Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2015 21:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tof dat je een Q en A wilt doen!

Q: A2 records is een sublabel van Scantraxx. Hoe staat A2 records in verhouding tot Scantraxx? Is A2 records echt onderdeel van, of is het een apart label dat enkel gebruik maakt van de faciliteiten en knowhow van Scantraxx?
Q: Hoe kijk je achteraf gezien terug op de toevoeging van A2 Records bij Scantraxx? Heeft het voor beide partijen opgeleverd wat jullie destijds voor ogen hadden?
Q: In het verleden is me vaak opgevallen dat er wat betreft communicatie naar buiten toe weinig wordt gemeld als bijvoorbeeld artiesten vertrekken bij Scantraxx. Dan denk ik even aan Frontliner, Brennan Heart, Wasted Penguinz etc. Wat is daar de reden van?
Q: Hoe kijk jij aan tegen de steeds vaker terugkerende feesten als De Tijdmachine, HardClassics en/of andere concepten waarbij dj's geboekt worden die platen van weleer draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2015 02:22 
 
Hardtraxx Addict

Q: Welke hardstyle track(s) van voor 2010 vind je zwaar ondergewaardeerd en/of veel te weinig gedraaid? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2015 09:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heel tof dat je dit wilt doen :thumbup:

Q Op welke plaat ben je het meest trots?
Q Wat doe je het liefst, producen of draaien?
Q Je gaat al mee vanaf het begin van de hardstyle, je moet wel een enorme collectie vinylplaten hebben, weet je hoeveel?
Q Wat is jouw mening over bpm counters en sync knoppen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2015 15:24 
 
Hardtraxxer

Deze artiest is het wel waard om het stof van mijn account te doen waaien. Tof dat je dit wilt doen Dov! Een mooie kans om ook wat opheldering te geven over dingen waarover hier in het verleden is gespeculeerd en nooit naar buiten zijn gekomen.

Q: Is het zo dat artiesten & talenten die wat opsturen naar Scantraxx soms dingen in hun tracks moeten aanpassen voor ze kans maken bij jullie op het label te komen. Ik heb het hierbij dan over bijv. het aanpassen van een kick, anders pitchen van een kick, of het toevoegen of juist weghalen van een vocal? Zoja, waarom gebeurt dit? Vind je niet dat je zo de vrijheid van een artiest belemmerd?

Rond 2012/2013 zijn er een hoop artiesten die Scantraxx hebben verlaten. Hardtraxx heeft hier een volledig topic aangewijd waarin wij veel gespeculeerd hebben, maar nooit duidelijk antwoord hebben gekregen. Met de volgende vragen hoop ik, (en ik denk ook meerdere), de duidelijkheid te krijgen waar we toen op zaten te wachten.

Q: In het verleden werd er vaak geklaagd over het release beleid bij Scantraxx. Dit zou te traag zijn. Wat was de reden van dat er zo traag gereleased werd? En heeft dit ook invloed gehad op het verlaten van artiesten. Dit omdat zij hierdoor niet genoeg kansen kregen en ergens anders misschien sneller konden releasen.

Q: In het Scantraxx leegloop topic worden er een hoop artiesten besproken welke Scantraxx hebben verlaten. Zijn deze artiesten vrijwillig gegaan of zijn er ook artiesten die niet paste binnen de visie van Scantraxx, en hierom weg moesten? En wie maakt(e) de beslissing binnen Scantraxx of een artiest bij het label past.

Q: Er wordt gespeculeerd dat een hoop labels, destijds en nu nog steeds, achter de schermen door Scantraxx word gerund. Denk hierbij aan: Tilt, Llusive Records, Keep It Up, Digital Age, Brennan Heart Music, Italian Hardstyle. In hoeverre is dit waar? En zo ja, waar ligt de grens betreft invloed. Denk hierbij aan personeel, muziekrechten, eventuele inkomsten (begrijpelijk als je hier niet op in wilt gaan), de vrijheid van artiesten tekenen, contracten.


Succes met de vragen Dov, en nogmaals heel tof dat je dit wilt doen. Zeker na alle kritiek van de afgelopen jaren!

P.s. let niet op de spellingsfouten, Nederlands is niet mijn goedste vak!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2015 15:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Q: Waarin probeer jij je te onderscheiden van andere artiesten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2015 17:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Q: Ben je van mening dat de kwaliteit van hardstyle 'vroeger' hoger was, of juist niet?

Q: Heb je in het verleden platen gemaakt, waar je nu op terugkijkt en niet (meer) tevreden mee bent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 09:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Q: Hoe zit het precies met het Gostosa verhaal? Wilde Scantraxx er een vrouwelijke DJ bij en is daarom de (toenmalige?) vriendin van Headhunterz naar voren geschoven, ondanks dat ze niet kon draaien en niet zelf produceerde? Hoe kijken jullie als scantraxx hier achteraf op terug?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 13:00 
 
Artiest
Avatar gebruiker

J oey schreef:
Je staat met twee nieuwe acts op DefQon.
Q: Wat is precies je motivatie voor deze acts en wat hoop je ermee te brengen? Zie je er een toekomst in?
Q: Wat is je visie op de vele kritiek die je ontvangt naar aanleiding van deze acts? Vind je het ergens wel een beetje terecht of enkel kortzichtig, en waarom?

Nog wat algemene vraagjes.
Q: Wat vind je van de interactie tussen artiesten en fans in de Hardstyle scene?
Q: Zoals we de laatste tijd hebben kunnen zien worden er allerlei labels uit de grond gestampt. Wat vind je van deze ontwikkeling? Wat heeft het, volgens jou, voor effect op een label als Scantraxx?

Respect dat je dit wil doen trouwens na de shitload aan kritiek!


Beste Hardtraxxers,

Ik ga vast los want heb nu toevallig een gaatje :)

Q1: Als ik als nieuwe act ergens sta dan hoop ik mensen te vermaken, dat is mijn motivatie. Lol hebben met het maken van, en vervolgens het vermaak van publiek. Of er toekomst in zit? De tijd zal het leren.

Q2: Kritisch kijken naar muziek vind ik alleen maar goed. Mensen beledigen daarentegen vind ik niet gepast, op geen enkele wijze. Ik zou het prettig vinden als er objectief wordt geluisterd naar muziek, ongeacht of ik er als persoon achter zit of als DJ The Prophet.

Q3: Persoonlijk sta ik altijd open voor interactie. Ik vind het leuk om door de zaal te lopen en met mensen te praten. Dus ik vind dat we het aardig goed doen.

Q4: Ik vind het een goede zaak, omdat iedereen vooral moet doen waar hij/zij denkt goed in te zijn. Of het daadwerkelijk gaat werken of niet komt men pas later achter. Wij bij Scantraxx hebben een X aantal mensen iedere dag op het label zitten, waar door wij vaker meer kunnen bereiken. Het effect is heel simpel; hoe meer labels er zijn, hoe meer de artiesten gespreid zijn. Dus houdt ieder label minder (goede) artiesten over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 13:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Afbeelding

Gaat Davide Sonar ooit zijn platen nog uitbrengen?


Antwoord: Zoals de zaken er nu voor staan zit het niet bij ons in de planning. Mocht je meer willen weten dan kan je Davide natuurlijk altijd zelf contacteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 13:34 
 
Artiest
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Allereerst gaaf dat je dit wilt doen!

Q: Kun/wil je eens wat vertellen over het release-beleid van Scantraxx? In hoeverre krijgen de artiesten vrijheid om hun platen te produceren/uit te brengen zoals zij dat willen. Op het internet gaan geruchten rond dat The Anarchist z'n kicks moest aanpassen in Battlescarz (ze zouden te hard zijn, origineel is overigens later wel weggegeven) en dat Adrenalize verplicht wat vocalen in een aantal tracks moest stoppen. Hoeveel is hier van waar?

Q: Wat is, nu bijna elke grote artiest zijn eigen label opstart, de toekomstvisie van Scantraxx? Willen jullie een soort "opleidings-label" worden voor talenten?

Q: Heb je plannen om weer eens platen in de stijl van Morphed, Chubby en Recession te maken? :innocent: Blijven bazennummers!


Q1: Artiesten hebben altijd artistieke vrijheid bij Scantraxx. Wat wij wel doen is suggesties geven voor hoe een track (naar onze mening) verbeterd kan worden. Het uiteindelijke doel is hier bij altijd het versterken van het merk van de artiest. Het zou niet logisch zijn om onze eigen artiesten tegen te werken en hen te vertellen hoe ze muziek moeten maken. We tekenen ze juist bij het label omdat we er alle vertrouwen in hebben dat zij met de hits komen.

Q2: Leuk dat je het vraagt! Maar volgens mij is dat al 10 jaar zo als we terug kijken naar het verleden en het gros van de DJ's die nu groot zijn. Onze toekomst visie is de visie welke we altijd hebben gehad; kwalitatief hoogstaande muziek uitbrengen met een leuk team van artiesten.

Q3: Tnx voor je waardering! Muziek gebeurt, dit weet ik echt niet! Het is een moment opname, je weet nooit wat er uit komt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 13:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Jambekkiee schreef:
Q: Ik ben benieuwd of je je eigen tracks helemaal zelf produceert of dat je daarin 'begeleiding' krijgt. En zo ja, van wie krijg je dan hulp? Want misschien heb je genoeg ideeën voor een vette track, maar weet je niet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen en iemand anders wel.


Ik werk inderdaad samen met een hele getalenteerde producer. Gezien de randzaken waar ik dagelijks mee bezig ben heb ik het te druk om muziek tot in de diepste details uit te werken. De muziek die wordt gemaakt is van mij en wordt geproduceerd door ons samen. Als een van ons tweeën wegvalt dan zullen er nooit meer zulke The Prophet tracks tot stand komen zoals dat vandaag de dag gebeurt.

In andere scenes is samenwerking met een getalenteerde helemaal geen raar verhaal. Voorbeeld; Armin van Buuren & Benno de Goeij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 13:47 
 
Artiest
Avatar gebruiker

pecola-tje schreef:
Allereerst, super tof dat je dit wil doen terwijl aardig wat mensen kritiek op je hebben losgelaten afgelopen tijd. :thumbsup:

Ik heb eigenlijk maar vragen m.b.t. je Elkabass-boeking op Defqon komend jaar.
Toen de line-up bekendgemaakt werd, dacht ik even terug aan het verhaal van die zieke jongen die via Make-A-Wish, Radio 538 en Noisecontrollers afgelopen Qlimax zou mogen draaien. (Dat is toen niet doorgegaan omdat hij destijds nog te jong was blijkbaar)
Diezelfde jongen staat nu op de Purple als Ignition:
http://www.djmag.nl/features/12232014-1 ... op-defqon1

Wat me alleen opviel uit dat artikel (wat al in december is gepubliceerd) is het volgende:
Citaat:
Doorbraak
Het aanbod om op te treden tijdens Qlimax kon dan wel niet doorgaan omdat hij daar net te jong voor was, maar ondertussen staat er een optreden op de mainstage gepland tijdens het hardstyle event Defqon.1. Hij verzorgt het openingsprogramma en mag een uur optreden. “Mijn optreden in Biddinghuizen kan helpen bij mijn doorbraak.”

Waarna vervolgens niet hij als openingsact op de mainstage staat, maar jij in de vorm van Elkabass.
Voor die jongen is het natuurlijk super tof dat hij überhaupt op Defqon staat, maar ik vind het een rare gang van zaken om hem ineens op een talent-stage te zetten als hem eerst de mainstage beloofd was..

Q1: Was je al bekend met dit verhaal of lees je dit voor het eerst? En wat vind je ervan dat dat zo geregeld is?

Q2:Hoe is het Elkabass-project destijds tot stand is gekomen. Was dit een initiatief vanuit jou zelf om Defqon te willen openen? Of was het andersom, en heeft Q-Dance je benaderd of je Defqon wilde openen, waarna je met deze act kwam?


Q1: Dit is voor mij compleet nieuw dus lees ik het voor het eerst. Als deze situatie is zoals jullie het schetsen dan vind ik het heel erg vervelend voor hem. Heb even gepolst bij Q-Dance, voor meer informatie kunnen jullie [email protected] mailen.

Q2: In een meeting met Q-Dance kwam ter sprake of ik de RED zou willen openen op Defqon.1 2015. Omdat dit optreden om 11 uur 's ochtends zou zijn wilde ik dit niet doen op 150 bpm, dat zou niet collegiaal zijn voor de artiesten na mij. Dus en ik hardstyle gaan produceren op een lager tempo. Dat is wat ik ook ten gehore ga brengen. Dit worden zowel remakes (remixen) als volledige tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 13:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Andromeda schreef:
Tof dat je dit wilt doen! ^^

Q: De vraag is ondertussen standaard geworden bij de Q&A's op hardtraxx, maar ik ben extra benieuwd naar jouw antwoord aangezien je al jaren meedraait. Hardstyle is door de jaren heen geëvolueerd, en er hebben enorm veel veranderingen plaats gevonden (zowel op muzikaal vlak als op commercieel vlak). Wat vind je van al deze veranderingen en welke periode was jouw favoriete tijd?


Verandering is goed in alle opzichten van het leven. Als er geen verandering is sta je stil en dat is iets wat ik zelf niet wil. Persoonlijke en muzikale ontwikkelingen houden het leven in mijn beleving spannend en leuk.

Welke tijd vond ik het leukst? Elk tijdvak heeft zijn charmes. Hardstyle is nog steeds groeiende en dat vind ik geweldig. Door de nieuwe projecten en nieuwe muziek die ik uitbreng vind ik het na lange tijd weer leuk om hele lange dagen in de studio te maken en m'n eigen muziek te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 13:56 
 
Hardtraxx Elite

theprophet schreef:
wootum schreef:
Allereerst gaaf dat je dit wilt doen!

Q: Kun/wil je eens wat vertellen over het release-beleid van Scantraxx? In hoeverre krijgen de artiesten vrijheid om hun platen te produceren/uit te brengen zoals zij dat willen. Op het internet gaan geruchten rond dat The Anarchist z'n kicks moest aanpassen in Battlescarz (ze zouden te hard zijn, origineel is overigens later wel weggegeven) en dat Adrenalize verplicht wat vocalen in een aantal tracks moest stoppen. Hoeveel is hier van waar?


Q1: Artiesten hebben altijd artistieke vrijheid bij Scantraxx. Wat wij wel doen is suggesties geven voor hoe een track (naar onze mening) verbeterd kan worden. Het uiteindelijke doel is hier bij altijd het versterken van het merk van de artiest. Het zou niet logisch zijn om onze eigen artiesten tegen te werken en hen te vertellen hoe ze muziek moeten maken. We tekenen ze juist bij het label omdat we er alle vertrouwen in hebben dat zij met de hits komen.

Ik zal graag willen weten of het verhaal met The Anarchist en Adrenalize waar is. Want daar geef je geen (duidelijk) aantwoord op. Misschien heb je het er liever niet over, maar ben erg benieuwd.

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

theprophet schreef:
Ik werk inderdaad samen met een hele getalenteerde producer.


+1 voor de openheid :). Is dat trouwens een recente ontwikkeling (afgelopen paar jaar), of is dat al langer bezig? En als dat langer bezig is, ben je dan ook om de zoveel tijd van ondersteunende producer gewisseld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 13:59 
 
Artiest
Avatar gebruiker

MDesiqn schreef:
Vet dat je een Q&A houdt, heb zin om alle antwoorden te lezen. :D

Q:
Hoe word de artwork geregeld voor een artiest, mij lijkt dat er maar een paar man zijn die dat maken en er moeilijk tussen te komen is voor een beginnende freelancer, of is dat totaal niet waar? & hoe belangrijk word het artwork gezien door een artiest of label?

Q: Ik zie dat je enorm veel aliassen door de jaren heen heb gehad, hoezo?

Q: Wat vind jij van de huidige raw scene?

Q: Welke verandering verwacht jij de komende jaren in de Hardstyle scene?

Q: Wat vind jij van het feit dat er veel mensen drugs nemen op Hardstyle feesten?


Is dit een open sollicitatie? ;)

Q1: Er is inderdaad een selectie groep artworkers die het niveau hebben wat wij als label zoeken qua artwork. Het kan zo maar voorkomen dat we met een nieuw iemand aan de slag gaan, en dat het zomaar blijkt dat deze persoon niet kan voldoen aan onze wensen.

Q2: Mensen moeten weten waar ze aan toe zijn. Als ik naar The Prodigy ga wil ik gewoon potten en pannen horen en geen lovesong.

Q3: Er zitten een paar knallers tussen. Ik kom natuurlijk uit de hardcore, ik hou dus van hard, maar ik hou ook van kwaliteit. Ik vind af en toe de kwaliteit niet goed genoeg, dus draai ik zelf alleen maar de tracks waar van ik denk dat ze goed klinken als je het hard hoort.

Q4: Alle stijlen gaan zit mixen; minimal, house, hardcore. Een fusie tussen verschillende stijlen, waar mensen naar mijn mening ook aan toe zijn.

Q5: Iedereen moet doen wat hij/zij wil. Ik moedig het niet aan, laat muziek de drugs zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Erg leuk dit!

Q: Naast hardstyle, ga jij je nog op andere muziek focussen? en zo ja welke?

Q: Ooit gedacht om een nieuwe collab te beginnen met Mental Theo om toch weer de oude stijl te krijgen?


Q1: Ik produceer al jaren muziek dat ik leuk vind in alle vormen. Of ik me hier op ga focussen houd ik nog even in het midden.

Q2: Eigenlijk niet. De oude stijl ga ik zelf proberen terug te krijgen. Ik raad je toch serieus aan om toch even te komen kijken op Defqon.1 tussen 11 en 12, wellicht dat het je aanspreekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:06 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Zygoma schreef:
Hulde dat je dit wil doen na de vele kritiek die je door de jaren heen hiervandaan hebt gehad :thumbsup:

Q: Wat is er gebeurd met alle sublabels van Scantraxx? Waarom eerst zo veel en waarom nu meer onder één noemer?
Q: In hoeverre is Scantraxx betrokken geweest bij labels als Digital Age en Italian Hardstyle? En waarom zijn deze opgeheven?
Q: Klopt het dat Scantraxx ook betrokken is (geweest) bij Tillt?

Q: Je hebt hier destijds heel veel kritiek gekregen op je remuxx van Frontliner - Spacer (topic van 6 pagina's). Hoe kijk je hier op terug? Sta je nog steeds achter die plaat of kun je je achteraf enigszins vinden in de kritiek?
Q: Vanwaar eigenlijk de term 'remuxx'? :P

Q: DJ Stephanie heeft onlangs getekend bij Scantraxx, terwijl er door bijna iedereen werd/wordt aangenomen dat de heren van Saifam haar tracks altijd geproduceerd hebben. Hoe gaat dit in zijn werk nu Stephanie weg is bij Saifam? Of klopt de aanname van het Saifam-team als ghostproducers niet?


Q1: Destijds zijn er meer sublabels geintroduceerd om te snelheid van het releasen te verhogen, wat overigens niet echt werkte ;) Nu hebben we gekozen voor een select aantal labels omdat we digitaal sneller kunnen schakelen.

Q2: We zaten er tot onze oren in. Echter, in samenspraak met de desbetreffende artiesten hebben we op den duur besloten om er samen mee te stoppen.

Q3: Nee dat klopt niet.

Q4: Ik kan me heel vaak vinden in kritiek van anderen, want anderen weten het altijd beter als ze het zelf niet doen. Ik ken het topic verder niet. Of ik er achter sta? Achteraf niet... omdat hij productioneel niet zo goed was. Spacer is natuurlijk zo'n ongekende hit geweest dat het sowieso verschrikkelijk moeilijk was geweest om daar een waardige remix van te maken.

Q5: Ik kies er met regelmaat voor om in mijn tracks afwijkende spelling te hanteren, omdat dit de google resultaten ten goede komt.

Q6: Wat er bij Saifam speelt zou je bij Saifam moeten navragen, dat weet ik natuurlijk niet. Wij als Scantraxx ondersteunen haar bij het realiseren van nieuwe tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:11 
 
Artiest
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Leuk dat je hier aan mee wil werken :)

Q Zie / spreek je nog wel eens de andere leden van 't Dreamteam ?
Q Zouden er wat jou betreft meer early Hardstyle feesten gegeven mogen worden? De early Hardcore feesten zijn er iig voldoende geweest door de jaren heen.
Q Hoe zit een gemiddelde dag er voor jou uit zo ongeveer?
Q Heb je ook nog hobby's?


Q1: We lopen de deur plat bij mekaar. Nee hoor geintje, als we elkaar zien is het leuk alleen we zijn een beetje uit elkaar gegroeid door de jaren heen.

Q2: Ik denk dat je niet te veel terug moet kijken op het verleden, maar je richten op het heden. Dus een keer een early hardstyle area of feest vind ik geweldig, maar om nou iedere week een early hardstyle set te moeten draaien met dezelfde hits lijkt me niks.

Q3: Maandag: 9u sporten, 12u meetings/afspraken
dinsdag: studio 11-23
woensdag: studio 11-23
donderdag 9u sporten, 12u meetings/afspraken
vrijdag: studio tot zo laat mogelijk, soms nog draaien of vliegen
zaterdag; meestal draaien
zondag: probeer ik te chillen, al is dat vaak lastig gezien alles maar door loopt en niet iedereen van 9-5 werkt.
En vervolgens is 't weer maandag!

Q4: Fotografie, ontwerpen, met vrienden zijn, eten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:14 
 

Jor-D schreef:
- 25 april 2015 om 19:00 uur start Q&A, het topic wordt geopend en iedereen kan zijn/haar vraag kwijt.
- Het topic zal weer op slot gaan op 2 mei 2015 19:00 uur, wat jullie 7 dagen geeft om jullie vragen te stellen.
- Als het topic gesloten is, zal The Prophet zijn best doen om alle vragen te beantwoorden. Zoals The Prophet aangeeft, gaat hij zijn best doen om een 2e, 3e etc. ronde te houden om zodoende meer de diepte in te kunnen.


@ PNXRMX en Andromeda: Lijkt me niet handig om tussendoor vragen te gaan stellen. Komt het overzicht niet ten goede ;) Ik denk dat het handig is dat een Mod het ff dichtgooit ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:20 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Q Waarom ben je gestopt met The Masochist/The Prophet op het hardcore gebied?
The Masochist had vrij veel solide platen op MOH, waarom daar opeens mee stoppen? Want ik heb altijd een beetje het idee gehad dat je populairder in de hardcore wereld was dan in de hs wereld (observatie).

QHet lijkt, in mijn ogen, of je heel erg de trends volgt met jouw platen. Je kwam eerst met wat euforische platen met Audiofreq. Vervolgens kwam je met Louder, wat weer raw was, wat toen groeide en nu kom je met Elkabass, wat weer richting Harddrop gaat (heb ik het idee). Is dit bewust of zit er iets anders achter? Ik kan namenlijk nooit echt een stijl achter The Prophet bedenken, omdat deze vaak verandert.

QZou je ook geïnteresseerd zijn om platen in de trend van de classics/tijdmachine te gaan draaien/maken?

QIs er een groot merkbaar verschil nu Rudy een tijdje weg is? Of is het beleid altijd nog het zelfde gebleven bij Scantraxx?

Q Hoe voelt het om van een van de pioniers van hardcore te wezen terwijl je zelf 25 jaar later een label manager bent van een groot HS label. Kijk je daar nog wel eens zo op terug?

Q Aansluitend op de vorige vraag, wat vind je van de huidige hardcore scene en verdeling? (Trage Mainstream/TiH, Gewone mainstream, Uptempo en Industrial?) Ligt een genre daarin jouw meer en wat vindt je van de genres?


Q1: jouw idee klopt niet, gezien ik een van de eerste was van het groepje die de hardcore begonnen. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, alleen zit hardcore nog steeds een beetje in m'n bloed. Dat zal ook nooit meer verdwijnen en daarom zal ik altijd stevige muziekjes ten gehore brengen.

Q2: Misschien is mijn stijl wel dat ik alle stijlen doe. Dat is mijn ervaring in ieder geval wel. Mijn probleem is een beetje dat ik alles leuk vind, van melodieus, tot hard, tot jump, tot welke stijl dan ook. De situatie in Nederland is dat iedereen overal een label aan wil plakken. Doordat ik zo veel reis, gereisd heb en op zo veel plekken in de wereld draai (gedraaid heb) zie ik dat het ook anders kan. Bijvoorbeeld, dat er na mij een minimal DJ draaide en de zaal maximaal los ging, zelfs na mijn hardcore. Dat vind ik leuk om te zien en dat geeft mij de nodige energie.

Q3: Absoluut. En zie de vorige vragen.

Q4: Alles gaat bij onze bedrijven altijd in samenspraak. Uiteraard is er verschil als er een persoon zo lang gewerkt heeft en nu weg is. Alleen is er totaal geen ander beleid of manier van werken bij ons.

Q5: Ik vind het leuk dat ik een van de grondleggers ben van 2 verschillende scenes/stijlen en ik voel me in deze een bevoorrecht mens.

Q6: Ik hou van een gezellige avond. Alle stijlen mogen wat mij betreft aan bod komen, als iets maar niet de hele avond wordt gedraaid. Dan wordt het in mijn beleving snel saai... Dit is ook een reden waarom ik allerlei soorten muziek wil maken en draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:24 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Brainweavers schreef:
Q: Mocht deze Q&A je bevallen, is er dan een kans dat je (buiten de Q&A) ook op het forum blijft? Sommige artiesten doen dit en ik denk dat dit de beste manier is om misverstanden uit de wereld te houden. Daarnaast zijn er best wel leuke secties om ook eens te kijken en misschien eens iets te posten ^^


Ik denk het niet gezien ik niet zo'n forum dier ben. Ik ben actiever op social media en met mijn dagelijkse bezigheden heb ik het helaas al druk genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:30 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Q1: Wat vind je van dat een MANDY nu de voorkeur krijgt op defqon ipv ander djs/producers die er hard voor werken?

Q2: wat wil je bereiken met Hard Attak? Een graantje meepikken van de raw hype of verandering brengen in de hype want het is niet echt vernieuwend


Q1: Ze ziet er goed uit en ik vind het persoonlijk gezelliger om naar leuke meiden te kijken dan naar zwetende mannen. ;) ;) ;)

Q2: De act Hard Attakk is opgezet om de gezelligheid in de rawstyle terug te brengen. Het mag lekker hard, maar wel met de nodige gezelligheid. Of de act meelift op de huidige raw hardstyle trend? Ik denk het niet, sommigen (waar onder ik) maakten namelijk al screeches en hardcore kicks begin 90-er jaren, dus wie pikt welk graantje mee? :cool: :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:37 
 
Hardtraxx Veteran

Maar 1 vraagje :)

Q1: Ik weet niet of deze vraag te persoonlijk is, maar ik vraag me al 5 jaar af waar je naam en achternaam vandaan komt en dus je roots liggen? :P Ik kan redelijk snel een naam aan een afkomst en land linken, maar bij jouw naam heb ik géén idee. Heel nieuwsgierig. Overigens hoef je dit natuurlijk niet te beantwoorden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2015 14:38 
 
Artiest
Avatar gebruiker

kevin-field schreef:
Leuk dat je het initiatief neemt om jezelf open te stellen voor vragen!

Q Wat is precies de reden geweest voor je om een eigen podcast te beginnen? Er zijn tegenwoordig al zoveel artiesten met een eigen podcast, het lijkt me lastig om er in positieve zin uit te springen.

Q Wat zijn jouw ambities voor de komende jaren? Wil je meer gaan doen met Scantraxx of wil je wellicht proberen weer zelf meer op grote events te draaien?

Q Op welke track uit het verleden ben je het meest trots? En welke track zou je graag nog willen veranderen als dat zou kunnen?

Q Wat zijn je drie favoriete hardstyle tracks all-time? En op dit moment?

Q Wat vind je van het feit dat een hoop artiesten tegenwoordig geen oudere tracks meer draaien in hun sets (één van de redenen waarom naar mijn idee sets voorspelbaar zijn), vind je het begrijpelijk of vind je dat artiesten hier best wat meer variatie in kunnen brengen?



Q1: Dat klopt! Mijn visie is net als bij produceren en draaien 'all harder styles' en dat wil ik tonen door middel van mijn podcast.

Q2: Mijn doel voor de aankomende jaren is om het plezier te behouden wat ik in de studio heb. Vanuit daar zien we wel verder.

Q3: Spacer remuxx veranderen? :thumbsup: :thumbsup: en het meest trots ben ik op denk op Recession (moeilijke vraag hoor).

Q4: sorry, te veel opties en goede muziek, wil niemand benadelen/bevoordelen.

Q5: Ik vind het jammer want ik hou van muziek in alle vormen en maten. Ik ben geen tijdsgebonden DJ, ik vind alles juist heel leuk. Echter, de reden daar achter begrijp ik wel; vaak is de kwaliteit van oudere tracks niet zo hoogstaand als van de huidige producties. Dus is het verschil in een set heel erg hoorbaar als je het door elkaar heen draait.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen