- Hoe ziet het mastering proces eruit? Jouw productie worden vaak gewaardeerd vanwege de uitstekende productiekwaliteit, maar soms vallen er heel aparte 'fouten' op waarvan mensen speculueren dat die komen door een vrij ruw afwerking / mastering proces. Bijvoorbeeld; de laatste kicks in de 1e climax van The Spirit of Hardstyle clippen loeihard en ook in andere platen hoor je de plaat wel eens flink clippen wat duidelijk niet een creatieve actie is. Ik vraag me toch wel af hoe dit er in sluipt. En kan je voor techneuten zoals ik wat inzage geven hoe jij je platen afwerkt / masterd?
Pure slordigheid. Het is volgens mij ook een bekend fenomeen dat je slordig wordt als je iets vaker doet. Doet me hier aan denken :https://www.coachy.nl/coaching/welke-ervaring-bracht-jou-verder-in-je-ontwikkeling/
Achteraf schaam ik me dan wel. Maar het is ook goede motivatie wat beter op te letten in de studio want net als complimenten over mijn producties mijn ego strelen is het omgekeerde echt heel kut ;-)
- Heb je ooit last gehad van auteursrechten problemen? Ik neem aan dat er vroeger niet nagedacht werd om een sample uit een film te rippen zoals in Creatures, maar dat landschap is nu wel verandert. Een ander goed voorbeeld is Attack Again, waarvan de melodie uit DJ Panda - It's a Dream komt, maar ook The Spirit of Hardstyle is een melodie van een oudere trance plaat. Worden hier netjes auteursrechten over afgedragen? (misschien dat je hier geen uitspraken over doet aangezien als dat niet is iemand wel eens op het idee komt om bij je aan te kloppen
)
Ik mag van mijn juridisch team op dit soort vragen helaas geen antwoorden meer geven....
Grapje. Hier wordt tegenwoordig heel anders mee omgegaan. Hardstyle is van oudsher best wel een sample based genre net als bijv hip-hop. Vroeger gingen we hier veels te makkelijk mee om vind ikzelf. Maar das achteraf wijsheid. Ik wist toen weinig ervan. Volgde verkeerde adviezen soms. Niet alles kon achteraf door de beugel... Maar ook is hardstyle veel groter geworden. Ik merk dat ikzelf, collegas en labels hier tegenwoorden gelukkig heel professioneel mee omgaan. - Marlboro man was voor zijn tijd een erg experimentel plaat voor mijn gevoel. Hoe is deze plaat tot stand gekomen? Ook is de Spotify versie een hele andere versie dan degen die origineel gereleased is. Hoe komt dat?
Dat laatste weet ik niet. Ik denk dat de spotify versie een album versie is van 10 Years NC- Hoe zie jij jezelf / Noisecontrollers over 10 jaar in het muzikale landschap? Zou je niet weer eens een volledige live act willen doen zoals je vroeger deed?
Ja soms lijkt me dat echt heel vet. Wie weet :-)- Nog een vraag over dus; Pavo - Communicate komt als het goed is van jou hand (ook al verwijzen de credits op Spotify naar Arjan) en wordt binnen bepaalde kringen gewaardeerda ls een van de beste hardstyle platen. Zie je het zelf niet een beetje als jammer dat deze plaat niet onder NC is uitgekomen?
De plaat is door mij geproduceerd idd. Vreemd dat hij daar verkeerd gecredit staat. Ik baal er zeker van dat deze plaat niet als NC uitgekomen is. Aan de andere kant ook weer fijn zon hit te kunnen aanleveren weer, Dus Prima zo.Opmerking 1: Veel platen van jou stand op Spotify weggeboekt onder B. Oskam ipv Noisecontrollers, je hebt zelfs je eigen Spotify artiestenpagina als B. Oskam. Misschien iets aan doen?
https://open.spotify.com/artist/0a5hlvW ... u1iYRsMCYAWist ik niet :-) Thnks! Opmerking 2: Uit je tutorials (zoals de laatste 789ten) merk ik dat je je publiek vaak een beetje onderschat. Je spreekt al snel over dat dingen niet interessant genoeg zouden zjin om over te praten en je focust je juist meer op de compositie. Echter, ik zelf en veel andere producers vinden juist het technische interessant. Dat wilde ik graag even opmerken
.