Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 01:12 
 
Artiest

Velocity schreef:
Bedankt dat je hier tijd voor neemt!

Mijn vragen:

1. Is er een plaat die op het moment dat je 'm produceerde dacht, dit wordt sowieso een hit die het uiteindelijk heel slecht deed? En in lijn daarmee is er een plaat van jezelf die je ondergewaardeerd vindt?

Lights Go Out. Dat had de opvolger van Year Of Summer moeten zijn vond ik zelf en wat mensen om me heen, maar daardoor heb ik die plaat ook helemaal verpest voor mezelf door er te veel druk op te leggen. Ben er veel te lang mee bezig geweest en uiteindelijk heeft die niks gedaan. Maar toen ik er aan begon dacht ik dat het een hit kon worden

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 01:18 
 
Artiest

Khadber schreef:
Hey Wildstylez, ontzettend bedankt voor de Q&A. Ik wil in ieder geval mijn waardering laten merken de enorm vette discografie van je en ook de Spotlight-set van je, was een hele fijne drie uur (al mochten er van mij nog meer classics in)!

Eigenlijk gaat mijn vraag ook daarover: ik zou het super tof vinden als meer artiesten langere tijdslots krijgen voor een set, zeker nu bijvoorbeeld bij de hardere kant drie kwartier of een uur b2b de norm lijkt te worden in Nederland. Hoe kijk jij er nu achteraf naar en zou je het aanbevelen aan andere Hardstyle DJs om zo'n lange set te draaien? Zijn er andere ontwikkelingen die je graag in de scene zou willen zien?

Het hangt echt een beetje van het publiek af wat er staat. Als er die hard hardstyle liefhebbers staan heb ik er geen probleem mee om 1,5/2 uur te staan kun je lekker alle kanten op gaan, maar soms heb je wat commerciëler publiek en dan zijn dat soort sets wat minder gepast en dan is een uur echt lang zat.

Mijn favoriete plata wisselt van tijd tot tijd met Delay Distortion, The Human Soul, Timeless, Children of Drums en Legends Never Die bootleg (wat een emotie zit in die plaat!).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 01:50 
 
Artiest

Zenda schreef:
Bedankt dat je mee wil werken aan de Q&A! Ik begin meteen maar even met mijn favoriete track: Back 2 Basics. Niet alleen bevat deze plaat diverse elementen die ik vet vind in hardstyle (een subtiele reverse bass, sterke melodie), maar ook vind ik de vocals iconisch in een scene waarin steeds meer verschil tussen liefhebbers van euforische en de rauwere kant lijkt te ontstaan en waar naar andere EDM stijlen nogal een vijandige houding lijkt te zijn (Fit In Or Fuck Off taferelen). Om even op deze plaat door te gaan:

- Wanneer Back 2 Basics gedraaid wordt, roept MC Villain regelmatig in de zin "it's all house music that we live for" het woordje house door hardstyle te vervangen. Hiermee gaat hij in mijn ogen dwars in tegen de essentie van de plaat. Hoe sta jij als schrijver (?) van de lyrics hierin?

Die vocalen heb ik gesampled. Heb ik dus helaas niet zelf geschreven, maar vertaalde wel een gevoel die ik heb. Klopt dat het tegen de essentie van de plaat ingaat dat Villain er hardstyle van maakt, maar er zijn ook een hoop mensen die denken “wat nou met je house music” haha :P

- Waar andere artiesten binnen de hardstyle geëxperimenteerd hebben met andere genres (Headhunterz met zijn bekende uitstap, Noisecontrollers onder zijn eigen naam en aliassen als Pavelow), kan ik me van jou eigenlijk alleen Turn The Music Up met Audiotricz als uitstapje herinneren. Blijf je bewust met name hardstyle maken of heeft dit andere oorzaken?

Ik zou als Wildstylez niet snel andere muziek gaan maken, mocht ik andere muziek gaan maken dan zal dat waarschijnlijk onder een andere naam zijn. Denk dat dat het wat overzichtelijker houdt voor de fans

- Zijn er artiesten waar je nog graag mee samen zou willen werken, zowel binnen als buiten de hardstyle scene?

Binnen de hardstyle heb ik wel met bijna iedereen waar ik mee wil werken gewerkt. Buiten de hardstyle komt er een hele leuke samenwerking aan en verder zou ik wel met skrillex een keer willen werken

- Voor mijn gevoel wordt op grotere feesten regelmatig gekozen voor de bekendere tracks en wat eenvoudiger mixwerk (in enkele gevallen zelfs rechttoe rechtaan stop en play). Denk jij dat binnen de hardstyle nog een plek is voor DJs naast de namen die bekendheid opbouwen als producers?

Ik ben bang van niet. Niet voor de primetime spots in ieder geval. Of je moet je op de een of andere manier heel goed kunnen onderscheiden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 02:02 
 
Artiest

Byron schreef:
- Hoeveel tijd stop jij gemiddeld in puur sound design van een track? (Dus niet de opzet, bijv 50%?)

Dat zou ik je echt niet kunnen zeggen. Heel veel sounds heb ik heel lang aan gezeten voor dat ik uberhaupt aan een track begin.

- Wie zijn jouw favoriete producers binnen de hardstyle? Zowel als totale plaatje en qua kwaliteit?

DBSTF. Niet normaal wat een dikke platen die de laatste tijd maken.


- Kan jij nog van je eigen platen genieten nadat je ze 100000 keer gehoord hebt tijdens het produceren?

Kan vooral genieten van hoe het publiek erop reageert. Zal ze zelf thuis niet snel meer aanzetten haha. Maar als ik een plaat heel lang niet heb gehoord kan ik er wel weer eens van genieten

- Hoe kijk jij naar de hardstyle scene in zn geheel? Is dit iets waar je trots op bent om zo'n grote bijdrage bij te hebben?

Ben er zeker trots op dat ik er wat voor heb kunnen betekenen. Vind de loyaliteit van de fans vooral mooi aan de scene. Zijn weinig muziekgenres die het zolang uit hebben gehouden en het lijkt na bijna 20 jaar nog steeds te groeien

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 02:31 
 
Artiest

Goldenstyle schreef:
Super vet dat je dit wilt doen!

Aangezien alle vragen die ik wilde stellen al gesteld zijn xd hierbij wat simpele vragen.
- Hoe ben je ooit op de naam Wildstylez gekomen?

Zat met de Prophet in de studio en die had een lijstje met woorden/namen gemaakt en daar hebben we wildstylez uitgekozen haha. Het was niet dat ik heel wild was ofzo

- Gekste inspiratiebron?

dat was een smartlap voor een melodie :D

- Leuke projecten die je nog wilt doen in de toekomst?

Ja het Project One album afmaken ;)

- Gekste wat je ooit backstage mee hebt gemaakt?

Nooit hele gekke dingen meegemaakt. Gaat er allemaal veel rustiger aan toe dan mensen het soms doen laten lijken haha

- Mooiste herinnering van afgelopen jaren?

Project One op Qlimax 2016 en mijn X-Qlusive

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 02:51 
 
Artiest

JJ97 schreef:
Tof dat je hieraan meedoet! Je bent al jarenlang een icoon in deze scene, dus leuk om wat dingen van jouw kant te horen.

1. Wat is qua sound design, afgezien van je kick, het geluid waar jij het meest trots op bent of wat je echt vet vindt klinken?

Denk dat dat een intro kick is van een plaat die nog niet af is is. Maar dat kan volgende week weer iets anders zijn

2. Gaan we ooit nog een nieuwe versie van de vissen met Joram en Willem video krijgen? :P

Willem woont tegenwoordig aan het water, dus dat moet gaan lukken

3. Wat is er met deze track gebeurd/gaat hier ooit nog iets mee gebeuren?


Oh die was ik alweer vergeten, zal het met Willem overleggen


Mijn favoriete track is Back 2 Basics. Het is toevallig de allereerste track die ik kan herinneren uit de tijd dat ik begon met het luisteren van hardstyle (2012). Dat nummer heeft alles wat hardstyle te bieden had in 'de gouden tijd'. Hij komt nog steeds een paar keer in de week voorbij!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 22:27 
 
Artiest

Jellepetje schreef:
Absoluut een van je grootste fans door al je muzikale jaren heen. A Complex Situation is voor mij het hoogste binnen de hardstyle. Voor mij de essentie van wat de stijl inhoud.

De vraag waarmee ik wil beginnen: op welk van al je melodieën ben jij het meest trots?

Ik denk dat dat Children Of Drums is. Ben die track begonnen met alleen dat vocaltje en heb er vervolgens een paar dagen over gedaan om het ultieme akkoordenschema er omheen te maken. Uiteindelijk was de doorbraak dat ik 1 klein stukje van de vocal moest aanpassen. Kan nog steeds heel goed naar die plaat luisteren en dat gebeurd niet vaak bij een eigen plaat haha

Pure interesse vraag: Wat is jouw favoriete plaat binnen de hardstyle, welke voor jou de essentie is van het begrip hardstyle?

2 best enemies - Les Drums en misschien toch ook wel Builder - Her Voice

Vraag verweven in een situatie: Legends Never Die heeft helaas voor mij en een goede vriend een bittere kant gekregen. Het laatste feest van een van onze beste vrienden was Qlimax 2017 waar deze voor het eerst werd gedraaid. In de weken erna heeft hij besloten niet verder te gaan met het leven. Deze track is dan ook een symbool geworden in onze gedachten aan hem. Dat werd helemaal bevestigd op defqon 2018 waar wij voor het eerst zonder hem heen moesten en deze werd gebruikt om het weekend mee te sluiten. Hij had daardoor voor ons gevoel meegekeken. De prangende vraag voor ons is dus nu ook al een tijd: wanneer kunnen we deze verwachten? Of mogen we deze uberhaupt nog verwachten? De gevoelens die deze track geeft zijn onbeschrijfelijk en van hoge emotionele waarde geworden.

Oh wow wat een heftig verhaal. Zoals ik al bij een van de eerdere vragen heb verteld is het een lastig verhaal geworden. Na dit verhaal ga ik zeker nog een beetje extra mijn best doen om hem toch nog te kunnen releasen. Mocht dat echt niet meer lukken word het sowieso een free release. <3

Oke om het licht af te sluiten moet ik ook dit toch ook even vragen:
Waarom is Frontliners remix van Music or Noize nooit gereleased? :x

Weet ik niet precies eigenlijk. Vond het wel een coole remix namelijk

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 22:58 
 
Artiest

Ron schreef:
Heel tof dat je tijd maakt voor deze Q&A!

1. Hoe zien je dagen eruit? Heb je bijvoorbeeld een vaste structuur wat betreft opstaan/naar bed gaan, eventueel het beoefenen van hobby's of verschillen je dagen juist?

Vroeger had ik echt totaal geen ritme. Maar sinds Jaxon er is wel gelukkig. Sta meestal rond half 9 op, beetje quality time met de kleine. Ontbijten, douchen en dan om 10 uur naar de studio. Zorg er ook altijd voor om met eten weer thuis te zijn, tenzij ik met iemand in de studio zit, en als ik wat deadlines heb dan ga ik nog een paar uur terug zodra hij op bed ligt. En lig altijd rond 12/1 weer op bed. Weekenden zijn echt afhankelijk van de boekingen die ik heb

2. Wat vind je van de kwaliteit van hardstyle die tegenwoordig uitgebracht wordt? Ik doel dan met name op de platen waar de focus vooral gelegd wordt op het hardere en de kick. Heel creatief is het bij lange na niet, maar het trekt veel publiek aan als je bijvoorbeeld de Spotify streams ziet of de (grote) podia waar deze artiesten draaien. Vind je dit een smaakkwestie of een slechte ontwikkeling?

Het is sowieso een smaakkwestie. Al heb ik niet het idee dat die platen heel veel streamen ten opzichte van euforische platen. Zijn best een hoop raw artiesten die als artiest veel populairder zijn dan euforische jongens die 3x zoveel streams hebben.
Het is tegenwoordig ook vrij laagdrempelig om een plaat uit te brengen. Vroeger toen het nog op vinyl geperst moest worden was dat een behoorlijke investering en waren de labels dus ook een stuk kritischer. Nu denken labels waarschijnlijk, mocht het niks worden verdwijnt zo’n plaat lekker naar de achtergrond, niks aan het handje.. Ik heb liever dat het zoals vroeger was, dat labels wat kritischer waren


3. Ter aanvulling op de vorige vraag ben ik wel nieuwsgierig wat je van de muziek van Spoontech vindt. Het is vooral op dit forum erg populair, maar het zal altijd een beetje underground blijven en daardoor (voor nu) niet echt opgepikt worden door de grote namen.

Heel eerlijk gezegd heb ik de naam veel voorbij zien komen, maar de muziek nooit gecheckt. Ga ik zo gelijk even doen.


4. Denk je dat je nog lang in de muziekwereld actief zult zijn? Wellicht over een tijd alleen nog produceren of zou je volledig stoppen?

Als producer zal ik nooit ophouden, maar het zou zo maar kunnen zijn dat ik over een paar jaar aankondig te gaan stoppen met optreden

5. Voortbordurend op vraag 4 ben ik benieuwd of je in de hardstyle momenteel nog artiesten ondersteunt met produceren, dus co-produce danwel volledig ghosten? Ik begrijp het als je geen namen noemt. :P

Op dit moment ghostproduce ik voor niemand, maar er zijn wel een paar jongens die ik hier en daar nog een beetje help

Als favoriete plaat zou denk ik gaan voor Clubbin. Ben altijd een groot van gated kicks omdat het vaak zowel thuis als op de dansvloer lekker klinkt in combinatie met een goede melodie. Het is een belangrijk element waardoor ik hardstyle zo vet vind. Leuk ook om te zien dat het nu steeds meer te horen is. Daarnaast vind ik Timeless wat betreft emotie/sfeer enorm fijn. Dankzij de intro heb ik deze plaat al jaren als mijn wekker. :P

Thanks voor je tijd en ga vooral zo door! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 23:01 
 
Artiest

Svenikip schreef:
Collab with Atmozfears? :D

Zal vast wel weer een keer gebeuren. Heb hem hoog zitten als producer.



Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 23:31 
 
Artiest

TiMOTHYb schreef:
Ik ga toch voor LDMF Remix. Sorry voor clubbin lobby.

1. Hoe is het gebeuren met Digital Age verlopen? Label promo op Qlimax was echt grandioos, Shadow was ook perfect en daarna bloedde het zó snel dood..

Dat kwam zakelijk allemaal wat moeizaam op gang en vervolgens kwamen er andere dingen op ons pad waardoor het een soort van dood bloedde. Gelukkig zijn we nu weer samengekomen haha

2. Mis je tijdens het (tegenwoordig) draaien geen platen als bovenstaande. Met een fatsoenlijk mixbare mid-intro en bijvoorbeeld een leuk gecutte vocal. Ik wel op de dansvloer namelijk. Het is - hoe goed de muziek in de sets ook zijn - zo'n vreselijk voorspelbaar feestje.

Volgens mij heb ik best wel wat plaatjes met dat soort dingen en draai ik dat ook regelmatig. Heb ook het idee dat de wat langere mid intro’s weer terug gaan komen.

3. Voortbordurend daarop: hoe vond je dediqated? Wat vaker werken met mashups om zo miss wat meer platen mee te pakken?

Vond de sfeer echt super! Voor zo’n feest werkt het prima om hele snelle overgangen te hebben. Voor een meer doorsnee sets hoeft dat van mij niet, dan houd je juist minder tijd over om een plaat de ruimte te geven.

4. Wat vond je van deadmau5 z'n poging om hardstyle te maken?

Leuke poging haha. Denk overigens wel als die het écht zou proberen hij nog iets vets maakt ook.

5. Hoe erg lag heady eraf tijdens springtouw kijken na defqon endshow 2010?

Weet niet precies waar je het over hebt.

Enorm bedankt voor je inzet. Wat mij betreft dikste discografie van de klassieke 3. Lekker gewerkt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 23:35 
 
Artiest

heggenschaar schreef:
Heel veel vragen zijn al gesteld maar heb er nog 1

Timeless had je gemaakt bewust zonder tekst en met een heel lang en mooi intro.
Wat vind je er nou van dat Villain om een of andere reden altijd door dit intro heen moet lullen?

Heb dat zelf met hem overlegd, waren een hele hoop mensen die dat live juist super vet vonden. Begrijp jij niet haha?! Gelukkig is die wel gereleased zonder vocalen ;)

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 00:47 
 
Artiest

Mark With A Tarrel schreef:
TiMOTHYb schreef:
1. Hoe is het gebeuren met Digital Age verlopen? Label promo op Qlimax was echt grandioos, Shadow was ook perfect en daarna bloedde het zó snel dood..!


Hierop voortbordurend, met kennisgeving dat euphoric hardstyle in NL overschaduwt wordt door de raw en commercieel gezien vrijwel dood is en qua omzet om van te leven buiten een DBSTF en Atmozfears (welke ondertussen vrij raw zijn geworden) en mss wat anderen, exclusief voorbehouden is aan de leden van Art of Creation (vandaar ook de bedrijfsmatige conglomoratie van de 'euphoric top' naar AoC en het ondersneeuwen van Digital Age / Spirit of Hardstyle neem ik aan), ben ik benieuwd naar jouw visie hierop.

Specifiek bedoel ik het eiland aan de euforische top waar jij als Wildstylez zit en de onmogelijkheid voor veel opkomende euforische artiesten om iets van betekenis neer te zetten en te groeien naar een basis waar ze genoeg omzet voor draaien om van te kunnen leven. Hier op Hardtraxx wordt bijvoorbeeld graag een Jay Reeve naar voren geschoven en alhoewel zijn platen mij en velen hier heel goed vallen halen zijn platen net het grote publiek niet en die paar boekingen die hij neerzet zijn neem ik aan onmogelijk toereikend voor gezonde financiën (misschien vandaar ook de naam van de plaat 'Back Up Again' en de context waarin Julien deze plaat promoot?). De realiteit is dat een artiest minimaal toch wel meer dan een halve ton aan omzet per jaar moet draaien en een 'opkomend' artiest onder de hoede nemen voor een management of label netto gewoon geld kost en dit soort artiesten onder een enorme druk komen te staan om te presteren wat heel moeilijk is in de huidige scene waardoor dit soort artiesten mogelijk hun artistieke expressie (muziek maken) niet langer kunnen vervullen en ook financieel problemen kunnen krijgen. Euforische muziek maken lijkt tegenwoordig een financiële strop waar velen zich toch aan wagen en jij zit daar op je (natuurlijk met alle respect!) 'veilige' eiland aan de top. Hoe kijk jij hier tegen aan?

Ik denk dat jongens als Willem, Bas en ik en nog een aantal artiesten op het juiste moment gepiekt hebben. Een hoop van de huidige hardstyle fans zijn begonnen met luisteren op het moment dat wij op onze top zaten. Dit zorgt ervoor dat wij nog relatief makkelijk mee kunnen draaien. Vraag me eerlijk gezegd af of ons dat nu nog steeds zou lukken als we op dit moment door zouden moeten breken. Tijden zijn veranderd en er spelen tegenwoordig een hoop andere dingen mee behalve een paar leuke plaatjes maken.
Met AOC proberen wij een platform te bouwen om dat wel weer voor elkaar te krijgen voor nieuwe jongens. Wij hebben er bijvoorbeeld voor gekozen om onze best wel goede youtube kanalen op te geven om aan een nieuwe voor AOC te werken zodat de nieuwe jongens daar ook de vruchten van plukken. Sound Rush heeft bijvoorbeeld onze volle support gekregen op allerlei vlakken en daar gaat het aardig lekker mee volgens mij. Ook omdat zij online het heel goed doen en heel dicht bij hun fans staan. En dat is wel wat er tegenwoordig ook gevraagd word van nieuwe artiesten. Een hoop nieuwe jongens vergeten dat stukje, die willen alleen goede platen maken en die komen er niet door te ver van de fans af te staan (was mij waarschijnlijk ook gebeurd)
Ik probeer er in ieder geval alles aan te doen om vanaf mijn veilige eilandje nieuwe jongens daarvan mee te laten profiteren ;)


Vraag 2:

Live The Moment heeft overduidelijk jouw sound (kick, lead). Ik heb altijd de aanname gehad dat jij deze plaat voor Joshua een update hebt gegeven voor een release. Kan je hier wat opheldering over geven?

JDX en ik hebben elkaar door de jaren heen best veel geholpen. Ik heb inderdaad wel eens geholpen met zn kicks en lead sounds en hij heeft mij wel eens geholpen met orchestrale breaks. Daar is hij gewoon de allerbeste in. Ik had dan zelf wel de opzet voor de break al gemaakt, maar dan maakte hij hem opnieuw met betere samples waardoor het allemaal net wat “echter” klinkt

Vraag 3:

Je bent zoals je zelf wel eens hebt aangegeven in interviews meer een producer dan een DJ en ik neem aan dat je (buiten de hardstyle) wel wat zijprojectjes hebt waar voor je produceert. Welke genres zijn dit zoal? Is daar iets leuks of bijzonders wat je daar over kwijt kan?

Heb 2 platen buiten de hardstyle uitgebracht. 1 future bass plaatje en een house plaatje. Maar ga niet zeggen welke dat waren ;)

Vraag 4:

Een gemiddelde Wildstylez, bijv Run with the Wolves oid, hoe lang ben je daar mee bezig?

Dat verschilt echt heel erg. Run With The Wolves een weekje of 2 denk ik. Maar heb ook platen die in een dag af waren en ook platen waar ik 2 maanden aan heb gezeten

Vraag 5:

Als je met een plaat bezig bent en je hebt het idee; 'hier moeten vocalen met zang in!', hoe gaat dat proces? In de zin van; maak je zelf de instrumental van een plaat en laat je daar de zang overheen zingen en verzin je de vocalen dan zelf? Of vraag je een vocaal artiest om met een concept te komen waar jij iets om heen bouwt? Of is het meer een wisselwerking waarbij jij en de vocalist meerdere keren afspreken en brainstormen en opnemen?

Dat gaat echt op veel verschillende manieren. Soms ontvang ik een topline (acapella) die mij aanspreekt en soms dan heb ik een opzetje die ik doorstuur aan een vocalist en dan geef ik wel aan wat het thema voor de tekst moet zijn. Heb niet vaak dat ik met een zanger in de studio zit ofzo. Al was dat met Year Of Summer wel zo.

Vraag 6:

Als je met een plaat bezig bent en je bent bijvoorbeeld lang bezig om de melodie of mixdown goed te krijgen, verlies je dan niet met enige regelmaat het gevoel voor die plaat?

Absoluut. Meestal is dat ook het moment om de plaat aan de kant te schuiven en hem een paar weken later weer op te pakken. Helaas doe ik dat niet altijd en wil ik hem perse goed krijgen. Heb door de jaren heen de nodige platen verpest voor mezelf op die manier. Maar de reacties van de fans kunnen zo’n plaat voor mij ook wel weer nieuw leven inblazen.

Vraag 7:

Voortbordurend op de vorige vraag; vrijwel iedere artiest is nooit helemaal tevreden over zijn/haar eigen werk. Is het soms niet moeilijk om een plaat als 'af' te beschouwen en te draaien/releasen? Is daar over de jaren verandering in gekomen?

Dat is heel lastig. Daarom zijn deadlines zo nu en dan wel fijn. We maken ons vaak druk over dingen die 99 van 100 mensen niet eens horen. Maar dat zou altijd wel zo blijven. Blijven toch perfectionisten zo nu en dan

Vraag 8:

Hoeveel opzetjes heb je per plaat die uitkomt? :P

van 3 tot 150 haha

Vraag 9:

Favoriete karakteristieke hardstyle sound? (kickdrum is mss te obvious :P)

Virus C lead sounds. Heerlijk die kraak die daar in zit

Vraag 10:

Triplet of straight?

Vaak toch wel triplet

Bonus vraag:

Waar komen de vocalen in The Human Soul vandaan?

In laten spreken. Maar waar de tekst vandaan komt moet je even aan DBSTF vragen ;)


Bonus vraag 2:

Hier wordt veel geschreeuwd om oude platen als free release vrij te geven. Hoe komt het dat deze platen nooit vrijgegeven zijn? Niet tevreden? Initieel officieel willen releasen maar tegen licentie problemen aangelopen? Project kwijt?

Veel van die platen vind ik niet meer passen bij waar ik voor sta op dat moment, maar belanden wel op youtube als zijnde een wildstylez plaat en dat wil je niet altijd. Als ik zeker zou weten dat mensen hem alleen op hun computer houden dan zou het een ander verhaal zijn

Fun fact: jaren geleden heb ik ooit via een FB actie een hele stapel vinyl van je gekregen waar je altijd mee gedraaid hebt. De vieze vinger afdrukken staan nog op de witte promo vinyls. Leuk collectors item! Weet je waar ze beland zijn ;).

Haha leuk!! Zijn geld waard die dingen :P

Brainweavers schreef:
1. Wat is je favoriete go-to VST bij het produceren die je iedere hardstyle producer aan zou raden en waarom?


Ik verwacht als antwoord hierop een heel erg voor de hand antwoord zoals 'nexus' oid (Complex Situation Square Lead 2 FTW!), dus als je hier beland met de vragen ronde, even opnieuw deze vraag op een ander manier. Welke VST of productietechniek is voor jouw een game changer geweest?

TiMOTHYb schreef:
Ik ga toch voor LDMF Remix. Sorry voor clubbin lobby.


+1

Maar voor mij is The Human Soul toch wel de beste Wildstylez plaat ever ;). Heeft toch iets magisch dat nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 00:49 
 
Artiest

Spobbertiet schreef:
TiMOTHYb schreef:
Remi schreef:
Ik geloof dat de beste man z'n handen vol gaat hebben aan deze Q&A. Ik was denk ik minder tijd aan het schrijven van mijn scriptie kwijt :lol:

Hierop voortbordurend, @Wildstylez

Wat heb je gestudeerd?

Bouwkunde, maar niet afgemaakt. En op de rockacademie gezeten (ook niet afgemaakt), maar wel Willem daar leren kennen

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 01:03 
 
Artiest

Svennn schreef:
Muzikaal gezien is het meeste al wel gevraagd, ben wel benieuwd naar wat randzaken.

Verbaas me er nog altijd overal hoe vaak DJ's de halve wereld over vliegen met hetzelfde gemak alsof ik naar m'n werk fiets. Hoe gaat zoiets in zijn werk? Krijg je zoveel aanvragen uit de hele wereld binnen dat je daar zelf de leukste boekingen (bestemmingen?) uitkiest of regelt een boekingsbureau alles en krijg jij gewoon door waar je heen moet? Pak je alles wat je kan in het buitenland, of weiger je ook wel eens aanvragen? Wat zijn daarin de afwegingen?
Kan me voorstellen dat je bij de eerste aanvraag uit Australië denkt 'super gaaf', maar wanneer je er tien keer bent geweest je er niet op zit te wachten om weer 2 x 24 uur in het vliegtuig te zitten.

Mijn bookings agency neemt geen enkele boeking aan zonder mijn akkoord. Ik vind het belangrijk om genoeg tijd in de studio en met mijn gezin door te brengen en daar hou ik dus altijd rekening mee. Ik weiger eigenlijk om meer dan een dag of 5 van huis te zijn tegenwoordig. Al is Australië daar wel een uitzondering op, omdat het zo ver weg is. Probeer daar een goede balans in te vinden om zo niet met een burn out thuis komen te zitten. Dus dat is een afweging en uiteraard speelt het financiële aspect ook een rol. Hoe leuk het ook allemaal is, je hebt ook een bedrijf te runnen. En ik heb ook niet de luxe dat ik elk weekend tussen 3 verschillende continenten kan kiezen ofzo hoor.


En als je dan toch zo vaak én zo lang in het vliegtuig zit, hoe breng je die tijd dan door?

Series proberen te kijken, podcasts luisteren en vooral erg veel slapen haha. Ook wel eens geprobeerd muziek te maken on the road, maar dat werkt niet voor mij

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 01:16 
 
Artiest

Vocalinez schreef:
Ik ben zelf veel bezig met teksten en vocalen, dus ben ook wel geïnteresseerd in vraag 5 van mr. Mark With A Tarrel.
Daarop inhakend: Is er een tekst die je zelf hebt geschreven (of aan mee hebt geschreven) waar je trots op bent of een speciale herinnering aan hebt?

Songteksten zijn niet mijn sterktste kant. Year of Summer heb ik overigens wel aan meegeholpen, dus misschien zou ik dat vaker moeten doen haha! Maar ik ben meestal op zoek naar een gevoel en luister in eerste instantie niet naar de tekst

Is er nog een bepaald thema of een specifieke richting (wat betreft zang/vocalen) waar je ooit een nummer over zou willen maken? :D

Niet een specifiek thema op dit moment. Maar ben wel opzoek naar wat minder voor de hand liggende thema’s. Kan eigenlijk van alles zijn.

En tja, verder eigenlijk al onwijs veel vragen gesteld hier, heel tof dat je dit doet en ben echt benieuwd naar de antwoorden.

Favoriete plaat is echt onwijs moeilijk, maar ga dan voor Push that Feeling. Al staan Lonely en The Human Soul ook wel onwijs hoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 01:23 
 
Artiest

FRArnold schreef:
Tof dat je op Hardtraxx wat vragen wil beantwoorden!

Ten eerste; bedankt voor de muziek en je loyaliteit aan de scene. Van K.Y.H.U, Project One tot Run With the Wolves; je hebt een unieke sound en een mooi talent.

Mijn favoriete plaat is Push That Feeling. Deze heeft voor mij veel betekent, omdat die plaat uitkwam in een periode dat ik het echt nodig had. Eigenlijk raakt de melodie, climax, met voorafgaand dat piano spel echt de juiste snaar. Echter moet ik erbij zeggen dat het Qlimax anthem, Temple of Light, een van de beste platen is die ooit is uitgebracht. Beide hebben dus een andere betekenis voor me.

Mijn vraag voordat ik hier een boek schrijf: persoonlijk kan ik erg genieten van heftige, zware melodieën. Als mega-fan van o.a. Hans Zimmer, Alexandre Desplat en James Newton Howard, lijkt het mij erg gaaf om een link te vinden met Hardstyle. Heb je ooit, of zou je ooit, iets willen doen met (bestaande) film scores en/of zou je het vet vinden om met een a-klasse componist, en zo ja met wie, om de tafel te zitten om iets uit te werken?

Volgens mij word er in hardstyle al heel veel inspiratie uit filmscores gehaald toch? Denk dat platen als Cats Jets and Breaks, Encore en Children Of Drums best al wel dat gevoel een beetje hebben. Zou zelf graag met Ennio Morricone willen werken als ik dan toch mag kiezen ;)

Groetjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 01:32 
 
Artiest

RTM93 schreef:
Vroeger was je op zaterdag nog wel eens te vinden in een discotheek in Nederland om een uurtje hardstyle te draaien. Ik kan mij de tijden in Dieka, Bills Bar & Radstake nog maar al te goed herinneren. Voor de meesten mensen is dit vaak de eerste aanraking met hardstyle muziek buiten hun eigen huis.
Nadat ik even heb gespiekt in de partyflock agenda ben ik er achter gekomen dat je dit eigenlijk ook niet meer doet.
Niet gek, je bent natuurlijk wel wat prijziger dan pak em beet 7-8 jaar geleden.

Mis je deze tijd wel eens, dat je in plaats van een volledige hardstyle feest gewoon wat disco's in het land af reed voor een uurtje hardstyle draaien?

Dat doe ik af en toe nog wel eens hoor, maar wel een stuk minder idd. Dat heeft niet zoveel met het financiële aspect te maken, maar meer met de dalende populariteit van de euforische hardstyle in nederland. Lijkt mij heerlijk om een weekendje weer wat clubs in NL af te rijden.

Kun jij je nog leuke of minder leuke ervaringen herinneren die zich specifiek tijdens setjes in discotheken afspeelden?
Heb je hier nog leuke anekdotes over bijvoorbeeld.

Kan me nog een keer herinneren dat ik met Villain in een club (Zaaldijk geloof ik) stond en dat er 2 jongens met Radical shirts ons de hele set lang voor homo uit hebben staan schelden haha :D

Stiekem mis ik die simpele tijd wel, dat je wist dat Wildstylez in je plaatselijke disco kwam en dat je daar de hele vriendengroep voor op ging trommelen en dat je er per se moest achter komen hoe laat en hoe lang je draaide. Geweldige tijd was dat !
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 21:01 
 
Artiest

Bedankt iedereen voor alle vragen!! Leuk om een keer te doen :)
Sorry dat het even duurde, maar wilde er even de tijd voor nemen.
Zal blijven lezen en reageren de komende tijd!

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 21:18 
 
Hardtraxx Veteran

Held, thanks voor je openheid :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 21:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helaas niet meer extreem actief op Hardtraxx, vandaar dat deze Q&A even aan mij voorbij is gegaan. Toch met veel plezier alles vragen en antwoorden gelezen :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 22:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt Wildstylez, voor alle uitgebreide antwoorden! Het topic is weer open voor vragen en discussie
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 00:28 
 
Hardtraxx Crew

Vind het juist fijn om te zien dat je er de tijd voor hebt genomen. Veel leuker om de wat uitgebreidere antwoorden te lezen :) Idd bedankt :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 06:20 
 
Hardtraxx Veteran

Bedankt voor de antwoorden. Ik had eerder al een vervolg vraag toen je bezig was met de antwoorden. Hij is mij alleen nu even ontgaan.
Kan zijn dat ik hier nog op terug kom als ik alle antwoorden nog weer eens rustig terug lees.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 10:34 
 
Hardtraxx Addict

Je zei dat je weinig oudere tracks draai omdat het volk ze niet kent.

Dat is met nieuwe tracks toch ook zo?
Ben je niet juist de persoon om mensen kennis te laten maken met deze tracks zodat ze wel vaker gedraaid kunnen worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2020 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Liever dat het iets langer duurt, dan heb je meteen betere en leukere antwoorden.

Was ontzettend leuk om te lezen, heel erg bedankt!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen