Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 19:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

theprophet schreef:

Is dit een open sollicitatie? ;)

Q1: Er is inderdaad een selectie groep artworkers die het niveau hebben wat wij als label zoeken qua artwork. Het kan zo maar voorkomen dat we met een nieuw iemand aan de slag gaan, en dat het zomaar blijkt dat deze persoon niet kan voldoen aan onze wensen.


Ik ben nog wel bezig om te bedenken wat ik wil doen kwa Grafisch Vormgeven en artwork maken voor dj's lijkt mij enorm gaaf. Ik ben ook bezig om mijn portfolio te updaten met meer recentelijk werk en wat meer kan aansluiten op het maken van dj artwork. Q Hoe kan ik solliciteren om artwork te maken voor Scantraxx, of welke stijl zoeken jullie precies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 23:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Qx Zou je de genoemde vragen met betrekking tot favoriete platen etc wel uit persoonlijk opzicht kunnen benoemen? Dus bijvoorbeeld waar jij het meeste van hebt genoten (thuis of op de dansvloer), en zo nee; waarom is het volgens jou geen belemmering dat je in jouw positie niet meer lekker kunt roepen dat je bijvoorbeeld 'The Prophecy' altijd de allervetste hardstyle plaat hebt gevonden?

En hoe kun je commercieel toppen als je niet aan kunt geven wat je zelf het beste vindt. Hoe kan het zover komen dat je niet 5 platen op kunt noemen die je het vetste vind zonder dat je daarbij het idee hebt dat je anderen passeert. Je passeert namelijk technisch gezien ALTIJD mensen indien je niet alle platen opnoemt die ooit geproduceerd zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2015 00:29 
 
Donateur

Nou laat ik dan ook maar eens wat gaan vragen!

Q1. Wat vindt jij van het beleid dat je een goede producer moet zijn om ergens te mogen draaien? Je ziet amper mensen die alleen draaien die geboekt worden voor grote festivals/events. Ik zelf draai voor de lol maar mede doordat het gewoon bijna onmogelijk is om geboekt te worden voor grote feesten zonder producties heb ik ook nooit de motivatie gehad om er wat serieuzer werk van te maken om DJ te worden. Na mijn idee was dit vroeger ook wel anders!

Q2. Heb je nog een goede tip om vinylplaten te beatmatchen? Ik heb al sinds een jaar of 3 draaitafels waar ik vinylplaten op kan draaien thuis staan (ook CDJ's) maar tot noch toe is het bijna onmogelijk voor mij om de platen gelijk te krijgen. Ook vindt ik het heel irritant om te horen welke plaat er nou sneller draait op een bepaald moment, en natuurlijk de schommelingen in de snelheid van vinylplaten.

Q3. Ten slotte, wat is het grootste festival waar je ooit gedraaid hebt? (Qua bezoekersaantallen bij die stage op dat moment en qua bezoekersaantallen in totaal)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2015 00:45 
 
Hardtraxxer

Om te beginnen, erg leuk dat je dit wilt doen en er de tijd voor neemt! Ik heb een wat specifieke vraag over Reflections of Your Darkest Side, mede door jou geproduceerd voor BLACK 2012.

Q Waarom bevat deze track in mix intro van slechts 32 beats? Als ik je antwoorden lees en je carrière bekijk, komt naar voren dat mixen voor jou zeker niet onbelangrijk is, en dat staat voor mij in groot contrast met het maken van een mix intro van slechts 32 beats, een mix intro die mixen bijna ontmoedigd.

Q Als vervolg op de vorige vraag, zou je persoonlijk graag terug willen naar mix intro's van 128 beats om zo het mixen weer iets spannender te maken? Los van het feit dat ik, gezien de huidige markt, snap dat het voor de verkoop en het draaien van de track door andere DJ's beter is om tracks met een 64 beats intro te maken, en er daardoor geen weg terug meer is.

Bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2015 15:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zwaar respect voor jou Dov, dat je zelf initiatief toont voor deze Q&A. Brengt het gevoel terug dat jij ook nog steeds mens bent en niet boven ons staat ofzo. Respect :thumbup:

Q1: hoe zwaar telt "wat het publiek wilt" mee in jouw producties?
Q2: wat doet het met je om bekend te zijn? Hebben de consequenties ervan je leven veranderd?
Q3: wat is jouw mening over muziek piraterij?
Q4: waarom produceer jij graag muziek?
Q5: wat maakt dat je van een nummer wel of niet geniet?
Q6: wat maakt dat je een remix/collab verzoek wel of niet aangaat, als je dat überhaupt ooit doet op verzoek?
Q7: hoe zeer heeft autonomie een plaats in de muziekindustrie volgens jou?
Q8: aangezien je zelf ook vragen aan ons hebt is het misschien een goed idee om met de moderators af te stemmen of een tweede topic hiervoor handig is?

Ontzettend bedankt dat je tijd voor ons vrij hebt gemaakt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2015 20:58 
 

Goed dat je dit initiatief zelf hebt genomen Dov! Dat er vele mogen volgen. Op de een of andere manier zorgt het er altijd voor dat het Hardtraxxpubliek rustiger wordt in de toon richting de betreffende DJ. Ik heb wel een paar vraagjes voor je:

Je noemt zelf dat Recession de plaat is waar je het meest trots op bent, ik kan dat alleen maar onderschrijven. Erg vet gedaan, zeker omdat het ontzettend origineel is, vette sounds heeft en vooral draait om drive. Toch merk ik in je nieuwe platen een heel andere sound. Op wat voor manier beïnvloedt je collega-producer jouw visie op het produceren? Wat zijn voor jou essentiële onderdelen in een track waar jij zelf heel veel waarde aan hecht? Zaken als toegankelijkheid, drive, mixbaarheid, opbouw, originaliteit, eigen gevoel etc etc?

Verder ben ik wel benieuwd naar wat je vindt van het verschijnsel ghostproducers. Er zijn een aantal collega's van jou die hiermee bekend zijn en op deze manier hun plekje in de hardstylewereld verdiend hebben. Is het juist een synergie om een live-DJ te hebben die daar zijn kwaliteiten toont maar niet kan produceren, waar de producer juist niet perse hoeft te shinen op het podium? Ik heb er zelf een dubbel gevoel over namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2015 19:06 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Einde eerste vragen ronde! Bedankt allemaal voor de interesse in deze Q&A!

The Prophet gaat zsm de vragen beantwoorden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 13:26 
 
Artiest
Avatar gebruiker

iMark schreef:
Hallo,

Leuk dat je dit doet, ik vind het altijd wel interessant als een dj met leuke weetjes komt. Ik heb een paar vragen aan je.

1. Op welke artiest ben je het meest trots die uit de Scantraxx stal komt en waarom?

2. Ben je van mening dat de rol van labels nog steeds net zo belangrijk zijn als pak hem beet in 2009?

3. Wat is de reden dat Psyko Punk, Noisecontrollers en tot voorheen Wildstylez hun producties in de Scantraxx studio's doen/deden terwijl ze allemaal niet bij Scantraxx getekend waren?

4. Zijn er artiesten die jullie dolgraag op het label wilde hebben, maar toch ernaast grepen? Zo ja, wil je ook vertellen wie?

5. Hoe kijk je terug op het Profite/Rebourne verhaal? Had je daar precies hetzelfde gedaan als Split Second geen hitje was geworden?

6. Is er een hype in de hardstyle geweest waar je helemaal niks aan vond?

Alvast bedankt voor je antwoorden!


Hallo Hardtraxx,

Zijn we weer!

Q1: Deze wordt niet beantwoord om eerder genoemde reden.

Q2: Als label moet je mee gaan met je tijd. De tijden zijn veranderd. De rol van artiesten, labels en promoters zijn allemaal veranderd.

Q3: De reden is dat je als artiest in een inspiratie volle ruimte of omgeving wil vertoeven. Dat is aardig gelukt denk ik.

Q4: Ja, maar we gaan niet vertellen wie. Het gebeurt zo nu en dan. De redenen waarom wij er naast gegrepen hebben kan uiteraard meerdere oorzaken hebben.

Q5: Het is niet netjes als je als concullega's onder mekaar (Scantraxx/Fusion) sterk op elkaar lijkende namen gaat bedenken voor nieuwe artiesten. Daar heb ik Fusion op aangesproken en daar is actie op ondernomen. Ik ben blij dat het nu goed gaat onder zijn nieuwe naam Rebourne. Ik had zeker het zelfde gehandeld omdat ik al meer dan 10 jaar merknaam houder ben van mijn naam en ik de naam Profite persoonlijk te veel vond lijken op The Prophet.

Q6: Op Jump, euforisch en raw na? ;) ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 13:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Q1 Wat vind jij van MC’s die door climaxen heen staan te krijsen? Zeg jij (zou jij daar iets van zeggen) daar iets van naderhand?

Q2 In hoeverre word je als ‘grote naam’ buiten online om nog geconfronteerd met negatieve reacties op setjes en/of producties. Kom je bijvoorbeeld nog wel eens op een VIP stage in discussie met iemand die zegt dat hij de hoogste pitchkick in je laatste plaat totaal niet vindt passen of is het voornamelijk op foto’s gaan en lofzang aanhoren?

Citaat:
And yes, all eyes sure were on him. Apparently the talented young producer made such a good impression on the scene some even felt threatened. Within a week after Profite's first release Fusion received a message from a hardstyle veteran with a slightly similar name. This veteran claimed Profite sounded too much like his name and he demanded Timon should change his artist name.

Q3 In hoeverre was Profite echt een bedreiging voor jouw naam? In hoeverre is het netjes om als gevestigde grote naam te eisen dat iemand anders zijn naam verandert omdat jij vindt dat hij teveel op de jouwe lijkt?

Q4 Op welk moment en waarom besloot je deze Q&A toch niet te gaan doen? Waarom nu wel? http://www.hardtraxx.nl/interviews/inte ... rview.html

Prophet @ Hardnews op 14/04/14 schreef:
Wat er eventueel zou kunnen gebeuren is dat het misschien wat kleiner wordt of dat er een afsplitsing ontstaat. Maar eerlijk gezegd ben ik daar niet zo bang voor, vooralsnog groeit het gestaag door.

Q5 Wat denk je hier nu over; inmiddels (koud een jaar later) hebben we early, rawstyle, hard drop en heel af en toe komt het nu-style gebeuren ook weer eens kijken. Is dit niet exact die afsplitsing waar jij destijds niet bang voor was? En heeft deze afsplitsing niet allerlei mogelijke negatieve gevolgen?

Prophet @ ergens op ooit schreef:
Kijk, als iets underground is is iets interessant en dan kan het vaak alleen maar groeien. En als het dat dan doet gaat het richting een hoogtepunt en moet het een keer knappen om al het slechte bloed weg te wassen waarna de pioniers vaak overblijven.

Q6 Wat denk je hier nu over: wanneer gaat dit met Hardstyle gebeuren? Het was underground, het ging/gaat(?) richting het hoogtepunt. Wat gaat er dan gebeuren? Acht je het mogelijk dat er straks een heleboel mensen op feesten af gaan komen met te weinig liefde voor de muziek (slecht bloed) met alle negatieve gevolgen van dien. En zo ja; dat lekker laten gebeuren, of op de een of andere manier toch invloed op uitoefenen?

Q7 Je geeft ergens aan dat je van open minded mensen houdt, en dat je hokjes liever niet ziet. Kan ik daaruit concluderen dat je de bestempeling rawstyle, hard drop, nu-style, softcore geen fijne ontwikkelingen vindt, evenals gerelateerde uitspraken als 'fuck the mainstream, we defend the raw' (het afzetten van het ene hokje tegen het andere)?

Bedankt!



Q1: Een beetje MC weet precies wanneer hij zijn mond moet houden en ja, dat zou ik absoluut ook doen.

Q2: Er komt eigenlijk nooit persoonlijk iemand naar me toe. Ik denk dat dit te maken heeft met de anonimiteit van het internet. Het is makkelijk gillen vanuit een forum en moeilijk een artiest persoonlijk te confronteren met jouw mening.

Q3: Zojuist beantwoord. Het was geen kwestie van succes of bedreiging, maar eerder om respect ten opzichte van iemand zijn merknaam. Als voorbeeld; als een van onze nieuwe artiesten met de naam 'Zano' komt (lijkend op Dano en Zany), dan zou ik zeggen als Scantraxx zijnde: verander maar heel snel je naam want dit doen we niet omdat het te veel lijkt op bepaalde namen. Ik vind dat je altijd rekening moet houden met de mensen met wie je optrekt, in welke opzichten dan ook.

Q4: Even mijn mail terug gekeken. Ik heb in januari 2009 dit interview aan [email protected] verstuurd. Dat was inderdaad misschien wat laat. Af en toe schiet er wat door heen omdat ik best druk kan hebben. Waarom nu wel? Nu is er tijd voor, en in de briefing van deze Q&A geef ik mijn motivatie.

Q5: Ik ben voor geen enkele afsplitsing bang. Sterker nog; ik ben voorstander van verschillende stijlen onder een stijl, zodat iedereen krijgt wat hij/zij graag zou willen en kan kiezen wat hij te horen krijgt. Zelf draai ik bijvoorbeeld ook alles van early hardstyle of hardcore t/m euforisch t/m jump, raw, hardcore, alles wat gezellig is.

Q6: Als je Invloed zou willen uitoefenen op grote massa's mensen moet je van hele goede huizen komen. Kijk naar een Nelson Mandela, enz. Dat ben ik niet en dat kan ik niet. En dat wil ik ook niet kunnen.

Het betekent niet; als je er niet zo diep in zit als bijvoorbeeld de hardtraxxers, dat je dan geen liefde voor de muziek kan hebben. Het is voor een DJ als ik die veel verschillende stijlen leuk vindt en maakt, dat hij ook gewoon kan doen op een podium wat hij graag zou willen doen, zonder steevast te worden afgebrand op een bepaald forum ;) Dus ik juich toe dat er fris bloed in de hardere stijlen bij komt.

Q7: Dat soort uitspraken waar jij het over hebt is meer een publiciteits stunt dan een serieuze denkwijze van degenen die 't maken. Spelen met je publiek, dat is denk ik wat het is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 14:08 
 
Artiest
Avatar gebruiker

BeHa schreef:
Allereerst, leuk dat je zo snel antwoordt. Ik heb er even een paar antwoorden van je tussenuit gepikt waar ik graag wat dieper op wil ingaan:

Q1
theprophet schreef:
Als ik als nieuwe act ergens sta dan hoop ik mensen te vermaken, dat is mijn motivatie.


