TiMOTHYb wrote:Q1 Wat vind jij van MC’s die door climaxen heen staan te krijsen? Zeg jij (zou jij daar iets van zeggen) daar iets van naderhand?
Q2 In hoeverre word je als ‘grote naam’ buiten online om nog geconfronteerd met negatieve reacties op setjes en/of producties. Kom je bijvoorbeeld nog wel eens op een VIP stage in discussie met iemand die zegt dat hij de hoogste pitchkick in je laatste plaat totaal niet vindt passen of is het voornamelijk op foto’s gaan en lofzang aanhoren?
And yes, all eyes sure were on him. Apparently the talented young producer made such a good impression on the scene some even felt threatened. Within a week after Profite's first release Fusion received a message from a hardstyle veteran with a slightly similar name. This veteran claimed Profite sounded too much like his name and he demanded Timon should change his artist name.
Q3 In hoeverre was Profite echt een bedreiging voor jouw naam? In hoeverre is het netjes om als gevestigde grote naam te eisen dat iemand anders zijn naam verandert omdat jij vindt dat hij teveel op de jouwe lijkt?
Q4 Op welk moment en waarom besloot je deze Q&A toch niet te gaan doen? Waarom nu wel?
http://www.hardtraxx.nl/interviews/inte ... rview.html
Prophet @ Hardnews op 14/04/14 wrote:
Wat er eventueel zou kunnen gebeuren is dat het misschien wat kleiner wordt of dat er een afsplitsing ontstaat. Maar eerlijk gezegd ben ik daar niet zo bang voor, vooralsnog groeit het gestaag door.
Q5 Wat denk je hier nu over; inmiddels (koud een jaar later) hebben we early, rawstyle, hard drop en heel af en toe komt het nu-style gebeuren ook weer eens kijken. Is dit niet exact die afsplitsing waar jij destijds niet bang voor was? En heeft deze afsplitsing niet allerlei mogelijke negatieve gevolgen?
Prophet @ ergens op ooit wrote:
Kijk, als iets underground is is iets interessant en dan kan het vaak alleen maar groeien. En als het dat dan doet gaat het richting een hoogtepunt en moet het een keer knappen om al het slechte bloed weg te wassen waarna de pioniers vaak overblijven.
Q6 Wat denk je hier nu over: wanneer gaat dit met Hardstyle gebeuren? Het was underground, het ging/gaat(?) richting het hoogtepunt. Wat gaat er dan gebeuren? Acht je het mogelijk dat er straks een heleboel mensen op feesten af gaan komen met te weinig liefde voor de muziek (slecht bloed) met alle negatieve gevolgen van dien. En zo ja; dat lekker laten gebeuren, of op de een of andere manier toch invloed op uitoefenen?
Q7 Je geeft ergens aan dat je van open minded mensen houdt, en dat je hokjes liever niet ziet. Kan ik daaruit concluderen dat je de bestempeling rawstyle, hard drop, nu-style, softcore geen fijne ontwikkelingen vindt, evenals gerelateerde uitspraken als 'fuck the mainstream, we defend the raw' (het afzetten van het ene hokje tegen het andere)?
Bedankt!
Q1: Een beetje MC weet precies wanneer hij zijn mond moet houden en ja, dat zou ik absoluut ook doen.
Q2: Er komt eigenlijk nooit persoonlijk iemand naar me toe. Ik denk dat dit te maken heeft met de anonimiteit van het internet. Het is makkelijk gillen vanuit een forum en moeilijk een artiest persoonlijk te confronteren met jouw mening.
Q3: Zojuist beantwoord. Het was geen kwestie van succes of bedreiging, maar eerder om respect ten opzichte van iemand zijn merknaam. Als voorbeeld; als een van onze nieuwe artiesten met de naam 'Zano' komt (lijkend op Dano en Zany), dan zou ik zeggen als Scantraxx zijnde: verander maar heel snel je naam want dit doen we niet omdat het te veel lijkt op bepaalde namen. Ik vind dat je altijd rekening moet houden met de mensen met wie je optrekt, in welke opzichten dan ook.
Q4: Even mijn mail terug gekeken. Ik heb in januari 2009 dit interview aan
sander@hardtraxx.nl verstuurd. Dat was inderdaad misschien wat laat. Af en toe schiet er wat door heen omdat ik best druk kan hebben. Waarom nu wel? Nu is er tijd voor, en in de briefing van deze Q&A geef ik mijn motivatie.
Q5: Ik ben voor geen enkele afsplitsing bang. Sterker nog; ik ben voorstander van verschillende stijlen onder een stijl, zodat iedereen krijgt wat hij/zij graag zou willen en kan kiezen wat hij te horen krijgt. Zelf draai ik bijvoorbeeld ook alles van early hardstyle of hardcore t/m euforisch t/m jump, raw, hardcore, alles wat gezellig is.
Q6: Als je Invloed zou willen uitoefenen op grote massa's mensen moet je van hele goede huizen komen. Kijk naar een Nelson Mandela, enz. Dat ben ik niet en dat kan ik niet. En dat wil ik ook niet kunnen.
Het betekent niet; als je er niet zo diep in zit als bijvoorbeeld de hardtraxxers, dat je dan geen liefde voor de muziek kan hebben. Het is voor een DJ als ik die veel verschillende stijlen leuk vindt en maakt, dat hij ook gewoon kan doen op een podium wat hij graag zou willen doen, zonder steevast te worden afgebrand op een bepaald forum

Dus ik juich toe dat er fris bloed in de hardere stijlen bij komt.
Q7: Dat soort uitspraken waar jij het over hebt is meer een publiciteits stunt dan een serieuze denkwijze van degenen die 't maken. Spelen met je publiek, dat is denk ik wat het is.