Dan doe ik maar een top 5 met beredenering:
1.
B-Front: Heeft zich sterk ontwikkeld, zo'n grote stap maken in 1 jaar is gewoon heel veel respect waardig! De tracks die mij het meeste doen wie dit jaar zijn uitgebracht, zijn Magic, Become The Sky, Scary Noises, Sleepwalker en mijn favoriet Neophobia
En dan moet Inner Creativity/Musical Analysis nog komen
2.
Ran-D: Een hele goede nummer 2, met de nu eindelijk uitgebrachte Feel my Fire en Crossroads. Beiden super! Struggle for Existence deed mij eerst niet heel veel, begon de track steeds meer te waarderen en na Qbase is het

Under Attack is godlike!
En dan ook nog In for the Kill, supersterke track. En het eerbetoon aan een bekende van hem klinkt ook erg mooi: Until we meet Again.
3.
Wildstylez: Altijd al verliefd geweest op zijn prachtige melodieuze platen, dit jaar brengt hij ook heel wat nieuws. Feedback kon me niet echt bekoren op het eerste gezicht, maar na een aantal keren luisteren wordt het toch erg goed! Huh? vond ik gelijk de 1e keer al een erg vette track.
Vetste tracks van hem dit jaar voor mij: DefQon anthem, Huh?, Back 2 Basics en 160 bpm

(Was echt heerlijk @ DefQon ondanks de set die bagger was!)
4.
Toneshifterz: In 2009 kende ik van hun alleen nog maar Sahara. 2010 is voor hun een topjaar, met voor mij als uitschieters Drop It, Elektro Shock, Origins Of Life, Jaydee en In Darkness. Minpuntje vind ik de collab met Bioweapon, die tracks zijn niet heel interessant.
Maar Dead of the Night is dan weer een megaknaller waar ik wel met smart op wacht!
5.
Zatox: Alles wat deze man uitbracht dit jaar was erg sterk! No one excluded was voor mij de minste van allemaal, maar ook deze track klinkt erg goed. Creation E.P. en Raw Style E.P. zitten beiden vol goeie tracks!
Toch zit er erg weinig variatie meer in zijn nummers, dit is waarom hij 'maar' plaats 5 bezet. Maar met Hard Bass anthem, Irreplaceable, Zatox & Ran-D- ID nog te gaan, zie ik weer een heel mooi jaar voor hem komen!
Eervolle vermelding:
Brennan Heart. Hij staat bekend om zijn synths die altijd hetzelfde klinken, en zijn tracks worden bijna bij voorbaat al uitgekotst door een paar mensen op dit forum.
Platen als Reputation Game, Till U believe it, Wake Up, Light the Fire en Bang the Bass zijn toch wel erg lekker