Nou, mijn uitgebreide mening dan maar 's

:
Vind dat Headhunterz het wel mooi verwoord, vind 't zelf lastig om allerlei producers termen er bij te gebruiken aangezien ik daar simpelweg weinig kennis van heb. Producers moeten dus tegenwoordig vaak van die hoge kicks gebruiken omdat ze anders hun ''briljante'' of ''vette'' melodie niet kunnen gebruiken. Tja, ik zeg dan toch dat de producer maar een andere melodie moet gaan maken. Pitch kicks kunnen namelijk erg vet zijn, maar tegenwoordig overdrijven producers zoooo erg. Vind vooral Frontliner & Audiofreq daar een goed voorbeeld van. Ik vergeleek hun ook met amateurs, want amateur producers die alleen maar mainstream luisteren die maken ook altijd een nummer waar die kicks belachelijk hoog gaan..
Ook een leuk voorbeeld, Prefix & Density - Breakout. Had d'r al een discussie over in de shout een keer en zelfs met Thera, ik vind die kick die de hoogte in gaat bij de 2e climax gewoon helemaal niet passen. De testversie had die pitch kick niet, en dat klonk zoveel vetter. Het moest blijkbaar ''producertechnisch'' kloppen. Nouja, prima hoor maar waarom moet het producertechnisch dan kloppen? De track zelf is er niet heel veel minder op geworden maar zeker niet beter (als het dan al wat moet toevoegen).
Noisecontrollers - So High is een goed voorbeeld van een nummer waar pitch kicks wel wat toevoegen, want kan me die melodie niet voorstellen zonder een kick die de hoogte in gaat :p . Vind deze track echt super vet, maar die kick had ook niet veel hoger gemoeten, want dan zat ik weer met de Frontliner/Audiofreq kwestie.
Kicks die naar beneden pitchen voegen trouwens veel meer toe (voor mij dan), waarom precies kan ik niet helemaal goed verwoorden :p . Denk dat het er mee te maken heeft dat m'n oren dat gestuit niet echt meer aankunnen.
Maarja nog iets, waarom altijd die melodie? Waarom moet er altijd een melodie in een nummer. Om effe een voorbeeld te nemen voor Headhunterz (nu die ook mee praat hier

), Doomed was 100 x vetter geweest met een anti of gewoon een niet-melodieuze climax. Die mid klapt er zo lekker energievol in, dat ik het persoonlijk jammer vind dat daar weer zo'n melodietje achter moet komen. Die climax heeft zoveel minder tempo & energie dan die mid, dusja..

. Vind de melodie niet slecht hoor overigens, maar denk dat ik m'n punt wel duidelijk heb gemaakt.
Pitch kicks kunnen dus prima, maar je moet zeker niet overdrijven. Als ik moest kiezen tussen wel of niet pitch kicks doe mij dan maar gewoon zonder

Kan me overigens ook wel vinden in de mening van Lyst