Wat is voor jou belangrijk? Dat jij je emoties kan uiten door middel van muziek? Dat je complete muzikale vrijheid hebt? Dat je je creativiteit kunt uitdrukken in muziek?
Uit bovenstaande quote trek ik namelijk de voorzichtige conclusie dat je je muziek aanpast aan wat de mensen willen horen. Dan zou je, al dan niet bewust, de bovenstaande vragen met 'nee' moeten beantwoorden. Als 'mensen vermaken' je grootste motivatie is tijdens het maken van muziek, gaat dat ten koste van bijvoorbeeld muzikale vrijheid en creativiteit.

Om er een concrete vraag van te maken: Wat is voor jou belangrijker, dat je zelf 100% achter een track staat of dat een track goed aanslaat bij het publiek?

Q2
theprophet schreef:
Artiesten hebben altijd artistieke vrijheid bij Scantraxx. Wat wij wel doen is suggesties geven voor hoe een track (naar onze mening) verbeterd kan worden. Het uiteindelijke doel is hier bij altijd het versterken van het merk van de artiest.


theprophet schreef:
Bovendien geven wij artiesten feedback om hun muziek en artiestenmerk naar een hoger niveau te tillen (zoals eerder besproken in deze Q&A), dit is ook in het verleden gedaan bij bijvoorbeeld Headhunterz, Wildstylez, Frontliner, Zatox enz. . Ook dit is dus geen kwestie van smaak alleen.


In hoeverre zijn die adviezen bindend? Ik geloof dat je niet echt staat te springen om specifieke gevallen te bespreken, maar ik wil toch even graag Battlescarz als voorbeeld nemen. Als The Anarchist had gezegd 'Ik ben het niet met je eens, ik vind de originele kick beter dus we doen het met die kick', wordt dat dan geaccepteerd?

En in hoeverre zijn die adviezen objectief? Muziek blijft denk ik voor een groot deel een kwestie smaak, een bepaalde kick, lead of synth ligt je of ligt je niet. Daar zijn natuurlijk uitzonderingen op, maar ik mag er wel even van uitgaan dat iedereen bij Scantraxx een bepaald productieniveau heeft en weet waar hij/zij mee bezig is. Kun je dan echt objectieve (dus niet smaakgebonden) adviezen geven zonder de muzikale vrijheid van de artiest aan te tasten?

Q3
theprophet schreef:
MDesiqn schreef:
Q: Ik zie dat je enorm veel aliassen door de jaren heen heb gehad, hoezo?

Mensen moeten weten waar ze aan toe zijn. Als ik naar The Prodigy ga wil ik gewoon potten en pannen horen en geen lovesong.


Zoals Timothy boven mij al aangeeft, laat je meerdere keren doorschemeren dat je geen fan bent van hokjes, en dat je het onnodig vindt dat Nederlanders overal een label aan willen plakken. Maar denk je niet dat verschillende aliassen voor verschillende stijlen de hokjesvorming alleen maar versterkt? Of zou je liever ook gewoon alles onder 1 naam uitbrengen, maar denk je dat het Harder Styles publiek dat niet goed zal accepteren?

Q4
theprophet schreef:
Frenchkicks schreef:
Q: Waarin probeer jij je te onderscheiden van andere artiesten?

Door lekker te doen wat ik wil, out of the box te denken, out of the box te produceren, en juist alleen niet dat ene stijltje wat je verwacht te doen.


Hoe past het Hard Attakk-concept in dit scenario? Van wat ik er van gehoord heb, past dit juist volledig in de raw-box anno 2015.

Q5
Citaat:
Met deze Q&A zou ik ook graag de onduidelijkheden uit het heden en verleden over The Prophet, Scantraxx en andere merken waar ik bij betrokken ben en geweest ben nader toelichten.
Het is mij namelijk opgevallen dat er al jaren een aantal onduidelijkheden zijn, waar niet altijd de juiste conclusies over worden getrokken. Niemand heeft iets aan onjuiste informatie, dus let's talk! :)


Dit stukje komt uit de OP, uit jouw 'uitleg' over waarom je deze Q&A wilt doen. Had je hierbij specifieke onduidelijkheden en/of onjuiste conclusies in gedachten? En zijn die al besproken?


Q1: In het verleden heb ik me te veel aangepast aan de wensen van het publiek. Daar ben ik sinds een x aantal jaar mee gestopt en ik merk dat me dat goed doet. Dus ga ik zo door.

De combinatie van de twee vind ik heel erg belangrijk. Het begint in de studio, plezier hebben met wat je doet terwijl je bezig bent. Als dat er niet is dan houdt het snel op. Tegenwoordig denk ik zelf de smaak weer lekker te pakken te hebben zowel op het creatieve vlak als op het uitvoerende niveau. Het aller leukste is namelijk dat als je in de studio muziek maakt, dat je die energie terug krijgt van het muziek als je het draait op een feest. Dus nogmaals; het is een combinatie.

Q2: Dan vonden wij het niveau niet goed genoeg voor het label, dus hadden wij hem aangeboden om te shoppen bij eventueel een ander label zodat hij toch z'n plaat uit kan brengen. Die vrijheid heeft een artiest namelijk bij ons. Wij willen niets anders dan het beste voor de artiest, en als wij er tussen label en artiest niet uit komen, wat overigens niet al te vaak gebeurt, dan willen wij hem/haar graag helpen met het toch releasen van zijn/haar muziek.

Als label kan je niet objectief zijn want je bent 1 van de 2 partijen. Wat we wel kunnen als label is dat wij bepalen of iets uit komt bij ons of niet en het verdere verloop van het resultaat van de desbetreffende track staat hier boven uitgebreid beschreven.

Q3: Dat vind ik een heel goed punt wat je aanhaalt. Edoch, als ik naar The Prodigy ga wil ik gewoon 'potten en pannen', oftewel hele dikke, vette geproduceerde breakbeats horen, en geen love songs. Dus, wil ik weten waar ik aan toe ben als ik een naam zie staan. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde hardstyle bezoeker dit ook heeft, vandaar mijn keuze voor meerder aliassen. Als ik bijvoorbeeld ga openen op Defqon.1 van 11 tot 12, ga ik niet 150 bpm draaien, maar opbouwend naar de 150 bpm. Als ik dit als The Prophet zou doen kan ik me heel goed indenken dat ik een hoop mensen teleurstel, vandaar de keuze voor Elkabass.

Q4: Dankjewel voor het compliment dat wij als Scantraxx zijnde weer een goede act tot onze beschikking hebben. Als The Prophet zijnde produceer ik inderdaad zonder hokjes, out of the box en redelijk vrij. Mijn discografie is multi inzetbaar. Het reguliere hardstyle profiel zoals velen dat kennen, daar voldoe ik klaarblijkelijk niet aan. Dat is wat ik bedoel met out of the box denken.

Q5: Ik heb een hoop vragen naar alle eerlijkheid beantwoord. Of dit naar alle tevredenheid is mogen de mensen op het forum beantwoorden, ik vind dit in ieder geval erg leuk en interessant om te doen en ik ben blij dat jullie op een leuke manier mij te woord staan. Dat doet me goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 14:13 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
theprophet schreef:
Q2: In een meeting met Q-Dance kwam ter sprake of ik de RED zou willen openen op Defqon.1 2015. Omdat dit optreden om 11 uur 's ochtends zou zijn wilde ik dit niet doen op 150 bpm, dat zou niet collegiaal zijn voor de artiesten na mij. Dus en ik hardstyle gaan produceren op een lager tempo. Dat is wat ik ook ten gehore ga brengen. Dit worden zowel remakes (remixen) als volledige tracks.


Q1: Als Q-Dance jou zelf gevraagd heeft om te openen, dan is dit toch een teken dat ze gecharmeerd zijn van The Prophet? Ik neem aan dat ze fan zijn van je stijl, je platen en je performance en dat ze daarom 'The Prophet' vragen om te openen. Waarom dan juist iets nieuws opzetten met Elkabass, een compleet andere stijl?


Q1: Dat klopt! Alleen ik denk er zelf anders over. Als ik mijn huidige producties en huidige producties ten gehore zou brengen om 11u in de ochtend, dan betekent dat dat ik loop te knallen om 11u. Ik zie dat niet als enige toevoeging op de mainstage van Defqon.1. Dus heb ik gekozen, juist omdat Q-Dance mij kent, dat ik het op een nette manier ga doen. Dat gaf mij direct een prikkel om het als eerste onder de 150 bpm te doen, maar geen EDM. Dus ging het in m'n hoofd heel snel, en kwam ik uit op echte hardstyle tussen 135 en 145 bpm.

Om dat nou onder de noemer The Prophet te doen leek mij niet slim, om eerder genoemde redenen (The Prodigy / love song).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 14:17 
 
Artiest
Avatar gebruiker

sandervanbruggen schreef:
theprophet schreef:
sandervanbruggen schreef:
Q: Zijn er nog dingen in je leven die je heel graag nog is zou willen doen?

Q7: Ja, absoluut.

Hahaha zou je daar misschien ook een paar voorbeelden van kunnen noemen? :P


Ik ben een creatief persoon. Ik hou van bijvoorbeeld logo's maken, fotografie, 'wat het ook is' ontwerpen. Ik vind creatie in m'n leven heel erg leuk en belangrijk. Dat houdt mij levendig. Het lijkt me misschien wel eens leuk om iets met 3D en animaties te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 14:26 
 
Artiest
Avatar gebruiker

MDesiqn schreef:
theprophet schreef:

Is dit een open sollicitatie? ;)

Q1: Er is inderdaad een selectie groep artworkers die het niveau hebben wat wij als label zoeken qua artwork. Het kan zo maar voorkomen dat we met een nieuw iemand aan de slag gaan, en dat het zomaar blijkt dat deze persoon niet kan voldoen aan onze wensen.


Ik ben nog wel bezig om te bedenken wat ik wil doen kwa Grafisch Vormgeven en artwork maken voor dj's lijkt mij enorm gaaf. Ik ben ook bezig om mijn portfolio te updaten met meer recentelijk werk en wat meer kan aansluiten op het maken van dj artwork. Q Hoe kan ik solliciteren om artwork te maken voor Scantraxx, of welke stijl zoeken jullie precies?


Solliciteren kan altijd! Vaak is design per opdracht/op projectbasis, zelfs met onze vaste designers.
Stuur zeker je portfolio naar [email protected]
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 14:33 
 
Artiest
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Qx Zou je de genoemde vragen met betrekking tot favoriete platen etc wel uit persoonlijk opzicht kunnen benoemen? Dus bijvoorbeeld waar jij het meeste van hebt genoten (thuis of op de dansvloer), en zo nee; waarom is het volgens jou geen belemmering dat je in jouw positie niet meer lekker kunt roepen dat je bijvoorbeeld 'The Prophecy' altijd de allervetste hardstyle plaat hebt gevonden?

En hoe kun je commercieel toppen als je niet aan kunt geven wat je zelf het beste vindt. Hoe kan het zover komen dat je niet 5 platen op kunt noemen die je het vetste vind zonder dat je daarbij het idee hebt dat je anderen passeert. Je passeert namelijk technisch gezien ALTIJD mensen indien je niet alle platen opnoemt die ooit geproduceerd zijn.


Q1: Ook dit is niet eerlijk als ik dit doe. Het is niet leuk als ik namen (niet) noem. Bij elke collega heb ik momenten gehad dat ik ze helemaal de bom vond. Ik kan het nou eenmaal niet maken om de een meer waardering te geven dan de ander, ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Maar vooruit, in willekeurige volgorde;
- DHS - House Of God
- Signus X - The Orange Theme
- Drax - Amphetamine
- The Prodigy - Firestarter
- Ome Willem - De Film van Ome Willem Theme ;) :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 14:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
Nou laat ik dan ook maar eens wat gaan vragen!

Q1. Wat vindt jij van het beleid dat je een goede producer moet zijn om ergens te mogen draaien? Je ziet amper mensen die alleen draaien die geboekt worden voor grote festivals/events. Ik zelf draai voor de lol maar mede doordat het gewoon bijna onmogelijk is om geboekt te worden voor grote feesten zonder producties heb ik ook nooit de motivatie gehad om er wat serieuzer werk van te maken om DJ te worden. Na mijn idee was dit vroeger ook wel anders!

Q2. Heb je nog een goede tip om vinylplaten te beatmatchen? Ik heb al sinds een jaar of 3 draaitafels waar ik vinylplaten op kan draaien thuis staan (ook CDJ's) maar tot noch toe is het bijna onmogelijk voor mij om de platen gelijk te krijgen. Ook vindt ik het heel irritant om te horen welke plaat er nou sneller draait op een bepaald moment, en natuurlijk de schommelingen in de snelheid van vinylplaten.

Q3. Ten slotte, wat is het grootste festival waar je ooit gedraaid hebt? (Qua bezoekersaantallen bij die stage op dat moment en qua bezoekersaantallen in totaal)


Q1: Dat klopt. Alles was vroeger anders. Vandaag de dag heb je nou eenmaal producties nodig om op te vallen bij organisatoren. Anders, zit de kans er in dat je producties van andere draait die er wellicht ook staan. Als je zelf produceert of in ieder geval kennis hebt van produceren dan denkt de promoter er van uit te kunnen gaan dat je kundig genoeg bent om een gevarieerd setje neer te zetten zonder daar bij andermans muziek te draaien.

Q2: Welkom in de wonderenwereld van de DJ. In de tijd dat ik begon (1851) werden draaitafels nog aangedreven door dinosaurussen. Dat bracht de nodige frustratie met zich mee, en toen was beatmatching ook vrij lastig. Wat ik gedaan heb is verschrikkelijk veel draai uren gemaakt zodat je eigenlijk blind kan mixen zonder er bij na te hoeven denken en dat alles automatisch gaat. Dus wat ik jou aanraad is dat je heel erg veel uren maakt achter de draaitafels, dan zul je zien dat het helemaal goed komt. Ik denk dat de DJ's die met vinyl kunnen draaien van huis uit makkelijker met de nieuwe technieken kunnen omgaan en makkelijker kunnen draaien dan DJ's die het op pioneer CDJ's (hebben) moeten leren.

Q3: EDC Las vegas was het grootste event totaal, en Qlimax de grootste in 1 zaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 14:46 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Protech DJ schreef:
Om te beginnen, erg leuk dat je dit wilt doen en er de tijd voor neemt! Ik heb een wat specifieke vraag over Reflections of Your Darkest Side, mede door jou geproduceerd voor BLACK 2012.

Q Waarom bevat deze track in mix intro van slechts 32 beats? Als ik je antwoorden lees en je carrière bekijk, komt naar voren dat mixen voor jou zeker niet onbelangrijk is, en dat staat voor mij in groot contrast met het maken van een mix intro van slechts 32 beats, een mix intro die mixen bijna ontmoedigd.

Q Als vervolg op de vorige vraag, zou je persoonlijk graag terug willen naar mix intro's van 128 beats om zo het mixen weer iets spannender te maken? Los van het feit dat ik, gezien de huidige markt, snap dat het voor de verkoop en het draaien van de track door andere DJ's beter is om tracks met een 64 beats intro te maken, en er daardoor geen weg terug meer is.

Bedankt!


Q1: Grappig dat het je opvalt. Ik wilde destijds zo veel mogelijk tracks in het uur proppen als ik maar kon. Met ellenlange mix intro's werd dat bijna onmogelijk. Vandaar dat ik eigenlijk het begin van bestaande platen inkortte, met frustratie en vele discussies met de producers in kwestie. Op een bepaald moment zagen ook zij toch eigenlijk wel in dat het net wat prettiger mixen is.

In het verleden werd alles niet zo uitvergroot als vandaag de dag. Nu valt het jou op, als een van de weinigen die het uitspreekt. Dat vind ik persoonlijk wel leuk, maar het belangrijk vinden van mixen maken heeft hier eigenlijk niks mee te maken. Als ik bijvoorbeeld een oldschool setje draai dan kan ik me weer uitleven op de oude ambachtelijke manier, die helaas heden ten dage niet meer van toepassing is in ons hardstyle genre.

Q2: Er is denk ik geen weg meer terug gezien het nu lekker makkelijk is voor iedereen om snel achter elkaar te kunnen draaien en mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 14:56 
 
Artiest
Avatar gebruiker

ExoBassTix schreef:
Zwaar respect voor jou Dov, dat je zelf initiatief toont voor deze Q&A. Brengt het gevoel terug dat jij ook nog steeds mens bent en niet boven ons staat ofzo. Respect :thumbup:

Q1: hoe zwaar telt "wat het publiek wilt" mee in jouw producties?
Q2: wat doet het met je om bekend te zijn? Hebben de consequenties ervan je leven veranderd?
Q3: wat is jouw mening over muziek piraterij?
Q4: waarom produceer jij graag muziek?
Q5: wat maakt dat je van een nummer wel of niet geniet?
Q6: wat maakt dat je een remix/collab verzoek wel of niet aangaat, als je dat überhaupt ooit doet op verzoek?
Q7: hoe zeer heeft autonomie een plaats in de muziekindustrie volgens jou?
Q8: aangezien je zelf ook vragen aan ons hebt is het misschien een goed idee om met de moderators af te stemmen of een tweede topic hiervoor handig is?

Ontzettend bedankt dat je tijd voor ons vrij hebt gemaakt!


Dankjewel! Vind ik er leuk om te horen. Ik zelf heb nooit het gevoel gehad dat ik anders ben dan de rest. Iedereen is in mijn beleving het zelfde, wat je ook doet.

Q1: Zie eerdere vragen.
Q2: Totaal niet. Zoals ik al eerder aangegeven heb; het enige dat ik ben is mens die plaatjes draait en maakt, net als een bakker die broodjes maakt en eet ;) :P
Q3: Ik vind het eigenlijk niet kunnen maar het is zo normaal geworden in de huidige samenleving dat je er zelf ook bijna intrapt.
Q4: Om mijn creativiteit te uiten. Voor de rest van de toelichting, zie voorgaande vragen.
Q5: het gevoel dat het nummer bij me oproept.
Q6: Zie Q5. En of ik in staat ben om de remix beter te krijgen als het origineel.
Q7: Totaal niet. Muziek kan namelijk ook ontstaan door gezamenlijk gevoel en mijn leraar op de lagere school zei altijd; eendracht maakt macht, oftewel met z'n allen sta je sterker.
Q8: Misschien dat dit later in ditzelfde topic kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 15:04 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Nazale schreef:
Goed dat je dit initiatief zelf hebt genomen Dov! Dat er vele mogen volgen. Op de een of andere manier zorgt het er altijd voor dat het Hardtraxxpubliek rustiger wordt in de toon richting de betreffende DJ. Ik heb wel een paar vraagjes voor je:

Je noemt zelf dat Recession de plaat is waar je het meest trots op bent, ik kan dat alleen maar onderschrijven. Erg vet gedaan, zeker omdat het ontzettend origineel is, vette sounds heeft en vooral draait om drive. Toch merk ik in je nieuwe platen een heel andere sound. Op wat voor manier beïnvloedt je collega-producer jouw visie op het produceren? Wat zijn voor jou essentiële onderdelen in een track waar jij zelf heel veel waarde aan hecht? Zaken als toegankelijkheid, drive, mixbaarheid, opbouw, originaliteit, eigen gevoel etc etc?

Verder ben ik wel benieuwd naar wat je vindt van het verschijnsel ghostproducers. Er zijn een aantal collega's van jou die hiermee bekend zijn en op deze manier hun plekje in de hardstylewereld verdiend hebben. Is het juist een synergie om een live-DJ te hebben die daar zijn kwaliteiten toont maar niet kan produceren, waar de producer juist niet perse hoeft te shinen op het podium? Ik heb er zelf een dubbel gevoel over namelijk.


Q1: Vaak heb ik het gevoel van de track al voor ogen. Bijvoorbeeld een oldschool sound, of reverse bass, of juist een wat hardere track. De tijd waar in muziek wordt gemaakt kan zomaar invloed hebben op je eigen producties.

Degene met wie ik produceer bepaalt samen met mij hoe het gaat klinken. Wat er in mijn muziek gebeurt bepaal ik zelf, altijd wel in samenspraak met de producer, gezien ik een hoge pet van hem op heb. Ook vind ik het belangrijk dat mijn tracks een bepaalde "hook" hebben. Dat is, dat ene herkenbare stukje van de plaat (1, 2, kikkdrum).

Q2: Dat dubbele gevoel kan ik heel goed begrijpen. Er zijn nou eenmaal veel mensen die willen draaien en niet kunnen produceren, en er zijn mensen die wel kunnen produceren maar absoluut niet willen shinen. Dus, als die mensen samen komen dan is er inderdaad een bepaalde synergie en hebben ze beide profijt van dit gegeven. Dus ik juich het toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 15:09 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Beste Hardtraxxers,

Ik wil jullie graag bedanken voor alle vragen. Ik wil benadrukken dat ik het erg prettig vond in dit topic op Hardtraxx. Het was namelijk zo dat als ik de naam Hardtraxx hoorde, dat ik spontane buikkramp kreeg. Dat is nu weg :thumbsup:

Ik wil het topic de komende week graag open stellen voor discussie, omdat hier tot nu toe nog geen ruimte was. Na deze week kunnen we een concluderende ronde houden waar na alle vragen en discussie beantwoord zijn.

Dus, see you next week! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 16:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

theprophet schreef:
Ik wil het topic de komende week graag open stellen voor discussie, omdat hier tot nu toe nog geen ruimte was. Na deze week kunnen we een concluderende ronde houden waar na alle vragen en discussie beantwoord zijn.
)

Bij deze gaat het topic dus weer open :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 16:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wanneer krijgen we weer "Verhalen van Perry" te zien?
Rete-spannend elke keer weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 19:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tof dat je zo uitgebreid antwoord! Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik de volgende vraag nog stel maar ik doe het toch :P

Ik vraag me nog af wat jij graag ziet bij talenten die een demo insturen.
Is dat een hele nette mail, ouderwets een demo cd opsturen, grote fanbase op bijvoorbeeld facebook.
Naast dat kijk je dan ook meer naar hoe de plaat technisch in elkaar steekt, of echt voornamelijk naar het creatieve gedeelte/sfeer in de track?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 20:00 
 
Donateur
Avatar gebruiker

theprophet schreef:
Q1: Ook dit is niet eerlijk als ik dit doe. Het is niet leuk als ik namen (niet) noem. Bij elke collega heb ik momenten gehad dat ik ze helemaal de bom vond. Ik kan het nou eenmaal niet maken om de een meer waardering te geven dan de ander, ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Maar vooruit, in willekeurige volgorde;
- DHS - House Of God
- Signus X - The Orange Theme
- Drax - Amphetamine
- The Prodigy - Firestarter
- Ome Willem - De Film van Ome Willem Theme ;) :thumbup:

Ik snap het ergens wel, maar juist omdat je liefhebber bent lijkt het mij maar 'raar' als je niet gewoon kunt zeggen dit zijn de 5 platen die voor mij de vetste zijn geweest. Muziek is gebaseerd op smaak, en die smaak niet meer uit kunnen spreken vind ik best onwerkelijk. Bedankt iig dat je toch iets in elkaar wilde flansen. :)

Misschien wel een leuke op navolging van dat buikpijngevoel. Wat zou jij (leden van) Hardtraxx willen vragen, of wat had je destijds voor vragen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2015 21:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sowieso, over dat buikpijngevoel. Heb je het idee dat andere producers (jijzelf blijkbaar wel) zich nog iets aantrekken van het meest kritische publiek hier op Hardtraxx, of denk je dat veel producers zich liever verschuilen achter het immer positieve facebook publiek? Ben altijd wel benieuwd hoe er gekeken wordt naar kritiek door personen die over het algemeen niet meer gewend zijn kritiek te blijven, vooral in een scene waarbij een feestje toch wel gemaakt wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2015 00:32 
 
Hardtraxxer

Ahh had dit topic helaas gemist maar heb toch nog een vraag als het niet erg is :P
Q: Is er nog kans op bijvoorbeeld een tweede scantraxx unreleased?
Want er zijn nog zoveel mensen die wachten op een aantal platen waaronder beide versies van Outsiders - Maneater (Widstyez Remix). hint hint xd
Dit is waarschijnlijk al veel vaker gevraagd zoals in dit topic op harderstate ( http://harderstate.com/general-hardstyl ... 27500.html ) maar het is het proberen waard ^^
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen