TiMOTHYb schreef:
1. Hoe is het gebeuren met Digital Age verlopen? Label promo op Qlimax was echt grandioos, Shadow was ook perfect en daarna bloedde het zó snel dood..!
Hierop voortbordurend, met kennisgeving dat euphoric hardstyle in NL overschaduwt wordt door de raw en commercieel gezien vrijwel dood is en qua omzet om van te leven buiten een DBSTF en Atmozfears (welke ondertussen vrij raw zijn geworden) en mss wat anderen, exclusief voorbehouden is aan de leden van Art of Creation (vandaar ook de bedrijfsmatige conglomoratie van de 'euphoric top' naar AoC en het ondersneeuwen van Digital Age / Spirit of Hardstyle neem ik aan), ben ik benieuwd naar jouw visie hierop.
Specifiek bedoel ik het eiland aan de euforische top waar jij als Wildstylez zit en de onmogelijkheid voor veel opkomende euforische artiesten om iets van betekenis neer te zetten en te groeien naar een basis waar ze genoeg omzet voor draaien om van te kunnen leven. Hier op Hardtraxx wordt bijvoorbeeld graag een Jay Reeve naar voren geschoven en alhoewel zijn platen mij en velen hier heel goed vallen halen zijn platen net het grote publiek niet en die paar boekingen die hij neerzet zijn neem ik aan onmogelijk toereikend voor gezonde financiën (misschien vandaar ook de naam van de plaat 'Back Up Again' en de context waarin Julien deze plaat promoot?). De realiteit is dat een artiest minimaal toch wel meer dan een halve ton aan omzet per jaar moet draaien en een 'opkomend' artiest onder de hoede nemen voor een management of label netto gewoon geld kost en dit soort artiesten onder een enorme druk komen te staan om te presteren wat heel moeilijk is in de huidige scene waardoor dit soort artiesten mogelijk hun artistieke expressie (muziek maken) niet langer kunnen vervullen en ook financieel problemen kunnen krijgen. Euforische muziek maken lijkt tegenwoordig een financiële strop waar velen zich toch aan wagen en jij zit daar op je (natuurlijk met alle respect!) 'veilige' eiland aan de top. Hoe kijk jij hier tegen aan?
Vraag 2:
Live The Moment heeft overduidelijk jouw sound (kick, lead). Ik heb altijd de aanname gehad dat jij deze plaat voor Joshua een update hebt gegeven voor een release. Kan je hier wat opheldering over geven?
Vraag 3:
Je bent zoals je zelf wel eens hebt aangegeven in interviews meer een producer dan een DJ en ik neem aan dat je (buiten de hardstyle) wel wat zijprojectjes hebt waar voor je produceert. Welke genres zijn dit zoal? Is daar iets leuks of bijzonders wat je daar over kwijt kan?
Vraag 4:
Een gemiddelde Wildstylez, bijv Run with the Wolves oid, hoe lang ben je daar mee bezig?
Vraag 5:
Als je met een plaat bezig bent en je hebt het idee; 'hier moeten vocalen met zang in!', hoe gaat dat proces? In de zin van; maak je zelf de instrumental van een plaat en laat je daar de zang overheen zingen en verzin je de vocalen dan zelf? Of vraag je een vocaal artiest om met een concept te komen waar jij iets om heen bouwt? Of is het meer een wisselwerking waarbij jij en de vocalist meerdere keren afspreken en brainstormen en opnemen?
Vraag 6:
Als je met een plaat bezig bent en je bent bijvoorbeeld lang bezig om de melodie of mixdown goed te krijgen, verlies je dan niet met enige regelmaat het gevoel voor die plaat?
Vraag 7:
Voortbordurend op de vorige vraag; vrijwel iedere artiest is nooit helemaal tevreden over zijn/haar eigen werk. Is het soms niet moeilijk om een plaat als 'af' te beschouwen en te draaien/releasen? Is daar over de jaren verandering in gekomen?
Vraag 8:
Hoeveel opzetjes heb je per plaat die uitkomt?
Vraag 9:
Favoriete karakteristieke hardstyle sound? (kickdrum is mss te obvious
)
Vraag 10:
Triplet of straight?
Bonus vraag:
Waar komen de vocalen in The Human Soul vandaan?
Bonus vraag 2:
Hier wordt veel geschreeuwd om oude platen als free release vrij te geven. Hoe komt het dat deze platen nooit vrijgegeven zijn? Niet tevreden? Initieel officieel willen releasen maar tegen licentie problemen aangelopen? Project kwijt?
Fun fact: jaren geleden heb ik ooit via een FB actie een hele stapel vinyl van je gekregen waar je altijd mee gedraaid hebt. De vieze vinger afdrukken staan nog op de witte promo vinyls. Leuk collectors item! Weet je waar ze beland zijn
.
Brainweavers schreef:
1. Wat is je favoriete go-to VST bij het produceren die je iedere hardstyle producer aan zou raden en waarom?
Ik verwacht als antwoord hierop een heel erg voor de hand antwoord zoals 'nexus' oid (Complex Situation Square Lead 2 FTW!), dus als je hier beland met de vragen ronde, even opnieuw deze vraag op een ander manier. Welke VST of productietechniek is voor jouw een game changer geweest?
TiMOTHYb schreef:
Ik ga toch voor LDMF Remix. Sorry voor clubbin lobby.
+1
Maar voor mij is The Human Soul toch wel de beste Wildstylez plaat ever
. Heeft toch iets magisch dat nummer.