Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende

Opsomtopics. Ja of Nee ?
Ja, graag behouden! 67%  67%  [ 35 ]
Nee, weg ermee! 33%  33%  [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 52
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 15:01 
 

Al vanaf het begin dat ik hier rondkijk maar vooral de laatste tijd vraag ik mij af, waar zijn al die topics voor nodig. "Track of the day" en "Wat luister je nu" bijvoorbeeld. Dat zijn in mijn ogen gewoon precies dezelfde topics, echter met een andere titel. En wat dragen ze bij aan het forum? Totaal niets, in mijn ogen. Heel afentoe zet ik er zelf eens een track in, als ik weet een track luister die ik vergeten was, bijvoorbeeld, of als ik iets tegenkom wat ik nog niet kon en waar ik helemaal lyrisch over ben. Maar de topics doorlezen of kijken wat anderen posten? Totaal niet in geïnteresseerd.

Van mij mogen zulke topics dan ook verdwijnen. Topics zoals deze zijn voor mij persoonlijk een heel stuk interessanter om door te lezen, en ze voegen ook daadwerkelijk iets toe aan het forum. Ik zou dan ook graag van jullie willen weten middels deze poll, wat jullie denken over die "opsomtopics". Tevens zal hier een discussie over plaatsvinden achter de schermen, maar jullie mening telt net zo hard als die van ons, in mijn ogen. Onderbouwing kan tevens nooit kwaad en helpt altijd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 15:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er kan wel meer een onderscheid gemaakt worden. Wil je het 'Algemeen' gedeelte meer interessant maken, dan kunnen er wel wat topics verplaatst worden naar het off-topic gedeelte. Van mij hoeven die topics niet in z'n geheel verwijderd te worden. Zoals je zelf ook al aangeeft, ik kom vaak nieuwe tracks tegen in die topics dus dat wil ik zeker niet verloren zien gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 15:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In mijn ogen zijn zulke topic wel nodig om het forum een beetje luchtig te houden. Als er alleen maar zware discussie topics zijn, dan gaat voor mij de lol er snel vanaf. Dan is voor mij de hele balans weg tussen vermaak en het serieuzere werk.

Als ik in die opsom topics soms 10x dezelfde naam op 1 pagina zie staan, dan vraag ik me soms wel af waar ben je mee bezig.. Beetje zelf regulering kan geen kwaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 15:15 
 

Helemaal weg wil ik zelf ook niet. Het topic "Tracks waar je pas net achter komt dat ze bestaan" kijk ik wel eens vaker in. Maar dat topic, en die andere twee die ik noemde, zouden samengevoegd kunnen worden tot één topic denk ik. Of we behouden er één van in het algemene gedeelte, en de andere twee verhuizen we naar off-topic. Zoiets zat ik zelf eerder aan te denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 15:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

algemeen/kippenvel-tracks-t9149.html
algemeen/track-of-the-day-t981.html
algemeen/welk-nummer-luister-je-nu-t1954.html
algemeen/ondergewaardeerde-tracks-t2956.html
algemeen/tracks-waar-je-pas-net-achter-komt-dat-ze-bestaan-t34232.html
algemeen/nummers-die-je-eerst-niet-tof-vond-maar-waar-je-nu-helemaal-weg-van-bent-t18675.html
algemeen/tracks-die-ook-een-anthem-konden-zijn-t51166.html
algemeen/lekkerste-kick-t4607.html
algemeen/beste-kickrolls-t42082.html
algemeen/tracks-met-een-heerlijke-drive-t42344.html
algemeen/fijnste-melodie-in-een-climax-t10184.html
algemeen/lekkerste-melodie-t65422.html


Een paar van deze zouden wel geschrapt kunnen worden. De meeste komen op hetzelfde neer, en verschillende onderdelen kunnen ook in 1 topic besproken worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 15:38 
 
Hardtraxxer

Ik vind het vooral fijn om te kijken wat een ander graag luistert en het is vaak een "Oja die track bestaat ook nog" momentje. Een paar schrappen zou inderdaad kunnen maar voor mij hebben die topics wel meerwaarde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 18:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Die track of the day en wat luister je nu samenvoegen tot 1 topic inderdaad. Ik vind t ook leuk om hier eens in te kijken, of dit nou in t offtopic gedeelte of algemeen staat maakt voor mij niet zo veel uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 18:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Deze hele zooi naar Off-topic, en wat op elkaar lijkt samenvoegen / 1 topic hanteren. Algemeen hanteren voor topics waar mensen bereid zijn iets langer dan een zin te typen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 18:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

misschien een discussie sectie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 19:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Al vanaf het begin dat ik hier rondkijk maar vooral de laatste tijd vraag ik mij af, waar zijn al die topics voor nodig. "Track of the day" en "Wat luister je nu" bijvoorbeeld. Dat zijn in mijn ogen gewoon precies dezelfde topics, echter met een andere titel. Heel afentoe zet ik er zelf eens een track in, als ik weet een track luister die ik vergeten was, bijvoorbeeld, of als ik iets tegenkom wat ik nog niet kon en waar ik helemaal lyrisch over ben. Maar de topics doorlezen of kijken wat anderen posten? Totaal niet in geïnteresseerd.


Mee eens, vooral die laatste zin. Vind ik een beetje hetzelfde als al die willekeurige smileys of cijfers onder releases. Voor mij is het gewoon totaal oninteressant wat een random internetgebruiker die ik niet ken van een bepaalde plaat vindt als daar geen enkele vorm van onderbouwing bij staat. En ik kan me ook niet voorstellen dat er iemand zich oprecht afvraagt 'goh, wat zou die Bouke vandaag aan het luisteren zijn'.

Hardist schreef:
En wat dragen ze bij aan het forum? Totaal niets, in mijn ogen.


Niet mee eens. Ik heb het gevoel dat redelijk veel mensen hier niet (alleen) zitten om te discussiëren, maar om nieuwe tracks te leren kennen en zich te verdiepen. Voor die mensen zijn die topics wel handig. Ik durf wel te stellen dat jij, Timothy en ik intussen genoeg tracks kennen, en voor ons is het dan ook niet interessant (althans, zolang niemand ooit zijn mening onderbouwt). Maar gezien de populariteit van die topics zit er nog steeds een aardig aantal mensen wel op te wachten. Die topics die in principe exact dezelfde bedoeling hebben samenvoegen en naar off-topic vind ik wel een goede tussenweg. Vandaar ook geen stem van mij op de poll, aangezien er nu echt twee uitersten staan :P

Norther66 schreef:
In mijn ogen zijn zulke topic wel nodig om het forum een beetje luchtig te houden. Als er alleen maar zware discussie topics zijn, dan gaat voor mij de lol er snel vanaf. Dan is voor mij de hele balans weg tussen vermaak en het serieuzere werk.


Voor dat luchtige heb je in mijn ogen juist off-topic. Voor mij gaat de lol er juist snel af als er geen discussies meer zijn, bijvoorbeeld omdat topics na een halve dag al op pagina 2 belanden omdat iemand in de 15 verschillende opsomtopics zijn favoriete track post.

Frenchkicks schreef:
misschien een discussie sectie?

Zelfde verhaal als het discussietopic destijds; een forum betekent letterlijk 'discussieruimte tussen verschillende gebruikers'. Een apart topic of sectie maken om te discussiëren is dan nogal raar :P Dan zou een opsomtopics-sectie (lees: off-topic) logischer zijn :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat je topics waar mensen echt wat kunnen onderbouwen, zoals ondergewaardeerde tracks, beter kunt behouden. Naar de rest kijk ik vaak nooit, ken ook vele tracks niet die langskomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 19:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Je kunt elke keuze in een opsomtopic onderbouwen. Punt is dat 't nooit gebeurt. Die topics slokken plaatsen in van topics waar wel zinnige dingen in besproken worden, waardoor deze na twee dagen wegzakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 20:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je dat lijstje van Chroman ziet met 11 van die opsom topic, dat kan je makkelijk naar 3-4 terugbrengen. Dan worden de andere interessante topics ook minder snel naar pagina 2 gedrukt
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 09:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou eens beginnen met elke mod die een discussie afkapt vanwege 'hoort hier niet' of 'de toon van het debat is te grof' een permaban te geven. Misschien dat er dan wat interessante topics komen. Oja en ban Jor-D en laat iemand anders eens de bezem door het forum halen en wat nieuwe secties neerzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 09:54 
 

Goeie replies, hebben we wat aan! :thumbup:

@dwerg, op die aandachttrekkerij reageren we maar niet :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 10:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat deze topic wel thuis horen in het algemeen, maar niet zoveel, sommige topics kunnen gewoon samen.

Ook staat er sowieso veel rotzooi in het algemeen sectie, ipv een slotje gewoon verwijderen, zoals dit soort topics:
algemeen/zijn-er-ook-jazz-liefhebbers-hier-t52112.html
algemeen/festival-bandjes-closed-t52056.html
algemeen/je-laatste-gekocht-hardstyle-hardcore-platen-tracks-cd-s-t51897.html
algemeen/ghostproducers-t51719.html
algemeen/naamswijziging-noisecult-t50902.html
algemeen/q-dance-b2s-bedrijfsprofielen-t49025.html

En bijv; set de Q&A's met artiesten in een bepaalde sectie van algemeen, zodat deze meer opvallen & vaker bekeken worden en niet gelijk helemaal verdwijnen op pagina 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 11:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik denk serieus dat wat nieuwe secties het forum een aantal jaren geleden op een makkelijke manier een hele nieuwe vibe hadden kunnen geven. Misschien had je dan wat meer users gehad die zich nog wilde inzetten.

Het wordt sowieso wel een beetje eng inteelt gebeuren nu. We hebben Bass Modulators (grootste mainstream act op het moment zo ongeveer) gestrikt voor een Q&A en jullie verzuimen om dat even op de Facebook te vermelden. https://www.facebook.com/Hardtraxx?fref=ts

Wat is nu precies de bedoeling? Gaan we door met een kern van 10 tot echt iedereen gestopt is met hardstyle/-core te luisteren. Willen we nieuw volk? In het geval van het eerste: doe geen moeite om algemeen op te schonen, iedereen zit onderhand toch wel op dezelfde lijn. Ik heb niet heel veel meer te discussiëren met bijvoorbeeld BB ofzo.

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 11:15 
 

Tsja, ik geef je groot gelijk, echter met de facebook heb ik persoonlijk niets te maken. Tevens het aanmaken van andere fora gaat mij niet lukken. Ik probeer ook maar mijn best te doen met de middelen die ik heb. Echter zonder actieve admin gaat het gewoon niets worden. En daar hebben wij als mods gewoon totaal geen invloed verder op. De boel moet verkocht worden of er moet een andere admin komen. Simpel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 11:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Tsja, ik geef je groot gelijk, echter met de facebook heb ik persoonlijk niets te maken. Tevens het aanmaken van andere fora gaat mij niet lukken. Ik probeer ook maar mijn best te doen met de middelen die ik heb. Echter zonder actieve admin gaat het gewoon niets worden. En daar hebben wij als mods gewoon totaal geen invloed verder op. De boel moet verkocht worden of er moet een andere admin komen. Simpel.


Stel er komt een nieuwe eigenaar, en hardtraxx wordt volledig vernieuwd, zou het dan verschil uitmaken? en dan moet er überhaupt een nieuwe eigenaar komen, hoe lang wachten jullie daar al op?. Als je echt nieuw leven wilt kan je volgens mij beter een compleet nieuwe site/forum/community beginnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 11:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Als dit forum schaken zou zijn zouden we al 2 jaar pat staan. En maar op die klok rammen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 11:23 
 

Ja MeneerEend, goeie vraag. Een nieuwe community begin je niet zomaar. Krijg maar eens genoeg leden om het actief te houden. Zou er een nieuwe eigenaar komen en de boel wordt verbouwd, zou dat verschil uitmaken? Wel degelijk, als diegene het goed doet. Er zijn zoveel dingen die hier veranderd / verbeterd kunnen worden om het leuker te maken en actiever.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zolang er hier niets positiefs verandert, zal hardtraxx alleen maar achteruit gaan, en dan zal die eventuele koper nog langer op zich laten wachten..

het zou al veel schelen als jordy een mod tijdelijk admin rechten geeft, totdat er een koper is gevonden. Zo kan het forum toch een broodnodige impuls krijgen, wat de verkoopwaarde alleen maar ten goede komt. Mja, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 11:38 
 

Norther66 schreef:
het zou al veel schelen als jordy een mod tijdelijk admin rechten geeft, totdat er een koper is gevonden. Zo kan het forum toch een broodnodige impuls krijgen, wat de verkoopwaarde alleen maar ten goede komt. Mja, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen...

Heb ik al vaker voorgesteld, echter gaat dat denk ik niet gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 11:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk sowieso als de mods forum secties gaan opruimen en gewoon overbodige topics sluiten/wegdoen/verplaatsen dit al best wat zou schelen.

Zo staan er een hoop topics in algemeen sectie, die direct weg gegooid kunnen worden in mijn ogen. Maar dat is over alle 35 pagina's
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 13:04 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Om even terug te komen op het gebrek aan vermelding op facebook: Jordy zou nog een banner en profielfoto voor op fb ontwerpen, zodat deze via zowel de kanalen van hardtraxx als die van de Bass Modulators verspreid kunnen worden. Hoe ver deze zijn durf ik echter niet te zeggen.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen