Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

sandervanbruggen schreef:
Q: Met welke collega DJ uit de scene heb je de beste band?
Q: Met wie zou je nog graag een keer een collab maken?
Q: Wat is jouw top 5 favoriete hardstyle tracks?
Q: Als je terug denkt aan het mooiste feest in jou carrière welk feest is dat dan?
Q: In welk land draai je het liefs of heb je daar geen voorkeur in?
Q: In welk land waar je nog nooit gedraaid hebt lijkt het je leuk om nog een keer te draaien?
Q: Zijn er nog dingen in je leven die je heel graag nog is zou willen doen?

en tot slot

Q: Wat is volgens jou de boodschap van hardstyle en wat betekend hardstyle voor jou persoonlijk?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen en veel succes verder!


Q1: Gelukkig kan ik met de meesten door 1 deur, dus wederom het antwoord; ik wil niemand bevoordelen of benadelen.
Q2: The Prodigy
Q3: Zelfde antwoord als vraag 1, ik wil niemand bevoordelen of benadelen.
Q4: Poehee! Er zijn er te veel om op te noemen. Qlimax 2011 was heel dik, X-Qlusive The Prophet, Defqon.1 2007, enz. enz.
Q5: Australie. Iedereen is daar erg open minden en hokjes bestaan daar niet.
Q6: Chili
Q7: Ja, absoluut.
Q8: Hardstyle is net als alle muziekstijlen; een manier om lading te geven aan het dagelijks leven en om je op je eigen manier te uiten. Dit geeft een gevoel vrijheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:53 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Civitas schreef:
Top dat je dit wil doen :thumbup:

Q: Waar haal je je inspiratie vandaan?
Q: Wat vind je ervan dat grote artiesten een eigen label beginnen, komt dit ook doordat labels als Scantraxx niet alles willen releasen of te lang mee wachten.


Q1: Inspiratie haal je overal vandaan. alles wat er om mij heen gebeurt sla ik in mezelf op en dat komt tot uiting zodra ik in de studio zit.

Q2: Dit is eerder beantwoord, maar om even in te haken op ons release beleid; ik heb het nog nooit meegemaakt dat een artiest niet voor ons heeft gekozen omdat wij muziek wel of niet accepteren of omdat het teveel tijd kost om muziek uit te brengen. Ik denk dat ze hier voor kiezen omdat ze totale vrijheid willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:55 
 
Artiest
Avatar gebruiker

doemaariets schreef:
Q: Op jouw Youtube kanaal staan veel nummers niet gereleased. Wordt hier nog wat mee gedaan?
Q: Heb je huisdieren?


Q1: Dat klopt. Nee, hier wordt niets meer mee gedaan.

Q2: Yes, ik ben een kattenliefhebber. Ik heb Sphynx katten (van die kale). Kijk anders ff op www.instagram.com/sphynxed
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:56 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Skyscraper schreef:
Q: Wat doen zware kritieken met je als je die leest? kan je er goed mee omgaan? Vind je deze kritiek fijn of denk je ik doe gewoon waar ik zelf zin in heb, wat anderen er van vinden interesseert me niet?


Q: Dit is hierboven al beantwoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:58 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Tzoine schreef:
Q: Hoelang denk/wil je "dit" nog gaan doen? (aangezien je een veteraan bent)

Q: En wat word het volgende hoofdstuk dan? Pensioen? :P


Q1: Is dit een stille hint? ;) Zo lang ik plezier blijf halen uit mijn studio uren blijf ik zeker nog door gaan.

Q2: Kinderen? Vakantie? Ibiza? Reizen? Luieren? Of inderdaad het bejaardentehuis. Allemaal niet echt aan toegekomen tot nog toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:00 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Niets meer dan respect dat je hier een Q&A wilt doen, zeker als je ziet hoe sommige mensen hier tegen je aan kijken (waaronder ik zelf ook), daar kan ik niets meer dan lof voor geven, top! :)

De meeste vragen die ik in gedachte had zijn al gesteld dus ik houd het lekker luchtig :P

Q: Wat doe je het liefste naast het met muziek bezig zijn?
Q: Voetbalfan? Zoja welke club? :D Of ergens anders fanatiek aanhanger van?



Tof Rawbin! Leuk dat je zo open bent (helemaal over jezelf).

Q1: Deze vraag is bij hobby's beantwoord.
Q2: Voetbal hou ik niet van, ik ben wel aanhanger van Apple, Audi, Sphynx katten :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:05 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar hoe gaan jullie dit oplossen?
Citaat:
Reken er maar op dat ook ik vragen richting mijn Hardstyle publiek heb, ook ik heb namelijk vragen. ;)

Die vragen gaan wij niet kunnen beantwoorden als het topic voor ons gesloten gaat worden.

Maar dan richt ik mij nu dan toch naar The Prophet.

Tof dat je dit wil doen. En hopelijk gaat deze Q&A een groter succes worden dan de vorige.

Q1: Je loopt natuurlijk al vanaf het begin mee in de hardstyle en hebt eigenlijk alle feesten, festivals en discotheken wel een keer gehad. En natuurlijk ook zo'n beetje alle "ere" baantjes (Qlimax anthem, Defqon anthem enz enz). Je bent ook al jaren ook druk aan de 'kantoor' kant van de hardstyle met o.a. Scantraxx. Op welke wijze hou je het voor jezelf spannend en leuk, hoe zoek je nieuwe uitdagingen en zijn die nog wel makkelijk te vinden voor jou?

Q2: In de begin jaren stonden alle grote namen in de hardstyle onder contract bij Scantraxx (Headhunterz, Wildstylez, Frontliner, Brennan Heart...). Na een tijdje gaan dat soort namen uiteraard weg. Compleet logisch. Maar ik heb het gevoel dat Scantraxx daarna niet nog weer zo'n lichting artiesten heeft gehad. Scantraxx was opeens niet meer het "grootste" label. Wat is jouw visie hier op? Is hier specifiek voor gekozen of was die lichting artiesten eigenlijk gewoon bizar op 1 label?


Q1: De uitdaging is nu om iedere dag plezier te hebben en houden met wat ik doe. En dat lukt tot nu toe aardig.

Q2: Wat er in het begin van de hardstyle scene ontstaan is zal nooit meer komen. Artiesten gaan na verloop van tijd hun eigen weg, maar wij zijn continue bezig met het zoeken, vinden en begeleiden van de nieuwe lichting hardstyle artiesten. Dus inderdaad, de lichting artiesten was eigenlijk gewoon bizar op 1 label en ik ben erg trots dat wij hen op het label gehad hebben. De nieuwe lichting is wel degelijk aanwezig bij ons op het label, dat zal jullie zeker niet ontgaan zijn. Wij zijn tot nu altijd trots geweest op de artiesten waar wij mee werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:09 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Luca77 schreef:
Tof dat je een Q en A wilt doen!

Q: A2 records is een sublabel van Scantraxx. Hoe staat A2 records in verhouding tot Scantraxx? Is A2 records echt onderdeel van, of is het een apart label dat enkel gebruik maakt van de faciliteiten en knowhow van Scantraxx?
Q: Hoe kijk je achteraf gezien terug op de toevoeging van A2 Records bij Scantraxx? Heeft het voor beide partijen opgeleverd wat jullie destijds voor ogen hadden?
Q: In het verleden is me vaak opgevallen dat er wat betreft communicatie naar buiten toe weinig wordt gemeld als bijvoorbeeld artiesten vertrekken bij Scantraxx. Dan denk ik even aan Frontliner, Brennan Heart, Wasted Penguinz etc. Wat is daar de reden van?
Q: Hoe kijk jij aan tegen de steeds vaker terugkerende feesten als De Tijdmachine, HardClassics en/of andere concepten waarbij dj's geboekt worden die platen van weleer draaien?


Q1: A2 Records wordt aangestuurd door het personeel van Scantraxx, dus inderdaad met dezelfde faciliteiten en knowhow. Officieel is het een sublabel van Scantraxx.

Q2: Absoluut, en het gaat iedere dag nog beter met het label en de artiesten op het label. In deze lijn gaan we zeker door.

Q3: Wij als label voelen ons niet geroepen om de ins en outs omtrent een artiest met de buitenwereld te delen, mits het in goed overleg is met de desbetreffende artiest. Mocht een artiest zelf behoefte hebben om informatie te geven dan is hij/zij daar vrij in.

Q4: Eerder beantwoord
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:10 
 
Hardtraxx Addict

1. Wat is jouw visie (zowel als dj als labeleigenaar) op de digitalisering van de muziek? Dus van het vinyltijdperk naar de digitale releases. (voor- en nadelen)

2. De technologische ontwikkeling op het gebied van dj apparatuur maakt het uiteraard ook eenvoudiger om dj te worden. Gevolgen hiervan zijn ook dat bepaalde BN'ers ineens dj willen worden (Dave Roelvink, etc) omdat het nu ineens hip is dj te zijn. Door hun bekendheid worden ze geboekt, maar kunnen vaak nog geen plaat fatsoenlijk draaien. Hoe kijk je tegen deze ontwikkeling van dj naar popster aan, alsmede de gevolgen dat BN'ers gigs krijgen maar de passie voor de muziek weinig aanwezig lijkt te zijn?

3. Tegenwoordig worden door veel dj's die op hetzelfde festival draaien dezelfde platen gedraaid (kan me een aantal jaar geleden op Decibel herinneren dat Futureshock een keer of 8 voorbij heb horen komen). Naar mijn beleving was dit 10 jaar geleden een stuk minder. Hoe beleef jij dit? En zie je dit als een gebrek van de dj of een gebrek van het publiek die enkel de huidige hitjes willen horen?

4. Hoe ben jij jouw carrière gestart? Dus hoe begon je met draaien en produceren, maar ook hoe zorgde je dat je in contact kwam met personen die je verder konden helpen in je carrière.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:10 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Q: Welke hardstyle track(s) van voor 2010 vind je zwaar ondergewaardeerd en/of veel te weinig gedraaid? :)


Q1: Ik weet het niet! Te veel keus, zoals bij eerdere vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:12 
 
Artiest
Avatar gebruiker

b-plan schreef:
Heel tof dat je dit wilt doen :thumbup:

Q Op welke plaat ben je het meest trots?
Q Wat doe je het liefst, producen of draaien?
Q Je gaat al mee vanaf het begin van de hardstyle, je moet wel een enorme collectie vinylplaten hebben, weet je hoeveel?
Q Wat is jouw mening over bpm counters en sync knoppen?


Q1: Eerder beantwoord; Recession
Q2: Draaien, of uhh, produceren? Of nee, doe toch maar draaien. Of uhh......
Q3: Het waren er ooit heel veel, nu zijn het er minder. Ik heb er veel weg gedaan.
Q4: Ik kan niet zonder ;) ;) ;) Nee uh, een beetje DJ moet zonder dat soort ongein kunnen presteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:24 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Dj rudestylez schreef:
Deze artiest is het wel waard om het stof van mijn account te doen waaien. Tof dat je dit wilt doen Dov! Een mooie kans om ook wat opheldering te geven over dingen waarover hier in het verleden is gespeculeerd en nooit naar buiten zijn gekomen.

Q: Is het zo dat artiesten & talenten die wat opsturen naar Scantraxx soms dingen in hun tracks moeten aanpassen voor ze kans maken bij jullie op het label te komen. Ik heb het hierbij dan over bijv. het aanpassen van een kick, anders pitchen van een kick, of het toevoegen of juist weghalen van een vocal? Zoja, waarom gebeurt dit? Vind je niet dat je zo de vrijheid van een artiest belemmerd?

Rond 2012/2013 zijn er een hoop artiesten die Scantraxx hebben verlaten. Hardtraxx heeft hier een volledig topic aangewijd waarin wij veel gespeculeerd hebben, maar nooit duidelijk antwoord hebben gekregen. Met de volgende vragen hoop ik, (en ik denk ook meerdere), de duidelijkheid te krijgen waar we toen op zaten te wachten.

Q: In het verleden werd er vaak geklaagd over het release beleid bij Scantraxx. Dit zou te traag zijn. Wat was de reden van dat er zo traag gereleased werd? En heeft dit ook invloed gehad op het verlaten van artiesten. Dit omdat zij hierdoor niet genoeg kansen kregen en ergens anders misschien sneller konden releasen.

Q: In het Scantraxx leegloop topic worden er een hoop artiesten besproken welke Scantraxx hebben verlaten. Zijn deze artiesten vrijwillig gegaan of zijn er ook artiesten die niet paste binnen de visie van Scantraxx, en hierom weg moesten? En wie maakt(e) de beslissing binnen Scantraxx of een artiest bij het label past.

Q: Er wordt gespeculeerd dat een hoop labels, destijds en nu nog steeds, achter de schermen door Scantraxx word gerund. Denk hierbij aan: Tilt, Llusive Records, Keep It Up, Digital Age, Brennan Heart Music, Italian Hardstyle. In hoeverre is dit waar? En zo ja, waar ligt de grens betreft invloed. Denk hierbij aan personeel, muziekrechten, eventuele inkomsten (begrijpelijk als je hier niet op in wilt gaan), de vrijheid van artiesten tekenen, contracten.


Succes met de vragen Dov, en nogmaals heel tof dat je dit wilt doen. Zeker na alle kritiek van de afgelopen jaren!

P.s. let niet op de spellingsfouten, Nederlands is niet mijn goedste vak!


Q1: Ja dat vind ik, alleen zijn wij helaas muzikaal ingesteld en hebben wij te maken met rechten van andere muziekwerken. Dat houdt in; dat als er samples worden gebruikt Scantraxx aansprakelijk is als zij de muziek uitbrengt.

Het goed pitchen van bijvoorbeeld een kick is eerder om het muzikaal te laten kloppen en niet smaak gerelateerd.

Bovendien geven wij artiesten feedback om hun muziek en artiestenmerk naar een hoger niveau te tillen (zoals eerder besproken in deze Q&A), dit is ook in het verleden gedaan bij bijvoorbeeld Headhunterz, Wildstylez, Frontliner, Zatox enz. . Ook dit is dus geen kwestie van smaak alleen.

Q2: Het "trage" release schema lag niet altijd aan Scantraxx. Beide partijen (artiest en label) hebben daar invloed op gehad. Denk aan de B kant van een vinyl die nog niet af is, en dat track A al voordat de track uberhaupt af was op een groot event gedraaid "moest" worden van de artiest zelf. Dit wekt bij de luisteraar/bezoeker/fan het verwachtingspatroon op dat de track al morgen uit moest komen. Dat kan dus niet als de B-kant nog niet af is.

Dit is denk ik nooit een reden geweest voor een artiest om niet bij te tekenen bij Scantraxx. Ik denk eerder dat (zoals eerder besproken in dit topic) een artiest complete vrijheid wil en daarom kiest voor een eigen label.

Q3: De beslissing of een artiest wel of niet bij het label past ligt uiteraard bij zowel de artiest als het label, dit gaat altijd in goed overleg en in samenspraak met mij zelf. Niemand anders is daar voor verantwoordelijk geweest.

Q4: Scantraxx heeft inderdaad een X aantal andere labels naast/onder zich (gehad). Maar, de muziek op die labels is ook altijd in samenspraak met de desbetreffende artiesten uitgebracht. Verschillende labels hebben verschillende afspraken, dat is eigenlijk alles wat ik hier over in dit topic kan zeggen gezien ik dit niet alleen doe en respect heb voor het niet delen van informatie waar anderen ook bij betrokken zijn. Ik denk dat je dat wel begrijpt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:25 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Frenchkicks schreef:
Q: Waarin probeer jij je te onderscheiden van andere artiesten?


Door lekker te doen wat ik wil, out of the box te denken, out of the box te produceren, en juist alleen niet dat ene stijltje wat je verwacht te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:26 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Q: Ben je van mening dat de kwaliteit van hardstyle 'vroeger' hoger was, of juist niet?

Q: Heb je in het verleden platen gemaakt, waar je nu op terugkijkt en niet (meer) tevreden mee bent?


Q1: Nee, absoluut niet. De productie skills van veel van de huidige artiesten ligt vele malen hoger dan in het verleden.

Q2: is al eerder beantwoord :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:32 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Style schreef:
Q: Hoe zit het precies met het Gostosa verhaal? Wilde Scantraxx er een vrouwelijke DJ bij en is daarom de (toenmalige?) vriendin van Headhunterz naar voren geschoven, ondanks dat ze niet kon draaien en niet zelf produceerde? Hoe kijken jullie als scantraxx hier achteraf op terug?


Q: Beide partijen leek het leuk om er een vrouwelijke DJ bij te hebben, gezien er daar niet veel van waren. Helaas is het niet uitgepakt zoals we voor ogen hadden. De tracks waren verschrikkelijk sterk en die draai ik nog steeds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:33 
 
Artiest
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
theprophet schreef:
Ik werk inderdaad samen met een hele getalenteerde producer.


+1 voor de openheid :). Is dat trouwens een recente ontwikkeling (afgelopen paar jaar), of is dat al langer bezig? En als dat langer bezig is, ben je dan ook om de zoveel tijd van ondersteunende producer gewisseld?


Met deze producer werk ik nu bijna 2 jaar samen en deze chemie werkt heerlijk in de studio vinden we beide (als ik zo vrij mag zijn om voor hem te spreken). Voorheen deed ik al mijn producties van A tot Z alleen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:35 
 
Artiest
Avatar gebruiker

OutsideSpacer schreef:
Maar 1 vraagje :)

Q1: Ik weet niet of deze vraag te persoonlijk is, maar ik vraag me al 5 jaar af waar je naam en achternaam vandaan komt en dus je roots liggen? :P Ik kan redelijk snel een naam aan een afkomst en land linken, maar bij jouw naam heb ik géén idee. Heel nieuwsgierig. Overigens hoef je dit natuurlijk niet te beantwoorden :)


Het lijkt me verstandig gezien de huidige ontwikkelingen in de wereld om dit in het midden te laten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:44 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
1. Wat is jouw visie (zowel als dj als labeleigenaar) op de digitalisering van de muziek? Dus van het vinyltijdperk naar de digitale releases. (voor- en nadelen)

2. De technologische ontwikkeling op het gebied van dj apparatuur maakt het uiteraard ook eenvoudiger om dj te worden. Gevolgen hiervan zijn ook dat bepaalde BN'ers ineens dj willen worden (Dave Roelvink, etc) omdat het nu ineens hip is dj te zijn. Door hun bekendheid worden ze geboekt, maar kunnen vaak nog geen plaat fatsoenlijk draaien. Hoe kijk je tegen deze ontwikkeling van dj naar popster aan, alsmede de gevolgen dat BN'ers gigs krijgen maar de passie voor de muziek weinig aanwezig lijkt te zijn?

3. Tegenwoordig worden door veel dj's die op hetzelfde festival draaien dezelfde platen gedraaid (kan me een aantal jaar geleden op Decibel herinneren dat Futureshock een keer of 8 voorbij heb horen komen). Naar mijn beleving was dit 10 jaar geleden een stuk minder. Hoe beleef jij dit? En zie je dit als een gebrek van de dj of een gebrek van het publiek die enkel de huidige hitjes willen horen?

4. Hoe ben jij jouw carrière gestart? Dus hoe begon je met draaien en produceren, maar ook hoe zorgde je dat je in contact kwam met personen die je verder konden helpen in je carrière.



Q1: Alles in de wereld is onderhevig aan verandering, dus ook vinyl en digitaal. Straks komt er weer iets anders, daar zal ik ongetwijfeld ook in mee gaan. Vinyl draaien was natuurlijk wel de bom!

Q2: Dat is eerder beantwoord op een andere manier; een beetje DJ moet fatsoenlijk kunnen draaien, dus kunnen mixen en de muziek begrijpen die hij/zij draait. Ook moet hij/zij gevoel hebben met het publiek dat voor hem/haar staat op dat moment. Dat is wat ik vind.

Q3: Ik vind dat de beste platen van dit moment meerdere keren moeten worden kunnen gedraaid. Ik kan me bijvoorbeeld herinneren dat ik hiphop DJ was in de Akhnaton in Amsterdam. Ik draaide daar 7 uur per avond en ik moest bijvoorbeeld 'Public Enemy - Rebel Without a Pause' minimaal 20x draaien. Als ik dat niet deed werden ze boos. Vandaag de dag is het andersom; het kan zo maar zijn dat jij die de betreffende plaat net niet hoorde omdat je in een andere zaal stond en de plaat dus misschien niet hoort. Daar komt ook nog eens bij dat een DJ die 3 uur later draait dan de DJ die de betreffende plaat 3 uur eerder gedraaid heeft die plaat nooit gehoord kan hebben en dus nooit kan weten of die plaat al gedraaid is. DJs rennen op een festival dag van hot naar her en weten veelal niet wie wat gedraaid heeft. In mijn ogen is dat geen enkel probleem, zo lang het publiek het maar leuk vindt.

Q4: Ik ben begonnen zoals nog steeds; met liefde voor de muziek en twee draaitafels zonder pitch. Dit was een hel, want het klopte nooit. Helemaal met de muziek destijds, die én niet uit een computer kwamen dus door een band gespeeld werd dus niet strak liep, én bijna iedere plaat een ander BPM had. Ik ben begonnen als DJ in het Nijlpaardenhuis, een rollerskatedisco onder de Bijenkorf in Amsterdam en daarna als hiphop DJ in Akhnaton in Amsterdam. Toen kwam ik 'per ongeluk' in aanraking met house, dat sprak mij aan. En zoals jullie allemaal weten, leefden we nog lang en gelukkig ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 15:45 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Zo.... Al vast een rits vragen beantwoord! Hoop dat jullie zo even vooruit kunnen. Ik ga proberen snel weer tijd te maken.

Erg bedankt voor alle kritische (maar best leuke) vragen, ik vind dit erg leuk om te doen.

Speak soon!

Dov.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 16:14 
 
Hardtraxx Veteran

Hallo,

Leuk dat je dit doet, ik vind het altijd wel interessant als een dj met leuke weetjes komt. Ik heb een paar vragen aan je.

1. Op welke artiest ben je het meest trots die uit de Scantraxx stal komt en waarom?

2. Ben je van mening dat de rol van labels nog steeds net zo belangrijk zijn als pak hem beet in 2009?

3. Wat is de reden dat Psyko Punk, Noisecontrollers en tot voorheen Wildstylez hun producties in de Scantraxx studio's doen/deden terwijl ze allemaal niet bij Scantraxx getekend waren?

4. Zijn er artiesten die jullie dolgraag op het label wilde hebben, maar toch ernaast grepen? Zo ja, wil je ook vertellen wie?

5. Hoe kijk je terug op het Profite/Rebourne verhaal? Had je daar precies hetzelfde gedaan als Split Second geen hitje was geworden?

6. Is er een hype in de hardstyle geweest waar je helemaal niks aan vond?

Alvast bedankt voor je antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 16:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Q1 Wat vind jij van MC’s die door climaxen heen staan te krijsen? Zeg jij (zou jij daar iets van zeggen) daar iets van naderhand?

Q2 In hoeverre word je als ‘grote naam’ buiten online om nog geconfronteerd met negatieve reacties op setjes en/of producties. Kom je bijvoorbeeld nog wel eens op een VIP stage in discussie met iemand die zegt dat hij de hoogste pitchkick in je laatste plaat totaal niet vindt passen of is het voornamelijk op foto’s gaan en lofzang aanhoren?

Citaat:
And yes, all eyes sure were on him. Apparently the talented young producer made such a good impression on the scene some even felt threatened. Within a week after Profite's first release Fusion received a message from a hardstyle veteran with a slightly similar name. This veteran claimed Profite sounded too much like his name and he demanded Timon should change his artist name.

Q3 In hoeverre was Profite echt een bedreiging voor jouw naam? In hoeverre is het netjes om als gevestigde grote naam te eisen dat iemand anders zijn naam verandert omdat jij vindt dat hij teveel op de jouwe lijkt?

Q4 Op welk moment en waarom besloot je deze Q&A toch niet te gaan doen? Waarom nu wel? http://www.hardtraxx.nl/interviews/inte ... rview.html

Prophet @ Hardnews op 14/04/14 schreef:
Wat er eventueel zou kunnen gebeuren is dat het misschien wat kleiner wordt of dat er een afsplitsing ontstaat. Maar eerlijk gezegd ben ik daar niet zo bang voor, vooralsnog groeit het gestaag door.

Q5 Wat denk je hier nu over; inmiddels (koud een jaar later) hebben we early, rawstyle, hard drop en heel af en toe komt het nu-style gebeuren ook weer eens kijken. Is dit niet exact die afsplitsing waar jij destijds niet bang voor was? En heeft deze afsplitsing niet allerlei mogelijke negatieve gevolgen?

Prophet @ ergens op ooit schreef:
Kijk, als iets underground is is iets interessant en dan kan het vaak alleen maar groeien. En als het dat dan doet gaat het richting een hoogtepunt en moet het een keer knappen om al het slechte bloed weg te wassen waarna de pioniers vaak overblijven.

Q6 Wat denk je hier nu over: wanneer gaat dit met Hardstyle gebeuren? Het was underground, het ging/gaat(?) richting het hoogtepunt. Wat gaat er dan gebeuren? Acht je het mogelijk dat er straks een heleboel mensen op feesten af gaan komen met te weinig liefde voor de muziek (slecht bloed) met alle negatieve gevolgen van dien. En zo ja; dat lekker laten gebeuren, of op de een of andere manier toch invloed op uitoefenen?

Q7 Je geeft ergens aan dat je van open minded mensen houdt, en dat je hokjes liever niet ziet. Kan ik daaruit concluderen dat je de bestempeling rawstyle, hard drop, nu-style, softcore geen fijne ontwikkelingen vindt, evenals gerelateerde uitspraken als 'fuck the mainstream, we defend the raw' (het afzetten van het ene hokje tegen het andere)?

Bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 17:03 
 

Allereerst, leuk dat je zo snel antwoordt. Ik heb er even een paar antwoorden van je tussenuit gepikt waar ik graag wat dieper op wil ingaan:

Q1
theprophet schreef:
Als ik als nieuwe act ergens sta dan hoop ik mensen te vermaken, dat is mijn motivatie.


Wat is voor jou belangrijk? Dat jij je emoties kan uiten door middel van muziek? Dat je complete muzikale vrijheid hebt? Dat je je creativiteit kunt uitdrukken in muziek?
Uit bovenstaande quote trek ik namelijk de voorzichtige conclusie dat je je muziek aanpast aan wat de mensen willen horen. Dan zou je, al dan niet bewust, de bovenstaande vragen met 'nee' moeten beantwoorden. Als 'mensen vermaken' je grootste motivatie is tijdens het maken van muziek, gaat dat ten koste van bijvoorbeeld muzikale vrijheid en creativiteit.

Om er een concrete vraag van te maken: Wat is voor jou belangrijker, dat je zelf 100% achter een track staat of dat een track goed aanslaat bij het publiek?

Q2
theprophet schreef:
Artiesten hebben altijd artistieke vrijheid bij Scantraxx. Wat wij wel doen is suggesties geven voor hoe een track (naar onze mening) verbeterd kan worden. Het uiteindelijke doel is hier bij altijd het versterken van het merk van de artiest.


theprophet schreef:
Bovendien geven wij artiesten feedback om hun muziek en artiestenmerk naar een hoger niveau te tillen (zoals eerder besproken in deze Q&A), dit is ook in het verleden gedaan bij bijvoorbeeld Headhunterz, Wildstylez, Frontliner, Zatox enz. . Ook dit is dus geen kwestie van smaak alleen.


In hoeverre zijn die adviezen bindend? Ik geloof dat je niet echt staat te springen om specifieke gevallen te bespreken, maar ik wil toch even graag Battlescarz als voorbeeld nemen. Als The Anarchist had gezegd 'Ik ben het niet met je eens, ik vind de originele kick beter dus we doen het met die kick', wordt dat dan geaccepteerd?

En in hoeverre zijn die adviezen objectief? Muziek blijft denk ik voor een groot deel een kwestie smaak, een bepaalde kick, lead of synth ligt je of ligt je niet. Daar zijn natuurlijk uitzonderingen op, maar ik mag er wel even van uitgaan dat iedereen bij Scantraxx een bepaald productieniveau heeft en weet waar hij/zij mee bezig is. Kun je dan echt objectieve (dus niet smaakgebonden) adviezen geven zonder de muzikale vrijheid van de artiest aan te tasten?

Q3
theprophet schreef:
MDesiqn schreef:
Q: Ik zie dat je enorm veel aliassen door de jaren heen heb gehad, hoezo?

Mensen moeten weten waar ze aan toe zijn. Als ik naar The Prodigy ga wil ik gewoon potten en pannen horen en geen lovesong.


Zoals Timothy boven mij al aangeeft, laat je meerdere keren doorschemeren dat je geen fan bent van hokjes, en dat je het onnodig vindt dat Nederlanders overal een label aan willen plakken. Maar denk je niet dat verschillende aliassen voor verschillende stijlen de hokjesvorming alleen maar versterkt? Of zou je liever ook gewoon alles onder 1 naam uitbrengen, maar denk je dat het Harder Styles publiek dat niet goed zal accepteren?

Q4
theprophet schreef:
Frenchkicks schreef:
Q: Waarin probeer jij je te onderscheiden van andere artiesten?

Door lekker te doen wat ik wil, out of the box te denken, out of the box te produceren, en juist alleen niet dat ene stijltje wat je verwacht te doen.


Hoe past het Hard Attakk-concept in dit scenario? Van wat ik er van gehoord heb, past dit juist volledig in de raw-box anno 2015.

Q5
Citaat:
Met deze Q&A zou ik ook graag de onduidelijkheden uit het heden en verleden over The Prophet, Scantraxx en andere merken waar ik bij betrokken ben en geweest ben nader toelichten.
Het is mij namelijk opgevallen dat er al jaren een aantal onduidelijkheden zijn, waar niet altijd de juiste conclusies over worden getrokken. Niemand heeft iets aan onjuiste informatie, dus let's talk! :)


Dit stukje komt uit de OP, uit jouw 'uitleg' over waarom je deze Q&A wilt doen. Had je hierbij specifieke onduidelijkheden en/of onjuiste conclusies in gedachten? En zijn die al besproken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 18:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

theprophet schreef:
Q2: In een meeting met Q-Dance kwam ter sprake of ik de RED zou willen openen op Defqon.1 2015. Omdat dit optreden om 11 uur 's ochtends zou zijn wilde ik dit niet doen op 150 bpm, dat zou niet collegiaal zijn voor de artiesten na mij. Dus en ik hardstyle gaan produceren op een lager tempo. Dat is wat ik ook ten gehore ga brengen. Dit worden zowel remakes (remixen) als volledige tracks.


Q1: Als Q-Dance jou zelf gevraagd heeft om te openen, dan is dit toch een teken dat ze gecharmeerd zijn van The Prophet? Ik neem aan dat ze fan zijn van je stijl, je platen en je performance en dat ze daarom 'The Prophet' vragen om te openen. Waarom dan juist iets nieuws opzetten met Elkabass, een compleet andere stijl?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 18:28 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Hoi Hardtraxx!

Even inhaken; vragen over de meest favoriete tracks, meest favoriete artiesten, beste vrienden, top 5 tracks, beste tracks, beste events, meest leuke samenwerkingen etc.... daar kan ik geen specifieke namen in noemen. Ik wil niemand passeren... Elke samenwerking in het verleden, heden en toekomst heb ik als prettig ervaren en ik ben iedereen enorm dankbaar voor alles wat we hebben kunnen doen tot nu toe en voor alles wat er nog aan komt.

Dat is dus het antwoord op alle vragen in deze categorie :)
Vraag vooral door!

Tnx
Dov
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 18:35 
 

theprophet schreef:
sandervanbruggen schreef:
Q: Zijn er nog dingen in je leven die je heel graag nog is zou willen doen?

Q7: Ja, absoluut.

Hahaha zou je daar misschien ook een paar voorbeelden van kunnen noemen? :P
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen