Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omdat ik zelf de laatste tijd hier al tegenaan liep en ik steeds meer mensen erover hoor lijkt het mij wel een leuk discussiepunt; nachtfeesten vs dagfeesten.


Iedere keer dat ik naar een nachtfeest ga dan krijg ik rond 0300/0400 al de gedachte waar ik in godsnaam nou aan begonnen ben. Zou het de leeftijd zijn of het ritme dat ik doordeweeks heb, ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat ik wel klaar ben met de nachtfeesten.

Daarom vind ik het een super ontwikkeling dat steeds meer indoorfeesten "gewoon" overdag plaatsvinden. Je bent veel actiever, je eet op normale tijden en je hebt wat meer aan je zondag. (Indien je direct naar huis gaat)

Als het aan mij ligt dan mogen alle feesten wel overdag plaatsvinden. Wat jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:07 
 
Hardtraxx Addict

Heb hetzelfde, twee keer een nachtfeest meegemaakt maar je bent er in feite 2 dagen mee kwijt (zaterdag en zondag), ik gebruik ook geen drugs dus meestal rond 4/5 ben je er wel klaar mee (vanaf 10 uur 's avonds). Terwijl ik overdag 13:00 tot 24:00 makkelijk vol houd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:09 
 
Hardtraxxer

Nachtfeesten zijn echt een aanslag op je lichaam. Vooral als je doordeweeks druk bent kun je je haast niet veroorloven om in het weekend naar een nachtfeest te gaan. Ik merk trouwens ook niks anders aan de sfeer als een feest in de nacht of overdag is, dus voor mij mag het altijd wel overdag zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dag, vanwege ritme inderdaad. Of een festival tot 1 en niet tot 11 vanwege lichtshows.

Wat ik eigenlijk veel belangrijker vind: niet dat schijtdrukke steeds, geen kutgeluid, niet te lang wachten overal. Wat dat betreft herken ik heel erg wat jij hebt om 03:00 uur. Dat heb ik in sommige gevallen al als ik ergens drie kwartier in de regen moet wachten om ergens binnen te komen en vervolgens nog dertig minuten aan mag schuiven voor munten. Dan hoeft het allemaal niet zo meer van mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Merk laatste paar jaar precies hetzelfde en binnen m'n vriendengroep hoor ik het ook steeds vaker. Ben ook een groot voorstander van feesten overdag tijdens het indoorseizoen
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:14 
 
Hardtraxx Veteran

Na Origins al helemaal dagfeesten. Leeftijd speelt wel een aanzienlijke rol denk ik :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Iedere keer dat ik naar een nachtfeest ga dan krijg ik rond 0300/0400 al de gedachte waar ik in godsnaam nou aan begonnen ben.


Dit heb ik afgelopen vrijdag dus gehad, duurde tot 5 en mn maat en ik waren om half 4 al wel gaar, dan boeit het laatste uurtje ook niet echt meer. Feesten overdag zijn qua sfeer ook lekkerder vind ik, ik denk dat het is omdat je dan mensen beter kan zien en het allemaal wat beter in kan schatten. Vind feesten overdag sws wel chiller omdat je dan lekker een pilsje kan drinken in de zon, mits outdoor. Denk dat hetzelfde geldt voor feesten overdag binnen, maar dan zonder zon natuurlijk en je bent minder snel gaar vanwege je ritme.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ik dus al in het Bass Protocol topic zei: nachtfeesten tot 07:00 uur vind ik echt niet meer te doen. Vooral als je geen drugs gebruikt. Je zondag is sowieso al verneukt en de rest van de week voel ik me eigenlijk nog steeds wel kut. Tot 03:00 uur kan nog wel, want dat is ook een beetje wanneer een normale stapavond eindigt, maar zoals VWAB en Origins is eigenlijk ideaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vorige week Origins als eerste indoor nachtfeest gehad en super goed bevallen! Hoop dat meer organisaties dit gaan volgen. Ook omdat het feest op een normale tijd klaar is, kun je daarna nog een after houden en alsnog op tijd gaan slapen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:30 
 
Hardtraxxer

Overdag is beter.

Ik merk persoonlijk heel erg dat het voor mij veel scheelt of ik naar bijvoorbeeld Qlimax (1 uur en 20 min) of naar Reverze (35 min) moet rijden, aangezien ik altijd bob omdat ik geen alcohol drink. Fysiek gaat het allemaal nog wel, al merk ik wel dat het mentaal minder is als toen ik 21 was.

Naja laatste binnenfeest alweer gehad dus nu lekker gaan genieten van 5-6 maanden christelijke tijden! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Feesten als Origins en VWAB zijn echt ideaal inderdaad! Enige minpuntje is dat ik voetbal op zaterdag en dus of pas rond 18:00/19:00 aankom op het feest of een wedstrijd moet skippen, wat ik zelf niet zo heel chill vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 17:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het enige voordeel aan nachtfeesten voor mij is dat ik nooit op zondagen werk dus vaak nooit vrij hoef te vragen. Zodoende gewoon uit werk even kan dutten en dan naar het nachtfeest, maar dit werkt al bijna nooit meer. Heb het vaak rond 4 a 5 uur ook wel gezien, hoe leuk de laatste acts ook zijn.

Keek bij Hardcore Classics bijvoorbeeld enorm uit nog naar Nosferatu op het einde, maar naast het feit dat The Prophet (als The Masochist) alles dood draaide, was de energie er gewoon niet meer, terwijl ik de platen toch graag had gehoord.

Bij hardstyle zie ik die ontwikkeling wel komen. Ik hoop echter zelf nog dat underground techno-feesten als Unpolished e.d. dit ook nog gaan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 17:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als zijnde iemand die primair met het openbaar vervoer naar feesten gaat, heb ik een hekel aan feesten die eindigen tussen grofweg middernacht en 6 uur 's morgens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Feesten als Origins en VWAB zijn echt ideaal inderdaad!



Chroman schreef:
nachtfeesten tot 07:00 uur vind ik echt niet meer te doen. Vooral als je geen drugs gebruikt


@Chroman, helemaal niet mee akkoord. Gebruik ook nooit wat en heb echt totaal geen moeite met feesten tot 07u. Als ik bob ben is het terugrijden nog het moeilijkste zeker als iedereen gaat slapen in de auto. Zolang minstens 1 persoon wakker blijft waarmee ik kan praten tijdens de terugrit heb ik hier ook totaal geen problemen mee. Dichtstbijzijnde locatie in NL is het klokgebouw in Eindhoven en dat is al 1u rijden dus het zijn allesbehalve korte ritten.


Dat je de zondag niks meer waard bent ga ik volledig mee akkoord. Dat je ritme volledig verstoord is, is een ja/nee gevalletje. Als je het goed plant heeft het niet zoveel impact op je ritme, toch niet bij mij in ieder geval. Voorbeeldje van afgelopen weekend met Loudness: Rond 8u thuisgekomen. Nog wat gechilled en op het gemak douchen. Om iets over 9 mijn bed in gekropen en de wekker gezet om 15u zodat ik zeker een goeie 5u slaap heb. Dit is niet veel maar voldoende om de rest van de dag door te komen. Rond 1u 's nachts sliep ik terug en mooi opgestaan met de wekker van 9u.

Als je maandag moet werken en vroeger opstaan (been there done that) is het een kwestie van na het feest minder lang te slapen (3-4u) en vroeger je bed in kruipen. Die maandag gaat pittig zijn met nog redelijk wat vermoeidheid maar dan kruip ik maandagavond weer een uurtje vroeger mijn bed in en ben ik dinsdag weer helemaal van die vermoeidheid af.


TL;DR: Feesten overdag zijn beter maar als je het goed plant zijn nachtfeesten ook goed te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 17:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Of gewoon niet slapen en een dagje chillen, om vervolgens rond een uur of 8 in bed te kruipen is ook prima te doen vind ik zelf. Ik ben toch wel moe op maandagochtend, of ik nou een rustig weekend heb gehouden of niet. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 18:15 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Vroeger vond ik nachtfeesten mooier maar daar ben ik echt helemaal klaar mee. Return of Headhunterz was de laatste en daar kon ik het om 5 uur ook wel bulken (mede doordat Psyko Punkz de boel dood draaide, maar toch). Nee voor mij is dat wel klaar, alleen Q-Base wil ik nog wel pakken, maar dat is gewoon zo speciaal dat ik er daar op de een of andere manier minder last van heb. Dat is ook lekker buiten, wat ik veel chiller vind. Ik zou bijv niet naar VWAB gaan als dat 's nachts zou worden gehouden, maar hoe het nu is vind ik het ideaal. Lekker om een uur of 3 weer in je nest en de zondag/maandag relatief fit. Festivals/Indoor dagfeesten zie ik mezelf dan ook nog wel jaren heen gaan, maar nachtfeesten nee.

Ik word te oud denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 18:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Vroeger vond ik nachtfeesten mooier maar daar ben ik echt helemaal klaar mee. Return of Headhunterz was de laatste en daar kon ik het om 5 uur ook wel bulken (mede doordat Psyko Punkz de boel dood draaide, maar toch). Nee voor mij is dat wel klaar, alleen Q-Base wil ik nog wel pakken, maar dat is gewoon zo speciaal dat ik er daar op de een of andere manier minder last van heb. Dat is ook lekker buiten, wat ik veel chiller vind. Ik zou bijv niet naar VWAB gaan als dat 's nachts zou worden gehouden, maar hoe het nu is vind ik het ideaal. Lekker om een uur of 3 weer in je nest en de zondag/maandag relatief fit. Festivals/Indoor dagfeesten zie ik mezelf dan ook nog wel jaren heen gaan, maar nachtfeesten nee.

Ik word te oud denk ik.


Precies dit.

Moet er niet aan denken dat ik na Origins om 07:00 nog moest terug rijden, dan waren we 11:00 of zo pas thuis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 19:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Als zijnde iemand die primair met het openbaar vervoer naar feesten gaat, heb ik een hekel aan feesten die eindigen tussen grofweg middernacht en 6 uur 's morgens.


Dit en ben ook wel blij met feesten als Origins en VWAB die van 2 tot 1 zijn waardoor je maximaal kan doorgaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 19:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Absoluut dagfeesten, zeker na origins. Lezen de andere grote organisatoren toevallig mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 19:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dagfeesten zijn absoluut chiller vanwege de hier boven genoemde redenen. Maar ik heb niet zo zeer moeite met tot 5/6u opblijven, dat is een gemiddeld stapavondje hier. (al worden deze ook zwaarder naar mate je ouder wordt), maar met OV terug ben ik meestal pas rond 11 thuis wat het gewoon echt kut maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 19:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zonder twijfel dag feesten, ben echt niet te oud voor een nachtfeest maar het is gewoon een aanslag op je lichaam. Buiten dat is het kut om pas tussen 10 en 11 een keer in je nest te liggen is heel je zondag is naar de klote. Tegen de tijd dat je weer in je normale ritme zit is het dip tijd.
Op Origins gewoon rond een uur of 6 stevig gegeten en het makkelijk kunnen volhouden, enige wat ik aan 'klachten' had na Origins was drie dagen spierpijn, wat ik er graag voor over heb :)

Aan de andere kant lijkt het me wel vreemd om rond 3 uur middags te arriveren op Qlimax oid maar dat is grote kans ook gewoon een kwestie van wennen. Nadeel is wel dat je vrij moet vragen als je werkt op zaterdag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 21:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nijidik schreef:
Heb hetzelfde, twee keer een nachtfeest meegemaakt maar je bent er in feite 2 dagen mee kwijt (zaterdag en zondag), ik gebruik ook geen drugs dus meestal rond 4/5 ben je er wel klaar mee (vanaf 10 uur 's avonds). Terwijl ik overdag 13:00 tot 24:00 makkelijk vol houd.


Dit heb ik ook. Rond een uur of 4 ga ik ff zitten en eten en meestal ben ik rond 6e wel klaar ermee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 21:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

*denkt met weemoed terug aan de tijd dat Pommer hier van donderdag tot zondagnacht de hele boel bij elkaar zat te klootviolen. Nu "echt helemaal klaar met nachtfeesten". Gvd wat word ik oud
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 21:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Als zijnde iemand die primair met het openbaar vervoer naar feesten gaat, heb ik een hekel aan feesten die eindigen tussen grofweg middernacht en 6 uur 's morgens.

Dit. Maar dat is dan eigenlijk ook meteen het enige pluspunt aan nachtfeesten voor mij persoonlijk.

Bij Qlimax zit ik tegen een uur of 4 ook in te kakken op de tribune. Hoe vet het feest ook is, op dat moment wil ik eigenlijk liever slapen.
Ik doe al m´n feesten nuchter maar een nacht is lang.
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen