Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 18:30 
 
Artiest

Revolting Against schreef:
Hulde en respect voor je/jullie releases :worship:

1. Waarom is er van People of the Sun nooit een extended/DJ mix uitgekomen?

Goede vraag. Kan het me zo niet herinneren. Zal mijn management eens naar vragen.

2. Heb je een rider? En zo ja wat staat er op?

Ik heb een rider. Eerst stond daar altijd whiskey black label op maar tegenwoordig is dat vodka met spa rood. Verder frisdrank en bier voor mijn aanhang en wat te eten. Soms vertrek je van huis rond bijv 17 uur. Dan naar schiphol. Dan vliegen. Dan nog 2 uur auto. Dan zijn restaurants dicht soms. Als je dan nog nachts moet optreden met alleen zakje pinda uit de minibar in je maag is dat echt klote. Dus iets normaals te eten is al goed.
Mijn ervaring is dat organisaties over het algemeen zo goed voor je zorgen en je nooit iets te kort komt. Dus die rider is voor mij niet zo belangrijk. Echter moet hij er wel zijn want heeeeeel soms is het wel slecht geregeld.


3. Welke niet-hardstyle plaat zou je graag eens remixen?

OEF. Hier moet ik echt even over nadenken.....

4. Hoe vermaak jij je tijdens lange vluchten?
Ik kijk een film. Drink een paar biertjes. Slaap even.
Verder krijg ik graag naar streams van grootmeesters schaken. Ik heb een keer dit laten weten aan een bekende grootmeester die ik veel volgde Eric Hansen. Deze volgt hardstyle al heel lang en pardoes is hij toen overgevlogen van uit Noord-Amerika om mee te gaan naar Tommorowland. Supertof!


5. Was het een lastig proces om de Gremlins sample en melodie in Creatures te clearen?

Zeker want ik produceerde toen nog maar net. Echter is die sample zo gruwelijk vanzichzelf al!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 18:41 
 
Artiest

patrickjeb schreef:
Thanks voor de Q&A! :D

1. Hoe betrokken was je vroeger bij het Kasparov project en hoe is dat door de jaren anders geworden?

Ik maakte alle muziek. Helemaal in het begin trad ik ook zelf nog op. Door de populariteit van Noisecontrollers viel dit niet meer te combineren dus besloot ik een kennis van mij die toevallig ook Bas heet te vragen om onder Kasparov te draaien. Op het moment dat ik ook niet meer voor Kasparov produceerde heb ik het project aan hem overgedragen.

2. Achter welke NC track zit een leuk/bijzonder/speciaal verhaal dat wij nog niet weten?
Dit zijn er echt ZOVEEL. Ik vind zelf spirit of hardstyle heel grappig. Deze vocals komen uit een promotie filmpje voor Dubai. Ik hoorde deze terwijl ik in het vliegtuig naar Australie zat. Toen wou ik dit gebruiken echter zegt de vocal "dubai" ipv "hardstele" Hoe ik dit heb opgelost weten degenen die mijn masterclass in Tivolie hebben bijgewoond ;-)

3. Zijn er platen waarvan je denkt 'Had ik die maar niet een release gegeven'?
Ja. Clubjumper. Niet mijn stijl en geforceerd plat. Nu ben ik misschien wat hard voormezelf ;-)

4. Een goed aantal artiesten draaien nu sets tijdens deze pandemie bij bijvoorbeeld Qonnect of een eigen Quarantine livestream. We hebben hierbij nog geen Noisecontrollers gezien. Kies je hier bewust voor of is het er gewoon nog niet van gekomen?
Ik kies hier bewust voor want ik vind een livestream op video zonder publiek echt niet cool. Ik wil mijn collegas niet afvallen maar vaak ziet het er gewoon een beetje cringe uit. Er zijn ook hele toffe dus het kan echt wel. Met een goede productie of echt zieke locatie bijv.

5.
MYTZE schreef:
Gaat er eigenlijk ooit nog iets gebeuren met Kill The Noisecontrollers - Still Speedin?


Zie boven :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 18:47 
 
Artiest

Norther66 schreef:
1. Zijn er dingen wezenlijk veranderd sinds de split met Arjan, qua aanpak in de studio of qua voorbereiding op een set?

Het optreden was echt ineens anders vooral. De eerste keer (was in Polen) was ik gewoon zelfs weer zenuwachtig! Maar het wende ook heel snel en nu moet ik juist weer wennen als ik samen met iemand on stage sta. Qua produceren veranderde helemaal niks. Ik maakte al jaren de Noisecontrollers tracks.

2. Mis je het weleens om een tweede persoon naast je te hebben?
Ja soms wel. Als ik kijk hoeveel plezier ik heb tijdens een NCBM optreden of als MC Tellum met mij on stage staat. Dat is echt superleuk.

3. Als je één van je oude boekingen zou mogen herbeleven, welke zou je dan kiezen en waarom?

Ik kies dan voor het optreden Headhunterz in Outland 24-10-2008. We stonden met Noisecontrollers Live en hadden een knallende ruzie in de auto erheen. Iets wat echt zelfde voorkwam gelukkig. We moesten de boel opzetten en niemand zei wat. We keken elkaar en knop om en gaan. Wat er gebeurde in de zaal begrepen we nog steeds niet maar het ging zo verschrikkelijk los en was zo vet. Een kabel werd nog losgetrokken per ongeluk maar dat mocht niet meer deren. Na het optreden was er van ruzie geen sprake meer. :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 18:55 
 
Artiest

LV1 schreef:
Hi Bas, tof dat je mee doet aan de Q&A!

1. Is er een bepaalde periode van hardstyle die jij persoonlijk het leukts vindt? Early, classics, de huidige periode, of misschien wel iets ertussen.
Het klinkt zo zweverig maar het is voor mij echt een geheel. Een proces en ontwikkeling van een stijl die zonder de andere periode weer anders zou zijn.

2. Je hebt in het verleden wel eens documentaires over de ruimte gesampled en hebt geloof ik ook ooit eens aangegeven dat je dat een heel interessant onderwerp vindt. Waar komt die interesse vandaan? Ben je ook in andere wetenschappelijke onderwerpen geïnteresseerd?

Had ik eerder op school ook maar die interesse.... Helaas is dat bij mij pas later gekomen ;-) Ik lees graag wetenschapsbladen of kijk documentaires hierover. IK ben gewoon beetje Nerd thats it ;-)

3. Maak je nog wel eens dubstep?
Weinig maar ik blijf het sounddesign van dat genre super gaaf vinden.

4. Wie van de huidige “opkomende” generatie vind jij persoonlijk de beste producer? (Denk een Phuture Noize, D-Sturb, Sub Zero Project etc.)
Veel respect voor alle 3. Ik ken SZP wat beter persoonlijk en vind daardoor hun studiomentaliteit zo vet. Maar dat zegt niks over D-sturb en PN (met wiens laatste ik een passie voor whiskey deel trouwens ;-) )

5. DBSTF gaven laatst aan dat ze graag langere sets zouden draaien (2 uur), is dat iets waar jij zelf voor open zou staan?

Zeker. Mijn langste set ooit was 3 uur. Tijdens spotlight. Ik ben daar nog steeds trots op omdat ik geen enkele track van een andere producer heb gedraaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 19:09 
 
Artiest

Jawel schreef:
Hey Bas, leuk dat je meedoet en alvast bedankt voor de antwoorden.

Ik heb ook een aantal vragen:
1. Zoals we allemaal hebben kunnen zien is een van je hobby's schaken (met je pony's) :D. Wat doe je graag verder in je vrije tijd?
Ik vind mma en kickboksen heel vet. Het laatste doe ik zelf ook. Verder houd ik van koken.

2. Hoe ziet een gemiddelde werkweek er voor jou uit?
Alles is door Corona behoorlijk veranderd. Maar normaal heb ik in de weekenden bookingen. Ik reis dan veel en dat is dan toch wel het enkel van de week Doordeweeks is het dan opvullen met studio en hobby's :-) .

3. Je draait al wat jaartjes mee, hebt op prachtige evenementen gestaan, vele anthems gemaakt en hebt je sporen inmiddels wel verdient. Ik kan me voorstellen, nu je inmiddels ook iets ouder wordt, dat je je vak op een andere manier gaat invullen. Misschien meer bewustere of andere keuzes maakt kan ik me zo voorstellen. Hoe sta je hier zelf in?
Eigenlijk ben ik achteraf gezien met Noisecontrollers altijd al mijn eigen gang gegaan. Ik had nooit het gevoel dat ik eenhype moest volgen. Want vaak was NC de hype. Dit ervaarde ik (gelukkig maar) nooit zo bewust. Omdat ik al zoveel heb mogen bereiken besef ik me nu wel dat ik lekker kan doen wat ik zelf wil. Er zit minder druk op en daardoor kun je ook meer genieten.

4. Stel nou dat je geen dj/producer was geworden. Heb je een idee wat je dan was gaan doen?
[color=#FF0000 Geen idee wat er van me terecht was gekomen lol. Ik was bezig met lerarenopleiding Aardrijkskunde Dus misschien leraar?
[/color]

5. Wat is jou visie op de mogelijkheden van talentvolle dj/producers momenteel? Ik geloof dat echte talenten nog steeds wel boven komen drijven. Maar ik ken ook jongens die inmiddels al behoorlijk wat jaartjes meedraaien en echt bovengemiddeld toffe dingen doen, maar waar weinig groei qua boekingen en qua bekendheid zichtbaar is. Dit is met name aan de 'euforische' kant van het spectrum zichtbaar. In de wintermaanden weinig boekingen en de kosten lopen door. Is het nog mogelijk om als aankomend euforische hardstyle artiest uiteindelijk een goede boterham te verdienen?


Ook ik verbaas me soms over de kwaliteit, het talent en originaliteit van producers in verhouding tot het matige succes wat ze boeken hiermee. Soms voelt het oneerlijk maar dat is het niet. Niet ik bepaal waar vraag naar is maar het grote publiek/de markt. Andersom gebeurd het ook. Slechte acts en of muziek (ook buiten de hardstyle[) die dan wel weer succesvol zijn. Wat ik wel steeds meer zie is dat je succes als artiest toch echt veel meer afhankelijk is van een "goede" marketing en profilering op met name sociale media maar ook on stage. Ik heb hier goede tussen aanhalingstekens gezet omdat ik soms me echt verbaas over wat er online en on stage soms gebeurd. Zowel letterlijk als figuurlijk zie ik soms clowns optreden lol. Hier is niks mis mee trouwens! Enkel niet mijn smaak. Wel hoop ik dat opkomende artiesten goed beseffen dat dit er wel bij hoort ,of je je eigen weg hierin moet vinden. Zolang je maar vol er achter staat wat je doet heb ik er respect voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 19:12 
 
Artiest

Edwinn schreef:
(1) Wat vindt je van de muziek van Ultraform? (link1, link2, link3, link4)

Tof! Het neigt wat meer naar hardhouse/trance. Verder ook erg underground terwijl ik iets meer van een wat meer mainstream sound houd.

(2) Is in jouw ogen deze experimentele hardstyle/hardtrance een toevoeging voor de scene?


Alle nieuw muziek is een toevoeging. Al is het geen hardstyle. Vergeet niet hoeveel inspiratie in hardstyle tracks uit andere muziekstijlen komen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 19:36 
 
Artiest

RvD schreef:
Hoi Bas, mooi om te zien dat je hier de tijd voor neemt! :D


1. Wat is jouw hardstyle top 5 aller tijden? Mocht dit onmogelijk zijn zou ik het leuk vinden als je een aantal platen op willekeurige volgorde kunt noemen die er sowieso in zouden moeten.Succes ermee

Ik houd het bij mijn all time favorite Donkey Rollers - Followers



Ik vind persoonlijk je nieuwe muziek meestal heel erg vet en het klinkt altijd ontzettend strak geproduceerd. Ondanks dat merk ik dat mijn interesse in je muziek door de jaren heen wat minder is geworden terwijl ik je classics nog wekelijks luister. Dit komt doordat ik wat drive mis in de climaxen die er 'vroeger' wel in zat. Platen zoals Yellow minute, Feel So Good of Trick Or Treat om er een paar te noemen. De beste manier om het te omschrijven is denk ik dat ik het vroeger nummers vond om op los te gaan en nu wat meer om thuis naar te luisteren of gewoon lekker in de zon met een biertje erbij.

2. Heb je hier bewust voor gekozen en zo ja, waarom?

Sowieso niet bewust. Ik denk dat dit gewoon mijn ontwikkeling als producer is geweest. Ik deel je ervaring persoonlijk niet want zie juist op nieuwere tracks mensen meer los gaan. Maar dat is niet helemaal eerlijk omdat veel nieuwe fans alleen weer de nieuwere tracks kennen bijvoorbeeld

3. Audiofreq zijn Retrospect EP is vandaag uitgekomen, wat vindt je daarvan en lijkt het je wat om ook zoiets te maken?

Ik ga die ep nog checken! Voor mij persoonlijk vind ik het niet heel uitdagend nog oude style tracks te maken puur door het producers aspect. Geen side-chain, weinig afwerking/details. Dit is dus NIET minder vet ofzo. Maar ik vind de productie van kwaliteit echt omhoog gegaan sindsdien en dat vind ik juist zo leuk :-)

Verder wil ik gewoon nog even zeggen dat je een discografie hebt om U tegen te zeggen. Ik geniet ondertussen alweer een jaar of 13 van je muziek en hoop dit nog heel lang te kunnen doen!


Alvast bedankt en succes. :thumbsup:


Superleuk te horen :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 19:42 
 
Artiest

Goldenstyle schreef:
Super tof dat je dit wilt doen! Q&A's hier zijn altijd nice :thumbsup:

1. Na zoveel releases kan je toch wel erg trots zijn op je carrière, je bent een grote pionier in de scene. Heb jij enige momenten gehad dat je dacht tijd voor een stapje terug? Minder draaien en meer releasen of juist iets compleet anders?

Ik heb in 2018 een slecht jaar gehad met minder releases. Maar dat ging eigenlijk vanzelf. Ook heb ik wel tourschemas gehad die eigenlijk te gek voor woorden waren qua reizen bijvoorbeeld. Maar het ging nou eenmaal zo. Soms was het pittig maar achteraf ALTIJD de moeite waard. Ik heb iig nergens spijt van. :-)[ Nu met Corona merk ik dat ik wel even de kat uit de boom kijk en gedwongen dus even wat rust pak. Ook niet verkeerd :-) /color]

2. NC200 was voor mij het laatste feestje, ik heb maximaal genoten daar. De sfeer en alles erom heen was zo vet. Wat vond jij van deze avond? En zie je jezelf nog een keer zn soort feestje organiseren in de nabije toekomst?

[color=#FF0000] Deze avond heeft mijn management zelf georganiseerd Ik was er hierdoor dus meer bij betrokken dan anders. Toch heeft deze nacht mij echt overvallen. Ik heb zo onwijs genoten en zag het enthousiasme en sfeer gewoon echt niet aankomen. Iedereen bleef maar meezingen en los gaan! Echt een van mijn leukste shows ooit.



3. Gaat Spirit Of Sanvean ooit nog als een free release komen? :$
Ik heb hier een stuk zang gebruikt waar ik de rechten niet van heb. Indien wel zou het een soort remix zijn waarvoor ik hem niet origineel genoeg vind. Helaas dus niet.

4. Terug komende op vraag 3, waarom worden er weinig edits of bootlegs meer weggegeven als free?
Zie eerdere antwoorden.

Thanks baas! :thumbsup:

Jij ook bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 19:49 
 
Artiest

Nuracore schreef:
Bedankt dat je deze Q&A doet :D Ik blijf je muziek echt super vet vinden.

1. Welke eigen plaat is het minst favoriet van jou en waarom?
Dat zou je hardstyleliefhebbers moeten vragen waarom en of statistieken van verkoopcijfers, engagement enz moeten analyseren. Dat laatste houd ik mij liever niet meebezig ;-)


2. Je hebt een aardige discografie opgebouwd maar toch zijn er een hele boel artiesten waar je nog steeds geen collab mee hebt gedaan. Denk daar bij aan B-Front (buiten Das Boot, voelt eerder aan als een tool van jullie drie), wat italiaanse artiesten zoals Technoboy, Tuneboy maar ook talenten als Sub Zero Project, Phuture Noize of Solstice. Is het er nooit van gekomen, wijken de stijlen te veel van elkaar of staan sommige van deze al op de planning?

Betreft de Italianen hebben die echt een hele andere sound dan ik. Hun sound vind ik trouwens wel echtkool en draai ik ook supergraag! De nieuwe namen die je noemt zou ik graag muziek mee willen maken maar is er nog niet van gekomen. /color]

3. Buiten de kick om, met welk geluid ben je het langst bezig geweest om te produceren?
[color=#FF0000] Ik kan me niet van alle sounds meer herinneren hoeveel tijd er in heeft gezeten. Leads waren in het begin echt een uitdaging weet ik nog wel. En dan vooral hoe die samen klinkt met de kick. Als 1 vd 2 niet klopt weet je gelijk niet meer waar het nou precies aan ligt. Ik heb vanmiddag nog even de introsounds van people are awesome geluisterd. Dat is echt mijn ding. Complex, gelayerd en veel harmonie. En vooral nogal vaag lol.


4. Zou jij het interessant vinden om in deze 'quarantaine' een aantal produce challenges aan te gaan? Eigenlijk een beetje zoals Coone destijds deed met zijn album The Challenge. Lijkt echt heel gaaf om zo je diversiteit op deze manier uitgedaagd te zien worden. Onverwachte collabs, verschillende genres, experimentele tracks etc.

Zeker een goed idee. Maar niet door het corona virus maar gewoon omdat het tof is sowieso :-)

5. Je hebt best wel wat non-uitgegeven spul liggen, platen die niet af zijn of gewoon nooit het daglicht hebben gezien. Wat houd je precies tegen om deze platen af te maken en/of gewoon weg te geven? Er zitten echt hele vette parels tussen zoals wat platen die al genoemd zijn in dit topic :)

Veel heb ik hierboven al proberen uit te leggen. Soms ligt het aan de rechten. Soms aan de kwaliteit en soms om je jivesets uniek te houden
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 19:51 
 
Artiest

heggenschaar schreef:
Kan zo snel eigenlijk maar 2 vragen bedenken.

1. Zullen we Arjen nog eens bij een classic set op het podium zien?
Waarom wel/niet?
Ik denk het niet. Het is een aantal keer voorgesteld wel. Het zou supertof zijn! Maar begrijp/respecteer Arjan hierin helemaal.

2. Als ik het goed heb zijn jullie ooit begonnen als universe twisters. Zullen er ooit nog platen uit die tijd online komen?

Dit was een solo project van mij en was enkel iets eenmaligs. Die tijd releasede ik nog niet veel dus was meer gewoon een naam om iets online op een forum te knallen :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 19:52 
 
Artiest

Duruz schreef:
Komt er ooit nog een B-Front collab? :corn: :slow:


haha echt geen idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 19:57 
 
Artiest

Svennn schreef:
Heel vet dat je dit doet! Echt een discografie om U tegen te zeggen :worship:

Een XXlerator Spotlight set van 3 uur was al heel vet, zou zoiets ook nog wel in een 4- of 5-uurs variant willen zien. Mits zoiets achter de draaitafels ook vol te houden is :P Echt zonde dat je zoiets maar zelden ziet, daar zou je in de hele opbouw zo'n interessante avond van kunnen maken.

Dank je! en ja dat wil ik zeker! Ik vraag me af of mensen dat leuk vinden om naar toe te komen. Maar zoja graag. Ik wil dan ook als uitdaging echt alleen eigen tracks draaien!

Eigenlijk maar één vraag; waar kwam de inspiratie voor een track als E=NC2 vandaan? Is een poosje geleden alweer, dus deze vraag is een mooie test voor je geheugen;-)
Normaal begin je met lyrics lijkt me, en daar bouw je een track omheen? Vind het zo knap hoeveel gevoel je in zo'n plaat weet te krijgen zonder lyrics te gebruiken. Helemaal voor de tijd waarin ie uitkwam echt ongekend goed. B-Front pakt deze plaat er nog weleens bij, verder hoor je h'm helaas niet heel vaak meer.

X-Qlusive Noisecontrollers was 8 jaar terug m'n eerste echt grote indoorfeest. Die opening met E=NC2 dat jullie aan die touwen omlaag kwamen, kan er nog kippenvel van krijgen.


Dank je! Ik vond dat koor gewoon heel spannend en wou er direct een track meemaken. Echter was er een probleem. Het koor zingt in driekwartsmaat. Ik wou een 4/4 maat. Als je goed luistert is het eerste stukje van het koor 3/4 en dan ineens heb ik er 4/4 van gemaakt. Heel simpel door gewoon wat woordjes te herhalen en er tussen te plakken. Valt niet echt op. Meer geluk dan wijsheid maar toen kon ik de track maken. Overigens zijn er wel hardstyle tracks in 3/4
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 20:05 
 
Artiest

Dedication schreef:
Hi Baas,

Aardig dat je wat quality time met je pony wilt opofferen voor ons.

1. Ondanks dat je zelf ook wel eens wat geghost hebt voor een ander lijkt het de laatste jaren in de scène alleen maar erger te worden met dj's die hun tracks niet zelf maken (en dit ook soms ontkennen). Wat vind jij hiervan? En heb je ook het idee dat het nu meer voorkomt dan vroeger?

Ik houd niet echt bij of het nu meer voorkomt dan vroeger. Ik persoonlijk zou niet snel fan worden van een dj enkel om zijn of haar draaikunsten in de hardstyle. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Verder vind ghostproducen echt totaal niet verkeerd. Heb het zelf ook gedaan idd. Alleen ik zal van een dergelijk act niet snel fan worden thats all. Ik word sneller fan van iemands producties. Wanneer je simpelweg niet weet dat jou idool niet zijn of haar eigen tracks maakt en het je ook niet boeit prima. Maar als je het echt niet weet lijkt het me toch een tegenvaller.

2. Er zijn soms periodes waarin een bepaalde sound of invloed van buiten de scène (bijv hardcore, dubsteb, psy) opeens erg hot is. Welke invloed denk jij dat er in de toekomst nog wellicht naar voren gaat komen? En zijn er nog invloeden die in het verleden hot zijn geweest die je achteraf geen aanwinst hebt gevonden voor de scène?


Als ik het antwoord wist op je eerst vraag was ik er nu mee bezig mits ik het zelf ook tof vind natuurlijk. Alle hypes komen en gaan. Dat zorgt voor de afwisseling die cruciaal is voor het voort bestaan van een genre. Het was dus altijd een aanwinst in die zin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 20:07 
 
Artiest

Khadber schreef:
Hey Noisecontrollers, long time fan hier. Bijna bij al je hoogtepunten geweest, zoals je 013-feest, Qlimax 2013, X-Qlusive Noisecontrollers, In Qontrol 2009 en 2010, de première van je docu, XXlerator Spotlight en zo nog meer. Enorm fan van je sound en blijf vooral doorgaan met het maken van Hardstyle!

Als vraag: Je staat bekend om de innovatie in de Hardstyle, hoe kom je op de meeste van die innovaties? Is dit gewoon meer trail and error of ook nieuwe studio apparatuur?

Ik hoop ooit nog eens die oude versie van Samara te horen met die "The Ring" vocals, dat geluid geeft echt kippenvel van top tot teen (al heb ik hem sinds de versie met Nikkita nooit meer gehoord). Ook je D.O.N.K.E.Y. edit vind ik echt geweldig (was een feest op je 013-feest).



Dank voor compliment! Eigenlijk was alles trial and error. Wel had Arjan een nieuwe sint eens waar die uren mee zat sound te designen. Ik weet de naam van dat (MONO) kreng niet meer maar die geluiden zitten wel in de intro van Samara :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 20:17 
 
Artiest

Mark With A Tarrel schreef:
- Hoe ziet het mastering proces eruit? Jouw productie worden vaak gewaardeerd vanwege de uitstekende productiekwaliteit, maar soms vallen er heel aparte 'fouten' op waarvan mensen speculueren dat die komen door een vrij ruw afwerking / mastering proces. Bijvoorbeeld; de laatste kicks in de 1e climax van The Spirit of Hardstyle clippen loeihard en ook in andere platen hoor je de plaat wel eens flink clippen wat duidelijk niet een creatieve actie is. Ik vraag me toch wel af hoe dit er in sluipt. En kan je voor techneuten zoals ik wat inzage geven hoe jij je platen afwerkt / masterd?

Pure slordigheid. Het is volgens mij ook een bekend fenomeen dat je slordig wordt als je iets vaker doet. Doet me hier aan denken :https://www.coachy.nl/coaching/welke-ervaring-bracht-jou-verder-in-je-ontwikkeling/
Achteraf schaam ik me dan wel. Maar het is ook goede motivatie wat beter op te letten in de studio want net als complimenten over mijn producties mijn ego strelen is het omgekeerde echt heel kut ;-)


- Heb je ooit last gehad van auteursrechten problemen? Ik neem aan dat er vroeger niet nagedacht werd om een sample uit een film te rippen zoals in Creatures, maar dat landschap is nu wel verandert. Een ander goed voorbeeld is Attack Again, waarvan de melodie uit DJ Panda - It's a Dream komt, maar ook The Spirit of Hardstyle is een melodie van een oudere trance plaat. Worden hier netjes auteursrechten over afgedragen? (misschien dat je hier geen uitspraken over doet aangezien als dat niet is iemand wel eens op het idee komt om bij je aan te kloppen :P)

Ik mag van mijn juridisch team op dit soort vragen helaas geen antwoorden meer geven....
Grapje. Hier wordt tegenwoordig heel anders mee omgegaan. Hardstyle is van oudsher best wel een sample based genre net als bijv hip-hop. Vroeger gingen we hier veels te makkelijk mee om vind ikzelf. Maar das achteraf wijsheid. Ik wist toen weinig ervan. Volgde verkeerde adviezen soms. Niet alles kon achteraf door de beugel... Maar ook is hardstyle veel groter geworden. Ik merk dat ikzelf, collegas en labels hier tegenwoorden gelukkig heel professioneel mee omgaan.


- Marlboro man was voor zijn tijd een erg experimentel plaat voor mijn gevoel. Hoe is deze plaat tot stand gekomen? Ook is de Spotify versie een hele andere versie dan degen die origineel gereleased is. Hoe komt dat?

Dat laatste weet ik niet. Ik denk dat de spotify versie een album versie is van 10 Years NC

- Hoe zie jij jezelf / Noisecontrollers over 10 jaar in het muzikale landschap? Zou je niet weer eens een volledige live act willen doen zoals je vroeger deed? :cool:

Ja soms lijkt me dat echt heel vet. Wie weet :-)

- Nog een vraag over dus; Pavo - Communicate komt als het goed is van jou hand (ook al verwijzen de credits op Spotify naar Arjan) en wordt binnen bepaalde kringen gewaardeerda ls een van de beste hardstyle platen. Zie je het zelf niet een beetje als jammer dat deze plaat niet onder NC is uitgekomen?

De plaat is door mij geproduceerd idd. Vreemd dat hij daar verkeerd gecredit staat. Ik baal er zeker van dat deze plaat niet als NC uitgekomen is. Aan de andere kant ook weer fijn zon hit te kunnen aanleveren weer, Dus Prima zo.

Opmerking 1: Veel platen van jou stand op Spotify weggeboekt onder B. Oskam ipv Noisecontrollers, je hebt zelfs je eigen Spotify artiestenpagina als B. Oskam. Misschien iets aan doen? :P

https://open.spotify.com/artist/0a5hlvW ... u1iYRsMCYA

Wist ik niet :-) Thnks!

Opmerking 2: Uit je tutorials (zoals de laatste 789ten) merk ik dat je je publiek vaak een beetje onderschat. Je spreekt al snel over dat dingen niet interessant genoeg zouden zjin om over te praten en je focust je juist meer op de compositie. Echter, ik zelf en veel andere producers vinden juist het technische interessant. Dat wilde ik graag even opmerken :).


Ga ik zeker aan werken want denk dat je gelijk hebt! Veel beginnende producers weten en kunnen meer dan ik :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 21:49 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bedankt Noisecontrollers voor de uitgebreide antwoorden!

Ik heb vernomen dat er nog ruimte is voor verdere discussie. Dus brand los!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 22:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zijn er een paar overgeslagen (waaronder mijn vragen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 22:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Er zijn er een paar overgeslagen (waaronder mijn vragen)

Ik heb het doorgegeven :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 22:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Super bedankt voor de antwoorden! Leuk om te horen dat je de docenten opleiding deed! In welke stad heb je dat gedaan? Ik ben zelf al 4 jaar afgestudeerd voor docent aardrijkskunde namelijk :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2020 08:39 
 
Hardtraxxer

Vanochtend liep ik met het Decibel anthem van Noisecontrollers op naam mijn werk, toen bedacht ik mij deze vraag: Wat is het verhaal achter Summer in the city part I & part II?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2020 09:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HardDB schreef:
Vanochtend liep ik met het Decibel anthem van Noisecontrollers op naam mijn werk, toen bedacht ik mij deze vraag: Wat is het verhaal achter Summer in the city part I & part II?

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2020 14:22 
 
Hardtraxxer

Jordi schreef:
HardDB schreef:
Vanochtend liep ik met het Decibel anthem van Noisecontrollers op naam mijn werk, toen bedacht ik mij deze vraag: Wat is het verhaal achter Summer in the city part I & part II?



Thanks :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2020 22:07 
 

jeffrey2107 schreef:
hoi,

ik heb eigenlijk maar 1 vraag, wanneer kunnen we je made of bootleg/remix verwachten?

mijne is deels beantwoord.

maar vind het ook zon vette track dus ga het toch vragen, niet een kansje dat je deze kan delen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2020 11:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voor de liefhebbers, ik heb The Universe Twisters - White Stars wel. Stuur maar PB voor een linkje :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2020 12:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kbm_ schreef:
Voor de liefhebbers, ik heb The Universe Twisters - White Stars wel. Stuur maar PB voor een linkje :thumbsup:[/quote

Noisecontrollers schreef:
hurricane schreef:
Hi Bas
1. In 2012 heb je hele dikke serie unreleased tracks vrijgegeven. Ook daarna weer een aantal :)
Toch zijn er nog een aantal die niet zijn vrijgegeven waar ik speciale herinneringen aan heb :$ (ja ik wordt oud... :P )
Is het misschien mogelijk dat onderstaande alsnog beschikbaar komen?

Noisecontrollers - The Universe Twisters (White Stars) [ik bedoel de langere versie ^^ ]

Haha. Tof dat je deze kent en graag wilt. Ze zijn echt voor de liveact gemaakt enkel. En van The universe twisters weet ik dat ik die niet meer kan vinden :-( Vaak naar gezocht maar helaas. Anders kreeg je hem. Dus als iemand hem nog heeft. Graag delen!

Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen