Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2020 21:00 
 
Hardtraxx Veteran

Komt er ooit nog een B-Front collab? :corn: :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2020 09:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hi Bas,

Voor mij is dit toch wel de meest interessante Q&A die HT heeft opgezet, super tof dat je hier de tijd voor wil nemen :)

1- Je bent al zoveel jaren en meer dan 200 releases onderweg, aan welke periode van je carrière heb je de beste herinneringen?

2- Met welke insteek heb je/jullie het Defqon anthem opgezet? Ik vind dat een groot deel van de recente Defqon anthems best wel een zelfde soort feeling hebben, die van 2011 was zo anders, ben wel benieuwd wat je inspiratie was of hoe de track tot stand kwam :)

3- Destroyer of Worlds is misschien wel m'n favoriete track die je gemaakt hebt, hoe komt het dat je deze zo weinig gedraaid hebt? Of heb ik gewoon de verkeerde setjes bijgewoond :D

4- Ik zag een eerdere vraag over "de teruglopende populariteit van euforische hardstyle" ik had zelf juist het idee dat dit de laatste jaren juist weer steeds populairder wordt. Merk je hier zelf iets van? Of heeft het op jou weinig invloed gehad met de jaren?


Groeten aan je paarden! Heb me suf gelachen om die video :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2020 10:07 
 
Hardtraxx Newbie

Hi Baas,

Aardig dat je wat quality time met je pony wilt opofferen voor ons.

1. Ondanks dat je zelf ook wel eens wat geghost hebt voor een ander lijkt het de laatste jaren in de scène alleen maar erger te worden met dj's die hun tracks niet zelf maken (en dit ook soms ontkennen). Wat vind jij hiervan? En heb je ook het idee dat het nu meer voorkomt dan vroeger?
2. Er zijn soms periodes waarin een bepaalde sound of invloed van buiten de scène (bijv hardcore, dubsteb, psy) opeens erg hot is. Welke invloed denk jij dat er in de toekomst nog wellicht naar voren gaat komen? En zijn er nog invloeden die in het verleden hot zijn geweest die je achteraf geen aanwinst hebt gevonden voor de scène?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2020 19:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey Noisecontrollers, long time fan hier. Bijna bij al je hoogtepunten geweest, zoals je 013-feest, Qlimax 2013, X-Qlusive Noisecontrollers, In Qontrol 2009 en 2010, de première van je docu, XXlerator Spotlight en zo nog meer. Enorm fan van je sound en blijf vooral doorgaan met het maken van Hardstyle!

Als vraag: Je staat bekend om de innovatie in de Hardstyle, hoe kom je op de meeste van die innovaties? Is dit gewoon meer trail and error of ook nieuwe studio apparatuur?

Ik hoop ooit nog eens die oude versie van Samara te horen met die "The Ring" vocals, dat geluid geeft echt kippenvel van top tot teen (al heb ik hem sinds de versie met Nikkita nooit meer gehoord). Ook je D.O.N.K.E.Y. edit vind ik echt geweldig (was een feest op je 013-feest).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2020 20:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hallo Bas, tof dat je meedoet aan deze Q&A

1. Wat zie jij zelf als het hoogste/beste wat je bereikt hebt?
2. Hoe lang zie jij jezelf nog meedraaien in de hardstyle? En hoe zie je de toekomst daarna in?
3. Wat is de belangrijkste tip die jij zou meegeven aan opkomende dj’s/producers?
4. En sinds niemand het nog gevraagd heeft: billen of borsten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2020 23:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

He Bas, super dat je de tijd voor ons neemt! Alltime hero!! :worship:
Hier mijn vragen:

1. Ondanks de mega dikke kwaliteit in je tracks heb ik het idee dat je de laatste jaren wat minder 'hits' scoort. Uiteraard heb je dit niet echt in de hand, maar hoe kijk je hier zelf tegenaan en heb je zelf een idee waar dit door zou kunnen komen?

2. In het verleden heb je toch behoorlijk wat tracks gemaakt met een vrij epische/bombastische sfeer (o.a. E=NC², Samara, Universe Was Born, Moonraker).
Ik ben echt enorm fan van dit soort platen, zit er in de nabije toekomst nog iets als dit aan te komen?

3. In de meest recente podcast van D-Block & S-te-Fan kwam er een interessant punt voorbij. Q-Dance zou wel interesse hebben in het programmeren van langere dj-sets (2 uur bijv.), maar veel dj's/acts zouden hier negatief tegenover staan.
Hoe sta jij hierin? Het kan in mijn optiek juist van toegevoegde waarde zijn (op bepaalde feesten) aangezien het allemaal wat uitdagender en minder voorspelbaar wordt.

4. Ook ik gooi em erin:
MYTZE schreef:
Gaat er eigenlijk ooit nog iets gebeuren met Kill The Noisecontrollers - Still Speedin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2020 18:31 
 

hoi,

ik heb eigenlijk maar 1 vraag, wanneer kunnen we je made of bootleg/remix verwachten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2020 18:52 
 
Hardtraxx Veteran

Tja meeste is al gevraagd, dus:

Spirit of Savanne (of hoe die ook heet) ??

En luister je ooit Spoontech of Theracords?? Zo ja/nee wat vind jij ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2020 23:48 
 
Hardtraxxer

Heel vet dat je dit doet! Echt een discografie om U tegen te zeggen :worship:

Een XXlerator Spotlight set van 3 uur was al heel vet, zou zoiets ook nog wel in een 4- of 5-uurs variant willen zien. Mits zoiets achter de draaitafels ook vol te houden is :P Echt zonde dat je zoiets maar zelden ziet, daar zou je in de hele opbouw zo'n interessante avond van kunnen maken.

Eigenlijk maar één vraag; waar kwam de inspiratie voor een track als E=NC2 vandaan? Is een poosje geleden alweer, dus deze vraag is een mooie test voor je geheugen;-)
Normaal begin je met lyrics lijkt me, en daar bouw je een track omheen? Vind het zo knap hoeveel gevoel je in zo'n plaat weet te krijgen zonder lyrics te gebruiken. Helemaal voor de tijd waarin ie uitkwam echt ongekend goed. B-Front pakt deze plaat er nog weleens bij, verder hoor je h'm helaas niet heel vaak meer.

X-Qlusive Noisecontrollers was 8 jaar terug m'n eerste echt grote indoorfeest. Die opening met E=NC2 dat jullie aan die touwen omlaag kwamen, kan er nog kippenvel van krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2020 23:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

- Hoe ziet het mastering proces eruit? Jouw productie worden vaak gewaardeerd vanwege de uitstekende productiekwaliteit, maar soms vallen er heel aparte 'fouten' op waarvan mensen speculueren dat die komen door een vrij ruw afwerking / mastering proces. Bijvoorbeeld; de laatste kicks in de 1e climax van The Spirit of Hardstyle clippen loeihard en ook in andere platen hoor je de plaat wel eens flink clippen wat duidelijk niet een creatieve actie is. Ik vraag me toch wel af hoe dit er in sluipt. En kan je voor techneuten zoals ik wat inzage geven hoe jij je platen afwerkt / masterd?

- Heb je ooit last gehad van auteursrechten problemen? Ik neem aan dat er vroeger niet nagedacht werd om een sample uit een film te rippen zoals in Creatures, maar dat landschap is nu wel verandert. Een ander goed voorbeeld is Attack Again, waarvan de melodie uit DJ Panda - It's a Dream komt, maar ook The Spirit of Hardstyle is een melodie van een oudere trance plaat. Worden hier netjes auteursrechten over afgedragen? (misschien dat je hier geen uitspraken over doet aangezien als dat niet is iemand wel eens op het idee komt om bij je aan te kloppen :P)

- Marlboro man was voor zijn tijd een erg experimentel plaat voor mijn gevoel. Hoe is deze plaat tot stand gekomen? Ook is de Spotify versie een hele andere versie dan degen die origineel gereleased is. Hoe komt dat?

- Hoe zie jij jezelf / Noisecontrollers over 10 jaar in het muzikale landschap? Zou je niet weer eens een volledige live act willen doen zoals je vroeger deed? :cool:

- Nog een vraag over dus; Pavo - Communicate komt als het goed is van jou hand (ook al verwijzen de credits op Spotify naar Arjan) en wordt binnen bepaalde kringen gewaardeerda ls een van de beste hardstyle platen. Zie je het zelf niet een beetje als jammer dat deze plaat niet onder NC is uitgekomen?

Opmerking 1: Veel platen van jou stand op Spotify weggeboekt onder B. Oskam ipv Noisecontrollers, je hebt zelfs je eigen Spotify artiestenpagina als B. Oskam. Misschien iets aan doen? :P

https://open.spotify.com/artist/0a5hlvW ... u1iYRsMCYA

Opmerking 2: Uit je tutorials (zoals de laatste 789ten) merk ik dat je je publiek vaak een beetje onderschat. Je spreekt al snel over dat dingen niet interessant genoeg zouden zjin om over te praten en je focust je juist meer op de compositie. Echter, ik zelf en veel andere producers vinden juist het technische interessant. Dat wilde ik graag even opmerken :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hele toffe Q&A :thumbsup: kan alleen zo niet op vragen komen die nog niet gesteld zijn, dus ik ga lekker meelezen dit keer :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 20:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat ongelofelijk vet dat je meedoet aan de Q&A.

Na in 2008, samen met een van mn beste vrienden, verliefd te zijn geworden op trance was in 2009 hardstyle aan de beurt. Hij kwam aan met de plaat Attack Again en na mij deze te laten ontdekken was Yellow Minute snel gevonden en werd dit mijn eerste echte hardstyle liefde. 11 jaar later, vele feesten en herinneringen is deze liefde nog steeds aanwezig.
3 jaar geleden hebben we met zijn afscheid als laatste eerbetoon Attack Again nog door de zaal laten galmen. Kortom jouw muziek is diepgeworteld in mijn leven en ik kan me zeker voorstellen dat dit voor vele anderen ook het geval is.

Dankjewel voor je geweldige muziek en keep up the good work (L)

1. De naam Noisecontrollers is al een langere tijd een gevestigd begrip in de scene, maar je was niet altijd alleen. Wat mis je het meeste aan het samenwerken met Arjan?

2. Je hebt onder verschillende namen en aliassen tracks geproduceerd waaronder Williams Syndrome. Thunder, Limbo en nog een paar andere klappers zijn hieruit ontstaan. Wat is de reden dat je deze nooit in classicsetjes voorbij laat komen?

3. Wat vind jij als maker van de welbekende, innovatieve en grensverleggende CTRL ALT DELETE kick van de kicks die tegenwoordig in hardstyle steeds meer de norm worden? (denk hierbij aan Sub Sonik en deze dergelijke)?

4. Je bent ooit met Frontliner een collab gestart, alleen lijkt dit na een aantal jaar redelijk stil te zijn gevallen. Zijn er nog plannen om dit weer een keer op te pakken?

5. Fusion is voor jou enorm belangrijk geweest in het begin van je carrière. De laatste jaren is de status van het label redelijk afgevlakt en verre van wat het ooit is geweest. Wat doet dit met jou als je dit ziet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 15:03 
 
Artiest

Rickzel schreef:
Hi Bas,

Voor mij is dit toch wel de meest interessante Q&A die HT heeft opgezet, super tof dat je hier de tijd voor wil nemen :)

Hoi Allemaal!, Allereerst excuses voor de vertraging van het beantwoorden van jullie vragen. Ik lees al jaren regelmatig hardtraxx voor zowel feedback als updates. Ik beloof volgende keer sneller te reageren. :)

1- Je bent al zoveel jaren en meer dan 200 releases onderweg, aan welke periode van je carrière heb je de beste herinneringen?

Heel lastig. De beginperiode, laten we zeggen tot 2012, was de spannendste omdat deze vol zat met "eerste keren" Nieuwe ervaringen blijven je altijd bij en bij Noisecontrollers waren dit zulke bijzondere. Aan de andere kant heb ik vanaf met name 2012 ontzettend veel gereisd over de hele wereld. Deze ervaringen hebben mij ook zoveel gebracht. Kwa Muziek heb ik altijd mn hart en gevoel gevolgd. Wanneer ik iets niet leuk vond te maken kwam er gewoon niks uit. Daardoor heb ik aan alle releases goede herinneringen.

2- Met welke insteek heb je/jullie het Defqon anthem opgezet? Ik vind dat een groot deel van de recente Defqon anthems best wel een zelfde soort feeling hebben, die van 2011 was zo anders, ben wel benieuwd wat je inspiratie was of hoe de track tot stand kwam :)

De grootste inspiratie was eigenlijk de track Gimme love die in 2010 is gereleased. Dezelfde soort kick en ook zelfde soort lead. Deze sound was hierdoor nieuw en ook typisch Noisecontrollers. Wellicht dat je hem daardoor uniek vind en dat is voor mij een supergroot compliment.

3- Destroyer of Worlds is misschien wel m'n favoriete track die je gemaakt hebt, hoe komt het dat je deze zo weinig gedraaid hebt? Of heb ik gewoon de verkeerde setjes bijgewoond :D

Ik denk dat dit komt omdat het echt een gevoelstrack is met een lange opbouw. Veel modulaties en eigenlijk heel timide is. Dit botst soms met de energie van een crowd in de club of festival. Toch vind ik dit soort tracks heerlijk om te maken. People are awesome heeft een beetje hetzelfde. Ik zal hem niet snel draaien maar luister hem juist vaak in de auto.

4- Ik zag een eerdere vraag over "de teruglopende populariteit van euforische hardstyle" ik had zelf juist het idee dat dit de laatste jaren juist weer steeds populairder wordt. Merk je hier zelf iets van? Of heeft het op jou weinig invloed gehad met de jaren?

Ik merk hierzelf qua bookingen of muziekverkopen niks van. Maar heel eerlijk is dit voor mij ook niet zo belangrijk. Ik heb mijn eigen sound ontwikkeld en stop daar mijn eigen smaak in. Wel vind ik het jammer dat ook de euforische sound weinig veranderde op een gegeven moment. Ik merk dat dat nu aan het veranderen is. Met name tijdens sets. Er kan en mag meer. Verder blijf ik een mooie melodie gecombineerd met het geweld van hardstyle kicks een ultieme combinatie.


Groeten aan je paarden! Heb me suf gelachen om die video :lol:


Hinnikjes terug van de knollen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 15:12 
 
Artiest

Nattehond schreef:
He! Leuk dat je tijd en energie steekt om hier wat vragen te komen beantwoorden! Hopenlijk houd je je goed en ben jij en je naasten gezond in deze tijd!

1. Welke plaat ben je het meest trots op en waarom?

Ik kan ECHT niet kiezen. Vaak is het wel degene die je net af hebt en nog nooit iemand heeft gehoord. Het gevoel dat hij eindelijk is en je niet kan wachten tot hij wordt gereleased. Dan ben ik erg trots.

2. Wat is je meest memorabele moment in je carrière, waar denk je het vaakst aan terug? ?

Ik blik weinig terug omdat ik nog steeds zoveel geniet van dingen. Zodra ik dit wel doe merk ik dat er zoveel is gebeurd en ik zoveel heb meegemaakt. Zoveel reizen en bestemmingen. Zoveel feesten. Zoveel studio ervaringen. Ik probeer het juist als 1 geheel te zien, inclusief mindere momenten.

3. Wanneer denk jij dat we weer een feestje mogen gaan vieren?
AUB ZO SNEL MOGELIJK. Nu ik gedwongen wat afstand heb moeten nemen merk ik pas hoevet de feesten zijn en hoeveel ik optreden mis. Maar om je vraag eerlijk te beantwoorden vermoed ik dat het volgend jaar pas weer op gang komt. Eing van het jaar hoop ik op wat kleine evenementen weer. We zullen zien. Er is veel veranderd in een hele korte tijd voor niet alleen djs/artiesten. Laten we snel weer naar het oude gaan.

4. Hoe is je pony party afgelopen? xd

Schade: 1 kapotte plant. Teveel hooi gegeten. Onwijs gelachen.
5. Wat is je favo (speciaal) biertje?


Ik ben absoluut geen bier-kenner maar wel groot liefhebber ;) Ik drink de laatste tijd wat meer blondbier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 15:18 
 
Artiest

simon10pont schreef:
Fijn om wat vragen te stellen aan één van onze helden. Ik hoop dat de vragen een beetje origineel zijn.
Tot op een festival of feest wanneer het weer kan. We love the Noisecontrollers! (L)

Super bedankt en nogmaals sorry voor het moeten wachten! Love back

1. Er duiken tegenwoordig steeds meer nummers op die nogal expliciet naar deze crisis verwijzen. Is dit ook iets waar jij aan denkt / hebt aan gedacht om zo'n nummer te produceren?

Nee totaal niet! Elk nieuws en Elk onderwerp ging erover en dat werd ik behoorlijk zat. Liever een vrolijker onderwerp dus voor mij ;-)

2. Heb je nog vaak contact met Arjen?

Helemaal nooit meer. We hebben nog wel eens ge-apped en heb hem gevraagd of hij mee wou werken aan de docu uit 2015. Soms als je iets los laat is dat misschien ook wel de beste manier. We zijn lig op goede voet uit elkaar gegaan en ik deel onwijs veel mooie herinneringen met hem :-)

3. Wat is het verhaal achter het iconische hoedje? Of is dit spontaan zo gegroeid?

Echt spontaan zo gegroeid! Ik had er eentje gekocht en zette die soms privé op. Ik kleed me niet anders on stage direct dus dat hoedje ging ook dan mee. Meer zat er niet achter. Wel gingen er geruchten rond dat men dacht dat wanneer ik vrolijk was mn hoedje op had. Ik moest daar erg om lachen.

Alvast bedankt om de vragen te beantwoorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 15:29 
 
Artiest

Fusionmania schreef:
Hoi Bas! Groot NC fan sinds 2010 ^^ , wat fijn dat je tijd hebt genomen om deel te nemen aan de Q&A. :)

Mijn mooiste herinnering aan je was toch je optreden in Takens Balkburg in 2014, wat een fijne set was dat zeg en doet me vooral ook denken aan de toffe tijd dat er nog veel clubs bestonden zodat je een wat intiemere setting had en wat ik toch altijd wat specialer beleefde, die tijd mis ik nog wel eens namelijk!

1. Als je mocht kiezen, met wie zou je nog dolgraag mee willen samenwerken? 1 iemand binnen de Hardstyle en 1 iemand buiten de Hardstyle.

Ik heb de luxe gehad om met alle collegas te mogen samenwerken met wie ik wou. Dat neemt niet weg dat er nog zat zijn met wie ik graag de studio nog in wil. Meestal gebeurd dat naar aanleiding van een nieuwe track of sound die ze hebben op dat moment. In die context kies ik nu voor Sub-Zero Project.
Buiten de hardstyle kies ik voor een dubstepproducer denk ik. Virtual Riot vind ik echt supervet. Evenals een Zomboy


2. Wat is het beste advies die je kan geven aan beginnende producers?

Geniet! Dan komt de rest vanzelf. Zowel aantal uren dat je nodig hebt als de dedication en gevoel om in een track te leggen. Als je doet wat je grootste passie is komt alles vanzelf.

3. Welk talent moeten we volgens jou dit jaar naar uitkijken? Ik zelf vind namelijk dat Serzo zichzelf enorm aan de weg aan het timmeren is.

Devin Wild en ook een nieuwe waar ik nog niks over wil zeggen omdat ik met hem een track wil maken ;-)


4. Wanneer kunnen we weer nieuw materiaal van je verwachten?
Alles ligt nu behoorlijk plat. Ik gebruik deze periode om wat afstand te nemen en daardoor inspiratie op te doen. Verder wil ik mijn sound behoorlijk omgaan gooien. Een goed moment om dit te doen na een tijd niks te horen.

5. Hoe houdt je de kwaliteit van je platen zo enorm hoog? Aangezien elke plaat die je released qua sound design altijd dik in orde is. Is dat omdat je met name meer meer een perfectionist bent of besteed je gewoon heel veel tijd in je studio?


Allereerst vind ik dit een onwijs groot compliment. Goed om te weten is dat ik nooit zo goed in mixen ben geweest. Luister naar mijn eerste platen. Arjan was veel beter in mixen. Maar na jaren zoveel te produceren en te leren kreeg ik steeds vaker te horen dat mn mix en sound zo goed was. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
Ik ben iig zeker niet perfectionistisch. Collegas die met mij samenwerken in de studio lachen vaak om hoe slordig en nonchalant ik ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 15:37 
 
Artiest

MYTZE schreef:
Leuk dat je de Q&A wilt doen! :D

Gaat er eigenlijk ooit nog iets gebeuren met Kill The Noisecontrollers - Still Speedin?


De break van deze track is van Still Speeding van Kill the Noise. Deze versie was ook al een remix. Ik vind het niet netjes deze dan weg te geven of te releasen. Draaien doe ik hem nog wel eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 17:31 
 
Artiest

SL8492 schreef:
Tof dat je deze Q&A wil doen!

1. Rond de periode dat Spirit Of Hardstyle werd opgericht is er ooit naar buiten gekomen dat je een album uit zou brengen (weet niet of dit waar is). Daarna was dit volgens mij veranderd naar een album vanuit de Spirit of Hardstyle label. Zou je kunnen verklaren waarom dit nooit echt van de grond is gekomen?

Klopt. Ik was dit inderdaad rond die tijd van plan. Het is puur toeval dat het album er niet is gekomen. Meestal begint een album wanneer er 4 tot 6 tracks klaarliggen. Alleen in die tijd was dit niet zo. Daarna kwam het label en hebben we daar nog over nagedacht om een album te doen. Ik vind albums nog steeds supertof om te doen. Je kan diverser je muziek presenteren. Wie weet 2021!

2. In de laatste Art Of Creation TV gaf je aan dat je niet echt gemotiveerd bent momenteel voor het produceren omdat je je nieuwe muziek niet aan je publiek kan laten horen. Heel begrijpelijk. Maar hoe ga je hier mee om?

Het is inderdaad best moeilijk om nieuwe muziek te maken als je dit niet kan draaien. Maar ik merk dat ik vooral ook het reizen en het feesten/optreden mis en daardoor minder zin heb muziek te maken. Vandaag was ook nog eens de studio gecrasht :-( Maar hij is weer running en ik ben zeker weer bezig met nieuwe muziek te maken. Ik wil mijn stijl omgooien en dit kost wel tijd. Tijd die ik door deze crisis wel weer heb. Een geluk bij een ongeluk dus.

3. Heb je wel eens eerder een dip gehad in de studio? Zo ja, wat was toen het probleem en hoe ben je daarmee omgegaan?
Ik vind het heel moeilijk om tracks te maken waar niks nieuws in zit. Waarbij ik het gevoel heb hem al gemaakt te hebben eerder. Dan ben ik niet trots en mis ik het enthousiasme. Altijd naar iets nieuws zoeken en vinden kan echter ook weer niet. Dan loop ik wel eens vast. Afgelopen jaren merk ik dat dat proces van zoeken en vinden veel langer duurt dan vroeger. Begrijpelijk want toen was de hele hardstylesound nog veel nieuwer. Ik vind dit niet heel erg. Zoals een wijs geleerde ooit zei: The chase is better than the catch ;-)

4. Misschien een beetje een moeilijke vraag, maar je op welke 3 solo albums (E=NC2, All Around en All Night Long) ben je het meest trots en waarom?

Ik denk dat ik dan voor All around kies omdat ik toen het totaal plaatje van verschillende soorten tracks het meest compleet vond. E=NC2 was dan weer de eerste en super succesvol. All night long was het gedurfdst met zelfs dubstep en trance tracks.

Kijk erg uit naar de antwoorden. Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 17:43 
 
Artiest

wootum schreef:
Allereerst super bedankt dat je hier de tijd voor wil nemen.

1. Hoe kijk je terug op jullie live-act (Noisecontrollers LIVE) in jullie beginjaren? Wat heb ik daar van genoten zeg, elke liveset wel wat nieuwe edits. Ging een hoop tijd inzitten denk ik?

Vooral veel plezier. Het is ergens heel leuk en ook wel makkelijk nieuwe kicks onder een bestaande track te zetten. Of op een gekke manier vocals te combineren. Ineens een totaal andere climax na een bekende opbouw te gooien. Over het al gemeen kostte het voorbereiden 1,5 dag.

2. Daarop aansluitend: Wat is de reden dat de originele Macabre nooit uitgebracht is (zoals in jullie InQontrol 2008 Liveset)? Als ik eerlijk ben vind ik die nog gaver dan de 2010 versie.

Geen idee eigenlijk. Ik denk omdat ik toen zo belachelijk veel muziek maakte dat er gewoon haast te veel was. Ik herinner me de dubbel ep op fusion met 8 tracks. Supervet maar dat was gewoon een mini album. We release toen ook nog op vinyl. Releasen is tegenwoordig een stuk makkelijker. Misschien dat dit het was. Ik zou het niet eens meer precies weten.

3. Op welke momenten mis je het geen duo meer te zijn?

In het begin vond ik het heerlijk om juist alleen te reizen en op te treden. Puur omdat dat weer voor mij nieuw was. Tegelijkertijd miste ik natuurlijk de gezelligheid en de lol die je als duo hebt. Bovendien vanaf dat Arjan niet meer meeging waren er shows over de hele wereld. Ik reisde soms alleen naar Australie. Vloog vanwaaruit door naar chili of azie. Dan is alleen zijn soms wel pittig hoewel ik daar goed mee om kan gaan. Op dit moment neem ik MC Tellum zoveel mogelijk mee naar shows. Het klikt tussen ons persoonlijk alswel on stage supergoed.

4. Wat is echt nog een doel dat je wilt bereiken binnen de hardstyle, nu je op op eigenlijk elk podium hebt gestaan en voor elk feest een anthem hebt gemaakt.

Dit zal misschien een beetje droevig klinken maar ik heb echt geen doelen meer betreft podia en/of artistieke output behalve zoveel mogelijk genieten. Al een paar jaar geleden zei ik iemand dat al mijn dromen zijn uitgekomen in de muziek en zelfs ook grotendeels daarbuiten. Muziek was en is mijn leven. Maar denk ook al die plekken die ik met reizen heb mogen zien. Financiele onafhankelijkheid. Waardering van fans enz enz.
Diegene vond dat ergens heel erg jammer voor me. Maar ik ben zo onwijs dankbaar ervoor. Voor mij geen F.O.M.O. en dat voelt ook heel erg goed. Daarnaast zijn er nog genoeg dromen na te jagen :-)


Daarnaast nog ontzettend bedankt voor al die gave muziek die je ons gegeven hebt, op naar nog veel meer!


Op naar veel meer idd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 17:49 
 
Artiest

Appelsapman schreef:
Gaaf dat je dit wilt doen :thumbsup:

1. Het is best wel stil rond NCBM, is dit omdat jullie je meer willen focussen op jullie solocarriere?

Vorig jaar hebben we nog een keer ncbm gedaan. We genoten toen zo onwijs van hoe het publiek reageerde dat we weer begonnen zijn. Er ligt nu zelfs een track klaar maar we hebben de vocaal niet rond gekregen. Een onwijze teleurstelling waardoor het een beetje stil is komen te liggen. Toen kwam corona ook nog. Ik hoop echt dat we het weer gaan oppakken. Bass Modulators zijn onwijs goede producers waarmee het in de studio altijd klikt en tegelijkertijd schaaft met meningsverschillen. Dat is de beste combinatie. Ik had dit ook met bijvoorbeeld een Radical Redemption. Hierdoor krijg je echt best of both worlds.

2. Er zijn nog wel wat plaatjes die niet gereleased zijn, en dan in het bijzonder Viola Martinsson - Made Of (Noisecontrollers Remix), is er een kans dat deze nog gereleased gaat worden in de nabije toekomst? Vind deze plaat toch zo goed

Dit is echt een bootleg en ook zo bedoeld. Maar bedankt voor het compliment!

3. Hoe is het met het Pavelow project? Maak je nog wel eens dubstepplaten of platen met die invloeden? En zo ja, ben je van plan die te releasen?

Ik maak nog wel eens dubstep. Check bijv de outro van de track "to the future" Echter gooi ik nu alles onder Noisecontrollers :-)

4. Wat is iets wat je echt mist in de hardstyle-scene vergeleken met pak 'm beet 10 jaar geleden?
Het nieuwe en het originele kwa muziek. Maar daarover klagen vind ik echt sneu. Je hebt toch een studio? Ga iets nieuws doen!
Kwa scene en publiek mis ik eigenlijk niks. Ik vind hardstylefans onwijs aardig en dankbaar en ze gaan onwijs hard los.


5. Favo drankje in de kroeg?

Ik was altijd dol op whiskey maar ben daar een beetje vanaf. Nu is het weer gewoon een biertje geworden en een goede wijn als ik uiteten ga.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 17:54 
 
Artiest

hotymoty schreef:
Leuk dat je bereid bent om onze vragen te beantwoorden!

Vraag 1: Sta je open voor het produceren en releasen van een nieuw album?
Zoals hierboven al gezegd zeker. Maar het moet ook een beetje als vanzelf ontstaan. Dus ik mag geen beloftes hierover van mijzelf meer maken ;-)

Vraag 2: Hoe komt het dat je momenteel een stuk minder released dan voorheen? Welke redenen zijn hierbij gemoeid?
De voornaamste reden is dat tegenwoordig de zoektocht naar iets vernieuwends of iets waar ik veel bij voel langer duurt. Ik kan nog steeds in 2 dagen een track maken. Maar dan moet het idee er wel zijn. Ik voel ook bij andere producers hun tracks minder. Ik denk dat dit komt omdat hardstyle al langer bestaat en daarnaast dat ik achterlijk veel muziek heb gemaakt afgelopen jaren.

Vraag 3: Komt er nog een collab met Headhunterz? De collabs die jullie twee hebben geproduceerd zijn erg geliefd bij de fans.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat niet gaat gebeuren. Hij is al weer een tijdje terug en we zitten bij hetzelfde label.

Vraag 4: Zou je ervoor open staan om een album met je beste maatjes Wildstylez & Headhunterz te maken? Dat zou i.m.o. echt fantastisch zijn.
Dat zou zeker gruwelijk zijn. De jongens zijn nu druk bezig met hun p1 album dus de volgende cola zal nog even duren.

Vraag 5: In wat voor auto rij jij momenteel (ben ik benieuwd naar)?

Ik rijd op dit moment een BMW M6.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 18:02 
 
Artiest

hurricane schreef:
Hi Bas, super dat je deze Q&A wil doen :thumbsup:
Allereerst bedankt voor alle dikke tracks en geweldige optredens door de jaren heen.
Dit heeft voor onwijs veel plezier gezorgd! :yay:

Dank :)

1. In 2012 heb je hele dikke serie unreleased tracks vrijgegeven. Ook daarna weer een aantal :)
Toch zijn er nog een aantal die niet zijn vrijgegeven waar ik speciale herinneringen aan heb :$ (ja ik wordt oud... :P )
Is het misschien mogelijk dat onderstaande alsnog beschikbaar komen?

Noisecontrollers - The Universe Twisters (White Stars) [ik bedoel de langere versie ^^ ]
Noisecontrollers - Crump 2008 (Emporium Edit)
Noiseconrollers - Gaia (Orignal)
Ciske De Rat - Ik voel me zo verdomd alleen (Noisecontrollers remix)
Edit: ook Spirit of Sanvean maar die vraag komt later ook door anderen aan bod hihi

Haha. Tof dat je deze kent en graag wilt. Ze zijn echt voor de liveact gemaakt enkel. En van The universe twisters weet ik dat ik die niet meer kan vinden :-( Vaak naar gezocht maar helaas. Anders kreeg je hem. Dus als iemand hem nog heeft. Graag delen!

2. Ben je als DJ/Producer in dienst van de boekings-agency of ben je meer ZZP-er? Ik vroeg me dus af of je in deze tijden ergens op terug kunt vallen.

Ik ben niet in dienst. Ik heb een eigenbedrijf en mijn agency regelt mijn bookingen voor een bepaalde fee. Behalve muziekinkomsten heb ik op dit moment geen inkomen. Veel djs en artiesten zijn hard geraakt. Zeker als je net upcomming bent. Met mij hoef je lig geen medelijden te hebben. Komen altijd weer betere tijden aan en er zijn beroepsgroepen zoooo veel zwaarder getroffen.

3. Je bent verantwoordelijk voor een aantal iconische kicks. Uiteraard CTRL ALT DELETE, maar ook in Wolfs en Spirit of Hardstyle.
Met kippevel sta ik dan vooraan bij de stage hoe diep die kicks gaan. Heb je nog ideeen hoe je ook die kicks weer kunt overtreffen?
Lager in key gaan ben ik niet zon fan van. Voor mij is de E wel het laagst. Ik denk dat misschien je met anders lazeren of met wat meer reverb te gaan gebruiken en nog wat vadsiger kan. Die zoektocht blijft heerlijk. Vooral als je ineens dat resultaat hebt. Ik herinner me bijvoorbeeld de kick in Promises die uit de kick van ctrl alt del weer voortkomt. Klinkt nog weer wat voller.

Alvast bedankt voor je reactie en hoop dat je snel weer mag draaien voor ons! :thumbsup:


Hoop ik ook!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 18:08 
 
Artiest

Mystic schreef:
In before White Stars/originele Gaia aanvragen. :P


Vragen kom ik nog op terug!


Edit: Ik heb alle vragen die ik wilde stellen, volgens mij al wel voorbij zien komen.
Toch was ik wel benieuwd...


1. Hoe ben je op de naam Williams Syndrome gekomen?
Mijn toenmalige buurmeisje heeft het Williams syndroom. Een verstandelijke handicap waarbij kenmerkend is dat dit vaak gepaard gaat met extra veel gevoel voor muziek. Ik vond dat iets moois.

2. Tegenwoordig worden platen steeds korter. Nu is het verschil tussen een 'radio edit' en een extended mix vaak enkel nog een 25 seconden mix intro. Vooral aan de euforische kant ontbreken zelfs steeds vaker mid intro's en/of outro's.
Ik zelf ben nog steeds liefhebber van een langere mid intro, en een meer op-en-afbouwende formule in platen.
Zo vind ik bijvoorbeeld de manier waarop People Are Awesome de tijd neemt om echt naar een climax toe te bouwen (twee x zelfs) zelf wel weer verfrissend deze tijden. Uiteraard snap ik dat niet bij alle platen diezelfde formule past, maar hoe kijk jij er zelf tegen aan? Vind jij dat zelf nog een essentieel onderdeel van de stijl, of vind je de ontwikkeling van steeds kortere platen juist beter?
Ik denk dat dit echt een kwaaltje is van het feit dat tracks worden geproduceerd om snel door te mixen. Een outro komt dan niet vaak meer aan bod. Ik maak mezelf ook schuldig hieraan! People are awesome is duidelijk een track die niet voor de dansvloer is bedoeld en voor mij dus extra reden weer eens extra lang uit te pakken.


Verder wou ik nog even zeggen dat Interview, Spirit Of Hardstyle en Destroyer Of Worlds wel echt mijn favoriete hardstyle platen zijn, en dat jij (en Arjen natuurlijk destijds) echt mijn grootste inspiratiebron bent qua produceren.
Hoop nog veel van je te horen in de toekomst! :)


Super tof te horen! Ik heb niet de behoefte om een influencer te zijn maar als het om produceren gaat vind ik complimenten altijd super leuk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 18:12 
 
Artiest

FransBezig schreef:
Tof dat je wat vragen wilt beantwoorden, voor mij ben je al jaren de beste producer uit de scene!

1. Hoe kijk jij tegen de dalende populariteit van euforische hardstyle in Nederland aan? Heb je zelf wel eens getwijfeld om je eigen sound hierdoor te veranderen of wat harder te gaan produceren?
Ik heb eerder hardcore geproduceerd en ik weet nog dat in het begin van mijn carrière Noisecontrollers juist als de harde sound werd gezien. Ik heb daar nooit zo bij nagedacht. Ik maakte gewoon wat ik vet vond. Daarnaast treed ik vooral in het buitenland op.

2. Heb je zelf ooit vocals opgenomen en in een plaat verwerkt, zo ja welke?

Ik hoopte deze vraag nooit te krijgen (schaamte) Maar in SMD - All for the Thrill zit ik zelf. Er zullen nog wel een paar platen zijn die ik nu vergeet. Maar in de remix van Just as Easy samen met Wildstylez hoor je het publiek A en B roepen. Dat zijn Wildstylez en ik zelf maar dan heel vaak opgenomen en gelayered. Leuk weetje: Als je maar vaak genoeg jezelf opneemt al klappend en joelend en je dat tegelijk afspeelt krijg je echt de sound van een voetbalstadion vol mensen. Respect voor de gene die dat gaat uitproberen trouwens ;-)

3. Het is me opgevallen dat je vaak astronomische thema's in je nummers gebruikt. Is dit gewoon puur toeval of verdiep je jezelf ook wel is in dingen als ruimtevaart, het heelal etc?
Puur toeval. Ik keek toen veel documentaires over de ruimte en dan hoor je ineens wat vets en ga je bepruiken.

4. Geen vraag maar ik hoop dat er nog een keer een samenwerking met DBSTF komt. Voor mij zou dat de ultieme hardstyle collab zijn ^^
Absoluut een goed idee! Ik vind dat zij onwijs vette dingen doen.

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 18:22 
 
Artiest

Hekzitter schreef:
Gaat lekker met deze Q&A's! :D Super tof weer en alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!

1. Voor mij was je NC200 feest in 013 echt weer heel tof en zeker je classic set was echt goud (vooral de sfeer in de zaal). Echter merk ik wel dat het vaak bij classic setjes zo is dat we veel dezelfde platen horen. Hoe maak je daarin je keuze en zijn er platen die zelf persoonlijk niet meer wilt draaien om een bepaalde reden?
Puur effectbejag. Mensen gaan nou eenmaal veel losser op bekende tracks. Dit is best jammer voor de diehard fans. Ik heb wel eens de echt onbekende dingen ook gedraaid. Je ziet dan dat het onbekende in combinatie met de veel langere opbouw van tracks het de boel een beetje doordraait. Echter elke keer dezelfde platen wordt ook saai natuurlijk. Een goede balans proberen te vinden dus.

2. Als je kijkt naar de huidige hardstyle scene, zie je een enorme versplintering en daarbij ook de nodige dj fights op de socials. Hoe ga jij daar als dj/producer/persoon mee om als je daarin betrokken wordt?

DJ-fights? Welke? (pakt popcorn) Ik denk dat in al die gevallen de soep niet zo heet gegeten wordt als die wordt opgediend. Een relletje hier en daar is ook leuk om te volgen. Wanneer ik me echt er vervelend door zou voelen klap ik de laptop dicht simpel. Ik heb eens een duidelijke mening gegeven over acts die geghost worden. Daarop kreeg ik ook wel kritiek en wou ik dat dan weer weerleggen. Wordt dan haast een sport terwijl het in the end maar mijn mening was. Lekker belangrijk toch?

3. Hoe is het hele gebeuren rondom Art of Creation tot stand gekomen nadat jullie gestopt zijn met Spirit of Hardstyle?
We waren niet gestopt. Heady en Wildy vroegen mij wat ik er van vond te fuseren. Onwijs tof omdat we ook een lange geschiedenis hebben. Ik ben trots op het team en de artiesten.

4. Zijn er nog leuke roddels in de hardstyle scene waar je erg hard om hebt gelachen?
Die zijn er zat! Bloopers tijdens optredens doen het altijd goed. Of afterparties die uit de hand lopen. Ik houd deze lekker voor me ;-)

5. Hoe is de breuk tussen jou en Arjen ontstaan en wat voor effect heeft dat gehad op je stijl van muziek?
Ik produceerde al een aantal jaren de Noisecontrollers tracks. Voor Arjan die een onwijs goede producer is voelde dit denk ik minder goed of beperkte het zijn eigen artistieke ambities. Een dappere keuze van hem om zijn eigen weg te kiezen.

:clap:
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen