Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Pitch kicks?
Ja, het voegt wat toe. 15%  15%  [ 14 ]
Nee, heel irritant. 9%  9%  [ 9 ]
Ja, voor thuis wel/Op een feest niet. 2%  2%  [ 2 ]
Nee, Voor thuis niet/Op een feest wel. 0%  0%  [ 0 ]
Hangt er van af welk nummer. 18%  18%  [ 17 ]
Per artiest verschillend. 1%  1%  [ 1 ]
Het voegt soms wat toe, mits het goed gedaan wordt. 51%  51%  [ 48 ]
Hangt van de 'soort' hardstyle af. (happy, dark, emotioneel,) 4%  4%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 95
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 14:49 

Zou iemand mij eerst even goed en duidelijk kunnen uitleggen wat een 'pitchkick' precies inhoudt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 14:52 

Hardtraxxer

Ik heb eigenlijk geen problemen met pitchkicks zolang de kracht niet verloren gaat.
In veel tracks heb je dat maar een goed voorbeeld van een pitchkick die wel tof is de bitcrusher remix.
De 2de climax geeft die een pitchkick en de kracht gaat niet verloren.

Base moet je niet horen moet je voelen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 14:53 

Hardtraxxer

Dysphoria schreef:
Zou iemand mij eerst even goed en duidelijk kunnen uitleggen wat een 'pitchkick' precies inhoudt?

De kick gaat dan zeg maar hoger in geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 14:53 

Hardtraxx Veteran

Dysphoria schreef:

Een kick die van toonhoogte veranderd. Meestal is dat eerst een 'lage' kick, en dan een hogere kick.
Voorbeeld:

@ 2:48 komt de pitchkick er in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 15:24 

Hardtraxx Addict

Nuracore schreef:
Ben ik de enige die totaal geen problemen heeft met pitch kicks?

Nop, hier nog een :D

@Daveytl
geef dan ook een fatsoenlijke pitchkick als voorbeeld :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 15:26 

Hardtraxx Veteran

Pitchkicks zijn soms vet en soms niet. Soms voegen ze wat toe en soms niet.

/End
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 15:31 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:

/End

Olijfboompje lost het op. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 15:32 

Donateur

Olijfboompje schreef:

/End

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 15:39 

Hardtraxx Veteran

CosmicDestination schreef:
Nuracore schreef:

Nop, hier nog een :D

@Daveytl
geef dan ook een fatsoenlijke pitchkick als voorbeeld :P

Dit is toch een duidelijk voorbeeld? Zo weet hij waarschijnlijk tenminste wat ik bedoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 15:46 

Artiest

Daveytl schreef:
Dysphoria schreef:

Een kick die van toonhoogte veranderd. Meestal is dat eerst een 'lage' kick, en dan een hogere kick.
Voorbeeld:

Beetje onzin eigenlijk, het aan te geven en nog verkeerde tijd ook, de kick pitcht daarvoor ook al. Plus dat een 'pitchkick' niet anders is dan 'de kick' hoe jij het formuleert doe je alsof het een aparte verschijning is.
Het grappige is dat mensen hier vaak wel geilen op kicks die omlaag pitchen, dus het is bij de meeste puur een bass probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:02 

Artiest

Lyst schreef:
Dus vrijwel alle melodieën in de hardtrance klinken wrang volgens jou? Volgens mij als je de kicks kort houd is er vrij weinig aan de hand. En dat producers kicks koste wat het kost aan willen passen aan de melodie, ookal klinkt het niet, geeft wel duidelijk aan hoe belangrijk melodietjes tegenwoordig gevonden worden en hoe weinig men zich druk maakt over de kicks. En het gekke is dat hoge pitchkicks de aandacht juist afleiden van de melodie, omdat ze teveel naar de voorgrond springen. Het maakt het geheel over de top, maar goed, wat dat betreft past het wel bij redelijk wat melodieën in de hardstyle.

Ik ben niet zo bekend met de hedendaagse hardtrance dus sorry, daar kan ik geen antwoord op geven.

Je hebt inderdaad gelijk dat het probleem met een korte kick is verholpen, maar wat dan? Dan heb je in de meeste gevallen een bassline nodig en als je dan een harmonisch geheel wilt in je track moet die bassline vervolgens mee.
Mijn conclusie is dat de kick in de hardstyle fungeerst als de kick én de bass. Het is een inventieve manier die we hebben uitgevonden om de drive en impact van de muziek op de tel te houden, want dat is ook onder andere wat hardstyle kenmerkt (bijna nooit een clap/snare op de 2 die de nadrukt legt), en toch een tonale ondersteuning én laag te hebben tussen 2 tellen in.

Verder is wat je zegt, dat de kicks je afleiden, iets wat voor jou geldt en misschien niet voor anderen, want voor mij persoonlijk leidt het juist af als de bass niet meegaat op het akkoordenschema.

Het is gebleken dat het een formule is die goed werkt voor veel mensen. Veel producers vinden het vet en veel luisteraars ook anders zou het al lang vervlogen zijn.
Verder is het aan iedereen persoonlijk om te bepalen wat die leuk vindt en het is prima om dat te vertellen, maar ik denk dat het vrij weinig zin heeft om mensen je eigen mening op proberen te leggen, ik snap ook niet helemaal waarom iemand daar de drang toe voelt.

No offence overigens, ik respecteer je mening en ik ken je verder niet maar als je er zo uitgesproken over bent omdat je graag zou zien dat er meer platen naar jouw smaak zouden uitkomen dan snap ik dat ook. Wie weet inspireer je een creatieve lezer/producer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:07 

Hardtraxx Elite

katamaran schreef:
Sainen schreef:
Weer zo'n nutteloze poll :yawn: .

Blijkbaar niet... er ontstaat een discussie en zelfs een artiest mengt zich daar in. En tja, een forum is nou eenmaal discussiëren. Er hoeft echt niet standaard bij elke poll geroepen te worden dat het zinloze poll is. Al lonkt dat voor een aantal hier behoorlijk. Soms iets te vaak. Ook al is het soms wel terecht. Wat wil je dan? Met welke poll denk je wel een bepaald doel te bereiken?

Discussie is al zo vaak gevoerd, dit topic heeft in mijn ogen daarom geen toevoeging. Pietje vindt A, Jaapie vindt B, en Headhunterz vindt C. Nou en. Het is allemaal een kwestie van smaak, iets waar je moeilijk een discussie over kan voeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:19 

Hardtraxx Veteran

Sainen schreef:
Discussie is al zo vaak gevoerd, dit topic heeft in mijn ogen daarom geen toevoeging. Pietje vindt A, Jaapie vindt B, en Headhunterz vindt C. Nou en. Het is allemaal een kwestie van smaak, iets waar je moeilijk een discussie over kan voeren.

Als iedereen dezelfde smaak heeft is er geen reden tot discussie? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:28 

Hardtraxxer

Sainen schreef:
katamaran schreef:
Sainen schreef:
Weer zo'n nutteloze poll :yawn: .

Blijkbaar niet... er ontstaat een discussie en zelfs een artiest mengt zich daar in. En tja, een forum is nou eenmaal discussiëren. Er hoeft echt niet standaard bij elke poll geroepen te worden dat het zinloze poll is. Al lonkt dat voor een aantal hier behoorlijk. Soms iets te vaak. Ook al is het soms wel terecht. Wat wil je dan? Met welke poll denk je wel een bepaald doel te bereiken?

een forum is er om te discussieren, ik vind het een interessant onderwerp. En er komen interessante meningen naar voren. je hoeft hiet niet te kijken :P

Heb trouwens wat opties toegevoegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:45 

Hardtraxx Veteran

TheArthadox schreef:

Mis nog net degene waar ik, en ik denk ook andere, voor zou gaan. Persoonlijk vind ik een klein beetje pitchen niet erg, maar hoe erger het pitched, hoe meer ik me er aan stoor. Je zou kunnen zeggen dat het dus aan het nummer ligt, maar dat vind ik persoonlijk iets te makkelijk gezegd. :P

Ben nu gegaan voor 'Het voegt soms wat toe, mits het goed gedaan wordt.', want soms is het nog niet zo erg, als het goed gedaan word :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:49 

Hardtraxx Addict

Ík vind het een hoop aanstellerij, over pitchkicks. Zonder pitchkicks klinkt een track voor mij in de meeste gevallen leeg. (uitzonderingen zijn er natuurlijk, zoals Unborn :) ). Voor mij zijn het perfecte pitchkicks als ze niet teveel kracht verliezen. Een goed voorbeeld daarvan vind ik Scrap Attack.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:50 

Artiest

Ok mensen even dit:

'Stel je voor een epische melodie, met een hoge bassline, waarbij de eerste noten v.d. bassline dus al hoog zitten. ' Stoort een kick je erg als die op diezelfde noot blijft, maar toch hoog is? Heb zo geen voorbeeld, maar ik denk dat het wel duidelijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:51 

Hardtraxx Veteran

Dark Pact schreef:
Ok mensen even dit:

'Stel je voor een epische melodie, met een hoge bassline, waarbij de eerste noten v.d. bassline dus al hoog zitten. ' Stoort een kick je erg als die op diezelfde noot blijft, maar toch hoog is? Heb zo geen voorbeeld, maar ik denk dat het wel duidelijk is.

Jij hebt niks te denken, jongeman.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:53 

Hardtraxx Elite

TheArthadox schreef:

een forum is er om te discussieren, ik vind het een interessant onderwerp. En er komen interessante meningen naar voren. je hoeft hiet niet te kijken :P

Ik hoef ook inderdaad niet te kijken, dat neemt niet weg dat ik mijn mening over dit/deze topic/poll niet mag geven. En als jij het niet wil lezen wat ik post, negeer je het toch gewoon (zoals je al eeder zei).
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:53 

Hardtraxx Veteran

Dark Pact schreef:
Daveytl schreef:
Dysphoria schreef:

Voorbeeld:

Beetje onzin eigenlijk, het aan te geven en nog verkeerde tijd ook, de kick pitcht daarvoor ook al. Plus dat een 'pitchkick' niet anders is dan 'de kick' hoe jij het formuleert doe je alsof het een aparte verschijning is.
Het grappige is dat mensen hier vaak wel geilen op kicks die omlaag pitchen, dus het is bij de meeste puur een bass probleem.

Ik wijs wel een juiste plaats aan hoor. Dat die eerder ook al kwam, BOEIEND! Hier pitcht die toch ook? Is denk ik het meest duidelijke voorbeeld. Ik doe ook helemaal niet alsof het een aparte verschijning is, maar ik geef het gewoon aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:54 

Artiest

Olijfboompje schreef:
Dark Pact schreef:
Ok mensen even dit:

Jij hebt niks te denken, jongeman.

Zonde... ben er juist zo goed in :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 16:59 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Nee :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 17:32 

Hardtraxx Veteran

Nou, mijn uitgebreide mening dan maar 's :P :

Vind dat Headhunterz het wel mooi verwoord, vind 't zelf lastig om allerlei producers termen er bij te gebruiken aangezien ik daar simpelweg weinig kennis van heb. Producers moeten dus tegenwoordig vaak van die hoge kicks gebruiken omdat ze anders hun ''briljante'' of ''vette'' melodie niet kunnen gebruiken. Tja, ik zeg dan toch dat de producer maar een andere melodie moet gaan maken. Pitch kicks kunnen namelijk erg vet zijn, maar tegenwoordig overdrijven producers zoooo erg. Vind vooral Frontliner & Audiofreq daar een goed voorbeeld van. Ik vergeleek hun ook met amateurs, want amateur producers die alleen maar mainstream luisteren die maken ook altijd een nummer waar die kicks belachelijk hoog gaan..

Ook een leuk voorbeeld, Prefix & Density - Breakout. Had d'r al een discussie over in de shout een keer en zelfs met Thera, ik vind die kick die de hoogte in gaat bij de 2e climax gewoon helemaal niet passen. De testversie had die pitch kick niet, en dat klonk zoveel vetter. Het moest blijkbaar ''producertechnisch'' kloppen. Nouja, prima hoor maar waarom moet het producertechnisch dan kloppen? De track zelf is er niet heel veel minder op geworden maar zeker niet beter (als het dan al wat moet toevoegen).

Noisecontrollers - So High is een goed voorbeeld van een nummer waar pitch kicks wel wat toevoegen, want kan me die melodie niet voorstellen zonder een kick die de hoogte in gaat :p . Vind deze track echt super vet, maar die kick had ook niet veel hoger gemoeten, want dan zat ik weer met de Frontliner/Audiofreq kwestie.

Kicks die naar beneden pitchen voegen trouwens veel meer toe (voor mij dan), waarom precies kan ik niet helemaal goed verwoorden :p . Denk dat het er mee te maken heeft dat m'n oren dat gestuit niet echt meer aankunnen.

Maarja nog iets, waarom altijd die melodie? Waarom moet er altijd een melodie in een nummer. Om effe een voorbeeld te nemen voor Headhunterz (nu die ook mee praat hier :P ), Doomed was 100 x vetter geweest met een anti of gewoon een niet-melodieuze climax. Die mid klapt er zo lekker energievol in, dat ik het persoonlijk jammer vind dat daar weer zo'n melodietje achter moet komen. Die climax heeft zoveel minder tempo & energie dan die mid, dusja.. :P . Vind de melodie niet slecht hoor overigens, maar denk dat ik m'n punt wel duidelijk heb gemaakt.

Pitch kicks kunnen dus prima, maar je moet zeker niet overdrijven. Als ik moest kiezen tussen wel of niet pitch kicks doe mij dan maar gewoon zonder :) Kan me overigens ook wel vinden in de mening van Lyst :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 17:54 

Hardtraxx Veteran

Ga niet uitgebreid hier bezig.

Beste voorbeeld van hoe het wel moet (@ 3:00):

Hoe het ook kan (@ 4:00):

Hoe het niet moet: Audiofreq in de OP. Ook wat (vooral Duitse) HC meuk wat ik nu ff niet kan vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 17:55 

Bierkoning

Het voegt soms wat toe, mits het goed gedaan wordt.

We kunnen allemaal talloze voorbeelden verzinnen waarin de pitchkicks een heel nummer kunnen verpesten. Expressionz is er daar inderdaad één van, ik kan er gewoon niet naar luisteren, terwijl de melodie in de climax niet eens zo slecht is ofzo.
Zoals G1LL al zegt, So High is één van de voorbeelden waaruit blijkt dat een pitchkick wel vet kan zijn, en soms zelfs noodzakelijk om de energie in de climax te houden.

Een mooi voorbeeld daarvan staat in het It Must Be topic, daar had iemand een edit gemaakt waarin de pitchkicks in de climax waren vervangen door kicks die niet pitchden. Hierdoor verdween alle energie en klonk het imo zelfs nog minder goed dan die belachelijk hoge kicks van het origineel. Het probleem is dus dat ze niet zó hoog hoeven te gaan, het had waarschijnlijk veel beter geklonken als ze een beetje gepitched hadden om de energie erin te houden, maar niet zo hoog dat het gewoon pijn doet aan je oren als je op een feest staat.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen