Allereerst, leuk dat je zo snel antwoordt. Ik heb er even een paar antwoorden van je tussenuit gepikt waar ik graag wat dieper op wil ingaan:
Q1theprophet schreef:
Als ik als nieuwe act ergens sta dan hoop ik mensen te vermaken, dat is mijn motivatie.
Wat is voor jou belangrijk? Dat jij je emoties kan uiten door middel van muziek? Dat je complete muzikale vrijheid hebt? Dat je je creativiteit kunt uitdrukken in muziek?
Uit bovenstaande quote trek ik namelijk de voorzichtige conclusie dat je je muziek aanpast aan wat de mensen willen horen. Dan zou je, al dan niet bewust, de bovenstaande vragen met 'nee' moeten beantwoorden. Als 'mensen vermaken' je grootste motivatie is tijdens het maken van muziek, gaat dat ten koste van bijvoorbeeld muzikale vrijheid en creativiteit.
Om er een concrete vraag van te maken: Wat is voor jou belangrijker, dat je zelf 100% achter een track staat of dat een track goed aanslaat bij het publiek?
Q2theprophet schreef:
Artiesten hebben altijd artistieke vrijheid bij Scantraxx. Wat wij wel doen is suggesties geven voor hoe een track (naar onze mening) verbeterd kan worden. Het uiteindelijke doel is hier bij altijd het versterken van het merk van de artiest.
theprophet schreef:
Bovendien geven wij artiesten feedback om hun muziek en artiestenmerk naar een hoger niveau te tillen (zoals eerder besproken in deze Q&A), dit is ook in het verleden gedaan bij bijvoorbeeld Headhunterz, Wildstylez, Frontliner, Zatox enz. . Ook dit is dus geen kwestie van smaak alleen.
In hoeverre zijn die adviezen bindend? Ik geloof dat je niet echt staat te springen om specifieke gevallen te bespreken, maar ik wil toch even graag Battlescarz als voorbeeld nemen. Als The Anarchist had gezegd 'Ik ben het niet met je eens, ik vind de originele kick beter dus we doen het met die kick', wordt dat dan geaccepteerd?
En in hoeverre zijn die adviezen objectief? Muziek blijft denk ik voor een groot deel een kwestie smaak, een bepaalde kick, lead of synth ligt je of ligt je niet. Daar zijn natuurlijk uitzonderingen op, maar ik mag er wel even van uitgaan dat iedereen bij Scantraxx een bepaald productieniveau heeft en weet waar hij/zij mee bezig is. Kun je dan echt objectieve (dus niet smaakgebonden) adviezen geven zonder de muzikale vrijheid van de artiest aan te tasten?
Q3theprophet schreef:
MDesiqn schreef:
Q: Ik zie dat je enorm veel aliassen door de jaren heen heb gehad, hoezo?
Mensen moeten weten waar ze aan toe zijn. Als ik naar The Prodigy ga wil ik gewoon potten en pannen horen en geen lovesong.
Zoals Timothy boven mij al aangeeft, laat je meerdere keren doorschemeren dat je geen fan bent van hokjes, en dat je het onnodig vindt dat Nederlanders overal een label aan willen plakken. Maar denk je niet dat verschillende aliassen voor verschillende stijlen de hokjesvorming alleen maar versterkt? Of zou je liever ook gewoon alles onder 1 naam uitbrengen, maar denk je dat het Harder Styles publiek dat niet goed zal accepteren?
Q4theprophet schreef:
Frenchkicks schreef:
Q: Waarin probeer jij je te onderscheiden van andere artiesten?
Door lekker te doen wat ik wil, out of the box te denken, out of the box te produceren, en juist alleen niet dat ene stijltje wat je verwacht te doen.
Hoe past het Hard Attakk-concept in dit scenario? Van wat ik er van gehoord heb, past dit juist volledig in de raw-box anno 2015.
Q5Citaat:
Met deze Q&A zou ik ook graag de onduidelijkheden uit het heden en verleden over The Prophet, Scantraxx en andere merken waar ik bij betrokken ben en geweest ben nader toelichten.
Het is mij namelijk opgevallen dat er al jaren een aantal onduidelijkheden zijn, waar niet altijd de juiste conclusies over worden getrokken. Niemand heeft iets aan onjuiste informatie, dus let's talk!
Dit stukje komt uit de OP, uit jouw 'uitleg' over waarom je deze Q&A wilt doen. Had je hierbij specifieke onduidelijkheden en/of onjuiste conclusies in gedachten? En zijn die al besproken?