Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2020 16:25 
 
Hardtraxxer

Remi schreef:
Ik geloof dat de beste man z'n handen vol gaat hebben aan deze Q&A. Ik was denk ik minder tijd aan het schrijven van mijn scriptie kwijt :lol:
Afbeelding

Horen de namen niet omgedraaid te worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2020 21:48 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Dank voor jullie vragen! Het topic gaat nu op slot om Wildstylez de kans te geven alle vragen te beantwoorden. Het topic zal daarna weer geopend worden voor algemene discussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2020 00:54 
 
Artiest

Vitality schreef:
Onwijs vet dat je hier de tijd voor wil nemen, thanks alvast! :worship:
Dit zijn mijn vragen (wordt nog aangevuld wellicht)

- Wat is de reden dat je (vrijwel) geen classicsets draait?

Daar zijn een aantal redenen voor. Het werden er op een gegeven moment gewoon te veel. Had ik in de studio gezeten en leuke nieuwe dingen af en dan kon ik al die oude platen weer staan draaien. En toen op een gegeven moment een promoter zelfs ging vragen of ik een keer wat andere platen wilde draaien was ik er helemaal klaar mee. Het is niet zo dat er nog nieuwe classics bij komen ofzo.
Ik denk dat dit soort dingen speciaal moeten blijven, dus neem er max 1/2 per jaar nog aan.
En was ook bang voor een verkeerde beeldvorming, dat mensen je op een gegeven moment als vergane glorie gaan zien terwijl ik nog elke dag nieuwe dingen in de studio zit te maken


- Zit het Project One album al in de afrondende fase? Zo ja, is er al iets over los te laten?

Die zit al een hele tijd in de afrondende fase, maar het is zo lastig om een moment te vinden om samen in de studio te zitten dat het helaas allemaal wat langer duurt dan ons lief is. Dus er is nog geen datum, maar verwacht wel dit jaar. Gelukkig is het jaar nog lang haha!

- Een tijdje terug heb je aangegeven dat de Legends Never Die remix binnenkort uit zou komen, gaat dit nog gebeuren?

De plaat stond een jaar terug op het punt om uit te komen, maar toen kwam er bij Riotgames een update waar alles voor moest wijken. Vervolgens kwam het allemaal slecht uit bij Against The Current omdat er een nieuwe release van hun aan zat te komen en daarna is het stil geworden helaas. Ben nog steeds bezig met mijn mensen om iets voor elkaar te krijgen, maar heb er een hard hoofd in.

- Is er nog een artiest binnen de Hardstyle scene waar je graag mee zou willen samenwerken?

Zeker! Heb al een hele tijd het plan om met B-Front een keer een plaat te maken. Ga binnenkort weer met Ran-d zitten. Maar vind het ook leuk om met nieuwe jongens te zitten, komen platen aan met Aftershock, Jay Reeve en er liggen ook plannen om met Primeshock een keer een plaat te maken.

- Heb je wel eens te maken gehad met een (lang) writersblock? Zo ja, wat heb je geprobeerd om er vanaf te komen?

Iedere producer heeft die periodes wel eens. Gelukkig leer je daar steeds beter mee om te gaan. Wat voor mij heel erg heeft geholpen is gewoon een paar maanden doelloos andere muziek te maken. Haal ik altijd weer inspiratie en nieuwe technieken uit die ik vervolgens weer in de hardstyle kan verwerken

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2020 01:23 
 
Artiest

makrooy schreef:
Heel nice dat je dit wil doen, props.

- Wat is je favoriete non hard dance muziek genre?

Ik heb niet echt een specifiek genre dat ik veel luister. Luister echt vanalles van de Eagles tot Metallica. Luister alleen wel heel weinig dance muziek, kan daar als producer niet echt meer objectief naar luisteren ofzo. Je gaat toch onbewust alles zitten analyseren, waardoor je er niet rustig van kan genieten

- Waar haal je je inspiratie uit?

Dat kan echt van alles zijn. Van een vocal die ik aangeleverd krijg of een mooie melodie/akkoorden schema. Zelfs van een nieuwe kick of een nieuwe Synth kan ik inspiratie krijgen

- Wat doe je in je vrije tijd?

Lekker tijd doorbrengen met mijn gezinnetje, familie en vrienden. Heb niet echt veel tijd voor andere hobby’s naast het leven als muzikant.


- Wat is jouw mening over drugs?

Beter niet doen. Maar dat zeg ik om jullie niet aan te sporen tot drugsgebruik haha. Vroeger ook wel een pilletje genomen als ik naar een feest ging en ook veel geblowd, maar dan heb ik het echt over 15 jaar geleden ofzo.

- Lees je zelf ooit mee hier op hardtraxx?

Zeker. Als ik een nieuwe plaat uit heb of we groot nieuws met het label hebben ofzo vind ik het altijd leuk om hier te kijken wat de meningen zijn.

Mijn favoriete nummer is zonder twijfel Pleasure. Tegengekomen op een racegame (trackmania) waar mensen eigen muziek op hun racebanen kunnen zetten. Het nummer samen met Rock Civilization dat mij in dit genre bracht in 2008 :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2020 02:03 
 
Artiest

roy_ schreef:
Gaaf! Thanks voor je tijd!

Mijn vragen:
- je draait al aardig lang mee, hoe blijf je gemotiveerd?

Dat gaat eigenlijk vanzelf, maar wat ik zelf erg leuk vind is om op nieuwe plekken te komen en zieltjes te kunnen winnen voor hardstyle. Daar haal ik veel energie uit

- wat voor muziek produceer je naast hardstyle nog meer en wil je dat delen?

Op het moment produceer ik alleen hardstyle. Heb in het verleden wel eens een wat house gemaakt maar nooit uitgebracht of echt afgemaakt.

- je collab met Niels Geusebroek beviel goed, wanneer komt er weer een onverwachte samenwerking met een artiest buiten de hardstyle?

Komt met een paar maanden een plaat uit met een hele grote artiest, maar daar kan ik helaas nog niet al te veel over zeggen

- aanvulling op vraag 3: jullie waren ook bezig met een tweede collab maar die is er nooit meer gekomen. What happend?

Hebben ooit een opvolger gemaakt, maar daar was ik niet tevreden mee en daarna is het er niet echt meer van gekomen. Maar het plan is er nog steeds haha

- wat vind je van dat feesten nu meer overdag gehouden worden IPV savonds?

Ik ben er wel voorstander van. Zijn de verschillen qua slaapritme tenminste niet zo groot tussen doordeweeks en de weekenden

- is er nog iemand binnen de hardstyle waar je tegen op kijkt?

Tegen op kijken niet. Maar kan wel getriggerd worden om ook weer even wat meer tijd te steken in bijv. sound design door Sub Zero Project die de laatste tijd echt een frisse wind zijn geweest in de hardstyle scene.

- borsten of billu

Billen

Favo bummer: lose my mind. Elke keer als die wordt gedraaid op een feest schreeuwt iedereen alles mee. Geeft de sfeer echt een boost! Blijft een lekker nummer en hoop hem nog vaak genoeg te horen! Zit steen goed in elkaar :bomb:

Groetjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 01:12 
 
Artiest

Jordi schreef:
Ik vond het interessant om te merken dat je net na de geboorte van je eerste kind een sterke periode inging als producer. (op basis van creativiteit en kwaliteit). Children of drums EP, Heartbeat oa. Ik kan me namelijk voorstellen dat je als kersverse vader even helemaal met je focus bij je kind zit en totaal niet bezig bent met muziek.

1. Zou je dat kunnen verklaren?

Misschien dat ik mezelf wat minder tijd gunde om in de studio te zitten en dus sneller genoegen nam (wat vaak best positief uitpakt) zodat ik weer snel naar die kleine kon haha

2. Zijn er specifieke redenen geweest waarom het Project One album zo lang op zich laat wachten?

Dat heeft echt te maken met de drukke schema’s van Willem en mij. Het is bijna onmogelijk om tijd te vinden om samen in de studio te zitten en we wonen ook niet meer bij elkaar om de hoek, wat het ook niet makkelijker maakt

In een interview met Hardnews antwoorde je op de vraag "Wat vind je er eigenlijk van, dat raw hardstyle steeds ‘harder’ wordt?":
Citaat:
Bij raw zijn de thema’s toch vaak wat minder gezellig en positief. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet als ik op een festival in het zonnetje sta met een biertje in mijn hand.


3. Nu blijkt dat je jarenlang verantwoordelijk bent geweest voor de producties van Alpha2. Daar zaten best wat duistere tracks tussen. Daarnaast vind ik dat je een van de beste Qlimax anthems op je naam hebt staan. Ook niet bepaald een 'gezellige' track. Ik zou bijna durven stellen dat ik de duistere Wildstylez net zo vet vind als de vrolijke Wildstylez. :P Zou je daar wat meer inzicht in willen geven?

Wat duistere thema’s heb ik ook helemaal niets tegen hoor, vind ik ook heel tof. Maar er is voor mij wel een verschil tussen duister en duister, de ene melodie zit nog gevoel in en de ander is regelrechte herrie. Weet niet hoe ik dat goed kan uitleggen. De grap is dat de melodie van het qlimax anthem eigenlijk helemaal niet zo duister is, zit hem meer in de sfeer eromheen

4. Samen met Max Enforcer heb je Lose Control Music opgericht wat later een mooi podium bleek voor aanstormend talent. Onder andere Demi Kanon, Primeshock en Jay Reeve zijn inmiddels uitgegroeid tot stuk voor stuk "grote jongens". Heb je nog plannen voor nieuwe talenten aantrekken voor het label?

Uiteraard! Hou altijd mijn ogen open voor nieuwe jongens. Dus als jullie nog tips hebben, let me know!

5. Heb je misschien nog ergens op een verdwaalde HHD Seizure - Missin' rondslingeren? (ja ik ben me er van bewust dat er een Wildstylez - Missin' bestaat maar ik vind de Seizure versie echt MILJOEN KEER VETTER.

Haha! Ben bang dat ik die nergens meer heb, was nooit heel goed in archiveren. Misschien dat ik hem nog ergens op cd gebrand heb liggen :D

Tof dat je dit doet overigens ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 01:29 
 
Artiest

Alm1ghty schreef:
Hallo

1) JDX ft. Kelly Q - You And Me heb jij ten tijden van de feestfabriek geremixed


Wat is er met deze parel gebeurd?

Poee dat is lang geleden. Volgens mij is het origineel zelfs nooit gereleased. Zal eens met JDX checken of we niet nog eens wat met die plaat moeten doen. Een 2020 versie maken ofzo. Vind die melodie nog steeds heel tof klinken

2) Doe je nog vissen of is je vispas verlopen?

Is verlopen ben ik bang :D

3) kun je mij een crack van nexus sturen?

Nee man. Ga serum aanschaffen. Doe ik bijna alles mee. Van kicks tot leads

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 02:03 
 
Artiest

Parvuz schreef:
Heel vet dat je dit doet! :thumbsup:

1. Welke, niet voor de hand liggende, hardstyle plaat is één van je alltime favorieten en waarom?

Leuke vraag. Ik denk Showtek - Early Soundz. Kan me nog goed herinneren dat zij die plaat voor het eerst op Qlimax draaiden. Zo vet hoe droog die melodie erin knalde in combinatie met die leadsound. Kippenvel!


2. Jij maakt als één van de weinige hardstyle producers nog platen met langere intro's en mid intro's. Hierin proef ik een beetje dat je misschien klaar bent met de simpele intro's tegenwoordig in de hardstyle. Mixen lijkt geen kunst meer. Hoe sta je hier werkelijk in?

Het mixen is tegenwoordig idd vrij makkelijk met alle nieuwe technieken. Mijn mix-intro’s zijn eigenlijk altijd net zo lang als platen van anderen. Wat je tegenwoordig wel vaak ziet is dat producers geen uittro’s meer maken, 2x 8 maten melodiedrop boom klaar.. Snap ik niet, hou er niet van om altijd in climaxen te mixen

3. Hoe is de link met Alpha2 ontstaan? Het lijkt er namelijk op dat dit voor jou een belangrijke connectie was in het begin van je carrière.

Die boys zijn super belangrijk voor mij geweest en verantwoordelijk voor mijn eerste stapjes in de hardstyle scene. Heb ooit een demo cdtje aan ze gegeven in een lokale club en toen hebben zij contact opgenomen om samen te werken. In het begin was dat nog als Seizure, dat was met een andere jongen erbij. Maar toen we daar mee ophielden ben ik met ze blijven werken en hebben zij ook in mijn studio geinvesteerd zodat ik muziek kon blijven maken. Kan wel zeggen dat ik zonder hun nooit zo ver was gekomen

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 02:37 
 
Artiest

patrickjeb schreef:
Tof dat je dit doet!

- Wat voor deuren zijn er voor jou of de Hardstyle scene geopend door Year of Summer?

Het heeft veel clubs in nederland die altijd zaten te twijfelen om hardstyle te boeken over de streep getrokken en het kon ineens op mainstages geprogrammeerd worden in nederland. En het werd veel makkelijker voor mij om bijvoorbeeld songwriters te vinden.

- Is er een plaat die je released hebt waarvan je denkt 'Had ik die maar niet gemaakt'?

Hmmm goeie vraag. Ben op de ene plaat trotser dan op de ander, maar niet echt spijt van een bepaalde plaat ofzo.

- Welk talent, waar nog niemand van heeft gehoord (Dus niet zoals Demi Kanon, Primeshock, Jay Reeve, Adrenalize etc), zou jij aanraden om in de gaten te houden?

Die is er op dit moment niet buiten de namen om die je net noemde

- Als je een paar uur voor jezelf hebt (Niet bezig met je muziek/carrière of thuis situatie), wat doe je dan het liefst?

Voor een nieuwe auto kijken haha. Waarschijnlijk de meest onverstandige hobby die er is

- Als ik het goed heb, is Temple of Light je laatste anthem. Kunnen we dit jaar weer een Wildstylez anthem verwachten, staat er nog niks op de planning of doe je liever geen anthems meer?

Ga dit jaar een anthem doen, maar niet voor een nederlands/Q-dance feest

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 02:43 
 
Artiest

Henkerfist schreef:
Ik hoor en zie veel artiesten vaak aangeven dat ze steeds minder oude platen draaien met als reden dat de kwaliteit van deze platen te veel onder doet voor de huidige standaard. Is dit ook voor jou de/een reden dat we in jouw sets platen als Revenge (oke die heb je wel op XXlerator gedraaid trouwens :whistle: ), LDMF, Cold Rocking etc. nooit meer horen?

Ja dat zou goed kunnen. Heeft er ook mee te maken dat eigenlijk alleen de super grote hits vaak wat langer mee gaan. De platen die jij noemt doen op 9 van de 10 boekingen vrijwel niets. Als ik weet dat iemand een bepaalde plaat graag wilt horen en me dat van te voren laat weten wil ik die vaak nog wel draaien, mits het een plaat is die idd nog een beetje mee kan qua sound

Thx!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 02:46 
 
Artiest

Carminizerz schreef:
Jordi schreef:

5. Heb je misschien nog ergens op een verdwaalde HHD Seizure - Missin' rondslingeren? (ja ik ben me er van bewust dat er een Wildstylez - Missin' bestaat maar ik vind de Seizure versie echt MILJOEN KEER VETTER.


Als aanvulling hierop: Slingert daar in de buurt toevallig een Maneater remix?

Haha is die nooit gereleased dan? Zal eens kijken of die nog ergens heb

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 02:55 
 
Artiest

Norther66 schreef:
1. Het is tegenwoordig een hot item dat artiesten de druk van het vele touren en het altijd maar onderweg zijn niet altijd even goed aan kunnen. Hoe ga jij daar mee om?

Ik ben me heel bewust wat voor boekingen ik wel of niet aanneem. Als ik te lang van huis ben of te veel moet reizen, dan neem ik de boeking gewoon niet aan.

2. Zijn er nog landen waar je nog nooit hebt gedraaid, maar dit wel graag zou willen?

Zou graag nog meer naar Zuid-Amerika willen. Ben daar eigenlijk alleen in Chili en Brazilie geweest.

3. Als je één van je oude boekingen zou mogen herbeleven, welke zou je dan kiezen en waarom?

Project One op Qlimax 2016. Die sfeer en de emotie die je vanuit de zaal voelde is iets wat ik nooit zo intens heb meegemaakt. En als Wildstylez mijn X-Qlusive

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 03:20 
 
Artiest

Brainweavers schreef:
Alltime favoriete hardstyle producer toch wel... ^^

1. Wat is je favoriete go-to VST bij het produceren die je iedere hardstyle producer aan zou raden en waarom?

Serum! Daar kan ik echt mee lezen en schrijven. Wat ik heel fijn vind is hoe overzichtelijk het is. Eigenlijk is er niets wat je er niet mee kan maken

2. Welke track ben je het meest trots op en waarom?

Qua succes wat ik ermee heb gehad Year of Summer en Lose My Mind. Maar als muzikant ben ik het meest trots op Timeless en Children Of Drums. Dat zijn platen die ik nog steeds met veel plezier kan luisteren

3. Wat is jou favoriete opkomende act?

Dat zijn er een paar Jay Reeve, Primeshock en Aftershock

4. Wat is de essentie van een hardstyle track voor jou?

Buiten alle standaard dingen is emotie voor mij het belangrijkste

5. Vind je zelf dat je genoeg bezig kan zijn met creatief muziek maken in deze scene? Er wordt veel verwacht van grote artiesten naast alleen het produceren, waar zoals gezegd sommigen soms moeite mee hebben.

Heb zeker genoeg tijd om creatief te zijn. Waar ik zelf tegen loop is social media. Ik wil muziek maken en optreden en niet de hele tijd met mijn telefoon lopen te filmen. Helaas hoort het er wel bij tegenwoordig.

6. Komen er over 10 jaar nog steeds Wildstylez releases in de hardstyle uit?

Ik hoop het! Weet alleen niet of ik dan nog steeds op het podium sta

7. wat vind jij de leukste ontwikkeling binnen de hardstyle wereld in de jaren dat je actief bent? En wat de minst leuke?

De leukste ontwikkeling dat het wereldwijd nog steeds groeit en ik daar mijn steentje aan heb bij mogen dragen. En de minst leuke dat het allemaal wat zakelijker is geworden en dat er onder de artiesten best wel wat concurrentie strijdjes gaande zijn

8. Nog wat collab suggesties (niet in het AOC hoekje) , zou je het percentage kunnen geven wat je acht dat de kans is dat het gaat gebeuren en eventueel een toelichting :)
a. B-Front
b. Myst
c. Sefa
d. Crypsis
e. Clockartz

Haha kan alleen zeggen dat B-front zeker nog een keer gaat gebeuren ;)

EDIT voor winactie: Single Sound -> omdat het eigenlijk dé track is, die ik in een ver verleden op Mysteryland gehoord heb waardoor ik echt hardstyle ben gaan waarderen. De sfeer in die track en dat het toch net wat harder/duisterder dan gemiddeld is. (dus vooral deze door persoonlijke voorkeur)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2020 01:12 
 
Artiest

Spobbertiet schreef:
Ik vraag mij wel af:

1) Bij premixed feesten zoals Dediqated (Project 1@Qlimax 2016?), vragen de organisatoren of je dan gaat doen alsof je mixt, of doe je dat zelf? Hoe ervaar je zo'n setje?

We doen er alles aan met Q-dance om de gehele ervaring zo vet mogelijk te maken voor de bezoekers.

2) Hoe zijn de setjes van Dediqated to stand gekomen?

Kan alleen spreken voor onze set. Wij hebben een zo goed mogelijke balans proberen te vinden tussen oude en nieuwere platen. En geprobeerd om zo veel mogelijk samenwerkingen van ons erin te verwerken

3) Top 3 alltime hardstyle nummers (naast je eigen)?

Live The Moment, Les Drums en Early Soundz. Heb er nog wel meer, maar dit waren nu de platen die in mij opkwamen

4) Collab met Phuture Noize??

Nooit sprake van geweest, maar wie weet wat de toekomst brengt

Edit:
Favoriete nummer: Wildstylez - Delay Distortion, drive in elke seconde van het nummer en al top 5 allertijden sinds 2012, inclusief APA bronvermelding[1]

[1] algemeen/jouw-hardstyle-top-5-t112-2250.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2020 01:25 
 
Artiest

Pommer schreef:
Leuk dat je hier tijd voor neemt!

1) Waarom is er nooit iets met onderstaande plaat gebeurd? Gruwelijk vette plaat :loving:


Geen idee eerlijk gezegd. Dat is net iets te lang geleden

2. Kan er ooit nog iets mee gebeuren :whistle:

mocht ik hem nog tegenkomen zal ik hier op hardtraxx nog wel een linkje plaatsen ;)

3. Ik vraag me wel eens af hoe de wisselwerking tussen jou en Willem is in de studio. Werken jullie alles in z'n geheel gezamenlijk uit, of heeft er bijvoorbeeld iemand een idee voor een melodie waarna diegene de melodie uitwerkt en de ander zich met andere elementen van de track gaat bezig houden?

Vroeger toen maakten we alles 100% samen in de studio. Laatste jaren doen we ook meer digitaal. Ideetjes heen en weer sturen, feedback geven of dingen aanpassen en weer terug sturen. Maar waar mogelijk proberen we wel samen in de studio te zitten. Vind het vooral nu in de afrondende fase belangrijk om echt samen te zitten.

4. Heb je wel eens een plaat geghostproduced (mooi galgje woord) waarvan je achteraf had gewild dat jouw eigen naam ervoor had gestaan?

Ja ;)

5. Ik vind Halfway There persoonlijk misschien wel de mooiste melodie die er is in een hardstyle plaat, maar toch wordt hij ondergesneeuwd door de populaire P1 platen. Vind je het niet jammer dat voor 99% altijd weer dezelfde platen worden gedraaid en dat daarom enorm veel pareltjes (van jezelf maar ook van collega's) vergeten dreigen te worden?

Ja dat is soms wel jammer. Vind halfway there stiekem ook een van de leukste platen of mooiste melodieen van het album. Dit is ook gelijk het probleem met een album, dan sneeuwen er altijd platen onder helaas

6. Over Halfway There gesproken, waar komen die vocals vandaan?

Dat zou ik je echt niet meer kunnen vertellen

Edit: excuus, zie nu dat vraag 2 er al tussendoor geglipt was

Edit 2 voor de winactie: als ik puur even naar de 'Wildstylez only' platen kijk en dus bovengenoemde weg laat ga ik voor Push That Feeling. Ik ken weinig platen waar zo veel gevoel in zit, de break met die rustgevende piano en dan de climax waarin die epische melodie vol tot z'n recht komt i.c.m. een flink portie energie. Blijft geweldig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2020 01:55 
 
Artiest

hurricane schreef:
Hi Wildy, gaaf dat je hier aan mee doet gezien je drukke bestaan! :D Sinds dat ik je voor het eerst zag optreden, Q-Base 2007, al een grote fan van je sound! Dank hiervoor, je muziek betekent veel voor me! Ga ook vooral ook zo ijzersterk door! :thumbsup:

Mijn vragen (een aantal brandende zijn hiervoor al gesteld ^^ ):

1. Zie je in de toekomst voor AoC een rol weggelegd om zelf feesten te organiseren? Ik mis een feest met de AoC artiesten & friends in een HMH setting.

Zijn zeker dingen waar we over nadenken. Een AOC feest in de HMH zal wel ultiem zijn. Maar denk dat we eerst nog even aan de brand willen werken voordat we dat soort stappen gaan maken

2. Kun je kort iets vertellen over hoe je de scene in China ervaart? En in hoeverre denk je dat daar de scene kan groeien, evt met eigen producers? Een aantal jaren gelden dacht ik dat Chili ook verder door zou breken maar het lijkt weer iets stiller.

China is een hele aparte markt. Soms kom je op een feest waar best veel dedicated fans staan en soms hebben mensen nog nooit van je gehoord, maar mensen gaan heel goed daar op de energie van hardstyle. Verder is het heel lastig om in de gaten te houden wat daar gebeurd qua producers er word daar heel veel geblokt op het internet, dus er is vrij weinig dat ons bereikt

3. Een vraag over de track "Do the Wildstylez". Klopt mijn herinnering dat je daar ooit een Insta post over hebt geplaatst met een stukje melodie? In mijn herinnering klonkt dat namelijk erg fijn! Gaat hier nog iets mee gebeuren?

Zeker! Zit inderdaad ook een melodie in, maar ben nog niet helemaal tevreden met de plaat. Maar ik ga hem zeker nog afmaken

4. Gaat er nog iets met onderstaande parel gebeuren? Is dit een solo of een P1 track (volgens Defqon '18 tracklist)


Weten we nog niet. Moeten even kijken of hij het album gaat halen of niet. Weet niet of die er qua sound heel goed tussen past

5. Heb je onderstaande collab met Sickddelz vaker gedraaid dan alleen op Qlimax? Is er een kans op een free release? Vind het nog steeds een erg vette track!


Sickdellz had een opzetje die ik heel tof vond en hebben die plaat toen samen afgemaakt voor Qlimax. Alleen kwam ik er na qlimax achter dat die melodie bijna 1 op1 een plaat van iemand anders was, dus heb ik besloten er verder niets mee te doen. Die hele plaat draaide voor mij namelijk om de melodie

6. Gaat de Baantjer remix nog uitkomen? :D De poll op Snap was volgens mij aardig unaniem :)

Ga ik binnenkort weggeven ;)

7. Is er een mogelijkheid voor een free release van onderstaande vergeten remix?


Dat is een edit die Headhunterz zelf heeft gemaakt, weet niet hoe mensen erbij komen dat die van mij is. Vette plaat trouwens

8. Als dat voor bovenstaande 3 niet mogelijk is om een free release te krijgen, misschien dan eens te draaien als classic tracks tijdens een HwS podcast zodat we ze iig HQ kunnen bewonderen? :$

Dat moet je aan headhunterz vragen haha

9. Kunnen we nog iets speciaals verwachten tijdens je Defqon set op de vrijdag? En in hoeverre zul je daar op het terrein blijven om sfeer te proeven etc.

Laten we eerst maar hopen dat het corona virus geen roet in het eten gaat gooien. Hou mn hart vast voor het festival seizoen. Maar ben echt met heel veel nieuwe muziek bezig, dus daar zal sowieso veel van voorbij komen

10. In hoeverre denk je dat je zoon in de toekomst zich ook aangetrokken voelt tot de "harder styles"? Je hoort wel eens dat wat een jong kindje meekrijgt qua muziek, ook in de latere toekomst een belangrijk vormende factor kan zijn.

Zou leuk zijn als dat gebeurd, maar op dit moment is die vooral geïnteresseerd in voetballen en auto’s haha

11. Een meer technische vraag; iedere type luidspreker heeft een bepaalde karakteristiek waarop zichtbaar is op welke lage frequentie deze het best presteert. Heb je wel eens nagedacht om de kicks zo aan te passen zodat deze nog beter/ voller/ harder doorkomen op feesten? Q-Dance maakt bijvoorbeeld bijna altijd gebruik van L-Acoustics systemen. Als bezoeker merk ik wel verschil tussen bepaalde kicks, zo zou je het publiek nog meer een wow effect in een track kunnen geven misschien?

Zijn dingen waar we het wel eens over hebben gehad. Zou eigenlijk wel een keer een plaat af willen mixen in de HMH of de ziggo ofzo

12. Hoe ga je om als je verre boekingen hebt en er volslagen onbekende MC's staan? Spreek je dan vooraf nog wat door of hoop je gewoon dat de timing van de MC goed is en je platen kent?

Als ik een MC niet ken dan host hij mijn set niet, hooguit een aan of afkondiging. Breng ook zelf vaak een MC mee.

13. Voor je into de Hardstyle was, luisterde je toen ook Early Hardcore / Gabber? Of Hardcore party's bezocht destijds?

Heb eigenlijk nooit hardcore geluisterd. Ben met Trance Energy in 2001 begonnen en uiteindelijk op Q-dance feesten beland. En voor die tijd was ik meer van de hardrock/metal haha

Thanks!! :thumbsup:

Voor de prijsvraag: wat een onmundig lastige vraag zeg xd
Ik heb heeeel lang getwijfeld tussen Pleasure en Children of Drums -.-
Uiteindelijk toch voor Children of Drums gekozen. Een heerlijke mid-intro en vind het onwijs knap om een iets langzamer klinkende melodie te combineren met de kicks op Hardstyle tempo. Er is denk ik veel tijd en energie in gestoken in het maken van de kicks, welke zo vol, diep en krachtig overkomen. Ook bij het horen van de vocals voel ik een soort trots op Hardstyle bij mij opkomen :D Voor mij is dit de ultieme Wildstylez plaat die mij kippevel bezorgd :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2020 02:08 
 
Artiest

MelvinFR schreef:
1. Waarom heb je er tijdens je Spotlight-set voor gekozen om relatief veel platen van anderen te draaien en hierdoor veel eigen (vergeten) platen achterwege zijn gelaten. Veel mensen komen natuurlijk naar dit specifieke feest om zoveel mogelijk van je eigen discografie te horen. Ik vond het dan ook niet erg gepast om veel van deze platen te horen en was na afloop toch wel een klein beetje teleurgesteld ondanks dat er ook genoeg hele toffe platen zijn gedraaid. Zou je deze keuze wellicht kunnen toelichten?

Ik hou er niet van om alleen maar eigen platen te draaien. Bij een doorsnee set waar ik met niemand rekening hoef te houden draai ik vaak niet meer dan 50% eigen platen. Op grotere feesten word je er soms toe gedwongen omdat iedereen van wie je graag platen draait er zelf staat, maar het heeft zeker niet mijn voorkeur. Moet je nagaan op spotlight om 3 uur eigen werk te draaien haha. Ik heb geprobeerd een goede balans te vinden van oud en wat nieuwer werk en ook wat platen van anderen die ik tof vind.
Snap dat er misschien platen waren die je graag had willen horen, maar als ik die gedraaid had en een paar anderen niet waren er misschien weer andere mensen die teleurgesteld zouden zijn. Er waren ook mensen die die oude dingen van mij helemaal niet kennen. Moet je ook rekening mee houden. Kan helaas niet altijd iedereen tevreden houden





Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2020 02:12 
 
Artiest

Nattehond schreef:
Leuk dat je een Q&A doet hier!

1. Wat is de eerste gedachte die in je opkomt als je dit filmpje terugziet?


Dat we snel een follow up moeten maken en KLM

2. Met welke niet hardstyle artiest (waar je nog geen collab mee gemaakt hebt) zou je nog wel eens een collab willen maken?

Uhhhhh.. Skrillex. Al heb ik geen idee wat die tegenwoordig doet xd

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2020 02:28 
 
Artiest

RvD schreef:
Oh deze zag ik niet aankomen, heel erg nice dat je dit wilt doen! :D Thanks!



1. Hoe gaat het met je? Gaat het combineren van het vaderschap en DJ/producer een beetje naar wens?

Heel goed thanks ;) Dat gaat prima zolang ik niet te veel boekingen aanneem en niet meer hele nachten in de studio zit zoals vroeger

2. Hoe zie jij de kansen voor euforische artiesten zoals Jay Reeve om door te breken tot de grootste podiums zoals een Defqon main en Qlimax? Ik vind zijn muziek heerlijk vrolijk en kwalitatief hoogstaand maar daar geeft helaas haast niemand iets om als ik naar mijn omgeving kijk.

Dat lijkt tegenwoordig lastiger dan toen ik net begon.Was wat minder concurrentie in die tijd. Denk dat je nu echt een andere/frisse sound nodig hebt en/of hele goede marketing. Maar Jay Reeve komt er wel, even geduld hebben ;)

3. Hebben jullie ooit een poging gewaagd om D-Block & S-Te-Fan te strikken voor AoC? Dan had je toch wel echt de ultieme top van euforisch hardstyle bij elkaar gehad.

Die zijn uiteraard van harte welkom. Ben erg fan van hun platen. Misschien moet jij het even aan ze voorstellen :P

3. Wat vindt je van het Defqon anthem van deze heren?

Dikke plaat. Spot on voor een defqon anthem

4. Ben je nog van plan om tijd en energie in de DJmag top 100 te steken dit jaar? Waarom wel of niet?

Doe er meestal 1 of 2 posts over. Zal dit jaar ook wel weer gebeuren. Blijft toch leuk als je erin staat

5. Wat is je favoriete Project One plaat van het nieuwe album en waarom?

The Upside Down. Kan niet echt uitleggen waarom, vind dat op dit moment gewoon de vetste

Verder mijn complimenten voor dat album. Heerlijke lompe harde kicks met mooie melodieën.
Nogmaals bedankt dat je hier de tijd voor neemt en succes met je label en alles dit jaar!

Edit voor de vlag:
A Complex Situation is toch wel mijn favoriet. Die kick in de mid klinkt naar mijn mening zo goed dat 'ie nu nog altijd gebruikt kan worden, de lyrics is lekker mee te blèren en de climax heeft meer dan genoeg drive om goed los op te gaan. Luister deze nog regelmatig.
Dichtbij op de 2e plaats Heartbeat :loving: Blijft een wereldplaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 00:10 
 
Artiest

Nuracore schreef:
Heel vet dat je dit doet!

Ik zal ook maar eens wat vragen stellen :D

Gelukkig zijn het er niet zo veel :D

1. Wat is de moeilijkste sound die je ooit hebt geproduceerd? Waar je echt uren/dagen mee bezig bent geweest?

Dat zal waarschijnlijk een kick zijn geweest. En dan spreken we niet over dagen/uren maar weken haha

2. Waar ben je het meest trots op (mag alles zijn)

Jaxon mijn zoontje

3. Waar ben je op produceer niveau het meest trots op (platen, sound?)

Children Of Drums en Timeless

4. Waar kijk je tegen op.

Vind ik iets te ruim gevraagd.. Als producer/dj of als mens?

5. Wat is het meest vage wat je hebt meegemaakt op een event?

Wat nog vers in mijn geheugen staat was op Pumpkin in Duitsland. Daar was iemand onwel geworden op de dansvloer, mensen attendeerden Villain en mij erop en hebben de muziek stilgelegd voor een kwartier totdat diegene door de hulpverleners werd geholpen en meegenomen waarop mensen spontaan begonnen te klappen. Was misschien niet een vaag moment, maar wel mooi.

6. Het valt me op dat je steeds minder vaak een classic track van je zelf gebruikt. Waarom is dit?
Ik zou het juist fantastisch vinden als je eens je LDMF remix of Dirty o.i.d plots er tussen draait. Al je klassiekers zijn gewoon goud waard.

Doe ik af en toe nog wel hoor. Maar op veel boekingen staan vooral mensen die de muziek van de laatste paar jaar kennen en qua afmix kunnen een hele hoop van die platen niet meer helemaal mee

7. Hoe ziet een produceer dag er voor jou uit, heb je een bepaald structuur of begin je gewoon ergens?

Ga meestal verder waar ik de dag ervoor gebleven was ;) Heb daar verder geen bepaald de structuur in. Wat ik wel vaak doe is platen afmixen als ik begin, dan zijn mijn oren nog fris namelijk

8. Heb je een format als je een project begint? Een soort sjabloon van kick patterns die je in een later stadium pas weer bewerkt?

Ik begin altijd helemaal blanco. Pak alleen af en toe wat FX en percussie uit andere projecten. En heb veel typische wildstylez sounds opgeslagen uiteraard. Maar het arrangement is helemaal blanco.

9. Is er iets waar je ontzettend slecht in bent als het gaat om produceer skills?

Een plaat netjes afmaken. Kickrolls maken enzo haha

10. laat je wel eens iemand mee kijken (een fan bijv. :P ) als je een dagje produceerd?

Nee

11. Lees je wel eens reacties van fans over het produceren waarvan je denkt 'fuck, dat is een goed idee joh'

Zeker. Iemand op twitter zei dat ik legends never die moest remixen. Had zelf nog nooit van die plaat gehoord

12. Produceer je wel eens wat voor familie,vrienden, collega's?

Nee niet echt

13. Zijn er platen waar jij aan geholpen hebt maar je niet de credits voor krijgt? Zo ja, welke?

Ja maar dat zeg ik niet

14. Wat is je muzikale relatie met Alpha Twins, vooral in het begin zijn er van die heren veel platen die weg hebben van jou sounds of die van Noisecontrollers. Heb je hun geholpen?

Hebben in het verleden veel samengewerkt inderdaad.

15. Hoe zou jij nou echt kwaliteit beschrijven in Hardstyle?

Een plaat die mooi afgemixt klinkt zowel op de dansvloer als thuis. En het moet me muzikaal gezien triggeren uiteraard

16. Wat is goede kwaliteit in muziek, vaak is dit objectief maar heb jij hier zelf een idee over?

Vind ik een beetje hetzelfde als de vorige vraag

17. Heb je platen gemaakt waar je achteraf spijt van hebt?

Nee, soms doet een plaat het op de dansvloer niet echt lekker maar word wel als een malle gestreamd op spotify en soms andersom. Elke plaat is altijd wel ergens goed voor geweest.

18. Wat doe je met platen die nooit het licht meer zien (unreleased tracks). Raken die in vergetelheid of gebruik je ideeen hier van ergens anders? Vind je het niet zonder dat als fans alsnog los gaan op dit soort platen je er verder niets mee doet (zie vele verzoeken hier in dit topic :P)

Die hergebruik ik soms wel inderdaad. En soms sta je er niet helemaal meer achter en dan wil je niet dat het op de een of andere manier online komt te staan als zijnde een Wildstylez plaat

19. Wat maakt jou als producer uniek?

Dat moeten anderen denk ik beoordelen. Denk dat ik een goeie balans heb tussen dansvloer en luister muziek.

20. Heb je een project waar je super enthousiast over bent maar gewoon te lang mee bezig bent omdat het niet lukt zoals je voor ogen hebt?

Ja dat heb ik af en toe wel. Het Qlimax anthem was daar een voorbeeld van, had het arrangement in 2 dagen af en vervolgens nog 2 maanden die plaat zitten afmixen. Kreeg hem gewoon niet zoals ik wilde. Als ik hem nu luister zou ik hem weer aan willen pakken haha

Wat betreft de weggeef actie. Er zijn zoveel platen van je die ik tof vind dat het gewoon moeilijk is om er één te kiezen. Maar dan denk ik dat ik toch ga voor Revenge, die track heeft gewoon zoveel drive en echt een heerlijke melodie en straalt gewoon 'classic' uit. Maakt me lekker energiek en maakt me altijd blij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 00:22 
 
Artiest

Melanoisia schreef:
Maak je ook muziek gewoon voor de lol zonder de bedoeling dat het uitgebracht wordt? Zo ja: wat zijn de verschillen met de muziek die je wel uitbrengt? Zo nee: waarom eigenlijk niet?

Als ik aan een plaat begin dan is dat in de meeste gevallen nooit met de gedachte om hem te releasen. Dat beslis ik wel tegen de tijd dat het een volledige track begint te worden waar ik zelf enthousiast over ben. Er is ook heel veel wat 80% af is wat het daglicht nooit ziet

Kun je je creativiteit wel genoeg kwijt in de muziek die je uitbrengt? Ik hoor namelijk aan melodieën in je oude muziek en aan een track als 'Huh?' dat je creatief bent. Dus heb je misschien tijdens het maken van hardstyle wel eens het gevoel dat je je soort van in moet houden omdat je je ideeën er niet helemaal naar genoegen in kwijt kunt vanwege het/de relatief eenvoudige concept/opbouw van een gemiddeld hardstyle nummer?

Denk dat je in de hardstyle al veel creatiever moet zijn dan een hele hoop andere genres. Qua arrangement zou het misschien soms wel wat spannender mogen, maar sommige dingen werken gewoon heel lekker.

Welke aspecten van een nummer vind je het leukst om te maken en waarom?

Meestal het thema van een plaat, want dat is waar een plaat altijd begint. Dus de melodieën/akkoorden schema’s/vocalen, maar heb ook dagen dat ik het leuk vind om kicks te maken.


Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 00:23 
 
Artiest

MYTZE schreef:
Ben je van plan om nog vaker terug te gaan naar de 'oude sound' zoals je in Roots hebt gedaan? Vond dat namelijk echt zon vette plaat :P

Zeker! Heb al wat toffe opzetjes liggen ;)


En betreft de winactie, dit is niet Roots (maar wel bijna xd) maar Temple Of Light. Ik vind dit een van de beste Qlimax anthems vanwege het gevoel in die plaat, en die melodie is gewoon :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 00:32 
 
Artiest

THArdstyler schreef:
Heel vet dat je aan deze Q&A mee wil werken!

Eigenlijk ben ik een beetje laat, zo'n beetje alle vragen die ik wilde stellen zijn al voorbij gekomen.

Heb er nog eentje:
1. Wat is jouw mening over DJ's die hun platen laten ghostproducen en er mee te koop lopen alsof ze het allemaal wel zelf hebben gemaakt? Aangezien je zelf ook wel platen geghost hebt, ga ik er vanuit dat je het begrip ghostproducen zelf geen probleem vind? Vind jij dat DJ's hier gewoon eerlijk over moeten zijn, of sta je er zo in van: ach, het gebeurt overal dus we moeten er niet zo'n probleem van maken? Schrijnend voorbeeld om even mijn vraag inzichtelijk te maken vind ik Mandy, die eerst roept dat ze mensen produceerlessen wil gaan geven en even later een pleidooi houdt betreffende ghostproducen.

Heb er niet zoveel problemen mee. Denk alleen dat het wel langer houdbaar is als je er open en eerlijk over bent. Er zit wel een verschil tussen projecten. Sommige artiesten zitten achterover en wachten tot er een vette plaat voor ze gemaakt is, maar er zijn er ook veel die super goede ideeën hebben maar niet de skills hebben om het uit te werken en er wel bij zitten in de studio. Voor die laatste wil ik werken en voor de eerste niet.


Betreffende de winactie:
Mijn favoriete plaat van je is Revenge (niet erg origineel, sorry @Nura). Ten eerste heeft dit alles te maken met nostalgie, aangezien deze plaat uit kwam in de tijd dat ik begon met hardstyle luisteren en deze op een CD stond die ik destijds helemaal grijs heb gedraaid (Hardstyle - The Ultimate Collection - Best Of 2008). Ten tweede de plaats ansich: de drive, vocals, melodie en energie die deze plaat bevat geven de plaat voor mij een soort van 'onoverwinnelijkheidsgevoel'. Te dezen tijden was ik nog een puber die voor uitwisseling van school geplaatst werd bij een gezin in Denemarken, waar ik dit nummer veel heb beluisterd en heb afgespeeld bij de diverse aanverwante feestjes (tot ergernis van mede klasgenoten en Denen, uiteraard). Kan ergens wel zeggen dat deze plaat mij een beetje door deze spannende week heen heeft gesleept. Enfin, ook hier komt weer het stukje nostalgie bij kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 00:35 
 
Artiest

Hekzitter schreef:
Heel tof dit! :D

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag. Vooral omdat veel vragen al gesteld zijn.

1. Wanneer beschouw je je eigen carrière als voltooid? Of zijn er nog heel veel dingen die je wilt bereiken?

Heb alles al bereikt wat ik wilde en zelfs al meer dan ik ooit had durven dromen. Hoop alleen nog dat ik de rest van mijn leven uit kan zingen met muziek maken.

Onwijs bedankt dat je dit wilt doen!

Oja beste ploat ook nog; Toch Wildstylez & Brennan Heart - Reputation game. Lyrics klopte. Sound was hard maar had echt iets van beide melodische stijlen en was niet duister, maar voelde voor mij (en nog steeds) het perfecte hardstyle gevoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 00:59 
 
Artiest

ULTIMO schreef:
Tof deze Q&A, lekker geregeld Nura, bedankt dat je hier aan meedoet Wildstylez :)

- In de afgelopen jaren (sinds het moment dat jij 'groot' bent geworden tot nu) zijn er veel (grote) artiesten gestopt, in de vergetelheid geraakt of zijn duo's uit elkaar gegaan. (bijvoorbeeld Davide Sonar, A-lusion om maar wat voorbeelden te noemen). Van welk van die grote artiesten waar je nu niks of nauwelijks nog iets van hoort vind jij het heel jammer dat die zijn beland waar ze nu zitten?

Die jongens die jij noemt, maar ook een scope, Josz & Wesz. Zijn allemaal jongens uit de tijd dat ik begon en mij hebben geïnspireerd in die tijd


- Zijn jouw tracks Encore en Timeless gemaakt voor de endshow van Defqon, of waren die platen er al toen Q besloot ze voor dat doel te gebruiken?

Dat waren allebei opzetjes van alleen de breaks. Heb best veel contact met Jonas van Q-dance die de eindshows grotendeels bedenkt. Had hem die opzetjes doorgestuurd en met feedback van hem voor de eindshow afgemaakt

- Wat voor plaat vond je het leukst/meest uitdagend om te produceren, het Qlimax anthem of 'n track voor de endshow van Defqon?

Anthems zit de grootste uitdaging in, daar zit bijvoorbaat al een enorme druk op zonder dat iemand ooit iets gehoord heeft


- Ben je bang dat de euforische hardstyle een beetje dood gaat bloeden in de Nederlandse scene? In het buitenland is het echt een gekte (vooral omdat het allemaal nieuw is daar), maar hier in Nederland lijken de meeste bezoekers van festivals vooral steeds meer voor de hardere hardstyle te gaan.

Nederland is voor mij een hele lastige markt geworden. Doe hier bijna alleen nog de grote festivals. Ben er verder niet bang voor. Is eigenlijk al wel een soort van gebeurd

- Als je geen DJ/producer was geworden, wat had je nu dan voor werk gedaan? (heb je bijvoorbeeld een studie afgerond?)

Heb ooit bouwkunde gestudeerd, dus waarschijnlijk iets in de bouw.

- Hoe zie jij het einde van je carrière als artiest voor je? Een grootse afscheidstour, langzaam afbouwen tot iedereen je vergeten is, of doorgaan tot je dood neervalt?

Ik hoop ooit te stoppen op een moment dat ik nog relevant ben, maar dan heb ik het vooral over het optreden. Muziek maken zal ik nooit mee stoppen

- Wanneer gaat Jay Reeve op AoC tekenen? :whistle:

Als het moment daar is haha


Wat betreft mijn favoriete plaat: dat is voor mij met afstand Encore.
Toen dat moment dat ie erin kwam tijdens de eindshow in 2016, samen met al dat vuurwerk, absoluut episch :worship: Ik luister 'm nog steeds geregeld en hij gaat nooit vervelen. In 2017 op Defqon toen ie weer als eerste plaat in kwam kreeg ik spontaan weer kippenvel. :worship:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen