Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Pitch kicks?
Ja, het voegt wat toe. 15%  15%  [ 14 ]
Nee, heel irritant. 9%  9%  [ 9 ]
Ja, voor thuis wel/Op een feest niet. 2%  2%  [ 2 ]
Nee, Voor thuis niet/Op een feest wel. 0%  0%  [ 0 ]
Hangt er van af welk nummer. 18%  18%  [ 17 ]
Per artiest verschillend. 1%  1%  [ 1 ]
Het voegt soms wat toe, mits het goed gedaan wordt. 51%  51%  [ 48 ]
Hangt van de 'soort' hardstyle af. (happy, dark, emotioneel,) 4%  4%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 95
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 09:31 

Hardtraxx Veteran

Ik mis de optie: Het voegt soms wat toe, mits het goed gedaan wordt, maar lang niet altijd.

Meestal wordt het totaal verkeerd toegepast met van die achterlijk hoge uitschieters, waardoor 't spuuglelijk wordt.

B-front pitched z'n kicks ook, dat klinkt altijd prima, voegt vaak ook wat toe. Zany kan 't ook wel.

Maar zoals Frontliner 't soms doet, of Audiofreq (Zatox kan dr ook wat van)... Niet om aan te horen. :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 09:36 

Hardtraxx Veteran

Bioweapon - eternal vision :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 09:45 

Hardtraxx Veteran

Hoofdcoach schreef:
Bioweapon - eternal vision :lol:

Idd :P

Met normale kicks was 't een heerlijke track geweest, nu is 't niet om aan te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 10:41 

Hardtraxx Addict

Ik vind de keuze mogelijkheden voor deze poll nogal kort door de bocht. Bij sommige tracks voegt het echt wat toe aan de sfeer/energie die de plaat brengt (beste voorbeeld op dit moment B-Front & Harddriver - State Of Perfection, de sfeer die ontstaat door te pitchen is gewoon belachelijk vet)

Soms is het gewoon puur verkrachting van de track omdat ze veel te hoog en/of te vaak pitchen (beste voorbeeld Audiofreq - GHYL die melodie van die plaat is gewoon baas maar de vele en hoge pitchkicks verpesten het geheel / Frontliner - .... vul zelf maar in, zijn er namelijk wel een paar)

De optie thuis wel/feest niet en v.v. vind ik al helemaal dom gekozen, het ligt gewoon aan het geluidssysteem wat je hebt, op een laptop bijv. klinkt het bijna altijd belabberd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 10:44 

Artiest

Ik vind t voor thuis net wat te heftig, meer iets voor op vakantie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 10:51 

Headhunterz schreef:

Ik ben benieuwd wat jij van deze kwestie vind, eigenlijk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 11:00 

Hardtraxx Veteran

Veel te weinig keuze's (In de poll) imo..
Van een klein beetje pitchen heb ik geen last, maar het moet niet te overdreven worden (Ook al ga ik er onbewust steeds meer op letten en aan irriteren)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 11:03 

Aan het typen...

Pitchkicks zijn verschrikkelijk, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al. En met pitchkicks bedoel ik eigenlijk de kicks in plaats van een "o klank", een "a klank" hebben. Voor mij is dat geluid echt vergelijkbaar met krassen op een schoolbord of wrijven over een ballon. Tevens zijn pitchkicks een gevolg van een paar andere negatieve ontwikkelingen (al jaren), zoals de tails die een stuk langer zijn geworden, de reverse die verdwenen is en het gebrek aan percussie (in mindere mate). Het is dus naast het irritante geluid ook nog een optelsom van tegenovergestelden van de dingen die ik zoek in een bassline en daarmee samen met de cheesy melodieën, symbool voor het kapot gaan (voor mij) van de hardstyle. Gelukkig snappen ze in de hardtrance nog wel wat sterke niet-cheesy melodieën en harde kicks zijn.

MRN schreef:
Maar goed, als je de track niet analyseert en luistert met je gevoel dan klinkt het toch weer heel vet.
Het voegt op een rare manier snelheid toe aan een track, zonder dat het bpm hoger is. Voor mij betekent dat dat er heel veel energie in deze track zit, daarom stoor ik me er ook niet aan.
De focus van deze track ligt niet op de kicks, maar op de energie en de sfeer.

De BPM ligt op 155-156 in deze track, waarschijnlijk omdat het uit een liveset geript is, dus is het niet zo heel gek dat het sneller klinkt vergeleken met 95% van de hedendaagse releases die gewoon op 150 bpm gereleased worden, wat bij deze ook wel zal gebeuren, aan de kwaliteit te horen. Luister eens naar een Trance Generators track op 156 bpm en vergelijk dat met elkaar.

Cruelty schreef:
wootum schreef:
Pitchkicks kunnen heel gaaf klinken, in de meeste gevallen als ze omlaag gaan. Dan krijg je een vollere, donkere kick. Als ze omhoog gaan verdwijnt er een hoop bass en klinken ze zo leeg en schel dat het gewoon niet meer aan te horen is. Je hebt een hoop tracks waar het subtiel gebeurt en het nog wel gaaf kan klinken, maar er zijn producers (Audiofreq, The Prophet, Waverider, etc) bezig om ze zo hoog mogelijk te laten pitchen. Dan kan de rest nog zo gaaf klinken, ik kan er niet naar luisteren.

Vaak verliezen ze juist bass als ze omlaag gaan, en omhoog meer?

Wat een onzin, je kunt bass toch niet uitdrukken in de mate van resonantie. Ieder object heeft een eigen frequentie, is de toon (in dit geval bass) op dezelfde frequentie dan gaat het meetrillen. Hetzelfde principe als je glas wil doen laten knappen door een lange hoge toon. Het glas resoneert dan ontzettend, dus zit er veel bass in die hoge toon? xd Zo voel je hoge pitchkicks vaak rond je nek/hals en hele lage kicks voel je juist buiten je lichaam om. Bovendien scheelt het ook nog wel een slok op een borrel, wat voor subwoofer je hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 11:04 

Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
Pitchkicks kunnen heel gaaf klinken, in de meeste gevallen als ze omlaag gaan. Dan krijg je een vollere, donkere kick. Als ze omhoog gaan verdwijnt er een hoop bass en klinken ze zo leeg en schel dat het gewoon niet meer aan te horen is. Je hebt een hoop tracks waar het subtiel gebeurt en het nog wel gaaf kan klinken, maar er zijn producers (Audiofreq, The Prophet, Waverider, etc) bezig om ze zo hoog mogelijk te laten pitchen. Dan kan de rest nog zo gaaf klinken, ik kan er niet naar luisteren.

Dit dus :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 11:18 

Hardtraxx Veteran

liever niet want imo haalt dat de kracht uit de kicks en climax, pitchkick zijn alleen goed als ze ook echt goed verwerkt zijn en nie dat ze alle kansten op schieten maar op een harmonieuze manier met de climax zijn en dat is 90% van de gevallen imo niet zo..tenzij de kicks omlaag gaan want dan krijg je het tegengestelde effect van als ze omhoog gaan, kicks worden steviger en voller waardoor ze weer beter uitkomen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 11:21 

Artiest

Almighty schreef:
Headhunterz schreef:

Het is één van de signatures van de Hardstyle van vandaag. Ik had waarschijnlijk nooit hardstyle gemaakt als die niet uitgevonden was omdat het een manier voor mij was/is om m'n muzikaliteit erin kwijt te kunnen.
Een akkoordenprogressie met een bassline eronder die niet meegaat op de grondtoon klinkt niet (wrang) dus ben je zonder die kicks beperkt in melodieën.
Ik weet niet of het op zichzelf iets moois is of meer een noodzakelijk kwaad, maar het is uniek en in het geheel en door de mogelijkheden die het geeft vind ik het te gek, mits mooi uitgewerkt. Maar dat geldt voor alles.

De reden dat het in sommige platen als een skippybal klinkt is omdat de producer voor zijn gevoel een te gekke melodie heeft gemaakt maar niet of moeilijk uitkomt met z'n kicks en dan de concessie moet doen om of voor de melodie te kiezen met een kick die eigenlijk te hoog/laag gaat, of de melodie moet weggooien.

Zelfs de allerbeste kicks worden lelijk als je ze te hoog pitched. Voor mij is in principe de limiet waarbinnen ik wil houden een lage F tot ongeveer een hoge D. Ik zie hier platen voorbij komen die een hoge F pakken, dan blijft er gewoon niks van de kick over, ik snap het ook niet helemaal want een F kun je net zo goed laag pakken die is vaak zelfs heel mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 11:22 

Hardtraxx Addict

wootum schreef:

Ben het hier 100% mee eens, het kan zo lekker klinken en echt wat toevoegen. Maar vind wel dat het in steeds meer tracks te overdreven gebruikt wordt. Dan kan de melodie nog zo lekker zijn, maar wordt de track wel verpest door de kicks imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 11:27 

Aan het typen...

Headhunterz schreef:
Almighty schreef:
Headhunterz schreef:

Het is één van de signatures van de Hardstyle van vandaag. Ik had waarschijnlijk nooit hardstyle gemaakt als die niet uitgevonden was omdat het een manier voor mij was/is om m'n muzikaliteit erin kwijt te kunnen.
Een akkoordenprogressie met een bassline eronder die niet meegaat op de grondtoon klinkt niet (wrang) dus ben je zonder die kicks beperkt in melodieën.
Ik weet niet of het op zichzelf iets moois is of meer een noodzakelijk kwaad, maar het is uniek en in het geheel en door de mogelijkheden die het geeft vind ik het te gek, mits mooi uitgewerkt. Maar dat geldt voor alles.

Dus vrijwel alle melodieën in de hardtrance klinken wrang volgens jou? Volgens mij als je de kicks kort houd is er vrij weinig aan de hand. En dat producers kicks koste wat het kost aan willen passen aan de melodie, ookal klinkt het niet, geeft wel duidelijk aan hoe belangrijk melodietjes tegenwoordig gevonden worden en hoe weinig men zich druk maakt over de kicks. En het gekke is dat hoge pitchkicks de aandacht juist afleiden van de melodie, omdat ze teveel naar de voorgrond springen. Het maakt het geheel over de top, maar goed, wat dat betreft past het wel bij redelijk wat melodieën in de hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 11:33 

Hardtraxx Veteran

Headhunterz schreef:
Zelfs de allerbeste kicks worden lelijk als je ze te hoog pitched. Voor mij is in principe de limiet waarbinnen ik wil houden een lage F tot ongeveer een hoge D. Ik zie hier platen voorbij komen die een hoge F pakken, dan blijft er gewoon niks van de kick over, ik snap het ook niet helemaal want een F kun je net zo goed laag pakken die is vaak zelfs heel mooi.

"Ik heb een lage F maar ook een hoge D, maar ook een hoge D, maar ook een hoge D! Ik heb een lage F maar ook een hoge D, en mocht je het niet geloven, iedereen doet met me mee!" :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 11:46 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Headhunterz schreef:

"Ik heb een lage F maar ook een hoge D, maar ook een hoge D, maar ook een hoge D! Ik heb een lage F maar ook een hoge D, en mocht je het niet geloven, iedereen doet met me mee!" :P

:yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 11:48 

Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:
Parvuz schreef:
Headhunterz schreef:

:yawn:

Haha, soms slaat de verveling even toe. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 12:57 

Hardtraxx Veteran

Ik kan inderdaad begrijpen dat wanneer je een melodie in je hoofd hebt zitten om daar concessies op te moeten doen als de rest van de track daarin geforceerd mee moet gaan omdat de akkoorden te hoog zitten. Maar blijft wel mijn vraag: tegen welke prijs wil je dat doen? Niet dat ik de grootste tegenstander van dit fenomeen ben, in tegendeel, maar hier en daar kom je wel tracks tegen waarbij het hun doel een beetje voorbij schiet, terwijl bijvoorbeeld een Phrantic - Drift Away ook laat zien dat je een grondtoon aan kunt houden met een best wel gave melodie. Misschien valt die dan wel in het "beperkte melodie"-bereik, daar heb ik nog niet kritisch naar geluisterd.

Dit type kick kan een track overigens wel enorm goed doen, zo was een edit bij It Must Be wel een goed voorbeeld. De energie in de track was meteen een stuk minder bij het weghalen van die hoge kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 13:03 

Hardtraxx Veteran

Sainen schreef:
Weer zo'n nutteloze poll :yawn: .

Blijkbaar niet... er ontstaat een discussie en zelfs een artiest mengt zich daar in. En tja, een forum is nou eenmaal discussiëren. Er hoeft echt niet standaard bij elke poll geroepen te worden dat het zinloze poll is. Al lonkt dat voor een aantal hier behoorlijk. Soms iets te vaak. Ook al is het soms wel terecht. Wat wil je dan? Met welke poll denk je wel een bepaald doel te bereiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 13:09 

Hardtraxxer

katamaran schreef:
Sainen schreef:
Weer zo'n nutteloze poll :yawn: .

Blijkbaar niet... er ontstaat een discussie en zelfs een artiest mengt zich daar in. En tja, een forum is nou eenmaal discussiëren. Er hoeft echt niet standaard bij elke poll geroepen te worden dat het zinloze poll is. Al lonkt dat voor een aantal hier behoorlijk. Soms iets te vaak. Ook al is het soms wel terecht. Wat wil je dan? Met welke poll denk je wel een bepaald doel te bereiken?

die mensen blijf je houden. Gewoon negeren :sleep: Vond het zelf wel interesant om te weten wat nou zou winnen. Wel of geen pitch kicks. en waarom niet etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 13:11 

Hardtraxxer

Basscow schreef:
Waar is de optie; bij sommigen nummers zijn ze positief en bij andere nummers negatief?

Vind Frontliner vaak wel goed omspringen met pitchkicks, waar Audiofreq en Zatox bij bijvoorbeeld het nummer Atmosphere de pitchkicks weer het nummer in lekentaal verkrachten.

niet.. als ik ze weer moet aanpassen reset die weer het aantal stemmen. Ik zou zegen kies niet en post je mening gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 13:45 

Hardtraxx Veteran

TheArthadox schreef:
niet.. als ik ze weer moet aanpassen reset die weer het aantal stemmen. Ik zou zegen kies niet en post je mening gewoon.

Poll is dus waardeloos als er meningen niet worden meegerekend, of ga je als dit topic 30+ pagina's heeft, elke reactie lezen en ook letten op dubbele? :P
Je kan beter 1 keer goed aanpassen dan telkens 1tje erbij of helemaal niet aanpassen.. Degene die al gestemd hebben zullen vast wel nog een keer in dit topic kijken en vervolgens nog wel een keer stemmen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 14:17 

Hardtraxx Addict

patrickjeb schreef:
Je kan beter 1 keer goed aanpassen dan telkens 1tje erbij of helemaal niet aanpassen.. Degene die al gestemd hebben zullen vast wel nog een keer in dit topic kijken en vervolgens nog wel een keer stemmen ;)

dit dus, zo krijg je tenminste betrouwbare informatie uit de poll. En gezien je een poll op hebt opgezet, lijkt me ook wel dat je graag correctie informatie verkrijgt hiermee
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 14:20 

Hardtraxx Veteran

Pitchkicks maken mij eigenlijk niet zo veel uit. Voor de afwisseling misschien best wel goed. Als ze niet te hoog gaan natuurlijk, want dan klinkt het gewoon niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 14:23 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:

Dit type kick kan een track overigens wel enorm goed doen, zo was een edit bij It Must Be wel een goed voorbeeld. De energie in de track was meteen een stuk minder bij het weghalen van die hoge kick.

Dat komt niet doordat die hoge kick weg is gehaald, maar doordat degene die die edit heeft gemaakt gewoon 2 keer het eerste deel van de melodie heeft gepakt en die steeds achter elkaar aan heeft gedaan, dat is heel wat anders dan kicks weghalen en de melodie hetzelfde laten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 14:45 

Hardtraxx Veteran

Ben ik de enige die totaal geen problemen heeft met pitch kicks?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen