Heel vet dat je dit doet!
Ik zal ook maar eens wat vragen stellen
Gelukkig zijn het er niet zo veel 1. Wat is de moeilijkste sound die je ooit hebt geproduceerd? Waar je echt uren/dagen mee bezig bent geweest?
Dat zal waarschijnlijk een kick zijn geweest. En dan spreken we niet over dagen/uren maar weken haha2. Waar ben je het meest trots op (mag alles zijn)
Jaxon mijn zoontje3. Waar ben je op produceer niveau het meest trots op (platen, sound?)
Children Of Drums en Timeless4. Waar kijk je tegen op.
Vind ik iets te ruim gevraagd.. Als producer/dj of als mens?5. Wat is het meest vage wat je hebt meegemaakt op een event?
Wat nog vers in mijn geheugen staat was op Pumpkin in Duitsland. Daar was iemand onwel geworden op de dansvloer, mensen attendeerden Villain en mij erop en hebben de muziek stilgelegd voor een kwartier totdat diegene door de hulpverleners werd geholpen en meegenomen waarop mensen spontaan begonnen te klappen. Was misschien niet een vaag moment, maar wel mooi.6. Het valt me op dat je steeds minder vaak een classic track van je zelf gebruikt. Waarom is dit?
Ik zou het juist fantastisch vinden als je eens je LDMF remix of Dirty o.i.d plots er tussen draait. Al je klassiekers zijn gewoon goud waard.
Doe ik af en toe nog wel hoor. Maar op veel boekingen staan vooral mensen die de muziek van de laatste paar jaar kennen en qua afmix kunnen een hele hoop van die platen niet meer helemaal mee7. Hoe ziet een produceer dag er voor jou uit, heb je een bepaald structuur of begin je gewoon ergens?
Ga meestal verder waar ik de dag ervoor gebleven was Heb daar verder geen bepaald de structuur in. Wat ik wel vaak doe is platen afmixen als ik begin, dan zijn mijn oren nog fris namelijk8. Heb je een format als je een project begint? Een soort sjabloon van kick patterns die je in een later stadium pas weer bewerkt?
Ik begin altijd helemaal blanco. Pak alleen af en toe wat FX en percussie uit andere projecten. En heb veel typische wildstylez sounds opgeslagen uiteraard. Maar het arrangement is helemaal blanco.9. Is er iets waar je ontzettend slecht in bent als het gaat om produceer skills?
Een plaat netjes afmaken. Kickrolls maken enzo haha10. laat je wel eens iemand mee kijken (een fan bijv.
) als je een dagje produceerd?
Nee11. Lees je wel eens reacties van fans over het produceren waarvan je denkt 'fuck, dat is een goed idee joh'
Zeker. Iemand op twitter zei dat ik legends never die moest remixen. Had zelf nog nooit van die plaat gehoord12. Produceer je wel eens wat voor familie,vrienden, collega's?
Nee niet echt13. Zijn er platen waar jij aan geholpen hebt maar je niet de credits voor krijgt? Zo ja, welke?
Ja maar dat zeg ik niet14. Wat is je muzikale relatie met Alpha Twins, vooral in het begin zijn er van die heren veel platen die weg hebben van jou sounds of die van Noisecontrollers. Heb je hun geholpen?
Hebben in het verleden veel samengewerkt inderdaad.15. Hoe zou jij nou echt kwaliteit beschrijven in Hardstyle?
Een plaat die mooi afgemixt klinkt zowel op de dansvloer als thuis. En het moet me muzikaal gezien triggeren uiteraard16. Wat is goede kwaliteit in muziek, vaak is dit objectief maar heb jij hier zelf een idee over?
Vind ik een beetje hetzelfde als de vorige vraag17. Heb je platen gemaakt waar je achteraf spijt van hebt?
Nee, soms doet een plaat het op de dansvloer niet echt lekker maar word wel als een malle gestreamd op spotify en soms andersom. Elke plaat is altijd wel ergens goed voor geweest.18. Wat doe je met platen die nooit het licht meer zien (unreleased tracks). Raken die in vergetelheid of gebruik je ideeen hier van ergens anders? Vind je het niet zonder dat als fans alsnog los gaan op dit soort platen je er verder niets mee doet (zie vele verzoeken hier in dit topic
)
Die hergebruik ik soms wel inderdaad. En soms sta je er niet helemaal meer achter en dan wil je niet dat het op de een of andere manier online komt te staan als zijnde een Wildstylez plaat19. Wat maakt jou als producer uniek?
Dat moeten anderen denk ik beoordelen. Denk dat ik een goeie balans heb tussen dansvloer en luister muziek.20. Heb je een project waar je super enthousiast over bent maar gewoon te lang mee bezig bent omdat het niet lukt zoals je voor ogen hebt?
Ja dat heb ik af en toe wel. Het Qlimax anthem was daar een voorbeeld van, had het arrangement in 2 dagen af en vervolgens nog 2 maanden die plaat zitten afmixen. Kreeg hem gewoon niet zoals ik wilde. Als ik hem nu luister zou ik hem weer aan willen pakken hahaWat betreft de weggeef actie. Er zijn zoveel platen van je die ik tof vind dat het gewoon moeilijk is om er één te kiezen. Maar dan denk ik dat ik toch ga voor Revenge, die track heeft gewoon zoveel drive en echt een heerlijke melodie en straalt gewoon 'classic' uit. Maakt me lekker energiek en maakt me altijd blij.