Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 21:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb persoonlijk absoluut geen last van nachtfeesten, omdat ik in shiften (inclusief nachten) werk. Ik had bijvoorbeeld nu met Loudness het slechts mogelijke scenario voor, namelijk op vrijdag de vroege en zaterdagavond Loudness. Het is maar wat je gewend bent. Persoonlijk vind ik feesten van 14u - 01u wel leuker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 21:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben er na 4 of 5 uur in de ochtend haast altijd wel klaar mee op nachtfeestjes. Of er moet echt een hele vette act staan die me nog een energieboost geeft. Heb er vrij veel meegemaakt, maar tijden a la Origins/VWAB vind ik een stuk fijner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 21:55 
 
Hardtraxx Veteran

Dagfeesten zijn beste om de veelal bovengenoemde reden; ik trek die shit gewoon niet meer. Gebruik geen drugs en ben onomkeerbaar gaar na 03:00. Slaap na nachtfeesten ook nog eens slecht dus ben de dag erna ook chagrijnig als de tering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 22:00 
 
Hardtraxx Addict

Norther66 schreef:
Als zijnde iemand die primair met het openbaar vervoer naar feesten gaat, heb ik een hekel aan feesten die eindigen tussen grofweg middernacht en 6 uur 's morgens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 22:15 
 
Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
Of gewoon niet slapen en een dagje chillen, om vervolgens rond een uur of 8 in bed te kruipen is ook prima te doen vind ik zelf. Ik ben toch wel moe op maandagochtend, of ik nou een rustig weekend heb gehouden of niet. :P

Dit ben ik inderdaad. Als ik een nacht feest heb dan ben ik sws pas rond 10.00uur thuis. Ik eet dan liever flink wat en drink een red bulletje meer en blijf lekker wakker tot een uur of 7na het avondeten op zondag. Daarna lekker mijn bed in en slaap dan 10 uurtjes om maandag weer om 07.00 uur te beginnen. Moe ben ik dan ook altijd wel. Ook wel na een dagfeest.

Mijn voorkeur gaat uit naar dag maar als de betere feesten snachts zijn weerhoud mij dat er niet van om niet te gaan.

Kwestie van gewenning denk ik ook. Bij een nachtfeest heb ik ook een heel ritueel aan dingen die ik voor en na die tijd doe om het allemaal zo soepel mogelijk door te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 22:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Of gewoon niet slapen en een dagje chillen, om vervolgens rond een uur of 8 in bed te kruipen is ook prima te doen vind ik zelf. Ik ben toch wel moe op maandagochtend, of ik nou een rustig weekend heb gehouden of niet. :P

Dit is inderdaad wel het beste. Ik ben ook vaak zat in een keer door gegaan naar het voetbal.
Maar als ik moet kiezen dagfeesten by far.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Bij hardstyle zie ik die ontwikkeling wel komen. Ik hoop echter zelf nog dat underground techno-feesten als Unpolished e.d. dit ook nog gaan doen.


Zou mooi zijn ja. Afgelopen zaterdag een gedeelte van Perc en Manu Le Malin gemist, omdat tot 10 uur in de ochtends daar staan mij toch wel een beetje ver gaat. vooral omdat ik de volgende dag ook nog verplichtingen had. Stel het feest was overdag geweest en we hadden beiden sets helemaal mee kunnen maken, zonder op een bizar tijdstip thuis te komen, was natuurlijk helemaal mooi geweest.

Over twee weken is er wel een editie van Rotterdamse Rave die overdag plaat vindt:

https://www.facebook.com/events/173771226704012/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 11:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha en ik maar denken dat het aan mij lag. Nachtfeesten is voor mij haast niet meer te doen haha, bizar voor iemand die 25 is. :x Overdag feesten zoals Origins en VWAB vind ik ideaal. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 11:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nachtfeesten! Ben na nachtfeesten een stuk minder slecht. Na een dagfeest ben je midden in de nacht thuis, doe je geen oog dicht en heb je daarna nog een hele lange, nare dag te gaan. Na een nachtfeest kun je de zondag nog wel redelijk doortrekken zodat je maandag weer oke bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 11:49 
 
Hardtraxx Veteran

Ben wel benieuwd of onze mening op dit punt ook hetzelfde is als de gemiddelde bezoeker die op Fb actief is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 11:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoop dat organisaties stiekem meelezen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 12:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

yannickvk schreef:
Afgelopen zaterdag een gedeelte van Perc en Manu Le Malin gemist, omdat tot 10 uur in de ochtends daar staan mij toch wel een beetje ver gaat. vooral omdat ik de volgende dag ook nog verplichtingen had. Stel het feest was overdag geweest en we hadden beiden sets helemaal mee kunnen maken, zonder op een bizar tijdstip thuis te komen, was natuurlijk helemaal mooi geweest.


Nu is om 10 uur pas eindigen natuurlijk wel meteen een extreem uiterste. Als unpolished iets eerder was begonnen en 'gewoon' om 7 uur was gestopt, had je het einde wel meegemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 12:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nooit een extreme fan van nachtfeesten geweest maar na Hard Bass dit jaar volledig op afgeknapt. Stortte rond het begin van team yellow volledig in en tegen de tijd dat ik mij weer enig sinds oke voelde begon team red. Die gaven mij nou ook niet echt de motivatie om weer lekker te gaan rammen. Gewoon zonde op een feest dat ook niet bepaald gratis is.

Denk dat ik enkel nog een nachtfeest pak met de auto (waardoor ik elk moment weg kan) en als de line up echt heel erg chill is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 12:55 
 
Hardtraxx Elite

Nachtfeesten buiten zoals Q-Base houdt ik op de een of andere manier wel altijd makkelijker vol dan binnen. Zal ook met de temperatuur etc. te maken hebben.

Verder ben ik ook een groot fan van feesten overdag plaats laten vinden, een stuk gemakkelijker met vervoer etc. Het volhouden van nachtfeesten is nog wel redelijk te doen voor me (23 jaar oud). Gebruik dan ook wel af en toe, merk alleen als ik teveel bier op heb ik het niet goed vol houdt (origins :p).

Vroeger toen ik veel meer gebruikte en ook vaker naar nachtfeesten ging, hield ik het juist minder lang vol dan nu ik gewoon wat pilsjes drink, dat vind ik wel een fijne ontwikkeling van m'n lichaam, probz hiervoor. :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 12:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sinds afgelopen indoorseizoen ook wel klaar met nachtfeesten. Waar ik er tot afgelopen jaar nog wel een stuk of 6-7 ging, ben ik er nu twee gegaan (drie als je Q-Base meetelt). Vooral het vreselijke gevoel als ik om 10-11 uur 's ochtends thuis nog eens binnenstap mis ik niet. Incidenteel nog eens een nachtfeest meepakken vind ik prima (een Q-Base, een Qlimax), maar verder hoeft het van mij ook niet meer. Ben al bijna 27 ook, dus doe mij maar lekker feestjes overdag. Verschil is ook erg goed te merken op mijn werk. Ik voetbal op zodanig laag niveau dat ik het ook absoluut niet erg vind om een wedstrijd hier en daar te skippen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 13:29 
 
Hardtraxxer

Overduidelijk dagfeesten. Nachtfeesten skip ik de laatste tijd ook, tenzij de lineup het echt waard is. Maar ik trek het niet meer om tot 7uur ergens te staan, dan om 11uur met een verotte kop thuis te komen en ook je hele zondag kwijt te zijn. Ik gebruik bij zowel dag en nachtfeesten niks, hou het prima vol op een biertje alleen wanneer het eenmaal afgelopen is word het bij nachtfeesten heel erg zwaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Had eerder nooit een voorkeur want m'n ritme is altijd shit geweest (nu wat verbetering er in geforceerd, maar een avondmens blijft toch echt een avondmens helaas...) En was ietsjes jonger, kun je het een stuk beter hebben vaak natuurlijk.

Nu toch een lichte voorkeur voor dagfeesten vanwege ritmeproblemen en meer verplichtingen dan een paar jaar terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Natuurlijk voorstander van feesten overdag maar het is (nog) absoluut niet het geval dat ik feesten skip omdat ze s'nachts zijn. Ik ga zelf het overgrote deel van de feesten nuchter (bier uitgezonderd) en houd het dan meestal ook wel prima vol.

Bij sommige feesten heb ik ook wel het idee dat ze juist s'nachts moeten plaatsvinden. Bij een feest als PRSPCT of Unpolished moet ik er niet aandenken dat het overdag plaatsvindt, is juist de charme van het feest zo s'nachts in een donker hol.

Zo moest ik afgelopen maandag na Unpolished om 05:45 beginnen en wonder boven wonder nergens last van gehad. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn voorkeur ligt zeker bij dagfeesten. Feesten zoals Origins en VWAB zijn dan echt een verademing. Ik ga voorlopig wel nog gewoon naar nachtfeesten, maar rond 4/5 uur zit ik er vaak helemaal doorheen. Zelfs op Awakenings afgelopen januari was om 5 uur de tank leeg. De laatste nachtfeesten dus ook vaak wel wat hulpmiddelen gebruikt om de laatste uren ook fatsoenlijk door te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik probeer dat laatste vooral te vermijden. Het geval "Ik ga wel naar nachtfeesten want als ik het niet red pak ik wel bij". Niks tegen gebruiken hoor. Maar ik ga dat niet als excuus gebruiken om meer nachtfeesten te pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk ook dat het tussen je oren zit. Als je vooraf er al ingaat met de gedachte "dit feest kan nog wel eens zwaar worden en misschien red ik het einde wel niet" dan gaat het natuurlijk ook niet lukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had tot voor kort geen voorkeur. Nachtfeesten hield ik meestal wel prima vol, vaak even een inkakkertje rond 3/4 uur snachts maar als ik wat ga eten en 10-15 minuten ga zitten kan ik daarna zonder problemen weer door. Nachtfeesten sloten ook veel beter aan op het OV, waar ik afhankelijk van was. Bij dagfeesten vond ik het vaak jammer dat ik 1-2 uurtjes eerder weg moest om de laatste trein nog te halen.
Maar ik moet zeggen dat bij mijn laatste nachtfeest (A State of Trance) mij toch wel zwaar viel. En Origins daarentegen een week later ging uitstekend. Dus ik zou met een lichte voorkeur voor dagfeesten kiezen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 18:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Ik hoop dat organisaties stiekem meelezen. ;)

Daarnaast denk ik dat het organisatorisch gezien ook makkelijker mogelijk moet zijn om overdag feesten te organiseren dan 's nachts.

Zowel ivm geluidsvergunningen als de beschikbaarheid van de locaties.
Alleen maar plus punten dus :D .
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 18:29 
 
Hardtraxx Veteran

Maar jullie vergeten voor het gemak allemaal het grootste negatieve punt aan overdag :
Werk. Ontzettend veel mensen werken, ook op zaterdag. Of zitten met de sport waar ze vrij van moeten vragen.

Daar heb je snachts en savonds geen last van.


En als je 1 of 2 feesten in het winterseizoen pakt is dat vrij vragen niet erg. Maar sommigen gaan 2x per maand. (waaronder ik) en ik kan het echt niet maken om overal maar vrij voor te vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 18:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben ook wel heel benieuwd of een feest als Loudness meer kaarten zou verkopen als het een keer overdag gehouden zou worden.

Voor mij maakt het allemaal geen reet uit, dag of nacht feesten. Ik stuiter toch overal op elk tijdstip wel rond. Kan me wel goed voorstellen dat voor veel (iets oudere) mensen de nachtfeesten steeds zwaarder worden.
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen