar de tekst luistert impliceert het dat helemaal niet. Ik snap wel dat mensen dat er van maken maar zo is het niet bedoeld.
Ik vind doomed zelf niet raw. Het is wel iets harder dan wat ik daarvoor deed.

Voor de kritiek kan ik me niet zo goed herinneren. Er is al best wel lang veel kritiek en af en toe laat ik me er door inspireren. Soms zit ik even bij de pakken neer maar later bedenk ik me dat ik het beter kan omtoveren in een liedje dan ermee te blijven zitten.

Ik zal in de toekomst ongetwijfeld nog meer wegen gaan bewandelen. Heel graag, ik vind het heel erg leuk om dingetjes te proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 00:54 

Hardtraxx Veteran

Geachte Heer W.Rebergen,
Elke keer als ik nu nog steeds from within luister krijg ik dr nog steeds kippevel van bij die melo, zelfde geld voor doomed en the perfect weapon, hard with style begin ik ookal te waarderen!!! ik kijk heel erg uit naar je album en ga hem meteen aangeschaffen(A) en wat kunne we rond kerst/Qlimax verwachte, nog een free release want back in town en woznotwoz en blame it on the editz zijn nog steeds super :yay: hoop op winne edit/geef8 :whistle: ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 00:54 

Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
opaa schreef:
ik hoop wel dat mensen straks gaan inzien dat iemand als Willem niet zo veel vrije tijd heeft om te forum-en als wij allemaal en dan niet weer gaan roepen dat ie vragen ontwijkt of negeert :P

Voordat dat weer de volgende issue wordt! Ik vind het ook erg laag dat mensen opmerkingen hier plaatsen als 'wat doe je vaker, vliegen of sex hebben'. Mocht dit echt een issue zijn waar iemand onzeker over is dan kan dat erg zwaar vallen, zwaar triest dus :thumbdown: Hou het respect voor elkaar hoog zou ik zeggen.

Waar heb je het in vredesnaam over? Je insinueert dat we het niet leuk vinden dat die langs komt om vragen te beantwoorden, en eigenlijk maak je duidelijk dat je HT te kort door de bocht vind aangezien we 'te snelle conclusies zouden trekken?'

Het laatste gedeelte van je post zorgde echt voor een enorme lachbui en daarna heel veel pijn in m'n hoofd, dit kan toch niet werkelijk zijn of wel? Meende je dit nou echt uit de grond van je hart?

kijk dan eens een paar paginas terug, daar stelde iemand die vraag. Ik zeg alleen dat ik dat bijzonder laag vind om z'n vraag te stellen toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 00:56 

Artiest

Lextc schreef:
Zou je onder een andere alias nog meer verschillende stijlen muziek willen maken? We weten allemaal dat je een grote fan bent van dubstep en hiphop, dus zou je daar niet eens wat mee willen proberen? Of ligt je hart qua produceren echt alleen bij hardstyle?

En dan nog even het volgende. Digiwave is een van mijn favoriete tracks aller tijden, ben je ooit van plan hier iets mee te doen? Wat ik persoonlijk ontzettend aanmoedig, haha.

Dubstep vind ik gaaf, maar op dit moment is het niet echt mijn ambitie om dat te maken.
Hiphop vind ik heerlijk om te luisteren, dat is meer mijn dingetje om bij weg te dromen. Ik weet niet of het mijn ding is om het te maken.
Ik maak al wel een tijdje wat house/electro dingetjes maar op dit moment puur voor mezelf.
Mijn hart ligt bij muziek maken. Muziek als in hardstyle maar andere dingen maken vind ik ook te gek. Hardstyle is wel mijn comfort zone maar af en toe is het goed om daar even uit te stappen.

Digwave, hm ik zal er eens even over nadenken, who knows!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 00:57 

Hardtraxx Addict

Willem ik weet niet of je mijn vraag gemist hebt tussen alle andere vragen, maar weet jij misschien waarom Joram de mid intro van Lonely heeft veranderd? Ik vraag het mij gewoon af en jij spreekt Joram regelmatig dus misschien dat jij dat weet. Ik vond die oude met die screeches namelijk veel vetter :P .
Heb je al beantwoord dus laat deze vraag maar zitten :P .

---

Verder wil ik nog vragen of je ook van plan bent om gewoon eens op opkomende releases te reageren en je mening er over te geven? Of houd je het gewoon bij dit topic? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe artiesten als jij over nieuwe tracks denken ;) .

In ieder geval top dat je je hebt aangemeld, ik hoop dat meer artiesten jouw voorbeeld volgen Willem! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 01:00 

Artiest

CaptainObvious69 schreef:
Eerst en vooral wil ik zeggen: respect dat je dit :thumbup:

Nu mijn vraag: Soms durf je al wel eens een volledige dubstep track te spelen tijdens een set. Is dit om meer fans aan te trekken of omdat je het zelf echt goed vindt?

Eigenlijk totaal niet om meer fans aan te trekken. Ik kreeg juist zelfs het idee dat ik de hardstyle mensen in nederland iets aan het opleggen was wat ze niet leuk vinden. Als ik het doe doe ik het puur voor mezelf. En als er op gereageerd wordt is dat leuk. Moet wel zeggen dat de reactie in het nederlandse publiek op dubstep beter en beter is geworden de laatste tijd.
Pas was mijn neefje mee naar een boeking en hij stond in de zaal terwijl ik een plaat van excision draaide die we allebei te gek vinden. Ik zag hem daar midden in de zaal los gaan en het merendeel van het publiek kon er helemaal niets mee. Maar toch was het wel een bijzonder momentje. Ik voelde me vrij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 01:00 

@ Willem

Naar aanleiding van dit topic -> algemeen/origineel-of-remix-builder-her-voice-t19608.html

Project 1 - Rate Reducer 37% 37% [ 26 stemmen ]
Project 1 - Rate Reducer (Headhunterz Remix) 63% 63% [ 45 stemmen ]

Welke vind jij uiteindelijk beter? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 01:02 

Hardtraxx Addict

Headhunterz schreef:
Ik zal in de toekomst ongetwijfeld nog meer wegen gaan bewandelen. Heel graag, ik vind het heel erg leuk om dingetjes te proberen.

top dat je dit al doet & keep up the good work :) . het belooft dus misschien nog wel aardig wat leuks in de toekomst :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 01:05 

Artiest

patrickjeb schreef:
Heel tof dat je dit doet! Blij dat je ook ons een keer 'persoonlijk' te woord wilt staan :)

Was vroeger ook echt een 'fan' van je, maar sinds het Studio Sessions album, ben ik het persoonlijk ook allemaal wat minder gaan vinden. Bij de From Within Edit (Die wat hardere kicks hadden. en een andere melo natuurlijk, dan het origineel) vind ik dat het weer met een lijn omhoog gaat. Doomed was al een stap in de goede richting en met Headshot heb je ook al een toppertje erbij. Het anthem van Hard Bass is ook zeker geen slechte track (Alleen de 1e keer dacht ik gelijk al dat ik hem ooit al is had gehoord), maar hij klinkt wel voor een deel naar doomed, gewoon jou stijl van dit moment. :)

M'n vraag voor je is eigenlijk zoals hij al (half) eerder is gevraagd, wat bedoel je precies met dit:

Citaat:
Headhunterz: Vooroordelen over hardstyle moeten uit de weg. 'hard', hoeft niet 'HARD' te zijn.
Dus de naam 'hardstyle' is niet goed?
Headhunterz: ,,Nee, eigenlijk niet.''

Denk ook niet dat je gelijk bedoeld dat de kick er maar uit moet en er geen 'hardheid' meer in hoeft te zitten :P

Dat is absoluut niet wat ik bedoel! Ik vind de kicks een van de lekkerste elementen uit hardstyle, laat die er alsjeblieft inblijven!
Ik bedoel meer het vooroordeel over hard. Het valt mij op dat als ik mensen meeneem naar mijn boekingen die nog nooit op een hardstyle feest zijn geweest en niet bekend zijn met de muziek allemaal zeggen dat ze dit niet hadden verwacht. De gemoedelijke sfeer, de mooie melodieen, de samenhorigheid, de energie in de muziek.
Het woord hard associeren veel mensen met agressief, duister etc. Prima maar dat is niet wat hardstyle over het algemeen uitdraagt. Natuurlijk zijn er tracks die dat wel hebben maar ik sta er in ieder geval zelf niet voor als headhunterz.
Hardstyle is een prachtige naam maar ik denk dat veel mensen door hun vooroordeel niet weten wat ze missen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 01:08 

Hardtraxxer

Headhunterz schreef:
Hardstyle is een prachtige naam maar ik denk dat veel mensen door hun vooroordeel niet weten wat ze missen!

Dit, PRECIES dit :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 01:10 

Hardtraxx Veteran

Headhunterz schreef:

Heb je ook niet meer dan gelijk in. Als je zegt van 'Ik luister Hardstyle', hebben sommige mensen gelijk al hun mening klaarliggen. Maar als je dan een wat meer euphorisch nummer laat horen, denken ze er gelijk al iets anders over.

Op Thrillogy heb je weer eens een live act gedaan, sinds een best lange tijd. Hoe was die ervaring om naar zo'n lange tijd weer een Live act te doen? Ben je ook van plan om het nog een aantal keer te doen?

En ook zou ik nog willen vragen of er ooit nog iets met de edit van 'Antifact - Path of Righteousness' gaat gebeuren of ander Unreleased materiaal (Zowel ouder als recent werk). Die edit is gedraaid door jou en Joram op je XQ en nog een keer door Wildstylez (Als ik het goed heb).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 01:15 

Artiest

roberttt schreef:
Tof dat je dit doet! Heb wel een paar vraagjes voor je:

1) Hoe belangrijk is de DJmag top 100 voor je ?

2) Hoe voelt het voor jou dat je populairste Hardstyle dj bent van dit moment?

3) Hoe zie jij Hardstyle over 5 jaar? Nog het zelfde, of zien we dan platen van jou in de Top 40 verschijnen ?

4) Wat is voor jou het belangrijkste wat je met jouw muziek wilt bereiken?

5) Ga je op Qlimax ook oudere platen draaien, of alleen nieuw werk ? Zou leuk zijn als de oude klassiekers weer voorbij komen (voor mij ) Hoop dat het weer zo vet wordt als 2009 waar jij toch nog het beste setje had neergezet, wat momenteel nog steeds in mijn top 5 staat van beste setjes ooit. Hoop dat het overtroffen wordt dit jaar!

6) Hoeveel krijg je voor een uurtje draaien :$ Hoef je niet te beantwoorden, maar ben wel beetje nieuwsgierig haha

Nou dit is het even wat me te binnen schiet op het moment!

Ieder geval heb ik respect voor je muziek en voor jou als persoon :worship:

1. Voor mij persoonlijk is het gewoon hartstikke vet dat ik daar sta tussen artiesten die ik zelf ook heel erg goed vind. Stukje erkenning, overwinning. Ja, ben er superblij mee!

2. Te gek! Ik geniet ervan. Moet toegeven dat ik af en toe wel wat druk op mijn schouders voel maar ik ben ontzettend dankbaar dat ik dit mag meemaken.

3. Ik zeg altijd: Als ik dat wist dan had ik nu een goudmijn. Ik heb geen flauw idee anders zou ik dat nu al aan het doen zijn. Ik vind het belangrijk om in mijn flow te zitten en dingen te laten gebeuren. Dat is ook hoe ik ben gekomen waar ik nu ben.

4. Voor mezelf is het een soort meditatie. Ik ben in ultieme concentratie als ik muziek zit te maken. Vrij van alle gedachten. De wereld wil ik graag inspireren. Niet door ze advies te geven maar door ze een stukje van mezelf te laten zien. En dat door muziek.

5. Ik ga wel even spitten in de oudere platen voor qlimax, heb je nog suggesties?

6. Sorry, die hou ik voor mezelf. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 01:18 

Bierkoning

Ik heb zelf besloten om Qlimax over te slaan dit jaar, maar als ik wel zou gaan zou ik helemaal stuk gaan als ik 'Fear Of Darkness' weer eens zou horen :D Halfway There zou ook geniaal zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 01:20 

Artiest

urbandesigner schreef:
Headhunterz, mooi dat je dit doet, heb er respect voor!

Q: Welk nummer van jezelf vind je het allerbeste? Je hebt natuurlijk veel parels van nummers gemaakt, dus dit lijkt me een lastige vraag :).

Q: Als je hier bepaalde kritiek ziet, gebruik je die dan ooit als feedback om die als verbeterpunten te gebruiken bij nieuwe producties?

-edit- Na je dal van vorig najaar, vind ik dat je weer helemaal terug bent, en zoek je zelfs speciaal op op feesten:P HWS is echt top, altijd zeer leuke tracklists en nummers! En Headshot, die wil ik nu :drool: !

A: Die vind ik echt heel erg lastig. Ik heb niet voor niet Sacrifice op mijn arm getattoeeerd, daar heb ik de beste herinneringen aan. Verder vind ik dat ik nog steeds groei. De techniek die ik in doomed toegepast heb had ik 6 jaar geleden nooit voor elkaar gekregen.

A: Ik probeer zo goed mogelijk met kritiek om te gaan. Sommige dingen neem ik zeker mee. Maar ik moet ook wel toegeven dat ik veel kritiek lees waar ik niks mee kan. Veel is gebaseerd op smaak en ja nogmaals, ik maak mijn muziek in de eerste plaats voor mezelf en ik kan niet iedereen tevreden houden.
Maar soms is kritiek ook terecht en als ik dat aan mezelf toe kan geven ben ik al een heel eind op weg.

Edit A: Super dankjewel. Leuk om te horen!

Citaat:
5. Ik ga wel even spitten in de oudere platen voor qlimax, heb je nog suggesties?

Rock civalization, scantraxx rootz, forever as one, power of the mind, high rollerz (opener), last of the Mohicanz

Q: Lees net dat Bobby een member was van het 'headhunterz team'.. Hij heeft studie afgemaakt en is op eigen houtje daarna verder gegaan.
Kijk je nog wel is terug naar die tijd met hem. En hoe kijk je tegen duo's aan (Showtek, dbstf, toneshifterz, A2).. vind je een duo beperkend mbt. produceren (2 mensen 2 smaken)

Artiest

Ricardo1991 schreef:
Zwaar respect dat je dit doet, je bent en blijft een held

Dankjewel man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 01:22 

Pommer schreef:
Halfway There zou ook geniaal zijn.

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 01:22 

Hardtraxx Veteran

Lijkt me wel toepasselijk om Power Of The Mind te draaien op Qlimax ^^