Citaat:
Als het gewoon de hele tijd hetzelfde blijft zullen meer mensen afhaken dan erbij komen. Dat er weinig mensen op zitten te wachten valt denk ik wel mee. Dat hier een aantal zitten die er niet blij mee zijn, is niet echt de hele scene. Volgens mij gaan de meeste hier op het forum toch nog steeds regelmatig naar feesten dus als ze er zo tegen waren zouden ze ook niet meer gaan toch.
Nogmaals het ligt eraan wat je als hetzelfde definieert. De stijl heeft zich in 2001 tot 2006 ook ontwikkelt, maar op een manier waar de scene achter stond. En de scene voor mij zijn mensen die actief bezig zijn met deze muziek, dus die zitten nagenoeg allemaal op een van de fora/sites, waarvan een deel misschien slechts meelezend. De mensen die hier weggaan die zie je niet, maar geloof mij ik voer hier nu conversaties met andere mensen dan dat ik deed in 2008 en de verandering sinds toen is vele malen kleiner dan die in 2006/7. Ik zal eens een willekeurig topic erbij pakken: Jur, A-troxx, Masco, Dennis aka Mash, Mol, Frankert, Odyssee, Mystic Dummy, Opperhoofd, Sander, L4rs. Oh en degene die ook in dat topic postte en nu nog steeds hier zit is Jor-D

En dan heb ik de newbies buiten beschouwing gelaten.
Phase 2 schreef:
Overigens door de veranderingen in de hardstyle is het niet alleen maar commercieler geworden. Er is hierdoor ook hardstyle gekomen zoals theracords. Dat was er in het begin van de hardstyle ook niet.
Theracords is gewoon een voortzetting van de early achtige sound. Met gated kicks en reverse basses. Daar hadden we vroeger tig labels van. Nu is het bijzonder, omdat ze nagenoeg de enige zijn. Iets later is daar de raw hardstyle bij gekomen, die we vroeger ook al hadden.