Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Pitch kicks?
Ja, het voegt wat toe. 15%  15%  [ 14 ]
Nee, heel irritant. 9%  9%  [ 9 ]
Ja, voor thuis wel/Op een feest niet. 2%  2%  [ 2 ]
Nee, Voor thuis niet/Op een feest wel. 0%  0%  [ 0 ]
Hangt er van af welk nummer. 18%  18%  [ 17 ]
Per artiest verschillend. 1%  1%  [ 1 ]
Het voegt soms wat toe, mits het goed gedaan wordt. 51%  51%  [ 48 ]
Hangt van de 'soort' hardstyle af. (happy, dark, emotioneel,) 4%  4%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 95
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:03 

Hardtraxxer

Ik ben persoonlijk wel benieuwd wat gaat winnen.

Ik ben persoonlijk voor de pitchkicks al is er een grens. de tracks van tegenwoordig hebben zown beetje allemaal pitch kicks en ik vind de meeste ook echt wat toevoegen.

Audiofreq is een koning in te hoge pitchkicks imo.. en de track

is er een goed voorbeeld van.

Frontliner met Creative community heeft daarintegen pitch kicks die wel positief iets toevoegen.

Maar het gaat uiteindelijk om de poll.. Like it? or not..
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst :)

Jullie mening?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:06 

Hardtraxx Veteran

Deze poll is nutteloos, bij elke nummer worden ze anders gepitcht. En bij de ene track zijn ze wel mooi en passen ze erbij, en bij de andere passen ze niet of gaan ze veel te hoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:07 

Hardtraxx Veteran

Idd, ook beetje nutteloos om EN een topic te maken over Pitchkicks EN vervolgens nog 1 met een poll..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:08 

Hardtraxxer

Jurheinen schreef:
Deze poll is nutteloos, bij elke nummer worden ze anders gepitcht. En bij de ene track zijn ze wel mooi en passen ze erbij, en bij de andere passen ze niet of gaan ze veel te hoog.

dat is jouw mening, ik ben gewoon benieuwd. niet echt nutteloos lijkt mij :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:09 

Hardtraxxer

patrickjeb schreef:
Idd, ook beetje nutteloos om EN een topic te maken over Pitchkicks EN vervolgens nog 1 met een poll..

wederom.. jouw mening :) ik ben benieuwd naar de uitkomst. vind je het nutteloos... kijk je toch niet? verplicht je niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:11 

Hardtraxx Addict

Ik vind het in de meeste gevallen zeker iets toevoegen, namelijk emotie en energie. :)
Vind het bij GHYL ook zeker iets toevoegen, ook al gaat het wel erg hoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:12 

Hardtraxx Veteran

Eens met de topicstarter overigens de eerste vind ik ze niet mooi, bij de tweede echer heel erg wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:15 

Hardtraxxer

CosmicDestination schreef:
Ik vind het in de meeste gevallen zeker iets toevoegen, namelijk emotie en energie. :)
Vind het bij GHYL ook zeker iets toevoegen, ook al gaat het wel erg hoog.

daar doel ik ook op.. pitch kicks kunnen mooi zijn en voegen wat toe alleen zoals in GHYL stuiteren ze wel heel erg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:16 

Hardtraxx Addict

&

Hier worden pitchkicks goed gebruikt naar mijn mening (2de climax van allebei de tracks). Voor de rest heb ik er niet zoveel mee. Ze gaan veels te hoog en krijgen daardoor echt die poing sound en missen kracht. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:18 

Hardtraxxer

Persoonlijk vind ik pitchkicks toevoegen aan de sfeer van een track. Het is gewoon supervet als de melodie energiek is en (bijvoorbeeld) omhoog gaat en de kicks daarin mee gaan (zonder kracht te verliezen).

Het probleem zit 'm vooral in dat de 'structuur' die een kick heeft, verloren gaat als je ver omhoog pitcht.
Als je die Audiofreq track luistert en 'm analyseert dan slaan die kicks helemaal nergens op, vliegen overal in het rond.

Maar goed, als je de track niet analyseert en luistert met je gevoel dan klinkt het toch weer heel vet.
Het voegt op een rare manier snelheid toe aan een track, zonder dat het bpm hoger is. Voor mij betekent dat dat er heel veel energie in deze track zit, daarom stoor ik me er ook niet aan.
De focus van deze track ligt niet op de kicks, maar op de energie en de sfeer.

In een track als Alphaverb & Intractable One - Destination Nowhere draait het vooral om de kick (voor mij dan). En dat merk je ook, de structuur van de kick veranderd vrijwel niet.

Ik denk dat het niet zozeer ligt aan de hoogte van de pitchkicks, maar waar een track de nadruk op legt; sfeer, energie of kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:21 

Hardtraxxer

@MRN

daar heb je wel een punt. zo had ik het nog niet echt bekeken:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:22 

Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Voeg 2 optie's toe aan de poll:

Ja, voor thuis wel.
Nee, voor op een feest niet.

added.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:29 

Hardtraxx Crew

Pitchkicks kunnen heel gaaf klinken, in de meeste gevallen als ze omlaag gaan. Dan krijg je een vollere, donkere kick. Als ze omhoog gaan verdwijnt er een hoop bass en klinken ze zo leeg en schel dat het gewoon niet meer aan te horen is. Je hebt een hoop tracks waar het subtiel gebeurt en het nog wel gaaf kan klinken, maar er zijn producers (Audiofreq, The Prophet, Waverider, etc) bezig om ze zo hoog mogelijk te laten pitchen. Dan kan de rest nog zo gaaf klinken, ik kan er niet naar luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:35 

Hardtraxxer

Mooi pitchen is niet lelijk. Dat werd in de echt goeie tracks vroeger ook gedaan. Maar tegenwoordig gaat het bij de meeste nummers nergens meer over en zoals in de begin post al gezegd, audiofreq is vaak een voorbeeld van hoe het niet moet. Ik vind het persoonlijk heel erg lelijk zoals hij het doet. Net zoals bij de meeste producers tegenwoordig. Maar ik ben toch meer geneigd naar heel irritant dan dat het iets toevoegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:40 

Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
wootum schreef:
Pitchkicks kunnen heel gaaf klinken, in de meeste gevallen als ze omlaag gaan. Dan krijg je een vollere, donkere kick. Als ze omhoog gaan verdwijnt er een hoop bass en klinken ze zo leeg en schel dat het gewoon niet meer aan te horen is. Je hebt een hoop tracks waar het subtiel gebeurt en het nog wel gaaf kan klinken, maar er zijn producers (Audiofreq, The Prophet, Waverider, etc) bezig om ze zo hoog mogelijk te laten pitchen. Dan kan de rest nog zo gaaf klinken, ik kan er niet naar luisteren.

Vaak verliezen ze juist bass als ze omlaag gaan, en omhoog meer?

HAhaha troll? xd

Edit: leeftijd: 14, geen trollopmerking dus. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 23:58 

Hardtraxx Addict

WZY schreef:
Cruelty schreef:
wootum schreef:

Vaak verliezen ze juist bass als ze omlaag gaan, en omhoog meer?

HAhaha troll? xd

Edit: leeftijd: 14, geen trollopmerking dus. :P

Hij heeft dus wel gelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 00:03 

Hardtraxx Veteran

Ik vind in de meeste gevallen pitchkicks mooi. Maar vind het lastig om daar in deze poll antwoord op te geven, want ik vind het niet in elk geval mooi. Dat verschilt toch per nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 00:10 

Hardtraxx Addict

zoveel zou je live nog niet hebben meegemaakt (denk ik). Maar als je denkt dat een hoge kick harder gaat dan een lage, en je hobby is producen. Vraag ik me af of je dit wel als hobby moet hebben. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 00:16 

Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
WZY schreef:
zoveel zou je live nog niet hebben meegemaakt (denk ik). Maar als je denkt dat een hoge kick harder gaat dan een lage, en je hobby is producen. Vraag ik me af of je dit wel als hobby moet hebben. :P

Nu verdraai je het, ik zei niet dat een hoge kick Harder gaat, maar meer bass heeft.

ok sorry, verkeerd gelezen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 00:16 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het pitchen van kicks soms vet en soms niet. Wat moet ik nou kiezen in de poll? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 00:18 

Hardtraxx Veteran

neee het liefst niet.. voegt imo niet veel toe aan de track behalve dat de pitch het alleen maar lelijker maakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 00:33 

Hardtraxxer

Waar is de optie; bij sommigen nummers zijn ze positief en bij andere nummers negatief?

Vind Frontliner vaak wel goed omspringen met pitchkicks, waar Audiofreq en Zatox bij bijvoorbeeld het nummer Atmosphere de pitchkicks weer het nummer in lekentaal verkrachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 01:15 

Vroegah waren er ook pitchkicks, alleen gingen ze niet zo achterlijk hoog dat de bass gewoon wegviel. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 03:57 

Hardtraxxer

Basscow schreef:
Waar is de optie; bij sommigen nummers zijn ze positief en bij andere nummers negatief?

Vind Frontliner vaak wel goed omspringen met pitchkicks, waar Audiofreq en Zatox bij bijvoorbeeld het nummer Atmosphere de pitchkicks weer het nummer in lekentaal verkrachten.

Idd, dit!

Ik heb er in principe niets op tegen, maar sommige nummers worden er helemaal door verpest mijn inziens. In andere nummers past het juist weer goed. Dus ik kan niet goed stemmen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 09:22 

Hardtraxx Elite

Weer zo'n nutteloze poll :yawn: .
1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen