Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2020 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Q&A met Noisecontrollers!
Wij gaan gewoon door met de Q&A's bij Hardtraxx en hebben wederom een Pioneer van de scene voor jullie geregeld. Wat eerder sinds 2005 een duo was, zij de fundering hebben gelegd van onze geliefde Hardstyle scene, kwam helaas in 2013 aan een eind. Sindsdien is er één man die dit project solo verder voortzet. Natuurlijk heb ik het over Bas Oskam AKA Noisecontrollers!

Hoe werkt de Q&A?:
In dit topic kun je al je vragen aan Noisecontrollers kwijt. Het topic is vanaf nu open voor vragen en zal op vrijdag 8 mei sluiten, waarna Noisecontrollers in alle rust de vragen kan beantwoorden. Wanneer de vragen zijn beantwoord, zal het topic weer worden geopend, en kan er hier gediscussieerd worden over de antwoorden.

De regels:
- Lees goed de eerder gestelde vragen door om te voorkomen dat er dubbele vragen gesteld worden.
- Probeer al je vragen in 1 post te stellen. Mocht je later nog een nieuwe vraag verzinnen, dan kan je deze aan je post toevoegen met de "wijzig"-knop.
- Discussies tijdens de vragenronde worden verwijderd om het topic overzichtelijk te houden.
- Let wel, dit keer hebben wij er voor gekozen om het aantal vragen te beperken met 5 per persoon om zo iedereen de kans te geven. Na het succes van de Wildstylez Q&A bleek toch dat niet iedereen een vraag kon stellen. Dus denk goed na over wat je wilt vragen.

Success! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2020 20:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

He! Leuk dat je tijd en energie steekt om hier wat vragen te komen beantwoorden! Hopenlijk houd je je goed en ben jij en je naasten gezond in deze tijd!

1. Welke plaat ben je het meest trots op en waarom?
2. Wat is je meest memorabele moment in je carrière, waar denk je het vaakst aan terug? ?
3. Wanneer denk jij dat we weer een feestje mogen gaan vieren?
4. Hoe is je pony party afgelopen? xd
5. Wat is je favo (speciaal) biertje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2020 21:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fijn om wat vragen te stellen aan één van onze helden. Ik hoop dat de vragen een beetje origineel zijn.
Tot op een festival of feest wanneer het weer kan. We love the Noisecontrollers! (L)

1. Er duiken tegenwoordig steeds meer nummers op die nogal expliciet naar deze crisis verwijzen. Is dit ook iets waar jij aan denkt / hebt aan gedacht om zo'n nummer te produceren?

2. Heb je nog vaak contact met Arjen?

3. Wat is het verhaal achter het iconische hoedje? Of is dit spontaan zo gegroeid?

Alvast bedankt om de vragen te beantwoorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2020 21:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoi Bas! Groot NC fan sinds 2010 ^^ , wat fijn dat je tijd hebt genomen om deel te nemen aan de Q&A. :)

Mijn mooiste herinnering aan je was toch je optreden in Takens Balkburg in 2014, wat een fijne set was dat zeg en doet me vooral ook denken aan de toffe tijd dat er nog veel clubs bestonden zodat je een wat intiemere setting had en wat ik toch altijd wat specialer beleefde, die tijd mis ik nog wel eens namelijk!

1. Als je mocht kiezen, met wie zou je nog dolgraag mee willen samenwerken? 1 iemand binnen de Hardstyle en 1 iemand buiten de Hardstyle.

2. Wat is het beste advies die je kan geven aan beginnende producers?

3. Welk talent moeten we volgens jou dit jaar naar uitkijken? Ik zelf vind namelijk dat Serzo zichzelf enorm aan de weg aan het timmeren is.

4. Wanneer kunnen we weer nieuw materiaal van je verwachten?

5. Hoe houdt je de kwaliteit van je platen zo enorm hoog? Aangezien elke plaat die je released qua sound design altijd dik in orde is. Is dat omdat je met name meer meer een perfectionist bent of besteed je gewoon heel veel tijd in je studio?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2020 21:33 
 
Hardtraxx Crew

Leuk dat je de Q&A wilt doen! :D

Gaat er eigenlijk ooit nog iets gebeuren met Kill The Noisecontrollers - Still Speedin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2020 22:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tof dat je deze Q&A wil doen!

1. Rond de periode dat Spirit Of Hardstyle werd opgericht is er ooit naar buiten gekomen dat je een album uit zou brengen (weet niet of dit waar is). Daarna was dit volgens mij veranderd naar een album vanuit de Spirit of Hardstyle label. Zou je kunnen verklaren waarom dit nooit echt van de grond is gekomen?

2. In de laatste Art Of Creation TV gaf je aan dat je niet echt gemotiveerd bent momenteel voor het produceren omdat je je nieuwe muziek niet aan je publiek kan laten horen. Heel begrijpelijk. Maar hoe ga je hier mee om?

3. Heb je wel eens eerder een dip gehad in de studio? Zo ja, wat was toen het probleem en hoe ben je daarmee omgegaan?

4. Misschien een beetje een moeilijke vraag, maar je op welke 3 solo albums (E=NC2, All Around en All Night Long) ben je het meest trots en waarom?

Kijk erg uit naar de antwoorden. Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2020 22:51 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Allereerst super bedankt dat je hier de tijd voor wil nemen.

1. Hoe kijk je terug op jullie live-act (Noisecontrollers LIVE) in jullie beginjaren? Wat heb ik daar van genoten zeg, elke liveset wel wat nieuwe edits. Ging een hoop tijd inzitten denk ik?

2. Daarop aansluitend: Wat is de reden dat de originele Macabre nooit uitgebracht is (zoals in jullie InQontrol 2008 Liveset)? Als ik eerlijk ben vind ik die nog gaver dan de 2010 versie.

3. Op welke momenten mis je het geen duo meer te zijn?

4. Wat is echt nog een doel dat je wilt bereiken binnen de hardstyle, nu je op op eigenlijk elk podium hebt gestaan en voor elk feest een anthem hebt gemaakt.

Daarnaast nog ontzettend bedankt voor al die gave muziek die je ons gegeven hebt, op naar nog veel meer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2020 09:48 
 
Hardtraxxer

Gaaf dat je dit wilt doen :thumbsup:

1. Het is best wel stil rond NCBM, is dit omdat jullie je meer willen focussen op jullie solocarriere?

2. Er zijn nog wel wat plaatjes die niet gereleased zijn, en dan in het bijzonder Viola Martinsson - Made Of (Noisecontrollers Remix), is er een kans dat deze nog gereleased gaat worden in de nabije toekomst? Vind deze plaat toch zo goed

3. Hoe is het met het Pavelow project? Maak je nog wel eens dubstepplaten of platen met die invloeden? En zo ja, ben je van plan die te releasen?

4. Wat is iets wat je echt mist in de hardstyle-scene vergeleken met pak 'm beet 10 jaar geleden?

5. Favo drankje in de kroeg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2020 09:49 
 
Hardtraxx Elite

Leuk dat je bereid bent om onze vragen te beantwoorden!

Vraag 1: Sta je open voor het produceren en releasen van een nieuw album?

Vraag 2: Hoe komt het dat je momenteel een stuk minder released dan voorheen? Welke redenen zijn hierbij gemoeid?

Vraag 3: Komt er nog een collab met Headhunterz? De collabs die jullie twee hebben geproduceerd zijn erg geliefd bij de fans.

Vraag 4: Zou je ervoor open staan om een album met je beste maatjes Wildstylez & Headhunterz te maken? Dat zou i.m.o. echt fantastisch zijn.

Vraag 5: In wat voor auto rij jij momenteel (ben ik benieuwd naar)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2020 12:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hi Bas, super dat je deze Q&A wil doen :thumbsup:
Allereerst bedankt voor alle dikke tracks en geweldige optredens door de jaren heen.
Dit heeft voor onwijs veel plezier gezorgd! :yay:

1. In 2012 heb je hele dikke serie unreleased tracks vrijgegeven. Ook daarna weer een aantal :)
Toch zijn er nog een aantal die niet zijn vrijgegeven waar ik speciale herinneringen aan heb :$ (ja ik wordt oud... :P )
Is het misschien mogelijk dat onderstaande alsnog beschikbaar komen?

Noisecontrollers - The Universe Twisters (White Stars) [ik bedoel de langere versie ^^ ]
Noisecontrollers - Crump 2008 (Emporium Edit)
Noiseconrollers - Gaia (Orignal)
Ciske De Rat - Ik voel me zo verdomd alleen (Noisecontrollers remix)
Edit: ook Spirit of Sanvean maar die vraag komt later ook door anderen aan bod hihi

2. Ben je als DJ/Producer in dienst van de boekings-agency of ben je meer ZZP-er? Ik vroeg me dus af of je in deze tijden ergens op terug kunt vallen.

3. Je bent verantwoordelijk voor een aantal iconische kicks. Uiteraard CTRL ALT DELETE, maar ook in Wolfs en Spirit of Hardstyle.
Met kippevel sta ik dan vooraan bij de stage hoe diep die kicks gaan. Heb je nog ideeen hoe je ook die kicks weer kunt overtreffen?

Alvast bedankt voor je reactie en hoop dat je snel weer mag draaien voor ons! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2020 14:04 
 
Hardtraxxer

In before White Stars/originele Gaia aanvragen. :P


Vragen kom ik nog op terug!


Edit: Ik heb alle vragen die ik wilde stellen, volgens mij al wel voorbij zien komen.
Toch was ik wel benieuwd...


1. Hoe ben je op de naam Williams Syndrome gekomen?

2. Tegenwoordig worden platen steeds korter. Nu is het verschil tussen een 'radio edit' en een extended mix vaak enkel nog een 25 seconden mix intro. Vooral aan de euforische kant ontbreken zelfs steeds vaker mid intro's en/of outro's.
Ik zelf ben nog steeds liefhebber van een langere mid intro, en een meer op-en-afbouwende formule in platen.
Zo vind ik bijvoorbeeld de manier waarop People Are Awesome de tijd neemt om echt naar een climax toe te bouwen (twee x zelfs) zelf wel weer verfrissend deze tijden. Uiteraard snap ik dat niet bij alle platen diezelfde formule past, maar hoe kijk jij er zelf tegen aan? Vind jij dat zelf nog een essentieel onderdeel van de stijl, of vind je de ontwikkeling van steeds kortere platen juist beter?


Verder wou ik nog even zeggen dat Interview, Spirit Of Hardstyle en Destroyer Of Worlds wel echt mijn favoriete hardstyle platen zijn, en dat jij (en Arjen natuurlijk destijds) echt mijn grootste inspiratiebron bent qua produceren.
Hoop nog veel van je te horen in de toekomst! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2020 15:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tof dat je wat vragen wilt beantwoorden, voor mij ben je al jaren de beste producer uit de scene!

1. Hoe kijk jij tegen de dalende populariteit van euforische hardstyle in Nederland aan? Heb je zelf wel eens getwijfeld om je eigen sound hierdoor te veranderen of wat harder te gaan produceren?

2. Heb je zelf ooit vocals opgenomen en in een plaat verwerkt, zo ja welke?

3. Het is me opgevallen dat je vaak astronomische thema's in je nummers gebruikt. Is dit gewoon puur toeval of verdiep je jezelf ook wel is in dingen als ruimtevaart, het heelal etc?

4. Geen vraag maar ik hoop dat er nog een keer een samenwerking met DBSTF komt. Voor mij zou dat de ultieme hardstyle collab zijn ^^

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2020 18:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gaat lekker met deze Q&A's! :D Super tof weer en alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!

1. Voor mij was je NC200 feest in 013 echt weer heel tof en zeker je classic set was echt goud (vooral de sfeer in de zaal). Echter merk ik wel dat het vaak bij classic setjes zo is dat we veel dezelfde platen horen. Hoe maak je daarin je keuze en zijn er platen die zelf persoonlijk niet meer wilt draaien om een bepaalde reden?

2. Als je kijkt naar de huidige hardstyle scene, zie je een enorme versplintering en daarbij ook de nodige dj fights op de socials. Hoe ga jij daar als dj/producer/persoon mee om als je daarin betrokken wordt?

3. Hoe is het hele gebeuren rondom Art of Creation tot stand gekomen nadat jullie gestopt zijn met Spirit of Hardstyle?

4. Zijn er nog leuke roddels in de hardstyle scene waar je erg hard om hebt gelachen?

5. Hoe is de breuk tussen jou en Arjen ontstaan en wat voor effect heeft dat gehad op je stijl van muziek?

:clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2020 19:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hulde en respect voor je/jullie releases :worship:

1. Waarom is er van People of the Sun nooit een extended/DJ mix uitgekomen?
2. Heb je een rider? En zo ja wat staat er op?
3. Welke niet-hardstyle plaat zou je graag eens remixen?
4. Hoe vermaak jij je tijdens lange vluchten?
5. Was het een lastig proces om de Gremlins sample en melodie in Creatures te clearen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2020 08:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks voor de Q&A! :D

1. Hoe betrokken was je vroeger bij het Kasparov project en hoe is dat door de jaren anders geworden?
2. Achter welke NC track zit een leuk/bijzonder/speciaal verhaal dat wij nog niet weten?
3. Zijn er platen waarvan je denkt 'Had ik die maar niet een release gegeven'?
4. Een goed aantal artiesten draaien nu sets tijdens deze pandemie bij bijvoorbeeld Qonnect of een eigen Quarantine livestream. We hebben hierbij nog geen Noisecontrollers gezien. Kies je hier bewust voor of is het er gewoon nog niet van gekomen?
5.
MYTZE schreef:
Gaat er eigenlijk ooit nog iets gebeuren met Kill The Noisecontrollers - Still Speedin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2020 10:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Zijn er dingen wezenlijk veranderd sinds de split met Arjan, qua aanpak in de studio of qua voorbereiding op een set?

2. Mis je het weleens om een tweede persoon naast je te hebben?

3. Als je één van je oude boekingen zou mogen herbeleven, welke zou je dan kiezen en waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2020 10:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hi Bas, tof dat je mee doet aan de Q&A!

1. Is er een bepaalde periode van hardstyle die jij persoonlijk het leukts vindt? Early, classics, de huidige periode, of misschien wel iets ertussen.

2. Je hebt in het verleden wel eens documentaires over de ruimte gesampled en hebt geloof ik ook ooit eens aangegeven dat je dat een heel interessant onderwerp vindt. Waar komt die interesse vandaan? Ben je ook in andere wetenschappelijke onderwerpen geïnteresseerd?

3. Maak je nog wel eens dubstep?

4. Wie van de huidige “opkomende” generatie vind jij persoonlijk de beste producer? (Denk een Phuture Noize, D-Sturb, Sub Zero Project etc.)

5. DBSTF gaven laatst aan dat ze graag langere sets zouden draaien (2 uur), is dat iets waar jij zelf voor open zou staan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2020 11:26 
 
Hardtraxxer

Hey Bas, leuk dat je meedoet en alvast bedankt voor de antwoorden.

Ik heb ook een aantal vragen:
1. Zoals we allemaal hebben kunnen zien is een van je hobby's schaken (met je pony's) :D. Wat doe je graag verder in je vrije tijd?

2. Hoe ziet een gemiddelde werkweek er voor jou uit?

3. Je draait al wat jaartjes mee, hebt op prachtige evenementen gestaan, vele anthems gemaakt en hebt je sporen inmiddels wel verdient. Ik kan me voorstellen, nu je inmiddels ook iets ouder wordt, dat je je vak op een andere manier gaat invullen. Misschien meer bewustere of andere keuzes maakt kan ik me zo voorstellen. Hoe sta je hier zelf in?

4. Stel nou dat je geen dj/producer was geworden. Heb je een idee wat je dan was gaan doen?

5. Wat is jou visie op de mogelijkheden van talentvolle dj/producers momenteel? Ik geloof dat echte talenten nog steeds wel boven komen drijven. Maar ik ken ook jongens die inmiddels al behoorlijk wat jaartjes meedraaien en echt bovengemiddeld toffe dingen doen, maar waar weinig groei qua boekingen en qua bekendheid zichtbaar is. Dit is met name aan de 'euforische' kant van het spectrum zichtbaar. In de wintermaanden weinig boekingen en de kosten lopen door. Is het nog mogelijk om als aankomend euforische hardstyle artiest uiteindelijk een goede boterham te verdienen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2020 12:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

(1) Wat vindt je van de muziek van Ultraform? (link1, link2, link3, link4)

(2) Is in jouw ogen deze experimentele hardstyle/hardtrance een toevoeging voor de scene?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2020 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Even ter herinnering:

Citaat:
Let wel, dit keer hebben wij er voor gekozen om het aantal vragen te beperken met 5 per persoon om zo iedereen de kans te geven. Na het succes van de Wildstylez Q&A bleek toch dat niet iedereen een vraag kon stellen. Dus denk goed na over wat je wilt vragen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2020 19:19 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Even ter herinnering:

Citaat:
Let wel, dit keer hebben wij er voor gekozen om het aantal vragen te beperken met 5 per persoon om zo iedereen de kans te geven. Na het succes van de Wildstylez Q&A bleek toch dat niet iedereen een vraag kon stellen. Dus denk goed na over wat je wilt vragen


Goed dat je het zegt. Excuses, had ik overheen gelezen. Ik zal 2 vragen verwijderen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2020 20:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hoi Bas, mooi om te zien dat je hier de tijd voor neemt! :D


1. Wat is jouw hardstyle top 5 aller tijden? Mocht dit onmogelijk zijn zou ik het leuk vinden als je een aantal platen op willekeurige volgorde kunt noemen die er sowieso in zouden moeten.Succes ermee



Ik vind persoonlijk je nieuwe muziek meestal heel erg vet en het klinkt altijd ontzettend strak geproduceerd. Ondanks dat merk ik dat mijn interesse in je muziek door de jaren heen wat minder is geworden terwijl ik je classics nog wekelijks luister. Dit komt doordat ik wat drive mis in de climaxen die er 'vroeger' wel in zat. Platen zoals Yellow minute, Feel So Good of Trick Or Treat om er een paar te noemen. De beste manier om het te omschrijven is denk ik dat ik het vroeger nummers vond om op los te gaan en nu wat meer om thuis naar te luisteren of gewoon lekker in de zon met een biertje erbij.

2. Heb je hier bewust voor gekozen en zo ja, waarom?

3. Audiofreq zijn Retrospect EP is vandaag uitgekomen, wat vindt je daarvan en lijkt het je wat om ook zoiets te maken?

Verder wil ik gewoon nog even zeggen dat je een discografie hebt om U tegen te zeggen. Ik geniet ondertussen alweer een jaar of 13 van je muziek en hoop dit nog heel lang te kunnen doen!


Alvast bedankt en succes. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2020 12:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Super tof dat je dit wilt doen! Q&A's hier zijn altijd nice :thumbsup:

1. Na zoveel releases kan je toch wel erg trots zijn op je carrière, je bent een grote pionier in de scene. Heb jij enige momenten gehad dat je dacht tijd voor een stapje terug? Minder draaien en meer releasen of juist iets compleet anders?
2. NC200 was voor mij het laatste feestje, ik heb maximaal genoten daar. De sfeer en alles erom heen was zo vet. Wat vond jij van deze avond? En zie je jezelf nog een keer zn soort feestje organiseren in de nabije toekomst?
3. Gaat Spirit Of Sanvean ooit nog als een free release komen? :$
4. Terug komende op vraag 3, waarom worden er weinig edits of bootlegs meer weggegeven als free?

Thanks baas! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2020 16:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt dat je deze Q&A doet :D Ik blijf je muziek echt super vet vinden.

1. Welke eigen plaat is het minst favoriet van jou en waarom?
2. Je hebt een aardige discografie opgebouwd maar toch zijn er een hele boel artiesten waar je nog steeds geen collab mee hebt gedaan. Denk daar bij aan B-Front (buiten Das Boot, voelt eerder aan als een tool van jullie drie), wat italiaanse artiesten zoals Technoboy, Tuneboy maar ook talenten als Sub Zero Project, Phuture Noize of Solstice. Is het er nooit van gekomen, wijken de stijlen te veel van elkaar of staan sommige van deze al op de planning?

3. Buiten de kick om, met welk geluid ben je het langst bezig geweest om te produceren?

4. Zou jij het interessant vinden om in deze 'quarantaine' een aantal produce challenges aan te gaan? Eigenlijk een beetje zoals Coone destijds deed met zijn album The Challenge. Lijkt echt heel gaaf om zo je diversiteit op deze manier uitgedaagd te zien worden. Onverwachte collabs, verschillende genres, experimentele tracks etc.

5. Je hebt best wel wat non-uitgegeven spul liggen, platen die niet af zijn of gewoon nooit het daglicht hebben gezien. Wat houd je precies tegen om deze platen af te maken en/of gewoon weg te geven? Er zitten echt hele vette parels tussen zoals wat platen die al genoemd zijn in dit topic :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2020 16:54 
 
Hardtraxx Addict

Kan zo snel eigenlijk maar 2 vragen bedenken.

1. Zullen we Arjen nog eens bij een classic set op het podium zien?
Waarom wel/niet?

2. Als ik het goed heb zijn jullie ooit begonnen als universe twisters. Zullen er ooit nog platen uit die tijd online komen?
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen